robos2234 04.08.2018 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 Oczywiście, poddasze jest grzane konwekcją powietrza i przenikaniem przez połać, ewentualnie promieniowaniem przez okna dachowe. oraz ciepłem z parteru które ciśnie do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 04.08.2018 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 A wiesz, co to "konwekcja powietrza", o ktorej pisalem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 04.08.2018 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 Oczywiście, poddasze jest grzane konwekcją powietrza i przenikaniem przez połać, ewentualnie promieniowaniem przez okna dachowe. Dokładnie tak, więc interesują mnie szczegółowe badani wskazujące dla konkretnych przypadków którędy ile się nagrzeje. Mam dwie sypialnie zachodnie, w każdej jedno okno dachowe, założyłem markizę zewnętrzną, w dzień już tak przez okno nie bombarduje, ale po kilku dniach upału niewiele to zmienia. Jeden pokój ma też okno w elewacji 2 m2 na południe, na nim żaluzja wewnętrzna, ale ten pokój słabo się broni, ten drugi od północy broni się lepiej, o cały jeden stopień lepiej. Mam 40 cm granulatu w stropie poddasza i 16-18 cm piany na dachu, czy jak dołożę izolacji to zauważę poprawę w pokojach na poddaszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 04.08.2018 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 Dokładnie tak, więc interesują mnie szczegółowe badani wskazujące dla konkretnych przypadków którędy ile się nagrzeje. I takich badań nie uświadczysz, gdyż każdy przypadek jest inny - inne połacie dachowe, inne ustawienie wzgl. stron świata, inne przeszklenia. Jedynie naprawdę kumaty audytor mógłby pokusić się o symulację dla Twojego, konkretnego przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 04.08.2018 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 I takich badań nie uświadczysz, gdyż każdy przypadek jest inny - inne połacie dachowe, inne ustawienie wzgl. stron świata, inne przeszklenia. Jedynie naprawdę kumaty audytor mógłby pokusić się o symulację dla Twojego, konkretnego przypadku. Mam dość jasne wnioski z obserwacji mojego poddasza, gdzie każdy pokój skierowany jest na inną stronę świata i wnioski są jasne - brak okien i zamknięte drzwi do pokoju wydłużą czas zanim się przegrzeje, ale przed tym nie obronią przy dwóch tygodniach upałów W sytuacji, kiedy w roku mamy ponad 40 dni kiedy temperatura przebija 30 stopni trzeba zacząć traktować klimatyzację jak obowiązek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 04.08.2018 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 Znacznie mniejszy problem niż przy wełnie. Jeśli pianowanie zajmuje kilka godzin i technologia sprzyja dokładności to nijak nie przystaje to do docinania i układania wełny, która czort jeden wie jak będzie wyglądać za 10 lat (piana ma ten plus, że ewentualna wilgoć przez nią przeniknie, za to wełna jak zamoknie to będzie jej ciężko wyschnąć). Ja mam w projekcie żelbetowe skosy nad poddaszem ocieplone styropianem i wełną, ale też będę zmieniał na pianę. Mniejsza grubość ocieplenia (mniejsze szpalety w oknach) to jedno, ale najważniejsza jest większa dokładność wykonania. Strop będzie nierówny, nie chce mi się wierzyć, że wykonawcy będą idealnie docinać styropian, wypełniać każdą lukę, zadbają o dokładność przy ociepleniu murłaty. Co innego gdyby to robić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 04.08.2018 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 Ja mam w projekcie żelbetowe skosy nad poddaszem ocieplone styropianem i wełną, ale też będę zmieniał na pianę. Mniejsza grubość ocieplenia (mniejsze szpalety w oknach) to jedno, ale najważniejsza jest większa dokładność wykonania. Strop będzie nierówny, nie chce mi się wierzyć, że wykonawcy będą idealnie docinać styropian, wypełniać każdą lukę, zadbają o dokładność przy ociepleniu murłaty. Co innego gdyby to robić samemu. Żelbet w skosach może pomóc - ciężko będzie mu się szybko przegrzać, bo od góry izolacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 04.08.2018 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 Mniejsza grubość ocieplenia (mniejsze szpalety w oknach) to jedno, ale najważniejsza jest większa dokładność wykonania. Znaczy zamiast styropianu 0,031 chcesz dać cieńszą warstwę piany 0,037? I sądzisz, że uzyskasz lepszy efekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 05.08.2018 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Żelbet w skosach może pomóc - ciężko będzie mu się szybko przegrzać, bo od góry izolacja. Co masz na myśli pisząc o pomocy? W zasadzie to na skosach zmienimy sam żelbet na beton i dziurawkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 05.08.2018 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Co masz na myśli pisząc o pomocy? W zasadzie to na skosach zmienimy sam żelbet na beton i dziurawkę. Pomoże w obronie przed przegrzaniem poddasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 06.08.2018 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Pomoże w obronie przed przegrzaniem poddasza. Aaa, no myślę, że tak, chociaż ten argument nie był brany pod uwagę przy wyborze technologii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
