mik37 27.04.2014 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Kolego Szanowny wszyscy wiemy że TB jest oryginałem a jego pomysły dotyczące miedzy innymi ocieplania są delikatnie mówiąc kontrowersyjne niemniej przynajmniej w tym dziale udzielił paru pomocnych wskazówek i to za darmo . Jeśli się nie zgadzasz z jego zdaniem to napisz dlaczego a wszyscy na tym skorzystają Nie ma co okazywać swojego chamstwa zwłaszcza jeśli należy się do elity forum . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 28.04.2014 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Kolego Szanowny wszyscy wiemy że TB jest oryginałem a jego pomysły dotyczące miedzy innymi ocieplania są delikatnie mówiąc kontrowersyjne Mam ogromną prośbę do Pana! Proszę podać co jest kontrowersyjnego w ciągłości izolacji termicznej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
syper 04.05.2014 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 No to się zaj...iście dużo dowiedziałem Czy mogę prosić o jakieś konkrety a nie przepychankę. Co do WM z reku to z tego co wiem to jest to system zrównoważony a niewielkie nadciśnienie można jedynie wymusić. Gdziekolwiek nie sięgnąłem to stanowisko jest jasne - zamknięta komora spalania z doprowadzeniem zewnętrznym powietrza. Pozwolę się zatem zapytać Pana TB skąd ma takie informacje, że przy WM można mieć otwarte palenisko - jeśli to fakt to moja małżonka Pana ozłoci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 04.05.2014 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Jak się projektuje dom, aby było otwarte palenisko, to ROBI SIĘ te instalacje tak, aby wszystko działało poprawnie!Wtedy niezrównoważenie wentylacji (nadmiar nawiewu), czasem znaczne, pojawia się, jak w kominku się pali (termostat kominkowy o tym powie). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.05.2014 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) Pozwolę się zatem zapytać Pana TB skąd ma takie informacje, że przy WM można mieć otwarte palenisko - jeśli to fakt to moja małżonka Pana ozłoci Robię WM z odzyskiem ciepła od 1990 roku - kiedy to jeszcze prawo nakazywało mieć WG. Wszelkie wojny z kominiarzami i wątpliwości co do przepisów i rozwiązań, załatwiam przez najlepiej zorientowaną osobę - mająca wszystkie przepisy w głowie - Pana Janusza Rękasa http://www.kominiarczyk.pl http://www.kominiarczyk.pl/html/prawo.html Tu, pod hasłem "prawo" jest mail i telefon. Ja zadzwoniłem do Szanownego Janusza i wypytałem się. Do spalenia 1kg drewna potrzeba 8-10m3 powietrza. Najczęściej WM pracuje na 130m3/h dając lekkie nadciśnienie. Kominek to na ogół 1 - 2kg/h Nie ma więc obawy o kominek otwarty i o zdrowie, przy wentylacji zrównoważonej lub wentylacji plus. Edytowane 5 Maja 2014 przez Tomasz Brzęczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 05.05.2014 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Robię WM z odzyskiem ciepła od 1990 roku - kiedy to jeszcze prawo nakazywało mieć WG. Wszelkie wojny z kominiarzami i wątpliwości co do przepisów i rozwiązań, załatwiam przez najlepiej zorientowaną osobę - mająca wszystkie przepisy w głowie - Pana Janusza Rękasa http://www.kominiarczyk.pl http://www.kominiarczyk.pl/html/prawo.html Tu, pod hasłem "prawo" jest mail i telefon. Ja zadzwoniłem do Szanownego Janusza i wypytałem się. Do spalenia 1kg drewna potrzeba 8-10m3 powietrza. Najczęściej WM pracuje na 130m3/h dając lekkie nadciśnienie. Kominek to na ogół 1 - 2kg/h Nie ma więc obawy o kominek otwarty i o zdrowie, przy wentylacji zrównoważonej lub wentylacji plus. Tylko 2 pytania dodatkowe: 1. czy spalanie w takim kominku powietrza uprzednio ogrzanego jest ekonomiczne? 2. skoro otwarte palenisko, to szyber jeśli jest, nie jest szczelny - co ze stratą wentylacyjną gdy nie palimy w kominku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.05.2014 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Tylko 2 pytania dodatkowe: 1. czy spalanie w takim kominku powietrza uprzednio ogrzanego jest ekonomiczne? 2. skoro otwarte palenisko, to szyber jeśli jest, nie jest szczelny - co ze stratą wentylacyjną gdy nie palimy w kominku? Ad1 -Kominek to nie kotłownia czy inne ogrzewanie! Czy kwiaty w wazonie są ekonomiczne? Poza tym o czym Pan pisze? 