foka666 18.12.2013 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 czy ktoś zna produkty firmy http://www.izomat.net/ ???? z rozmowy sensownie to wygląda , dużo informacji pan miał czas żeby porozmawiać. ceny dobre. Teraz kilka pytani co do sytemu.Czy:- koniecznie muszę dać papę na spód (wierzch deskowania) jak tak to dla czego ?- czy wkręty których użyje do przykręcenia kontrłat to mogą być zwykłe drewno wkręty o odpowiedniej długości dobre jakościowo czy są to jakieś specjale systemowe super drogie ?- czy taśma do uszczelnienia może być zwykła taśma alu. z marketu i jak kleić wszystkie połączenia ??? dom ma posiadać wentylację mechaniczną oraz rekuperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.12.2013 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 (edytowane) Miałem na myśli papą jako materiał krycia wstępnego czyli na piankę. Zima nie zima nie ma na co czekać. Temu materiałowi niskie temperatury nie przeszkadzają. Najlepiej montować piankę od razu. Oczywiście wkręty muszą być odpowiedniej długości i są to drogie wkręty. Płyty powinny być łączone na pióro-wpust. Żądna taśma do uszczelnienia nie jest potrzebna. Pozdrawiam. Edytowane 18 Grudnia 2013 przez Andrzej Wilhelmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
foka666 18.12.2013 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 ok dziękuję więc chyba będę wybierał pomiędzy izomat a balex jutro po negocjuje z nimi jutro e dwie firmy są najtańsze i odpowiedzi są sensowne. Obaj producenci dysponują systemem przeznaczonym do dachów stromych. Obaj panowie powiedzieli ze wszystkie docinki uzupełnia się pianką nisko rozprężną , wkręty na przemian jeden prostopadle drugi pod kontem (określonym mają przymiar za grosze) tylko że obaj zalecają łączenia na giblach i itp. uszczelniać pianką i taśmą alu tak samo połączenia ? oczywiści fila para przep. wskazana pod dachówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.12.2013 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Przy zastosowaniu tego systemu folia Wysokoparoprzepyszczalna nie jest wskazana. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
foka666 01.02.2014 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Przy zastosowaniu tego systemu folia Wysokoparoprzepyszczalna nie jest wskazana. dlaczego ??? Teraz ważniejsza kwestia ze względu na rożne przesunięcia finansowe :/ muszę odłożyć w czasie kupno ocieplenia. Do powiedzmy marca-kwietnia Więźba stoi i na dniach będziemy ją kryć OSB 15 teraz kwestia zabezpieczenia tego do marca. Czy dać na to folię i i przyczepić ją np. listewkami i tackerem pneumatycznym??? Czy dać papę ?? folię oczywiście bym zerwał przed położeniem panki PIR Czy papa może zostać na OSB pod Pianką PIR (nie będzie to śmierdzieć ?) ??? Jakiej Papy użyć ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.02.2014 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Płytę OSB można nakryć czarną folią budowlaną i mocować w miejscu krokwi listwami lub kawałkami desek. Na tą folię można później montować płyty pianki. Nie stosuję folii wysokoparoprzepuszczalnej bo to najgorszy materiał na krycie wstępne. Tu radzę zastosować płyty pianki laminowane papą lub na płyty montować papę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jan1958 03.03.2014 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Witam Chciałbym zastosować izolację nakrokwiową. Znalazłem w necie płyty wyłożone z jednej strony płytą gipsową i takie mnie interesują ze względu na gotowe wykończenie wewnątrz. Czy jest problem z oknami połaciowymi i kominami (obróbka)? Jak grubość takich płyt najlepsza? Może namiary na jakąś firmę? Czy płyta od strony zewnętrznej pokryta papą czy folią aluminiową? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.03.2014 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Od zewnątrz folia aluminiowa i papa a od wewnątrz płyta gipsowa i folia aluminiowa. Grubość płyty minimum 14 cm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jan1958 12.03.2014 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Panie Andrzeju. Dzięki za odpowiedź. A może jeszcze na kilka pytań da Pan radę radę:1. Czy ocieplenie ma schodzić do krawędzi więźby?2. Czy są różnice jeżeli chodzi o producentów?3. Czy dużym problemem są obróbki kominowe, odpowietrzników, montaż okien dachowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.03.2014 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 ad. 1. Jak jest szeroki okap można pokusić się o zastąpienie pianki konstrukcją ale jest to pracochłonne więc może się okazać, że kontynuowanie pianki będzie tańsze. Można jeszcze rozważyć dach dwupłaszczyznowy.ad. 2. Trudno mi odpowiedzieć.ad. 3. Żaden problem. W przypadku okien szpaleta wewnątrz będzie szroka. Może wystąpić trudność z wyprowadzeniem poziomo górnej części ościeża.