Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dobór grzejników


kaszpir007

Recommended Posts

Witam !

 

Dom 2 letni. Ściany mają 15cm styropianu , ocieplenie dachu powstaje i będzie tam 30cm wełny (2x15cm) o lambdzie 0,04.

Na poddaszu będą 3 pokoje. 2 pokoje po 25m2 i przedpokój 8m2. W jednym pokoju są 3 okna (2 dachowe 78x118i jedno w ścianie szczytowej) a przedpokoju 1 okno (78x118) , w drugiej sypialni 2 okna dachowe 78x118. Okna wszystkie U=1.1

 

W projekcie ocieplenie domu jest trochę słabsze (12cm styropianu ściany , ja mam 15cm). Dach w projekcie 25cm ja będe miał 30cm.

 

W projekcie w pomieszczeniu około 25m2 (wysokość pomieszczenia max 2.2 ,ale są spore skosy , dach ma kąt 30 stopni) zalecają zastosowanie grzejnika CV33 600-900 (2045W).

 

Co do ogrzewania. To na parterze jest podłogówka w całym domu. Piec na ekogroszek. Ustawione na piecu 60 stopni. Raczej chciałbym pozostać przy tej temperaturze ....

 

Zacząłem sobie liczyć kalkulatotorem Purmo i wychodzi mi zapotrzebowanie (przy 20stopni w pokoju) około 1850W , ale te dane są przeciez przu temp. 90 stopni a chyba nikt tak gorących grzejników nie ma.

Trafiłem na inna stronę gdzie są współczynniki. Wybrałem sobie więc temp. wody 60 stopni i temp. powrotu 50 stopni i wyszło mi że potrzeba mi grzejniika 3000W ...

 

Takie założenia spełnia grzejnik C33 600x1000 czyli wielka kolubryna.

Czy naprawdę musi być aż tak wielki grzejnik ?

 

Pamiętam kilka lat temu mieszkałem w bloku (blok nowe budownictwo , dobrze docieplony , 1 piętro) i w pokoju 25m2 (o wysokości 2,6m) miałem grzejnik C22 500x1000 i nie było problemów z ogrzewaniem.

 

Nie chciałbym kupić wielkich drogich grzejników , ale tez nie chciałbym kupić jakiegoś maleństwa aby potem nie okazało się że jest za zimno :(

 

A może kupić grzejniki aluminiowe ? Zawsze można dokupić żeberka i rozumiem zwiększyć moc jakby okazało się że jest za zimno ?

Ale czy to dobry pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić dokładne obliczenia ozc i wtedy otrzymamy straty dla poszczególnych pomieszczeń. Mając te straty oraz przyjmując dT bez problemu dobierzemy odpowiednie grzejniki. Przy okazji otrzymamy też zapotrzebowanie na ciepło i projektowe obciążenie budynku. Kalkulatory to tylko półśrodek dla budynku o prostej konstrukcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Dom 2 letni. Ściany mają 15cm styropianu , ocieplenie dachu powstaje i będzie tam 30cm wełny (2x15cm) o lambdzie 0,04.

Na poddaszu będą 3 pokoje. 2 pokoje po 25m2 i przedpokój 8m2. W jednym pokoju są 3 okna (2 dachowe 78x118i jedno w ścianie szczytowej) a przedpokoju 1 okno (78x118) , w drugiej sypialni 2 okna dachowe 78x118. Okna wszystkie U=1.1

 

W projekcie ocieplenie domu jest trochę słabsze (12cm styropianu ściany , ja mam 15cm). Dach w projekcie 25cm ja będe miał 30cm.

 

W projekcie w pomieszczeniu około 25m2 (wysokość pomieszczenia max 2.2 ,ale są spore skosy , dach ma kąt 30 stopni) zalecają zastosowanie grzejnika CV33 600-900 (2045W).

 

Co do ogrzewania. To na parterze jest podłogówka w całym domu. Piec na ekogroszek. Ustawione na piecu 60 stopni. Raczej chciałbym pozostać przy tej temperaturze ....

