Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

izolacja nakrokwiowa


mrio

Recommended Posts

czy ktoś zna produkty firmy http://www.izomat.net/ ???? z rozmowy sensownie to wygląda , dużo informacji pan miał czas żeby porozmawiać. ceny dobre. Teraz kilka pytani co do sytemu.

Czy:

- koniecznie muszę dać papę na spód (wierzch deskowania) jak tak to dla czego ?

- czy wkręty których użyje do przykręcenia kontrłat to mogą być zwykłe drewno wkręty o odpowiedniej długości dobre jakościowo czy są to jakieś specjale systemowe super drogie ?

- czy taśma do uszczelnienia może być zwykła taśma alu. z marketu i jak kleić wszystkie połączenia ???

 

dom ma posiadać wentylację mechaniczną oraz rekuperator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Miałem na myśli papą jako materiał krycia wstępnego czyli na piankę. Zima nie zima nie ma na co czekać. Temu materiałowi niskie temperatury nie przeszkadzają. Najlepiej montować piankę od razu. Oczywiście wkręty muszą być odpowiedniej długości i są to drogie wkręty. Płyty powinny być łączone na pióro-wpust. Żądna taśma do uszczelnienia nie jest potrzebna. Pozdrawiam. Edytowane przez Andrzej Wilhelmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dziękuję

 

więc chyba będę wybierał pomiędzy izomat a balex jutro po negocjuje z nimi jutro e dwie firmy są najtańsze i odpowiedzi są sensowne. Obaj producenci dysponują systemem przeznaczonym do dachów stromych. Obaj panowie powiedzieli ze wszystkie docinki uzupełnia się pianką nisko rozprężną , wkręty na przemian jeden prostopadle drugi pod kontem (określonym mają przymiar za grosze)

 

tylko że obaj zalecają łączenia na giblach i itp. uszczelniać pianką i taśmą alu tak samo połączenia ? oczywiści fila para przep. wskazana pod dachówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Przy zastosowaniu tego systemu folia Wysokoparoprzepyszczalna nie jest wskazana.

 

dlaczego ???

 

Teraz ważniejsza kwestia ze względu na rożne przesunięcia finansowe :/ muszę odłożyć w czasie kupno ocieplenia. Do powiedzmy marca-kwietnia

 

Więźba stoi i na dniach będziemy ją kryć OSB 15 teraz kwestia zabezpieczenia tego do marca. Czy dać na to folię i i przyczepić ją np. listewkami i tackerem pneumatycznym???

 

Czy dać papę ??

 

folię oczywiście bym zerwał przed położeniem panki PIR

 

Czy papa może zostać na OSB pod Pianką PIR (nie będzie to śmierdzieć ?) ???

 

Jakiej Papy użyć ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytę OSB można nakryć czarną folią budowlaną i mocować w miejscu krokwi listwami lub kawałkami desek. Na tą folię można później montować płyty pianki. Nie stosuję folii wysokoparoprzepuszczalnej bo to najgorszy materiał na krycie wstępne. Tu radzę zastosować płyty pianki laminowane papą lub na płyty montować papę. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Witam Chciałbym zastosować izolację nakrokwiową. Znalazłem w necie płyty wyłożone z jednej strony płytą gipsową i takie mnie interesują ze względu na gotowe wykończenie wewnątrz. Czy jest problem z oknami połaciowymi i kominami (obróbka)? Jak grubość takich płyt najlepsza? Może namiary na jakąś firmę? Czy płyta od strony zewnętrznej pokryta papą czy folią aluminiową? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. Jak jest szeroki okap można pokusić się o zastąpienie pianki konstrukcją ale jest to pracochłonne więc może się okazać, że kontynuowanie pianki będzie tańsze. Można jeszcze rozważyć dach dwupłaszczyznowy.

ad. 2. Trudno mi odpowiedzieć.