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesny_83 16.06.2014 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Witam,mam pytanie o ognioodporność tej pianki?jak to się zachowuję podczas pożaru ( czy pożar z zewnątrz ma szanse się przedostać do środka?)co do odsłoniętych krokwi, to wygląda to bardzo ładnie, ale podczas pożaru bardzo łatwo może się zająć więźba. System jest bardzo ciekawy ale nie jest całkowicie pozbawiony wad. np jak wyeliminować mostek cieplny przez krokwie? zawsze będzie tam strata, a w przypadku budynków z wysokimi wymaganiami energooszczędnymi dość mocno zauważalnapozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.06.2014 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Tak się zastanawiam skąd się bierze ta fobia pożaru? Ile domów trawi pożar? No ale jak się już zapali to pożar strawi wszystko! Spali się więźba, spalą się drewniane schody, wypalą się ramy okien, popękają szyby i się stopią, wypalą się podłogi, ulotnią się wszelkie izolacje itd. A tak realnie od wewnątrz drewniana konstrukcja dachu chroniona jest płytą katonowo-gipsową a od zewnątrz pokrycie dachu w większości nie palne nawet gont bitumiczny jest trudno zapalny. Wyjątki to strzecha, wiór osikowy, gont drewniany czy impregnowana celuloza. Praktycznie są trzy możliwości pożaru: zaprószenie ognia przez mieszkańców, zwarcie instalacji elektrycznej i uderzenia pioruna.Co do mostka przez krokwie to praktycznie nie istnieje bo skoro mamy izolację zewnętrzną 20~25 cm do tego grubość ściany zewnętrznej minimum ~20 cm to jaki to mostek 40~45 cm drewna??? Szyby w oknach to potężny mostek, klamka czy zamek w drzwiach zewnętrznych to potężny mostek. Dom pasywny budujemy bez okapów i szczytów. W moim przekonaniu nie ma lepszego rozwiązania jak izolacja nakrokwiowa. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 14.08.2014 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Witam Czy ktoś z szanownych uczestników forum miał do czynienia z Płytą S-270 - którą polecają zamiast desek przy pokryciu poddasza http://polacie.pl/?pl_s-270-plyta-nakrokwiowa,51 Tworzy nieprzemakalną, paro- przepuszczalną warstwę, która stanowi termoizolację oraz eliminuje mostki termiczne. Płyta ma mieć własności oddychające i ma znacznie ułatwić ocieplenie poddasza zamieszkałego . Montując poszycie z płyty S-270 zyskujemy dodatkową warstwę izolacyjną - nie jest to możliwe w przypadku desek. Ponadto wydajność paro- przepuszczalności jest tak dopasowana, by można było bez pustki wentylacyjnej ( około 3 cm ) ułożyć izolację międzykrokwiową T-50 - dzięki temu zwiększamy grubość termoizolacji, jaką pozwala nam zastosować dany układ konstrukcyjny.Mam już projekt budynku i jestem na etapie ścianki kolankowej oraz poszycia poddasza . Projekt zakłada izolację między krokwiową z wełną .Wysokość krokwi 18 cm . Czy to dobry pomysł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wujekbaniu 24.03.2017 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Co do mostka przez krokwie to praktycznie nie istnieje bo skoro mamy izolację zewnętrzną 20~25 cm do tego grubość ściany zewnętrznej minimum ~20 cm to jaki to mostek 40~45 cm drewna??? No ok, a co z parą która przez drewno przenika i wykrapla się w przekroju krokwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.03.2017 01:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 (edytowane) To czysto akademickie rozważania. Oczywiście teoretycznie istnieje taka możliwość aby znikome ilości pary wodnej zostały wchłonięte przez drewno i "przechodząc" przez nie zamieniły się w kondensat. Idąc dalej tym tropem rozumowania dojdzie do tego, że ten kondensat tam zamarznie. Gdy temperatura wzrośnie kondensat odparuje. Te zjawiska