 

Zacząłem sobie liczyć kalkulatotorem Purmo i wychodzi mi zapotrzebowanie (przy 20stopni w pokoju) około 1850W , ale te dane są przeciez przu temp. 90 stopni a chyba nikt tak gorących grzejników nie ma.

Trafiłem na inna stronę gdzie są współczynniki. Wybrałem sobie więc temp. wody 60 stopni i temp. powrotu 50 stopni i wyszło mi że potrzeba mi grzejniika 3000W ...

 

Takie założenia spełnia grzejnik C33 600x1000 czyli wielka kolubryna.

Czy naprawdę musi być aż tak wielki grzejnik ?

 

Pamiętam kilka lat temu mieszkałem w bloku (blok nowe budownictwo , dobrze docieplony , 1 piętro) i w pokoju 25m2 (o wysokości 2,6m) miałem grzejnik C22 500x1000 i nie było problemów z ogrzewaniem.

 

Nie chciałbym kupić wielkich drogich grzejników , ale tez nie chciałbym kupić jakiegoś maleństwa aby potem nie okazało się że jest za zimno :(

 

A może kupić grzejniki aluminiowe ? Zawsze można dokupić żeberka i rozumiem zwiększyć moc jakby okazało się że jest za zimno ?

Ale czy to dobry pomysł ?

 

dobry pomysł z tymi aluminiowymi grzejnikami założyłem je już wielu klientom i na podstawie ich ocen sprawdzają się lepiej od blaszaków, a co do liczenia to cyferki sobie a ludzie są różni, często po zimie dokładam lub ujmuję żeberek bo babci za zimno w wnuczkowi za ciepło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można kombinować. Dokładać żeberka, ujmować, znowu dokładać.

W zależności od tego jaka jest zima...

Żeberka są grzejnikami lubiącymi wysoką temperaturę.

Spadek ich mocy wraz ze spadkiem temperatury zasilania jest najbardziej stromy ze wszystkich typów grzejników.

Mała, gładka (płaska) powierzchnia czołowa - oznacza mały udział promieniowania z powierzchni.

 

Popieram asolta.

Zrób sobie OZC przy nowych parametrach Twojej budowli.

Wyjdzie z całą pewnością taniej niż niepotrzebne przeszacowanie wielkości grzejników i zgadywanka co do parametrów pracy instalacji c.o.

 

Sprawdź sobie jeszcze wymagania mocowe na moim kalkulatorze.

http://www.regulus.com.pl/program/dobor-grzejnikow.html

 

"...a co do liczenia to cyferki sobie a ludzie są różni,...." - nie tylko różni ludzie mają różne wymagania co do komfortu cieplnego, lecz każdy człowiek może mieć różne potrzeby w różnych stanach fizjologicznych - pełne zdrowie, choroba, zmęczenie, obciążenie po posiłku itp. i dlatego powinien mieć pełną i łatwą możliwość korekty temperatury wnętrza w którym przebywa...

 

Pozdrawiam

Bogusław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło mi z Twojego kalkulatora że zapotrzebowanie na ciepło w pokoju 25m2 (o wysokości max 2.2) to niecałe 1000W.

 

Wybrałem w wyliczeniach ściany U=0,19 , dach dałem U=0,18 (choć u mnie wychodzi 0,13) , przeszklenie około 2m2 , okna nie powinny mieć więcej z ramą niż U=1.4-1.5 , dodatkowo w pomieszczeniach będzie Wm z odzyskiem , więc straty na wentylacji powinny być minimalne.

 

Wyszło mi 998W , a jak wyłączyłem wentylację 0,5/h to wyszło mi 633W ...

 

Jednakże chyba skorzystam z tego 998W , niech reszta będzie "rezerwą" mocy ...

 

Te grzejniki w programie są typu C22 ?

 

Wyszło mi że przy temp. 80/70 stopni potrzebny mi grzejnik 60/60 a przy 60/50 stopni grzejnik 60/100.

 

Jak sądzisz czy zatem kupno grzejnika 60/80 było by dobrym pomysłem ? W domu będzie WM z rekuperatorem więc straty ciepła wywołane wentylacją powinny być minimalne. A zawsze w ostateczności gdyby okazało się ze grzejniki nie wydalaja można by trochę podnieśc temperaturę na pewny czas.

