Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ciepły dom piętrowy z tarasem


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 137
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Zdjęć w akurat nie mam na dysku komputera z którego piszę, ale:

...

 

Mysle ze twoje rysunki schematyczne wiecej mi daly niz jakiekolwiek fotki. Nie pozostawiles miejsca na niedopowiedzenia.

A jakie konkretnie rolety i okna wybrales ?

 

edit: okna juz wiem :)

Edytowane przez karolek75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to juz wygląda. Dlaczego sie nie chcecie wprowadzic w tym roku ? Zaawansowanie robót spore.

 

Mam jeszcze dwa pytania:

Co to za podbitka ?

Ile cm ramy okna jest widoczne spod wegarków (i prowadnic rolet pod nimi) ?

 

 

Finanse ;). Ogólnie rzecz biorąc to jestem prawie cały czas w delegacji i jeszcze przez jakiś czas jest możliwość zwiedzenia świata razem z rodziną i zarobienia trochę lepszych pieniędzy niż w kraju. Budowlańców na każdym kroku pilnuje mój ojciec (a jest człowiekiem wymagającym i lepiej sobie z nimi radzi niż ja bym sobie poradził :D), bez niego byłoby raczej niemożliwe takie budowanie.

 

Podbitka firmy VOX.

 

Pojutrze będę na budowie, sprawdzę ile ramy wystaje, bo nie wiem :).

 

Mysle ze twoje rysunki schematyczne wiecej mi daly niz jakiekolwiek fotki. Nie pozostawiles miejsca na niedopowiedzenia.

A jakie konkretnie rolety i okna wybrales ?

 

edit: okna juz wiem :)

 

Rolety kupiłem w salonie z oknami. Wyprodukowane są przez firmę Kasia z Siemianowic. System Aluprof z silnikami NICE, sterowane przewodowo. Instalację elektryczną przygotowałem tak, żeby ewentualnie rolety podłączyć do jakiegoś sterownika (sterowanie czasowe + centralny wyłącznik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostało jeszcze dużo czasu, ale muszę przemyśleć i skonsultować sprawę przydomowej oczyszczalni ścieków. cały czas była w planie biologiczna oczyszczalnia, problem w tym, że nie bardzo jest co zrobić z oczyszczonymi ściekami. grunt to taka glina, że jak wykopie się dołek i naleje wody, to chyba prędzej ona wyparuje niż wsiąknie :bash:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed budowa rozwazales lany strop na pietrze?

 

mozesz mniej wiecej napisac jak wygladala roznica kosztow, twoje spostrzerzenia apropo szczelnosci itp?

 

strop lany to na pewno większy koszt, ale też lepsza szczelność. zadecydował koszt i to, że poddasze ma być kompletnie nieużytkowe. postanowiłem już instalację WM poprowadzić pod paroizolacją (nad sufitem podwieszanym - WM w korytarzu obniży trochę ten sufit, w pozostałych zmieści się między belkami stropu), więc mam nadzieję, że ze szczelnością w moim przypadku też nie będzie źle. jedyny problem to właz do kontroli poddasza i uszczelnienie rury wentylacji kanalizacji.

 

Cześć,

Możesz podzielić się jakimiś krytycznymi uwagami odnośnie oddylatowania części ogrzewanej od nieogrzewanej? Też w kontekście płyty fundamentowej.

pozdrawiam,

 

jeśli obie części mają być otynkowane, to mogą pojawić się rysy na łączeniach w skutek nierównego osiadania dwóch budynków. w naszym przypadku elewacja części gospodarczej będzie drewniana, więc nie będzie tego widać.

 

drugi problem to w naszym przypadku wykonanie - w pierwszej kolejności elewacja części ogrzewanej a taras nad garażem planowany był na jesień. to był błąd. teraz mam nadzieję że taras uda się zrobić w ciągu dwóch miesięcy, bo po ostatnich ulewach wlała nam się woda do pomieszczenia gospodarczego i zmoczyło trochę izolację (jest już część między domem a pomieszczeniami gospodarczymi). dziura została uszczelniona i więcej się nie lało. wyszło jak wyszło, bo kupiłem w grudniu styropian, żeby odzyskać VAT i jak najszybciej chciałem się go pozbyć. gdyby nie zlikwidowali zwrotu VAT, to pewnie bym zaczął od tarasu ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

już dawno tu nie zaglądałem a tu takie postępy, super, mnie się podoba elewacja południowa, pewnie temu że sam planuję coś podobnego.