będą zachodzić na końcówkach krokwi w strefie izolacji cieplnej i nie stanowią żadnego zagrożenia. Można je całkowicie zlikwidować kończąc krokwie w warstwie izolacji cieplnej i przesłonić ich końce warstwą tej izolacji. Zjawiska te występują również w każdej izolacji. Drewno suszone stosowane na więźbę ma wilgotność w granicach 13~18%. Nie musi zatem wniknąć w nie para wodna aby te zjawiska zachodziły. Co zatem musi się dziać w drewnie gdy montujemy izolację cieplną pomiędzy krokwiami? Dlatego tak istotną sprawę w takim przypadku odgrywa wentylacja takiej przegrody. Pozdrawiam. Edytowane 25 Marca 2017 przez Andrzej Wilhelmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wujekbaniu 28.03.2017 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 No i w końcu ktoś to nagłos napisał. Zaczynam szukać dziury w całym i za dużo kminić (od środka i tak krokwie pokryje czymś hydrofobowym co by lepiej spać. ale uspokoiłeś mnie Pan Panie Andrzeju - piwko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lew2 04.02.2018 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 (edytowane) Mam w projekcie betonowe skosy poddasza. Beton grubości 14 cm. Na tych skosach będą leżeć krowie dachowe. W związku z tym, że 90% ciepła ucieka przez dach chciałem ocieplić te skosy dobrze, aby w pokojach pod skosami było ciepło. Początkowo zacząłem myśleć o izolacji nakrokwiowej, ale jedna rzecz mnie przeraziła: te płyty nakrokwiowe są pokryte blachą z glinu, zatem są nieprzepuszczalne dla pary wodnej. Przeczy to wszystkiemu co do tej pory przeczytałem na temat odprowadzania pary wodnej w przegrodach budowlanych (malejący opór dyfuzyjny w kierunku zewnętrznym). Wiadomo, że beton skosów paruje, a i drewno krokwi posiada w sobie wodę. Jak to przykryjemy płytami, to katastrofa. Czy jest jakieś rozwiązanie, aby jednak ocieplić dobrze skosy betonowe od zewnątrz? Edytowane 4 Lutego 2018 przez Lew2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.02.2018 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Twój dach można wykonać na dwa sposoby. Pierwszy to zastosowanie izolacji nakrokwiowej co nie będzie stanowić żadnego zagrożenia dla konstrukcji. Spody krokwi mogą dolegać do betonowego stropu (przekładka izolacyjna obowiązkowa) lub mogą być tuż nad betonem. Drugi to przyklejenie np. styropianu o łącznej grubości minim 20 cm do betonowego stropu (krokwie powinny być w takiej odległości od stropu aby to umożliwić). Dodatkowo można jeszcze dołożyć warstwę styropianu pomiędzy krokwiami. Ta warstwa musi kończyć się minimum 4~5 cm poniżej wierzchu krokwi. Wierzch styropianu powinien być zaciągnięty klejem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 11.02.2018 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2018 U mnie będzie izolacja nakrokwiowa i dach bez okapu co umozliwi uniknięcie mostków termicznych. Mam jednak wątpliwości odnośnie projektu. projekt wygląda tak: https://ibb.co/gPBty7 Chciałbym nie robić deski czołowej ponieważ tworzy mostek termiczny i dodatkowo nie widzę możliwości jej przymocowania w moim przypadku. Producenci izolacji twierdzą że ta deska jest opcjonalna i potrzebna tylko do ustabilizowania pierwszej warstwy płyt w trakcie montażu. W razie czego można jej nie robić w ogóle albo użyć wkrętów do złapania płyt zamiast niej. W projekcie połączenie płyt dachowych i styropianu który będzie na ścianie jest zrobione tak że chyba między nie może się dostawać wilgoć. Nie robiłbym deski czołowej a pierwszą warstwę płyt PIR dociąłbym tak jak na rysunku poniżej (czerwona linia). Jeszcze pytanie odnośnie szczelności powietrznej ponieważ pomiędzy wieńcem a płytami PIR jest 20cm 'dziura' i wiem że styropian/elewacja tego nie doszczelni. Czy można to uszczelnić folią EPDM przyklejoną do wieńca i do płyt PIR tak jak na rysunku? moja propozycja: https://ibb.co/cBQgkn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.02.2018 23:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2018 Deskę czołową można zamontować tak aby nie stanowiła żadnego mostka. Izolacja termiczna dachu musi szczelnie być połączona z izolacją termiczną ściany co stanowi zasada ciągłości izolacji. Żadna folia EPDM nie jest potrzebna. Będziesz to wykonywał sam? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.