ad. 3. Żaden problem. W przypadku okien szpaleta wewnątrz będzie szroka. Może wystąpić trudność z wyprowadzeniem poziomo górnej części ościeża.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Witam,

mam pytanie o ognioodporność tej pianki?

jak to się zachowuję podczas pożaru ( czy pożar z zewnątrz ma szanse się przedostać do środka?)

co do odsłoniętych krokwi, to wygląda to bardzo ładnie, ale podczas pożaru bardzo łatwo może się zająć więźba. System jest bardzo ciekawy ale nie jest całkowicie pozbawiony wad. np jak wyeliminować mostek cieplny przez krokwie? zawsze będzie tam strata, a w przypadku budynków z wysokimi wymaganiami energooszczędnymi dość mocno zauważalna

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam skąd się bierze ta fobia pożaru? Ile domów trawi pożar? No ale jak się już zapali to pożar strawi wszystko! Spali się więźba, spalą się drewniane schody, wypalą się ramy okien, popękają szyby i się stopią, wypalą się podłogi, ulotnią się wszelkie izolacje itd.

A tak realnie od wewnątrz drewniana konstrukcja dachu chroniona jest płytą katonowo-gipsową a od zewnątrz pokrycie dachu w większości nie palne nawet gont bitumiczny jest trudno zapalny. Wyjątki to strzecha, wiór osikowy, gont drewniany czy impregnowana celuloza. Praktycznie są trzy możliwości pożaru: zaprószenie ognia przez mieszkańców, zwarcie instalacji elektrycznej i uderzenia pioruna.

Co do mostka przez krokwie to praktycznie nie istnieje bo skoro mamy izolację zewnętrzną 20~25 cm do tego grubość ściany zewnętrznej minimum ~20 cm to jaki to mostek 40~45 cm drewna??? Szyby w oknach to potężny mostek, klamka czy zamek w drzwiach zewnętrznych to potężny mostek. Dom pasywny budujemy bez okapów i szczytów. W moim przekonaniu nie ma lepszego rozwiązania jak izolacja nakrokwiowa. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam

Czy ktoś z szanownych uczestników forum miał do czynienia z Płytą S-270 - którą polecają zamiast desek przy pokryciu poddasza

http://polacie.pl/?pl_s-270-plyta-nakrokwiowa,51

 

Tworzy nieprzemakalną, paro- przepuszczalną warstwę, która stanowi termoizolację oraz eliminuje mostki termiczne. Płyta ma mieć własności oddychające i ma znacznie ułatwić ocieplenie poddasza zamieszkałego . Montując poszycie z płyty S-270 zyskujemy dodatkową warstwę izolacyjną - nie jest to możliwe w przypadku desek. Ponadto wydajność paro- przepuszczalności jest tak dopasowana, by można było bez pustki wentylacyjnej ( około 3 cm ) ułożyć izolację międzykrokwiową T-50 - dzięki temu zwiększamy grubość termoizolacji, jaką pozwala nam zastosować dany układ konstrukcyjny.

