Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ciepły dom piętrowy z tarasem


Recommended Posts

Taras nad garażem jednak udało się wykonać w trakcie dwudniowego bezdeszczowego okienka :). Całe szczęście bo w niedzielę była niesamowita ulewa i prawdopodobnie mielibyśmy jakieś problemy. Poniżej zdjęcie z próby szczelności hydroizolacji EPDM - wlaliśmy na dach prawie 8 m3 wody. Nic nie przecieka ;). Firma godna polecenia, nie trzeba było ich pilnować, zwracali uwagę na wszelkie szczegóły.

 

DSC_2094.jpg

 

Zostało jeszcze wypłytkowanie tarasu, posadzenie sadzonek rozchodników (chyba w ten weekend :)), wykończenie attyk (tynkiem, drewnem lub podbitką PCV - to ostatnie najtańsze, nawet nam się podoba, ale mam wątpliwości czy to w miarę trwałe rozwiązanie), obróbki blacharskie (przy okazji elewacji, w tej chwili wszystko jest zabezpieczone folią) i taras gotowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

okna zakupione w MS (Evolution z bajerami), ta większa szyba to 6T/14Ar/4/14Ar/6T u=0.6 ( producent nie chciał dać cieńszych szyb zewnętrznych przy takim wymiarze, nawet z tym nie dyskutowałem - chociaż lokalny producent składający okna na Schueco proponował cieńszą i cieplejszą szybę), wymiaru samego pakietu nie znam, ale wymiar całej części okna to 2,69 x 2,3 m, do tego drzwi szerokości 0,9 z szybą 4T/16Ar/4/16Ar/4T u=0.5 (tak jak wszystkie pozostałe okna w domu).

 

temu pytałem o to bo widzę ze duże są te okna. piszę z gościem który jest producentem pakietów i można u niego same pakiety zamówić i przy powierzchni szyby ponad 3,5m2 pisał mi że trzeba dać grubszą szybę czyli tak jak sam pisałeś to co masz. ale za to taki pakiecik jest już trochę droższy od zwykłego o 60zł na m2 i jeszcze +20% za duże gabaryty czyli jeszcze więcej. ale i tak sporo taniej od pełnego okna typu fix. ja chyba będę kombinował z pakietami. na pewno na elewacje inne niż południowa dam same pakiety bo przykładowo pakiet 4-szybowy może wyjść w podobnej cenie co okno w ramie fix 3-szybowy. więc myślę że warto spróbować.

poza tym dzięki za zdjęcia. też myślałem o tym aby tak zrobić wentylację ale zastanawia mnie czy nie będzie słychać przez to jakieś szumy. dodatkowo aby nie tracić wysokości 2,6m w pomieszczeniach to trzeba murować o jeden pustak wyżej. ale to jest jeszcze do przemyślenia bo z drugie strony łatwiej jest wykończyć sufit podwieszany niż normalnie go tynkować itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a okna w pokojach na pietrze masz otwierane czy fixy?

 

otwierane.

 

przy samych pakietach szybowych można chyba zrobić mniejsze szyby (za to większą ilość otworów okiennych) o lepszym U, bo nie ma ramy, która jest o wiele zimniejsza niż sam pakiet. w moim przypadku lepiej zastosować szybę u=0,6 niż dzielić okno na mniejsze części zimną ramą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otwierane.

 

przy samych pakietach szybowych można chyba zrobić mniejsze szyby (za to większą ilość otworów okiennych) o lepszym U, bo nie ma ramy, która jest o wiele zimniejsza niż sam pakiet. w moim przypadku lepiej zastosować szybę u=0,6 niż dzielić okno na mniejsze części zimną ramą.

 

jak więcej otworów okiennych to gorzej to będzie wyglądać wizualnie bo też o tym myślałem. ale na pozostałych elewacjach można kombinować. myślałem też o klejeniu dwóch pakietów w jeden cieplejszy ale to jednak będzie bardzo zły pomysł bo w miejscu klejenia zrobi się punkt rosy i będzie lipa. nawet przy samych pakietach jak będą łączyć się z ociepleniem to będzie się skraplać i jakoś będzie trzeba to odprowadzić jakimś kanalikiem tylko gorzej w zimie jak zamarznie ale przy ramie okiennej też zamarza więc to chyba nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak więcej otworów okiennych to gorzej to będzie wyglądać wizualnie bo też o tym myślałem. ale na pozostałych elewacjach można kombinować. myślałem też o klejeniu dwóch pakietów w jeden cieplejszy ale to jednak będzie bardzo zły pomysł bo w miejscu klejenia zrobi się punkt rosy i będzie lipa. nawet przy samych pakietach jak będą łączyć się z ociepleniem to będzie się skraplać i jakoś będzie trzeba to odprowadzić jakimś kanalikiem tylko gorzej w zimie jak zamarznie ale przy ramie okiennej też zamarza więc to chyba nie problem.

