Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

"Powrót z wielkiej płyty", czyli indywidualne, parterowe 106m2


Recommended Posts

Wylewki to jakies 22-24zł/m2, o tyle zmniejszy się koszt ogrzewania podlogowego, jeśli bedzie w płycie.

Z drugiej strony pod plyta musisz dać wytrzymalszy (drozszy) styropian, wiec te kilkanascie m3 styropianu, ktoze przewedruja pod płyte bda kosztowały wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Wylewki to jakies 22-24zł/m2, o tyle zmniejszy się koszt ogrzewania podlogowego, jeśli bedzie w płycie.

Z drugiej strony pod plyta musisz dać wytrzymalszy (drozszy) styropian, wiec te kilkanascie m3 styropianu, ktoze przewedruja pod płyte bda kosztowały wiecej.

 

Dziękuję za odpowiedz, przekonałeś mnie do takiej formy ogrzewania, którą sam wybrałeś. Minus to mniejsza akumulacja i szybkość budowy, plus to niewielkie oszczędności, większe możliwości zmian w aranżacji pomieszczeń.

 

Twój dziennik jest skarbnicą wiedzy z której będę czerpał pełnymi garściami, dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem! ;) Również wielkie dzięki za ciekawy dziennik -- także zaczerpnę. :) Zwłaszcza odnośnie celulozy na dachu. Aczkolwiek zastanawia mnie jaki był główny cel zastosowania tego typu ocieplenia? Również rozważam na dachu ten element (także między krokwiami, o ile jest jakaś sensowna technika nadmuchu od dołu na wiszące elementy), nie ze względu na parametry izolacyjne, lecz umiejętności "radzenia" sobie tego materiału z wilgocią...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Myjk, nie jestem @fotohobbym, ale moim zdaniem celuloza jest niezła*) szczególnie na płaski nasyp (na GK), tam gdzie jest większy galimatias (rury WM, wieszaki i inne takie) bo bezspoinowo otacza te różne badziewia. Na skosach już chyba nie jest tak atrakcyjna. Jeśli chodzi o wilgoć, to przy WM myślę że ta właściwość nie jest jakaś wybitnie niezbędna, choć raczej fajnie że jest.

 

*) Piszę "niezła" a nie "idealna" bo jednak trochę siada, i najpewniej robią się miejscami małe pustki powietrzne pod niektórymi elementami

 

BTW, czy Ty jesteś @Myjkiem bywalcem pl.comp.dtp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wilgoć, to przy WM myślę że ta właściwość nie jest jakaś wybitnie niezbędna, choć raczej fajnie że jest.

Przy czym jeśli wyrzuci się tam "zużyte" powietrze wentylacyjne (a taką mam chęć) to już w zasadzie będzie niezbędna. :)

 

BTW, czy Ty jesteś @Myjkiem bywalcem pl.comp.dtp?

Tak, niestety tam już niewiele się ostatnio dzieje. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem! ;) Również wielkie dzięki za ciekawy dziennik -- także zaczerpnę. :) Zwłaszcza odnośnie celulozy na dachu. Aczkolwiek zastanawia mnie jaki był główny cel zastosowania tego typu ocieplenia? Również rozważam na dachu ten element (także między krokwiami, o ile jest jakaś sensowna technika nadmuchu od dołu na wiszące elementy), nie ze względu na parametry izolacyjne, lecz umiejętności "radzenia" sobie tego materiału z wilgocią...

 

Głownie dlatego, źe posiada wieksze ciepło własciwe od welny, wiec lepiej tuszuje zmiany temperatury w trakcie letnich upałów, (korzystniejsze przesuniecie fazowe). Dodarkowo gryzonie nie bardzo potrafia sie w miej zagnieżdzić no i z ogniem radzi sobie zadziwiajaco dobrze.

A, ze chciałem miec izolacje wdmuchiwaną, to celuloza tymi własciwosciami wygrała z granulatem wełny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam!

Chcę zastosować identyczny wentylator do DGP jak u Ciebie ale obawiam się własnie bardzo małego sprężu , możesz ocenić jak się sprawuje i jakiej długości masz kanały po stronie tłoczenia?

Pozdrawiam kalizbi

 

Dmucha na tyle dobrze, ze na przyszły sezon zaopatrzę go w regulator obrotów. Bo choc sam w sobie jest cichy, to powietrza rusza tyle, że troche je na anemostacie słychać.

Kanał jest długości 1.5m w pionie i ok5-6m w poziomie. Wentylator jest 50cm od anemostatu.

 

Jakieś większej instalacji tym nie napedzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmucha na tyle dobrze, ze na przyszły sezon zaopatrzę go w regulator obrotów. Bo choc sam w sobie jest cichy, to powietrza rusza tyle, że troche je na anemostacie słychać.

Kanał jest długości 1.5m w pionie i ok5-6m w poziomie. Wentylator jest 50cm od anemostatu.

 

Jakieś większej instalacji tym nie napedzisz.

 

 

Patrz uczyłem się na Twoim dzienniku i jakoś to przeoczyłem. Mam zwykłą turbinę kominkową i ta pomimo skręcenie obrotów huczy aż miło ( niemiło raczej). Jak ja to przeoczyłem........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Kolego fotohobby mam parę pytań odnośnie zastosowanego reku i instalacji ogólnie:

W DTR są takie zapisy odnośnie ochrony przeciwzamrażaniu:

 

"Jeżeli temperatura powietrza nawiewnego spada poniżej -5°C, wentylator nawiewny wyłącza się, a wentylator wyciągowy działa

dalej przy zmniejszonej prędkości, co zapobiega powstawaniu szronu na wymienniku ciepła."