Mam już projekt budynku i jestem na etapie ścianki kolankowej oraz poszycia poddasza . Projekt zakłada izolację między krokwiową z wełną .Wysokość krokwi 18 cm . Czy to dobry pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...
To czysto akademickie rozważania. Oczywiście teoretycznie istnieje taka możliwość aby znikome ilości pary wodnej zostały wchłonięte przez drewno i "przechodząc" przez nie zamieniły się w kondensat. Idąc dalej tym tropem rozumowania dojdzie do tego, że ten kondensat tam zamarznie. Gdy temperatura wzrośnie kondensat odparuje. Te zjawiska będą zachodzić na końcówkach krokwi w strefie izolacji cieplnej i nie stanowią żadnego zagrożenia. Można je całkowicie zlikwidować kończąc krokwie w warstwie izolacji cieplnej i przesłonić ich końce warstwą tej izolacji. Zjawiska te występują również w każdej izolacji. Drewno suszone stosowane na więźbę ma wilgotność w granicach 13~18%. Nie musi zatem wniknąć w nie para wodna aby te zjawiska zachodziły. Co zatem musi się dziać w drewnie gdy montujemy izolację cieplną pomiędzy krokwiami? Dlatego tak istotną sprawę w takim przypadku odgrywa wentylacja takiej przegrody. Pozdrawiam. Edytowane przez Andrzej Wilhelmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...
Mam w projekcie betonowe skosy poddasza. Beton grubości 14 cm. Na tych skosach będą leżeć krowie dachowe. W związku z tym, że 90% ciepła ucieka przez dach chciałem ocieplić te skosy dobrze, aby w pokojach pod skosami było ciepło. Początkowo zacząłem myśleć o izolacji nakrokwiowej, ale jedna rzecz mnie przeraziła: te płyty nakrokwiowe są pokryte blachą z glinu, zatem są nieprzepuszczalne dla pary wodnej. Przeczy to wszystkiemu co do tej pory przeczytałem na temat odprowadzania pary wodnej w przegrodach budowlanych (malejący opór dyfuzyjny w kierunku zewnętrznym). Wiadomo, że beton skosów paruje, a i drewno krokwi posiada w sobie wodę. Jak to przykryjemy płytami, to katastrofa. Czy jest jakieś rozwiązanie, aby jednak ocieplić dobrze skosy betonowe od zewnątrz? Edytowane przez Lew2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój dach można wykonać na dwa sposoby. Pierwszy to zastosowanie izolacji nakrokwiowej co nie będzie stanowić żadnego zagrożenia dla konstrukcji. Spody krokwi mogą dolegać do betonowego stropu (przekładka izolacyjna obowiązkowa) lub mogą być tuż nad betonem. Drugi to przyklejenie np. styropianu o łącznej grubości minim 20 cm do betonowego stropu (krokwie powinny być w takiej odległości od stropu aby to umożliwić). Dodatkowo można jeszcze dołożyć warstwę styropianu pomiędzy krokwiami. Ta warstwa musi kończyć się minimum 4~5 cm poniżej wierzchu krokwi. Wierzch styropianu powinien być zaciągnięty klejem. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie będzie izolacja nakrokwiowa i dach bez okapu co umozliwi uniknięcie mostków termicznych.

Mam jednak wątpliwości odnośnie projektu.

 

projekt wygląda tak:

okap.jpg

https://ibb.co/gPBty7

 

Chciałbym nie robić deski czołowej ponieważ tworzy mostek termiczny i dodatkowo nie widzę możliwości jej przymocowania w moim przypadku. Producenci izolacji twierdzą że ta deska jest opcjonalna i potrzebna tylko do ustabilizowania pierwszej warstwy płyt w trakcie montażu. W razie czego można jej nie robić w ogóle albo użyć wkrętów do złapania płyt zamiast niej.

W projekcie połączenie płyt dachowych i styropianu który będzie na ścianie jest zrobione tak że chyba między nie może się dostawać wilgoć.

Nie robiłbym deski czołowej a pierwszą warstwę płyt PIR dociąłbym tak jak na rysunku poniżej (czerwona linia).

 

Jeszcze pytanie odnośnie szczelności powietrznej ponieważ pomiędzy wieńcem a płytami PIR jest 20cm 'dziura' i wiem że styropian/elewacja tego nie doszczelni. Czy można to uszczelnić folią EPDM przyklejoną do wieńca i do płyt PIR tak jak na rysunku?

 

moja propozycja:

okap-2.jpg

https://ibb.co/cBQgkn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deskę czołową można zamontować tak aby nie stanowiła żadnego mostka. Izolacja termiczna dachu musi szczelnie być połączona z izolacją termiczną ściany co stanowi zasada ciągłości izolacji. Żadna folia EPDM nie jest potrzebna. Będziesz to wykonywał sam? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...