 

to ja już nie wiem, ale chyba warto powalczyć o cieplejsze rozwiązanie za mniejsze pieniądze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
jak więcej otworów okiennych to gorzej to będzie wyglądać wizualnie bo też o tym myślałem. ale na pozostałych elewacjach można kombinować. myślałem też o klejeniu dwóch pakietów w jeden cieplejszy ale to jednak będzie bardzo zły pomysł bo w miejscu klejenia zrobi się punkt rosy i będzie lipa. nawet przy samych pakietach jak będą łączyć się z ociepleniem to będzie się skraplać i jakoś będzie trzeba to odprowadzić jakimś kanalikiem tylko gorzej w zimie jak zamarznie ale przy ramie okiennej też zamarza więc to chyba nie problem.

 

Moje klejone pakiety (dwa sklejone w jedno "okno") nie wykazują problemu roszenia w środku. Udało się je skleić w suchym pomieszczeniu (komora lakierni samochodowej) i jak narazie jest ok. Zima minęła bez skraplania, teraz w lecie też jest ok. Zobaczymy jak będzie kolejnej zimy bo teraz temp. w domu są już znacznie wyższe więc gradient zimą będzie większy a co za tym idzie i ryzyko powstania skroplin. Natomiast szczelność miejsca klejenia można spokojnie dopilnować ewentualnie dołożyć kleju po obwodzie. Klej - zwykły do klejenia szyb samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 2 weeks później...
co tu taka cisza? nic na budowie się nie dzieje?

 

dzieje się sporo:

- rozprowadzone wszystkie kanały wentylacyjne, ale jeszcze bez skrzynek rozprężnych, dodatkowo trzeba zrobić ostateczne szczelne połączenie ze skrzynkami rozdzielczymi

- gotowa paroizolacja pod strychem - pozostało doklejenie folii do ścian pomalowanych farbą lateksową lub wysmarowanych folią w płynie (łazienki)

- prawie gotowa izolacja cieplna stropu - zostało kilka rolek wełny do rozwinięcia oraz wycięcie wełny do szczegółowej izolacji murłaty

- gotowa kotłownia - tzn. wstępnie odpowietrzona podłogówka (były problemy, bo instalator pomylił powrót z zasilaniem, co ma znaczenie w zależności od typu rotametrów; dodatkowo przy pierwszym zalaniu okazało się, że przy poszerzaniu przepustu na kanały wentylacyjne uszkodzona została jedna rurka ogrzewania), działa już sterowanie temperaturą zasilania, jeszcze musi zostać podłączony stycznik, żeby uruchamiać grzałkę w taniej taryfie + obiegówka do sterownika pokojowego

- na przełomie października i listopada odbędzie się montaż sufitów (i pewnie gładzenie niektórych ścian), w związku z czym zakupiliśmy już pewne elementy oświetlenia i próbujemy to skomponować

 

w trakcie odpowietrzania podłogówka chodziła przez kilka godzin z przerwami z temperaturą zasilania około 30*C, chwilowo nawet 35*C. temperatura w domu ani drgnęła, za to poziom wilgotności powietrza rósł bardzo szybko z 65-70% do 80-82%. w październiku będę przez tydzień na miejscu i w tym czasie chciałbym jak najbardziej to wygrzać i wysuszyć.

 

poza tym zaczęliśmy się już rozglądać za materiałami wykończeniowymi, drzwiami i wykonawcą schodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Czesc,

 

Na poczatkowych zdjeciach dojrzalem, ze masz hydroizolacje pozioma. Mozesz mi powiedziec czy to papa czy folia ? I czy uwazasz, ze jest konieczna + jakies uzasadnienie ?