Choć raczej nie chciałbym mieć wrzątku na grzejnikach ze względów takze bezpieczeństwa (oparzenie).

Więc może kupić 60/100 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można kombinować. Dokładać żeberka, ujmować, znowu dokładać.

W zależności od tego jaka jest zima...

Żeberka są grzejnikami lubiącymi wysoką temperaturę.

Spadek ich mocy wraz ze spadkiem temperatury zasilania jest najbardziej stromy ze wszystkich typów grzejników.

Mała, gładka (płaska) powierzchnia czołowa - oznacza mały udział promieniowania z powierzchni.

 

Popieram asolta.

Zrób sobie OZC przy nowych parametrach Twojej budowli.

Wyjdzie z całą pewnością taniej niż niepotrzebne przeszacowanie wielkości grzejników i zgadywanka co do parametrów pracy instalacji c.o.

 

Sprawdź sobie jeszcze wymagania mocowe na moim kalkulatorze.

http://www.regulus.com.pl/program/dobor-grzejnikow.html

 

"...a co do liczenia to cyferki sobie a ludzie są różni,...." - nie tylko różni ludzie mają różne wymagania co do komfortu cieplnego, lecz każdy człowiek może mieć różne potrzeby w różnych stanach fizjologicznych - pełne zdrowie, choroba, zmęczenie, obciążenie po posiłku itp. i dlatego powinien mieć pełną i łatwą możliwość korekty temperatury wnętrza w którym przebywa...

 

Pozdrawiam

Bogusław

 

według Twojej teorii to najlepsze będą stare dobre żeliwniaki i kilkaset litrów wody, spadek temperatury będą miały najmniejszy, tylko czy o to chodzi????

moim zdaniem nowoczesne ogrzewanie ma mieć właśnie jak najszybszą reakcję (rozgrzania i wystudzenia), okres jesieni i wiosny gdy skoki temperatur są duże w nocy trzeba podgrzać a w dzień schłodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty to piszesz kajmanxxl?

Gdzie wyczytałeś chociaż cień takiej sugestii?

W moim tekście: cyt:"nie tylko różni ludzie mają różne wymagania co do komfortu cieplnego, lecz każdy człowiek może mieć różne potrzeby w różnych stanach fizjologicznych - pełne zdrowie, choroba, zmęczenie, obciążenie po posiłku itp. i dlatego powinien mieć pełną i łatwą możliwość korekty temperatury wnętrza w którym przebywa..." koniec cyt..

A w tym najlepsze są moje grzejniki - regulusy - grzejniki z przewciwległego bieguna wobec żeliwniaków.

 

Pozdrawiam

Bogusław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Wyszło mi że przy temp. 80/70 stopni potrzebny mi grzejnik 60/60 a przy 60/50 stopni grzejnik 60/100.

 

Jak sądzisz czy zatem kupno grzejnika 60/80 było by dobrym pomysłem ? W domu będzie WM z rekuperatorem więc straty ciepła wywołane wentylacją powinny być minimalne. A zawsze w ostateczności gdyby okazało się ze grzejniki nie wydalaja można by trochę podnieśc temperaturę na pewny czas.

Choć raczej nie chciałbym mieć wrzątku na grzejnikach ze względów takze bezpieczeństwa (oparzenie).

Więc może kupić 60/100 ?

 

Witaj. Nomenklatura grzejników wyliczanych w kalkulatorze dotyczy oczywiście moich grzejników a nie dwupłytowych stalowych.

Prócz grzejników o grubości 9 cm, produkuje jeszcze grzejniki o grubości 18 cm (a także o grubości 6 cm), a zatem można dobrać grzejnik krótki a grubszy.

W Twoim przypadku grzejnik Dubel miałby 60 cm długości..

 

Pozdrawiam

Bogusław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Nomenklatura grzejników wyliczanych w kalkulatorze dotyczy oczywiście moich grzejników a nie dwupłytowych stalowych.

Prócz grzejników o grubości 9 cm, produkuje jeszcze grzejniki o grubości 18 cm (a także o grubości 6 cm), a zatem można dobrać grzejnik krótki a grubszy.