1kg drewna zabiera 8m3 powietrza a daje 1 kWh Ad2 Gdy nie palimy - zamykamy szyber. Teraz architekci wnętrz wstawiają głównie takie kominki! Jak Pan zrobi doprowadzenie powietrza??? Ciekaw jestem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaceq 05.05.2014 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Czy ktos kto ma kominek w energooszczędnym domu mógłby mi zdradzić czy komin ma murowany z wkladem czy systemowy? W systemowych są wyczystki, nawiewy czyli rzeczy konieczne do obsługi komina ale niepomagające w temacie max uszczelnienia domu przy WM. Co by w tej sytuacji wybrać, jak to macie porobione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.05.2014 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Czy ktos kto ma kominek w energooszczędnym domu mógłby mi zdradzić czy komin ma murowany z wkladem czy systemowy? W systemowych są wyczystki, nawiewy czyli rzeczy konieczne do obsługi komina ale niepomagające w temacie max uszczelnienia domu przy WM. Co by w tej sytuacji wybrać, jak to macie porobione? Komin najlepiej "dokleić" do domu, by nie dziurawił dachu. Ps. A na 20 cm styropianu, nie da się postawić domu izolowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaceq 05.05.2014 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 na 20 cm styropianu, nie da się postawić domu izolowanego. Wiem, wiem... będę musiał z tym żyć. Prosiłem o radę kogoś kto ma tak jak ja będę miał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 05.05.2014 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 ... Ps. A na 20 cm styropianu, nie da się postawić domu izolowanego. Wiem, wiem... będę musiał z tym żyć. Prosiłem o radę kogoś kto ma tak jak ja będę miał... jak sam widzisz zostałeś zmierzony, zważony, przeżuty i ...wypluty, jako niesmaczny Ot i cały TB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 05.05.2014 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) Ad1 -Kominek to nie kotłownia czy inne ogrzewanie! Czy kwiaty w wazonie są ekonomiczne? Poza tym o czym Pan pisze? 1kg drewna zabiera 8m3 powietrza a daje 1 kWh Ad2 Gdy nie palimy - zamykamy szyber. Teraz architekci wnętrz wstawiają głównie takie kominki! Jak Pan zrobi doprowadzenie powietrza??? Ciekaw jestem![ATTACH=CONFIG]258305[/ATTACH] Panie, kwiatami się nie pali, poza tym zapytałem czy ekonomicznie. zdaję sobie sprawę że nie doprowadzi się do niego powietrza z zewnątrz - w końcu jest otwarty - nie??? Poza tym to coś Pan pokazał jakoś kłóci sie z tym cos Pan potem zaraz napisał: Komin najlepiej "dokleić" do domu, by nie dziurawił dachu. ... czyli standard a po co taki jak można taki http://kamin-iliya.ru/published/publicdata/KAMINILIRUKA/attachments/SC/products_pictures/Arkiane_Kephren_8_enl.jpg Edytowane 5 Maja 2014 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 06.05.2014 04:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 ... a po co taki jak można taki http://kamin-iliya.ru/published/publicdata/KAMINILIRUKA/attachments/SC/products_pictures/Arkiane_Kephren_8_enl.jpgWow! A komin gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 06.05.2014 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 dolot powietrza od dołu, spaliny 4 rurami w rogach co je widzisz do dołu i komin z wentylatorem - dlatego wkleiłem półotwarty bo wiedziałem, że ktoś spyta tyle że drogie bydle - ale pięęęęękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 06.05.2014 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 dolot powietrza od dołu, spaliny 4 rurami w rogach co je widzisz do dołu i komin z wentylatorem - dlatego wkleiłem półotwarty bo wiedziałem, że ktoś spyta tyle że drogie bydle - ale pięęęęękny No piękny . Jednak jak prądu zabraknie to niestety wędzarnia w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 06.05.2014 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 W nim nie pali się na ogół jak otwarty - właściwie tylko w zamkniętym powinno się palić Jak nie ma prunda to właściwie sam wygasa - dusi się wtedy, ale zabezpieczenie na wentylator też można zrobić No, co kto lubi, ale jak coś kosztuje prawie 10keurosów to i swoje fochy wolno mu mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
syper 19.05.2014 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 (edytowane) Czy ktos kto ma kominek w energooszczędnym domu mógłby mi zdradzić czy komin ma murowany z wkladem czy systemowy? W systemowych są wyczystki, nawiewy czyli rzeczy konieczne do obsługi komina ale niepomagające w temacie max uszczelnienia domu przy WM. Co by w tej sytuacji wybrać, jak to macie porobione? Widzę, że u mnie podobnie jak u Szanownego Forumowicza - tzn. PC, rekuperator (bez GWC), ściany z silikatu 24 cm ocieplenie 15 cm grafitowego (lambda 0.31) z frezem, na podłodze 19 cm EPS 100 + 3 cm systemowego + ogrzewanie podłogowe na całości domu i połowie garażu + 8 cm wylewki. Okna trójszybowe na profilu 80 mm U dla całego okna poniżej 1 kW. Dom parterowy 186 m2 w tym garaż 33 m2. Pokrótce moje spostrzeżenia , które wysnułem na podstawie opinii wykonawców: 1. 20 cm styropianu na podłogę na gruncie to przy ogrzewaniu podłogowym dobry wybór, przy grzejnikach wypas a mówimy o EPS a nie XPS więc w Twoim przypadku w zupełności wystarcza. 