 

Tylko w takim razie nie dostajemy świeżego powietrza, no chyba, że uchylimy okno. Jak sobie z tym poradziłeś, bo nie ma w tym grzałek przecież ?

Jeden z dostawców twierdzi, że nawet jakby wrzucić grzałkę to trzeba by sterownik przerabiać albo coś, bo nie jest to wprost dostępne.

 

U mnie w ogóle, reku będzie w nieogrzewanym garażu, więc do rurki odprowadzenia skroplin dołożę kabel grzewczy samoregulujący w razie W jak sugerował słynny Pan TB.

 

Możesz rzucić okiem na mój autorski ;) projekt instalacji. Co byś ew. poprawił / zmienił ?

 

Z 241 L parter_MB_wentylacja_rev0.jpgPodobne gabaryty domu mamy i też parterówka.

 

Jak najlepiej osiągnąć mniejsze wywiewy w wiatrołapie i spiżarni - czy dać jakieś mniejsze fi rury czy jakieś przepustnice i ustawić na połowę przepływu ?

 

Gdzieś czytałem, że w spiżarni lepiej nic niedawać lub dać nawiew i wywiew.

 

Okapu nie wpinam nigdzie, tylko filtry przeciwtłuszczowe, robię to w pełni świadomie...

 

Wyrzutnie przez ścianę poniżej podbitki dać (obawiam się syfienia), czy lepiej do góry przez dach ? W sumie wolałbym niepotrzebnie go niedziurawić, bo dachówka płaska i brak rozwiązań systemowych puki co.

 

Planuję 50cm celulozy, więć rurki raczej dam na górze dolnego pasa wiązarów (22cm), sufit będzie obniżony jeszcze z 20cm - płyty GK, więc rozumiem, że wtedy musiałbym wydłużać anemostaty, czy są z dłuższymi odcinkami ?

Edytowane przez chemical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli chodzi o ochrone przeciwzamrożniową, to nawet przy -5 i nieco ponizej C wentylator nawiewny pracował (fakt, ze z obniżoną wydajnoscią.

Kilka razy wyłączył się na max 10 minut. Co się wówczas dzieje ?

Rekuperator nawet przy wyłaczonym wentylatorze nawiewnym pociągnie powietrze przez czerpnię i wymiennik, poza tym dom nigdy nie jest idealnie szczelny.

 

2.projekt wygląda OK, nie wiem tylko, czy potrzebne dwa anemostaty w wyciągowe w kuchni. Skrzynki rozdzielcze dałbym bliżej centrum budynku - masz duże różnice w dlugosci kanałow nawiewnych w pomieszczeniach 3 i 1.

One powinny być zblizone długością.

Co do wyrzutni - mam na ścianie szczytowej, zronił sie sopel 3-5 cm od sciany, kiedy sie topił kropne nie leciały po elewacji.

 

3.kanały schowaj jak najgłebiej w izolacji, inaczej będą niepotrzebnie wychładzały (a latem podgrzewały) przepływające w nich powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. A czy -15 nie wyłączy się na parę godzin ? tego się obawiam i dlatego rozważam jeszcze brinka 300

Ad2. Czy dobrze rozumiem, jak usunę 1 anemostat z kuchni, to strumienie wywiewów w pozostałych anemostatach się automatycznie zwiększą ?

A jak stłumić te strumienie w spiżarni i wiatrołapie najlepiej ?

Ad3. Jeśli polecę przewodami przy suficie, to dam skrzynki rozdzielcze w centrum, wcześniej planowałem wyżej na pasem wiązarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ale Brinka z nagrzewnicą ? Bo wymienniki mają te same, wiec bez nagrzewnicy Brink będzie zachowywal sie podobnie.

Ja w sumie i twk bylem przygotowany za zakup nagrzewnicy z wlasnym sterowaniwm, wtedy w żaden sposob nie wplywa ona na sterownik rekuperatura.

Nagrzewnica to najbardziej komfortowy system przeciwzamrozeniowy.

BTW: u mnie przez dw dni bylo -12C tej zimy i wentylator nadal dzialal (ale przerwy w działaniu to jakieś 40% czasu pracy.

2. Tak, strumienie na wywiewach sie zwiększą. Strumień w wiatrołapie mozna stłumić przepustnicą, albo puszczając kanal "wężykiem" - kazdy zakręt o 90 stopni to opor porownywalmy z 3m przewodu

3. Jeśli nie chcesz mieć strat na przewodach, to im głębiej, tym lepiej. W gornej warstwie celulozy latem będzie 35-40C, szkoda, żeby ogrzewala ona skrzynki i przewody.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1 .W brinku excellent 300 - „inteligentny” system przeciwzamrożeniowy z nagrzewnicą wstępną w wyposażeniu standardowym, w wersji 180 brak, ale 180 trochę za mała.

Ad2. Ok

Ad3. Ok. Zasugerowałem się instalacją u kolegi, a pierwsze lato przed nim :), ma na poddaszu nieużytkowym tylko izolowane rury wełną 2-3cm. U mnie było by izolacji na rurami fi125 ~15cm i nad rurami fi75 ~20cm.

 

Jeszcze raz szkic po poprawkach :Z 241 L parter_MB_wentylacja_rev0 Model (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...