W Twoim przypadku grzejnik Dubel miałby 60 cm długości..

 

Pozdrawiam

Bogusław

 

 

Wiem że dotyczy Twoich grzejników , ale moc przecież jest uniwersalna :)

Budowa grzejników też jest zbliżona , więc czemu innej firmy grzejnik miałby nie dac rady ?

Rozumiem żę u Ciebie zwykły grzejnik to odpowiednik C22 a dubel C33..

 

Twoje grzejniki są interesujące , ale niestety zbyt drogie dla mnie ...

 

Czy według Ciebie więc starczyłby by zwykły grzejnik C22 600x1000 ?

Myślałem nad zakupem grzejnika Diamond 600x1000 C22 lub coś w zbliżonej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje produkty znam.

Za ich charakterystykę cieplną odpowiadam w 100% - szczególnie za moce w niższych temperaturach pracy instalacji.

 

Masz rację: C22 - to mniej więcej odpowiednik moich grzejników o szerokości 9 cm, a C33 to odpowiednik grzejników typu dubel...

Poszukaj coś taniego w moim outlecie lub kup grzejnik, który wymieniłeś. Z pewnością wystarczy.

 

Pozdrawiam

Bogusław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty to piszesz kajmanxxl?

Gdzie wyczytałeś chociaż cień takiej sugestii?

W moim tekście: cyt:"nie tylko różni ludzie mają różne wymagania co do komfortu cieplnego, lecz każdy człowiek może mieć różne potrzeby w różnych stanach fizjologicznych - pełne zdrowie, choroba, zmęczenie, obciążenie po posiłku itp. i dlatego powinien mieć pełną i łatwą możliwość korekty temperatury wnętrza w którym przebywa..." koniec cyt..

A w tym najlepsze są moje grzejniki - regulusy - grzejniki z przewciwległego bieguna wobec żeliwniaków.

 

Pozdrawiam

Bogusław

 

w Twoim tekście " Żeberka są grzejnikami lubiącymi wysoką temperaturę.

Spadek ich mocy wraz ze spadkiem temperatury zasilania jest najbardziej stromy ze wszystkich typów grzejników.

Mała, gładka (płaska) powierzchnia czołowa - oznacza mały udział promieniowania z powierzchni."

czyż przeciwieństwem tego co na czerwono nie są stare dobre żeliwniaki?

wypisywanie że aluminiowe żeberko niema radiatora to co na zielono też jest kłamstwem

reklama dźwignia handlu jak jest rzetelna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że dotyczy Twoich grzejników , ale moc przecież jest uniwersalna :)

Budowa grzejników też jest zbliżona , więc czemu innej firmy grzejnik miałby nie dac rady ?

Rozumiem żę u Ciebie zwykły grzejnik to odpowiednik C22 a dubel C33..

 

Twoje grzejniki są interesujące , ale niestety zbyt drogie dla mnie ...

 

Czy według Ciebie więc starczyłby by zwykły grzejnik C22 600x1000 ?

Myślałem nad zakupem grzejnika Diamond 600x1000 C22 lub coś w zbliżonej cenie.

 

każdy producent podaje moc swojego grzejnika i potem już tylko matematyka cyferki do cyferek jeżeli da się postawić znak = to jest to to samo a te krzywe o których pisze Bogusław to szczeguliki których faktyczne znaczenie jest minimalne i trudne do wyłapania przez normalnego użytkownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze jedno.

 

Jakiej firmy grzejnik ...

 

Szczerze mówiąc przeglądając Allegro i porównując parametry różnych grzejników wygląda że wszystkie mają takie same parametry od tych najtańszy po te droższe ...

Nawet najtańszy Diamond oferuje 10lat gwarancji , ma takiej samej grubości blachę co bardziej markowe grzejniki ...

 

Mi będą potrzebne grzejniki z montazem dolnym (V22). Zastanawiam się czy dopłacić do Purmo czy kupić Diamonda.

Z tego co doczytałem Diamonda robi jakaś firma wloska i jest na nim made in Italy ...