2. Grafit 20 cm to rewelacyjne ocieplenie choć na Twoim miejscu zmniejszyłbym trochę - różnica w cenie istotna a przyrost izolacyjności już niewielki. 3. Komin systemowy - jeśli dobrze złożony to nie ma problemu z nieszczelnościami o co w murowanym znacznie trudniej. Na wyczystkach podwójne uszczelnienie więc problemu nie ma. 4. Przy WM szczelność domu jest pożądana ale nie popadajmy w przesadę. Przecież od czasu do czasu otwieramy drzwi, okna, wyjścia tarasowe itp. nie mówiąc już o takiej "nieszczelności" jak np. okap w kuchni (chyba że z obiegiem zamkniętym). No chyba że planujesz nieotwieralne okna i wyjście z domu ze śluzą ciśnieniową Podsumowując - wykonawca PC po przyjrzeniu się "konfiguracji" domu zaproponował PC o mniejszej mocy ze względu na parametry izolacyjności o których wcześniej nie wiedział. Co do kominka to waham się pomiędzy Arysto a Spartherm - oba z szczelną komora spalania. Te drugie trochę lepiej wykonane, a ponieważ planuję gilotynę to zdecydowanie szczelniejsze (uszczelka i docisk po opuszczeniu szyby) ale i droższe. Jak wybiorę i zacznę stosować nie omieszkam zamieścić opinii. Edytowane 19 Maja 2014 przez syper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 20.05.2014 02:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Widzę, że u mnie podobnie jak u Szanownego Forumowicza - tzn. PC, rekuperator (bez GWC), ściany z silikatu 24 cm ocieplenie 15 cm grafitowego (lambda 0.31) z frezem, na podłodze 19 cm EPS 100 + 3 cm systemowego + ogrzewanie podłogowe na całości domu i połowie garażu + 8 cm wylewki. Okna trójszybowe na profilu 80 mm U dla całego okna poniżej 1 kW. Dom parterowy 186 m2 w tym garaż 33 m2. Pokrótce moje spostrzeżenia , które wysnułem na podstawie opinii wykonawców: 1. 20 cm styropianu na podłogę na gruncie to przy ogrzewaniu podłogowym dobry wybór, przy grzejnikach wypas a mówimy o EPS a nie XPS więc w Twoim przypadku w zupełności wystarcza. 2. Grafit 20 cm to rewelacyjne ocieplenie choć na Twoim miejscu zmniejszyłbym trochę - różnica w cenie istotna a przyrost izolacyjności już niewielki. 3. Komin systemowy - jeśli dobrze złożony to nie ma problemu z nieszczelnościami o co w murowanym znacznie trudniej. Na wyczystkach podwójne uszczelnienie więc problemu nie ma. 4. Przy WM szczelność domu jest pożądana ale nie popadajmy w przesadę. Przecież od czasu do czasu otwieramy drzwi, okna, wyjścia tarasowe itp. nie mówiąc już o takiej "nieszczelności" jak np. okap w kuchni (chyba że z obiegiem zamkniętym). No chyba że planujesz nieotwieralne okna i wyjście z domu ze śluzą ciśnieniową Podsumowując - wykonawca PC po przyjrzeniu się "konfiguracji" domu zaproponował PC o mniejszej mocy ze względu na parametry izolacyjności o których wcześniej nie wiedział. Co do kominka to waham się pomiędzy Arysto a Spartherm - oba z szczelną komora spalania. Te drugie trochę lepiej wykonane, a ponieważ planuję gilotynę to zdecydowanie szczelniejsze (uszczelka i docisk po opuszczeniu szyby) ale i droższe. Jak wybiorę i zacznę stosować nie omieszkam zamieścić opinii. 20 cm styro w podłodze nie jest izolacją termiczną ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 20.05.2014 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 (edytowane) 20 cm styro w podłodze nie jest izolacją termiczną ! Czym a takim razie jest? Czy te 20 cm styro nie ma zadnego oporu cieplnego ? Wg TB zapewne nie ma, co tłumaczy tzw fizyka alternatywna. Opór cieplny dla styro w posadzce pojawia sie dopiero przy 30 cm grubosci, z tym jest niezalezny od lambdy styro, warunek jest jeden: conajmniej 30 cm. Te 30 cm styro ma znaczenie znacznie szersze, okresla: rodzaj energoszczednosci budynku 30 cm - budynek izolowany, ponizej 30 cm - durszlak cechę charakterystyczną projektanta ponizej 30 cm - łajdak Edytowane 20 Maja 2014 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 20.05.2014 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Przy identycznej izolacji straty do gruntu, przy ogrzewaniu podłogowym są większe (i to sporo) niż dachem. Wynika to z większej różnicy temperatur wylewka - grunt niż sufit - dach, z braku zysków słonecznych do gruntu i z odbioru ciepła przez grunt - wynikającego z PN-EN-ISO 13370 Może taż Pan skorzystać z ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1) z dnia 6 listopada 2008 r. w sprawie metodologii obliczania charakterystyki energetycznej budynku i lokalu mieszkalnego lub części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno-użytkową oraz sposobu sporządzania i wzorów świadectw ich charakterystyki energetycznej 2) czy ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego 20 cm od gruntu - TO NIE JEST IZOLACJA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.