co do płyty fundamentowej i wykopu to z tego co pisałeś to masz teren gliniasty i na 1m wystarczyło kopać? pod tak masywny domek? nie za płytko? jakieś badania gruntu miałeś na to? z tego co widzę to chudy beton był pod styropianem i fajnie to wygląda. ile dawałeś styropianu na płytę pod podłogówkę? wylewkę robiłeś z betonu czy jastrych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już dawno tu nie zaglądałem a tu takie postępy, super, mnie się podoba elewacja południowa, pewnie temu że sam planuję coś podobnego.

co do płyty fundamentowej i wykopu to z tego co pisałeś to masz teren gliniasty i na 1m wystarczyło kopać? pod tak masywny domek? nie za płytko? jakieś badania gruntu miałeś na to? z tego co widzę to chudy beton był pod styropianem i fajnie to wygląda. ile dawałeś styropianu na płytę pod podłogówkę? wylewkę robiłeś z betonu czy jastrych?

 

wymiana gruntu była ze względu na wysadziny (do głębokości przemarzania) i wg mnie (co potwierdził kierownik budowy, ale wcześniej nie chciałem dyskutować z projektantką, bo nie mam tak naprawdę o tym zielonego pojęcia) to niepotrzebny koszt, ale konstruktor widocznie chciał się zabezpieczyć. badanie gruntu było - trzy odwierty o głębokości 3 m. przy wykopie nie było żadnych niespodzianek.

 

na płytę nie dawałem styropianu, jest 25 cm pod płytą. wylewki betonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana gruntu była ze względu na wysadziny (do głębokości przemarzania) i wg mnie (co potwierdził kierownik budowy, ale wcześniej nie chciałem dyskutować z projektantką, bo nie mam tak naprawdę o tym zielonego pojęcia) to niepotrzebny koszt, ale konstruktor widocznie chciał się zabezpieczyć. badanie gruntu było - trzy odwierty o głębokości 3 m. przy wykopie nie było żadnych niespodzianek.

 

na płytę nie dawałem styropianu, jest 25 cm pod płytą. wylewki betonowe.

 

to nie będziesz miał podłogówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już mam :). leży bezpośrednio na płycie

 

ooo... a ja myślałem że jak się daje podłogówkę to pod nią musi iść styropian. taka podłogówka na płycie nie będzie generować więcej strat ciepła w płytę? no chyba że o to Ci chodzi aby nagrzać płytę w nocnej taryfie a ta w ciągu dnia ogrzeje dom. jak to z tym jest?

jeżeli chodzi jeszcze o wymianę gruntu to nie trzeba tak głęboko? bo jak pamiętam to pisałeś że masz teren gliniasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo... a ja myślałem że jak się daje podłogówkę to pod nią musi iść styropian. taka podłogówka na płycie nie będzie generować więcej strat ciepła w płytę? no chyba że o to Ci chodzi aby nagrzać płytę w nocnej taryfie a ta w ciągu dnia ogrzeje dom. jak to z tym jest?

jeżeli chodzi jeszcze o wymianę gruntu to nie trzeba tak głęboko? bo jak pamiętam to pisałeś że masz teren gliniasty.

 

glina a glina to różnica. nie mam przy sobie wyników badania gruntu, żeby napisać dokładnie co tam jest. w każdym razie to czy trzeba czy nie, musi stwierdzić konstruktor. tmann w wątku o płytach pisał, że zwykle można się bez tego obejść także przy glinie. po zrobieniu podbudowy było jeszcze badane jej zagęszczenie.

 

przy płycie na XPS nie trzeba już dodatkowego styro - mam tylko folię na płycie pod wylewką. jedyny problem, to że gorzej się taką podłogówkę układa. u mnie to służy właśnie jako akumulator. niektórzy mają rurki do ogrzewania w samej płycie doczepione do dolnego zbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glina a glina to różnica. nie mam przy sobie wyników badania gruntu, żeby napisać dokładnie co tam jest. w każdym razie to czy trzeba czy nie, musi stwierdzić konstruktor. tmann w wątku o płytach pisał, że zwykle można się bez tego obejść także przy glinie. po zrobieniu podbudowy było jeszcze badane jej zagęszczenie.

 

przy płycie na XPS nie trzeba już dodatkowego styro - mam tylko folię na płycie pod wylewką. jedyny problem, to że gorzej się taką podłogówkę układa. u mnie to służy właśnie jako akumulator. niektórzy mają rurki do ogrzewania w samej płycie doczepione do dolnego zbrojenia.