 

Czy warto dopłacać do Purmo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą od grzejników, jednak te produkty także poddawane sa badaniom w laboratorium.

Można więc szukać takich z certyfikatem.

 

Pamiętam z rozmowy z laboratorium,że częśc producentów zwiększa wydajność czy sprawność grzejnika przez przytkanie pierwszej części grzejnika. Utrudnia się przepływ bezpośrednio z zasilania do powrotu, jak grzejnik pracuje na niższych parametrach. Inaczej mówiąc wymusza się przepływ do dalszej części grzejnika.

 

Poszukaj takiego schematu, z pewnością na którejś aukcji będzie to wspominane.

 

W Polsce badaniem grzejników zajmuje się Instytut Energetyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze jedno.

 

Jakiej firmy grzejnik ...

 

Szczerze mówiąc przeglądając Allegro i porównując parametry różnych grzejników wygląda że wszystkie mają takie same parametry od tych najtańszy po te droższe ...

Nawet najtańszy Diamond oferuje 10lat gwarancji , ma takiej samej grubości blachę co bardziej markowe grzejniki ...

 

Mi będą potrzebne grzejniki z montazem dolnym (V22). Zastanawiam się czy dopłacić do Purmo czy kupić Diamonda.

Z tego co doczytałem Diamonda robi jakaś firma wloska i jest na nim made in Italy ...

 

Czy warto dopłacać do Purmo ?

 

niema jednoznacznej odpowiedzi cena na pewno ma znaczenie namacalna różnica to wielkość przy tej samej mocy niektórzy klienci wolą mniejsze grzejniki

gwarancja też ważna, a co do jakiś nowych producentów był bym ostrożny, to dokładnie tak jak z samochodami jeden musi mieć mercedesa a drugiemu wystarcza dacia a jednym i drugim do celu dojedziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację kajmanxxl.

Stare dobre żeliwniaki są zdecydowanie lepsze od żeberek aluminiowych, jeśli chodzi o promieniowanie z powierzchni.

Aluminiowe żeberka to przede wszystkim konwekcja, czyli wysoka temperatura, stąd łukowe wyprofilowanie ich górnego bieguna.

Wadą starych, dobrych żeliwniaków jest ich potężny ciężar własny oraz potężna pojemność wodna - co czyni ich produktami o dużej bezwładności cieplnej, jednakże do starszych i kiepsko ocieplonych budowli nie ma lepszych od nich grzejników.

One bowiem stanowią w takich budowlach potrzebny dla stabilizowania temperatury bufor ciepła.

Gdzieś w budowli bufor musi być.

 

Albo budynek dobrze akumuluje ciepło, albo jest ciepły (dobrze ocieplony), albo jedno i drugie..

Takie są współczesne standardy...

 

Pozdrawiam

Bogusław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze jedno.

 

Jakiej firmy grzejnik ...

 

Szczerze mówiąc przeglądając Allegro i porównując parametry różnych grzejników wygląda że wszystkie mają takie same parametry od tych najtańszy po te droższe ...

Nawet najtańszy Diamond oferuje 10lat gwarancji , ma takiej samej grubości blachę co bardziej markowe grzejniki ...

 

Mi będą potrzebne grzejniki z montazem dolnym (V22). Zastanawiam się czy dopłacić do Purmo czy kupić Diamonda.

Z tego co doczytałem Diamonda robi jakaś firma wloska i jest na nim made in Italy ...

 

Czy warto dopłacać do Purmo ?

 

Podobne rozmiarami grzejniki panelowe mają praktycznie rzecz biorąc niemal identyczną moc.

Różnice?

Grubość blachy,

Jakość blachy,

Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne,

Jakość spawów,

Jakość powłoki lakierniczej.

 

Najlepiej je porównywać, porównując ich wagę (bez wody).

Różnice pomiedzy poszczególnymi markami panelowców są naprawdę duże.. Nawet o połowę... Sprawdź to...

Zatem różnice w grubości blachy są...

 

Co do gwarancji.. Przeczytaj dobrze warunki gwarancji: uzdatnianie wody, zakaz spuszczania wody, zakaz układu otwartego..

 

Pozdrawiam

Bogusław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...