b3tomek 03.10.2018 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2018 ile pianki PUR powinno być w dachu według WT2021 ? wiecej niż 20 cm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysiek87 03.10.2018 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2018 (edytowane) ile pianki PUR powinno być w dachu według WT2021 ? wiecej niż 20 cm ? Przynajmniej 25cm o lambdzie 0.037. 20cm nie spełnia nawet WT2017, albo ledwo co. Edytowane 3 Października 2018 przez krzysiek87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 03.10.2018 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2018 Więcej niż 20 cm nie ma sensu ekonomicznego, technicznego i pewnie kilku innych. WT2017 to brak wiedzy u urzędników, na temat czy coś się opłaca. Owszem można przecież obsypać dom keramzytem, będą wtedy spełnione WT2030, ale jaki to ma sens. Już teraz domy wyglądają nie jak domy tylko jak termosy. Umiar znać trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysiek87 03.10.2018 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2018 Więcej niż 20 cm nie ma sensu ekonomicznego, technicznego (...). Co rozumiesz przez względy techniczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 04.10.2018 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Baśnie waść opowiadasz. Mam 25 i gdybym robił drugi raz upierał bym się na 30. Teraz na górze temperatura wacha się 1 - 1,5 stopnia a na dole ledwo 0,3-0,5 przy grzaniu w II taryfie. Jak masz wątpliwości co do jakości to pogadaj z matem. Termowizja nie wykazała uchybień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 04.10.2018 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Szanowni Państwo, To, że na poddaszu jest w lecie znacząco cieplej niekoniecznie musi wynikać z niedostatecznej izolacji dachu. Zakładając, że izolacja jest zrobiona uczciwie i z dobrych materiałów oraz staramy się wyeliminować napływ gorącego powietrza z zewnątrz, to trzeba pamiętać, że fizyka a zwłaszcza jej konkretne zjawisko czyli konwekcja jest nieubłagana. Osobiście doradzam, zanim zdecydujecie się na zastosowanie klimatyzatorów na poddaszu, spóbować wykonać instalację która "przeciwstawi się" naturalnej konwekcji czyli układ WM który zadba tylko i wyłącznie o wtórne przepompowanie powietrza z górnej kubatury na dół aby uzyskać wyrównanie temperatur. W przypadku źle dobranej izolacji zwłaszcza z waty) poddasza, zastosowanie klmiantyzacji w błyskawicznym tempie,spowoduje powstanie zawilgocenia izolacji. To odwrócony model fizyczny gdzie od strony gorącego, nasyconego często parą wodną powietrza nie mamy izolacji parowej natomist mamy ją od strony chłodniejszej. Chłodniejszej czasem o 20-30C. Pokrótce: zadbać o okna dachowe popzez pełne lub refleksyjne zasłonięcie. Pod oknami dachowymi nie wykonywać posadzek z materiałów akumulujących ciepło. nie otwierać okien w ciagu dnia. Ustalić przepływy ciepłego powietrza i ograniczyć je zasłonami. Wykonać prosty układ wentylacyjny mieszający powietrze w strefach góra/dół. Przy dobrej (czyli wykonanej z uczciwej pianki ) izolacji okazać się może, że klima jest niepotrzebna a zbędnie kosztowna. Pozdrav SM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 04.10.2018 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Baśnie waść opowiadasz. Mam 25 i gdybym robił drugi raz upierał bym się na 30. Teraz na górze temperatura wacha się 1 - 1,5 stopnia a na dole ledwo 0,3-0,5 przy grzaniu w II taryfie. Jak masz wątpliwości co do jakości to pogadaj z matem. Termowizja nie wykazała uchybień. Ja bym zaproponował minimum 50 cm a nawet i metr im więcej tym lepiej .... no lepiej dla kieszeni wykonawcy i nic poza tym. W tym ferworze odysei WT2018 zapomnieliście że domu nie ociepla się na wieki wieków i każda izolacja ma swój termin przydatności, co z tego że dasz metr izolacji i zapłacisz za wykonanie takiej izolacji 5 razy tyle co za 20 cm, tak gruba warstwa izolacji nie zatrzyma tak dużej ilości ciepła by zwróciła się ta inwestycja przed terminem remontu ocieplenia, a komfort cieplny uzyskasz już z warstwy 15 cm. Już kiedyś pisałem, że ocieplenia domów stoją już na bardzo wysokim poziomie i przechodzenie na poziom wyższy jest trudne i nieopłacalne póki nie znajdą się nowocześniejsze i tańsze materiały izolacyjne. Poza tym pakowanie kasy w ocieplenie to połowiczna metoda, szukać należy taniego źródła ciepła i łączyć te dwie sprawy ze sobą wtedy ma to sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
b3tomek 04.10.2018 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Też tak uważam żę wszystko z umiarem i nie do przesady. Zapytałęm ponieważ jest program " Ciepły Dom" i można dostać dotacje ale jak sie nie podporządkujesz to norm które są ustalone to nie bedzie dotacji po prostu.. A zamierzam z niej skorzystać bo czemu nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robos2234 05.10.2018 04:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2018 50 cm hm to około 150zł za m2 przy moim dachu 170m2 na ocieplenie musiał bym dać na ocieplenie około 25000 a ile bym na tym zyskał ? kiedy by się to zwróciło w stosunku do 20-25 cm pianki ? i czy te 50 cm pianki by się trzymało na tym poddaszu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.