 

mam. w projekcie nie miałem. to jest folia, o ile dobrze pamiętam 0,3 mm. dawałem taką między płytę a XPS (podwójną warstwę), zostało mi tego sporo, więc dałem pod ściany. nie uważam, że jest konieczna, bo mam sporo gruntu wymienionego pod płytą i woda trzyma się daleko od XPS, a zwłaszcza betonu. z drugiej strony budowlańcy powiedzieli, że w razie jakiejś awarii (pęknięcie rury), dzięki folii ściany nie podciągną tyle wilgoci. miałem, to dałem folię. gdybym nie miał, to nie wiem co bym zrobił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam. w projekcie nie miałem. to jest folia, o ile dobrze pamiętam 0,3 mm. dawałem taką między płytę a XPS (podwójną warstwę), zostało mi tego sporo, więc dałem pod ściany. nie uważam, że jest konieczna, bo mam sporo gruntu wymienionego pod płytą i woda trzyma się daleko od XPS, a zwłaszcza betonu. z drugiej strony budowlańcy powiedzieli, że w razie jakiejś awarii (pęknięcie rury), dzięki folii ściany nie podciągną tyle wilgoci. miałem, to dałem folię. gdybym nie miał, to nie wiem co bym zrobił ;)

 

Ja nie mam folii w magazynie, projektant tez "przeciwny" , ale wlasnie taki "czarny scenariusz" sklania mnie do poszukiwan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
fajnie że Ci się dużo dzieje ale jakbyś zapodał fotki to bym się nie obraził:lol2::lol2::lol2:

 

dużo ustaleń się dzieje, w zasadzie wybraliśmy już wszystkie materiały wykończeniowe oprócz farb ;). ale nie ma co pokazywać. w przyszłym tygodniu będą chyba robione sufity.

 

poza tym wygrzewałem podłogę, żeby trochę popracowała i to było dla mnie ciekawe doświadczenie. na początku temperatura rosła bardzo powoli, szczególnie że okna były przez pierwsze dwa dni wygrzewania uchylone. myślałem, że grzałka 6 kW nie da rady ;). po kilku dniach temperatura zasilania osiągnęła 40*C (projekt przewiduje 35*C). potem zjechałem z temperaturą w dół. wyłączyłem ogrzewanie w sobotę przy temperaturze wewnątrz 31*C. wczoraj było 27*C pomimo braku drzwi do pomieszczeń gospodarczych, nieocieplonej części ściany między częścią mieszkalną a gospodarczą, dziury w stropie (wieje tam jak w kominie). z tego wynika, że jeśli w lecie przegrzejemy przypadkowo dom, to będzie kłopot, dlatego muszę w przyszłym roku zrobić GWC, tylko jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakie bo to i tak będą spore koszty. zrób sobie jakieś zadaszenie tarasu z drewna. jak słońce bezpośrednio nie będzie wchodzić to trochę pomoże. myślę że w Twoim przypadku może będzie dobra kanałówka ala TB. koszt tego będzie chyba niższy niż gwc a efekt raczej lepszy. co innego jakbyś miał dom typowo pasywny. no chyba że masz już wszystko z grubsza wykończone to wtedy inna sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakie bo to i tak będą spore koszty. zrób sobie jakieś zadaszenie tarasu z drewna. jak słońce bezpośrednio nie będzie wchodzić to trochę pomoże. myślę że w Twoim przypadku może będzie dobra kanałówka ala TB. koszt tego będzie chyba niższy niż gwc a efekt raczej lepszy. co innego jakbyś miał dom typowo pasywny. no chyba że masz już wszystko z grubsza wykończone to wtedy inna sprawa.

 

gdybym miał dom o jeszcze niższych stratach, to jeszcze trudniej byłoby go wychłodzić ;). na pewno na parterze będzie jakaś osłona przed słońcem, do tego jeszcze są rolety. zobaczymy jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przy roletach zamkniętych nie będziesz siedział w weekend przykładowo przy rodzinnym obiedzie. rolety są dobre jak nikogo w domu nie ma ale jak się jest to trzeba jakoś żyć. przy małych stratach domu zarazem mniej ciepła do domu wchodzi więc łatwiej jest go wychłodzić. ciepło wchodzi przez przegrody i wiadomo że przez okna wchodzi więcej niż przez ściany ale powierzchniowo ścian jest więcej więc przez nie może wejść więcej ciepła do domu więc ma znaczenie w jakim standardzie jest dom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...