 

kurcze to teraz zgłupłem. wiesz może czy to że nie masz styropianu pod podłogówką ma jakieś gorsze znaczenie czyli że jest gorzej? chodzi mi o to że chciałeś zbudować dom pasywny ale Ci nie wyszedł a w nim się dogrzewa w mroźne dni jak nie ma zysków słonecznych, więc jakby trzeba było grzać to powinno się załączyć i w miarę szybko zacząć działać ale jak nie ma styropianu to podłogówka będzie grzała płytę i posadzkę nawet w ciągu dnia a to będzie generować dodatkowe koszty. jakby był styropian pod podłogówka to ona ogrzała by bezpośrednio posadzkę i powinno być szybciej ciepło i zarazem szybciej odciąć ogrzewanie jak nie będzie potrzebne. nie wiem czy czegoś nie pokręciłem ale mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze to teraz zgłupłem. wiesz może czy to że nie masz styropianu pod podłogówką ma jakieś gorsze znaczenie czyli że jest gorzej? chodzi mi o to że chciałeś zbudować dom pasywny ale Ci nie wyszedł a w nim się dogrzewa w mroźne dni jak nie ma zysków słonecznych, więc jakby trzeba było grzać to powinno się załączyć i w miarę szybko zacząć działać ale jak nie ma styropianu to podłogówka będzie grzała płytę i posadzkę nawet w ciągu dnia a to będzie generować dodatkowe koszty. jakby był styropian pod podłogówka to ona ogrzała by bezpośrednio posadzkę i powinno być szybciej ciepło i zarazem szybciej odciąć ogrzewanie jak nie będzie potrzebne. nie wiem czy czegoś nie pokręciłem ale mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi.

 

rozumiem. ale zauważ, że to rozwiązanie jest często stosowane, chociażby u forumowego R&K. to nie ma wpływu na to czy dom jest pasywny, energooszczędny czy nie. zwiększa tylko bezwładność i utrudnia sterowanie, ale nie wpływa negatywnie na zapotrzebowanie domu. wręcz przeciwnie - gdyby podzielić moje 25 cm izolacji na 15 cm pod płytą i 10 cm na płycie, to powstałby niewielki mostek termiczny od ściany do gruntu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem. ale zauważ, że to rozwiązanie jest często stosowane, chociażby u forumowego R&K. to nie ma wpływu na to czy dom jest pasywny, energooszczędny czy nie. zwiększa tylko bezwładność i utrudnia sterowanie, ale nie wpływa negatywnie na zapotrzebowanie domu. wręcz przeciwnie - gdyby podzielić moje 25 cm izolacji na 15 cm pod płytą i 10 cm na płycie, to powstałby niewielki mostek termiczny od ściany do gruntu.

 

to co pod płytą można zostawić tak jak jest tylko pod podłogówkę dać dodatkowo ocieplenie.

właśnie zwiększa bezwładność i możność sterowania. myślę że ma znaczenie czy pasywny czy energooszczędny bo energooszczędny potrzebuje normalnego ogrzewania a pasywny dogrzewania a żeby dogrzać to trzeba łatwiej sterować. najłatwiej jest nadmuchowo ale jak ktoś nie lubi to podłogówka niskotemperaturowa. wtedy temperatura podłogówki powinna być tylko kilka stopni większa niż tem. powietrza jaką się chce. przy energooszczędnym to raczej większa ta temperatura musi być podłogówki i wtedy jak zakumuluje się to ciepło to może grzać. jak się nastawi na bezwładność cieplną dużej rozgrzanej masy to jak będzie oddawać ciepło i nagle zacznie w ciągu dnia świecić mocno słonce a tak się zdarza to przegrzanie murowane. no chyba że źle to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pod płytą można zostawić tak jak jest tylko pod podłogówkę dać dodatkowo ocieplenie.

właśnie zwiększa bezwładność i możność sterowania. myślę że ma znaczenie czy pasywny czy energooszczędny bo energooszczędny potrzebuje normalnego ogrzewania a pasywny dogrzewania a żeby dogrzać to trzeba łatwiej sterować. najłatwiej jest nadmuchowo ale jak ktoś nie lubi to podłogówka niskotemperaturowa. wtedy temperatura podłogówki powinna być tylko kilka stopni większa niż tem. powietrza jaką się chce. przy energooszczędnym to raczej większa ta temperatura musi być podłogówki i wtedy jak zakumuluje się to ciepło to może grzać. jak się nastawi na bezwładność cieplną dużej rozgrzanej masy to jak będzie oddawać ciepło i nagle zacznie w ciągu dnia świecić mocno słonce a tak się zdarza to przegrzanie murowane. no chyba że źle to rozumiem.

