KosGos 27.08.2012 01:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 Witam Mozecie mi doradzic jak powinien wygladac porzadny montaz drzwi zewnetrznych w domu jednorodzinnym aby bylo cieplo i bezpiecznie ? Na dniach bede zamawial drzwi i chcialbym uniknac niespodzianek wynikajacych z niewiedzy budowlanej mojej a moze i montazystow. Na chwile obecna mam 2 tematy. Pierwszy dotyczy dolnej czesci drzwi i progu, aby bylo cieplej na chwile obecna w okolicy dolnej drzwi mam zostawiona pustke az do plyty podposadzkowej na, ktorej mam 10cm styropianu do podlog. Kolejne ok 9cm stanowi pustka jako ze nie chcialem robic wylewki pod drzwiami aby uniknac przemarzania. Teraz pytanie co i jak tam podlozyc aby dalo sie zamontowac prog i bylo to stabilne przy chodzeniu ? Druga sprawa to samo osadzenie oscieznicy - ma byc jakas ocieplona. W jaki sposob ja sie montuje kotwy, piana , murowanie, jakies folie ? Budynek wykonany z porthermu 25cm. Wypuszczamy oscieznice na rowno z murem ? Postaram sie dorzucic jakies zdjecia aby bylo lepsze zrozumienie tematu. W mojej sytuacji zamontowanie progu powinnem raczej zlecic ekipie od drzwi czy lepiej dac to do zrobienia ekipie od elewacji, ktor np wypelni pustke jakims XPS itd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 27.08.2012 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 Też zastanawiałem się nad ciepłym montażem drzwi wejściowych i czy podmurowanie isomurem pod drzwi bedzie dobrym rozwiązaniem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lolek30 27.08.2012 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 żadne styropiany , pod drzwi powinien iść taki sam profil bazowy jak pod okna balkonowe , usztywni próg i nie będzie przemarzało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 27.08.2012 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 No tak, to jaki "profil bazowy" zaproponujesz pod drzwi stalowe lub drzwi drewniane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 27.08.2012 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 Ja podparłem drzwi na kawałkach bloczków betonowych w miejscach gdzie jest nacisk z góry (po bokach i w miejscu gdzie mam słupek części nie otwieranej). W pozostałej przestrzeni izolacja cieplna (styropian+pianka).Pod aluminiowym progiem wylałem z betonu (i kilku pionowych prętów stalowych) 2-3 centymetrową pionową "ściankę" (wzdłuż progu). Od zewnątrz ścianka ta jest izolowana paroma centymetrami pianki wtryśniętymi pomiędzy tę ściankę a blachę. Blacha się już styka z kostką przed drzwiami.Od wewnątrz (z tego co pamiętam) ścianka też jest odizolowana 2 cm styropianu od wylewki na której są przyklejone kafle z przedpokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KosGos 28.08.2012 12:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 Czy samo osadzenie oscieznicy odbywa sie na zaprawie betonowej czy stosuje sie raczej pianki ? Z tego co uslyszalem od jednego wykonawcy to mowil ze mozna betonem a jak klient chce to pianka i jest sporo cieplej. Jak to tylko ma sie do antywlamaniowosci i stabilnosci montazu drzwi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lolek30 28.08.2012 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 No tak, to jaki "profil bazowy" zaproponujesz pod drzwi stalowe lub drzwi drewniane? ..kupować takie drzwi w których jest on na wyposażeniu lub jako możliwa opcja za dopłatą - proste Brać to po prostu pod uwagę jak inne rzeczy ważne przy zakupie drzwi czyli wygląd, rodzaj i ilość ryglowania , parametry cieplne , wygląd czy cena. Wtedy nie będzie tak jak z drzwiami np. Hormana niby ładne solidne ale prawie każde jakie widziałem miały spierniczony montaż progu w ten sposób że albo próg już był wygięty , albo klapał albo był podmurowany zaprawą i przy -20 wewnątrz płytki przy progu były oszronione.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 28.08.2012 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 Witam ..kupować takie drzwi w których jest on na wyposażeniu lub jako możliwa opcja za dopłatą - proste Brać to po prostu pod uwagę jak inne rzeczy ważne przy zakupie drzwi czyli wygląd, rodzaj i ilość ryglowania , parametry cieplne , wygląd czy cena. Wtedy nie będzie tak jak z drzwiami np. Hormana niby ładne solidne ale prawie każde jakie widziałem miały spierniczony montaż progu w ten sposób że albo próg już był wygięty , albo klapał albo był podmurowany zaprawą i przy -20 wewnątrz płytki przy progu były oszronione.. temat nie jest AŻ tak prosty jak Ci się wydaję, zdecydowana większość drzwi nie posiada takich systemowych rozwiązań, te, które posiadają są niestety z górnej półki cenowej. Wydaje się, że kluczowym elementem jest tutaj próg drzwiowy i do niego należy dobrać optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o jego podparcie. Moim zdaniem najlepsza jest podmurówka przedzielona warstwą styropiany np. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 26.12.2012 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Czy montaż drzwi zewnętrznych (Weissner) jak na rysunku będzie poprawny? Aktualnie jest płyta fundamentowa (izolowana od spodu), i cokół. Próg jest aluminiowy z przekładką termiczną (pewnie pojadę sobie go obejrzeć dokładniej i pogadać z montażystą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stary 26.12.2012 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Czy montaż drzwi zewnętrznych (Weissner) jak na rysunku będzie poprawny? Aktualnie jest płyta fundamentowa (izolowana od spodu), i cokół. Próg jest aluminiowy z przekładką termiczną (pewnie pojadę sobie go obejrzeć dokładniej i pogadać z montażystą). Sam próg aluminiowy jest zbyt wiotki, aby montować go w ten sposób. Dodatkowo - prawdopodobny brak jego zakotwienia oraz usztywnienia spowoduje, że będzie się cały czas uginał od nacisków, będą pękać fugi i w rezultacie będzie z nim, a zwłaszcza pod nim cały czas problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 26.12.2012 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Sam próg aluminiowy jest zbyt wiotki, aby montować go w ten sposób. Dodatkowo - prawdopodobny brak jego zakotwienia oraz usztywnienia spowoduje, że będzie się cały czas uginał od nacisków, będą pękać fugi i w rezultacie będzie z nim, a zwłaszcza pod nim cały czas problem. Myślałem że te 4cm XPS to nie sensacja, zdaje się być naprawde twardy. Może spróbuję sam próg przetestować stawiając go na tym XPSie i połązić po tym - zobaczyłbym na ile się będzie "odciskał". A może wypełnienie tych przestrzeni od spodu tego progu by rozłożyło nacisk na większą powierzchnię...? Co do mocowania jeszcze nie widziałem, ale podejrzewam że to na wkręty w kilku miejscach - więc myślałem albo o kręceniu przez XPSa do cegły, albo do XPSa z osadzonymi kołkami-ślimakami (tworzywowych, do styro). Nie bardzo mam pomysł jak inaczej ograniczyć ten mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stary 26.12.2012 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Myślałem że te 4cm XPS to nie sensacja, zdaje się być naprawde twardy. Może spróbuję sam próg przetestować stawiając go na tym XPSie i połązić po tym - zobaczyłbym na ile się będzie "odciskał". A może wypełnienie tych przestrzeni od spodu tego progu by rozłożyło nacisk na większą powierzchnię...? Co do mocowania jeszcze nie widziałem, ale podejrzewam że to na wkręty w kilku miejscach - więc myślałem albo o kręceniu przez XPSa do cegły, albo do XPSa z osadzonymi kołkami-ślimakami (tworzywowych, do styro). Nie bardzo mam pomysł jak inaczej ograniczyć ten mostek. Narobiło się tych wątków, że nie można się połapać...Nie dalej jak w grudniu pisaliśmy na ten temat w innym wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210010-ciep%C5%82y-monta%C5%BC-drzwi-wej%C5%9Bciowych Niski próg bez żadnego usztywnienia postawiony na betonie i piance (pomijam mostki oczywiście) także się "obrusza" od chodzenia po nim - zależy jeszcze w która stronę będą otwierać się drzwi. Jeżeli ten producent nie ma progów wyższych np. 40 mm, które można częściowo zabudować to spróbuj pokombinować z poszerzeniem od okien - jak to rozwiązano w przypadku drzwi z pcw. Montujesz tak i masz święty spokój w tym miejscu. Może to być także zaimpregnowany ramiak drewniany skręcony z tym progiem, uszczelniony taśmą rozprężną. Rozwiązań jest masa, ale sam niski próg jest najgorszym z nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 31.12.2012 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Może to być także zaimpregnowany ramiak drewniany skręcony z tym progiem, uszczelniony taśmą rozprężną. Rozwiązań jest masa, ale sam niski próg jest najgorszym z nich. Absolutna zgoda - podparcie progu jest podstawą w montazu okien, a tym bardziej w montazu drzwi wejściowych. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaremy 31.12.2012 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 a jakby zamiast tej cegły i xps pod progiem dać klocek drewniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 03.01.2013 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 W przypadku montazu drzwi zewnetrznych musimy zrealizować dwie konieczności.Pierwsza - oscieżnica drzwi a więc i próg po którym bedziemy chodzić musi być sztywna / sztywny. To co opisł "stary " jest oczywicte i konieczne jeżeli w konstrukcji drzwi jest próg aluminiowy o wysokości / gtrubości do 20 mm, a więc elastyczny to trzeba do niego dokręcić ( szczelnie z użyciem taśmy rozprężnej ) inny profil lub element drewniany , który go usztywni ( można to sobie wten sposób sprawdzić ,że takipróg jak na niego staniemy a jest podparty po bokach , a my stoimy w jego środku to sie nie odkształca.Druga konieczność jest taka sama jak we wszystkich innych drzwiach, oknach i balkonach tzn próg trzeba mechanicznie ( dyble/ kotwy ) połączyć z podłożem i uszczelnić przed wilgocią najlepiej w/g projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 05.01.2013 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Piszecie aby podłożyć drewno ("ramiak" w sensie kantówka jakaś, czy jak...?), tylko zastanawiam się co się z tym drewnem zadzieje po czasie, co można i na ile skutecznie z tym zrobić (impregnacje?). A co jakby tę "podmurówkę" (bo już muszę wykonać do właściwego poziomu) pod próg zrobić z gazobetonu - byłoby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 08.01.2013 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Drewno wystarczy,że będzie zaimpregnowane. Przez 50 lat nic istotnego z tym drewnem się nie stanie.Gazobeton też może być ,ale trzeba odpowiednio go zabezpieczyć taśmami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.