 

dobrze rozumiesz. jeśli chcesz uniknąć akumulacji i problemów ze sterowaniem to faktycznie lepiej dać jakąś izolację pod wylewkę. przy domu pasywnym można grzać jednotaryfowo, wiele w koszcie to nie zmieni, bo zakładasz nie tyle grzanie, co dogrzewanie. są tylko dwa problemy. pierwszy - trzeba taki dom wybudować. drugi - jak ma być grzana CWU? bojlerem? o ile przy 100 m2 domu pasywnego na CO pójdzie max 1500 kWh, to na grzanie wody może to być sporo więcej. taki j-j np grzeje chyba dwutaryfowo i z jakiejś tam akumulacji korzysta (przy czym on nie robił płyty, tylko zastosował szkło piankowe).

 

sprawa do przemyślenia, ale ja postawiłem na akumulację i pierwszych tegorocznych upałach uważam, że to trafny wybór. a jak będzie, to zobaczymy po przeprowadzce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglądała sytuacja w odylatowanym garażu od domu? bo z tego co było widać to ściany murowanej w garażu od strony domu nie masz tylko wykorzystujesz ścianę domu. były jakieś problemy z ocieplaniem? myślałem że ściana musi być ale ciekawiło mnie jak to zrobić aby było dobrze no chyba że nie musi być to wtedy inna sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglądała sytuacja w odylatowanym garażu od domu? bo z tego co było widać to ściany murowanej w garażu od strony domu nie masz tylko wykorzystujesz ścianę domu. były jakieś problemy z ocieplaniem? myślałem że ściana musi być ale ciekawiło mnie jak to zrobić aby było dobrze no chyba że nie musi być to wtedy inna sprawa.

 

ściany nie musi być, ale trzeba zrobić belkę w tym miejscu, żeby strop nie spadł na głowę. u nas belka o większej rozpiętości wyszła spora ze względu na przewidywane duże obciążenia stropu. z ociepleniem nie ma problemu, trzeba wepchnąć izolację w dylatację i zapiankować. ale mam dylatację 25 cm (jak grubość ocieplenia płyty), teraz zrobiłbym 30 cm (tak jak ocieplenie elewacji) - mniej wycinania (chociaż ekipa za to nie doliczyła nic specjalnego). wadą dylatacji może być nierównomierne osiadanie budynków i pęknięcie tynku w narożniku. u nas na garażu będzie drewno, więc nic takiego nie będzie widać.

 

ekipie od tarasu wypadł wolny termin i prawdopodobnie w tym tygodniu będziemy mieli gotowy taras (może bez sadzonek zieleni i powierzchni utwardzonej, bo ciągle nie wiemy czy dać tam płyty chodnikowe na dystansach, czy może jakieś drewno legarach kompozytowych). po optymalizacji kosztów wyszło tak:

- strop

- parolizolacja

- EPS 10 cm + spadek EPS

- EPDM

- XPS 5 cm

- geowłókniny / drenaże

- substrat / żwir / drewno lub płyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja będę miał podobnie jak Ty spory tarasik. jak nie musi być ściany nawet dobrze i dobrze że można wymurować od razu garaż bo myślałem że najpierw trzeba zrobić dom i ocieplić a potem wymurować garaż. nurtowało mnie jak to zrobić ale skoro nie robiłeś i nie trzeba to też nie będę robić. tylko ja zrobię garaż na dwa auta i na razie będę korzystać z jednego stanowiska a drugie posłuży na przechowalnię sprzętów i się jeszcze zobaczy na co. jak żona będzie chciała zrobić prawko i kopic sobie auto to będzie gdzie je dać a jak nie to powierzchnia zawsze się na coś przyda choćby na budynek gospodarczy bo osobno nie mam gdzie go postawić. ale dzięki temu i przeszklonej werandzie to strona północna parteru ma idealny bufor w którym w zimie w mrozy temp nie spadnie poniżej 0 więc będą mniejsze straty ciepła. a pamiętasz ile Cie kosztował stan 0? bo u mnie bedzie podobnie a to w domu będzie największy wydatek i nawet jak się samemu będzie robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...