nilsan 19.01.2011 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Chyba lukep3 przestraszył się utraty patentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 przepustnica elektryczna jest na dolocie pow. z zew.; a przepustnica spalin jest reczna; co moze sie zepsuc? do wszystkich elementow elektryczno- automatyczznych mam dostep i sa to urzadzenia proste w swej budowie...regulator? przeppsutnica a moze sprzeglo? pewnie szybciej piec gazowy padnieprzepustnica ustawiona na 70 stopni - od tej temp zaczyna sie powoli domykac odcinajac doplyw powietrza z zew jesli kominek tak owa by zlapal;kolejene zebezpieczenie : chlodnica plaszcza a w ostatecznosci zawor bezpieczenstwa..mam awaryjne podtrzymanie energii na cale co;stac by sie moglo cos jesli: zepsula by sie pompka, padla przetwornica, i wodociagi odcieli by wode - zeby sie to spotkalo raczej malo prawdopodobnedo tej pory uzytkowania ani razu nie bylo wykorzystane zadne zabezpieczennie; tak wogole to nie wyobrazam sobie tak ostro palic aby pchac na instalacje wode o temp pow 60 stopni;;mam piec gazowy ktory przy - 17 podawal wode na obieg max 57 stopni - piec chodzil nawet w mrozy max 10 h na dobe - ( Ek budynku ok 60 kwh/m2) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 myslalem ze to jakies standardowe rozwiazania a i podlaczenie bardzo proste bez zadnych wymiennikow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 do tego wode mam 1 stopien twarodosci wiec i kamien nie straszny hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 temperatura posadzki hmm - fizjologiczznie rzecz biorac receptory skorne odpowiadajce za odbior bodzcow temperaturowych maja swoj neutral na ok 32 stopni - wtedy nie odczuwamy ani ciepla ani zimna - przy paleniu gazem temp podlogi jest cos ok pewnie 32-34 w salonie (bo w lazience napewno wiecej, ale salon to najwiekszzy bufor) a przy kominku napewno wiecej ale czy jest ok 40 stopni - nie wiem ; U sciany chyba ok 0,13, a tutaj nie pamietam U i nie chce mmi sie liczyc wiec : dach (30 cm welny), podloga 20 cm; jest WM + gwc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 mysle ze takie podlaczenie kominka jest najprostsze, jesli do tego jest odpowiednio zabezpieczone to winno bez problemu chodzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 19.01.2011 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 (edytowane) myslalem ze to jakies standardowe rozwiazania a i podlaczenie bardzo proste bez zadnych wymiennikow No cóż to nie jest standardowe rozwiązanie, dlatego gratuluję pomysłowości. Jednak u siebie na takie rozwiązanie bym się nie zdecydował. Przy twoich wskaźnikach przegród zewnętrznych i osiąganych temperaturach posadzki musisz mieć wysokie temperatury w pomieszczeniach. WM co najmniej 40% z tego wywali na zewnątrz, do tego jeszcze powiększone straty poprzez przegrody zewnętrzne w stosunku do projektowej temperatury pomieszczenia +20*C. Moim zdaniem nie jest to najbardziej energooszczędne rozwiązanie, o komforcie cieplnym nie wspomnę. Pozostaje jeszcze kwestia pracy kominka z niskimi temperaturami w PW, balansującymi w okolicach progu kondensacji przy spalaniu drewna. Ciekawe ile wytrzyma wymiennik ciepła. Edytowane 19 Stycznia 2011 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 w tygodniu temp pomieszczeń ok 21-21,5 stopnia; przy grzaniu kominkiem do 23 stopni - brak komfortu cieplnego?; 40 % WM wywali na zewnątrz ? jak to policzyles?... mi wychodzi ze nieznacznie wrecz pomijalnie....wentylacja chodzi ok 8h/na dobe, sprawnosc zmierzona ponad 90 %. o jakim wymienniku piszesz i gdzie nastepuje wspomniana kondensacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 piec gazowy grzeje tyle ile musi... kominek wiecej i to wiecej lapie w podlogowke, a ze dom bardzo powoli sie wychladza 1 dobe palic nie musze (warunek dzien wczesniej w pomieszczeniu musi byc min 22-23 stopnie wtedy dnia nastepnego jest powyzej 20 ); piec gazowy pracuje ok 10 h/na dobe, kominek w sobote i niedziele ok polowy tego na dobe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 co do WM nie napisalem : 2 osoby, 340 m3 kubatury wentylowanej, 90m3/h przez 8h/na dobe, nadcisnienie 90:60; wyzsze wydajnosci tylko chwilowo np do usuniecia nadmiaru wilgoci np po prysznicu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 19.01.2011 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Sprawność rekuperatora to ok. 60%, jeśli go nie ma to 0%. Chodzi o wymiennik ciepła w kominku z PW, a kondensacja na ściankach komory spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal8282 19.01.2011 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 lukep3 - wielki dzięki mam nadzieje że mój instalator będzie potrafił to wykonać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 u mnie sprawnosc na poziomie ponad 90%; wieksze straty sa na instalcji niz na wymienniku - tak wyszlo; mierzone były temp nawiewu/wywieu, ssania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 jak odnajde wyniki to podam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiaczekm 19.01.2011 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Witam .... 3) wszędzie podłogówka ... Dziękuje i pozdrawiam. Stawiam na to. żałuję, że tak nie zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 19.01.2011 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 u mnie sprawnosc na poziomie ponad 90% Podaj typ i producenta twojego rekuperatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 renovent largeto co zmierzylem: przy powyzszych parametrach - 90 nawiew, nadcisnienie 90:60 - moc urzadzenia 17 W ; w pomieszczeniu bylo 21 stopni , nawiew ponad 20 stopni ( na zew -17 stopni po gwc bylo juj ok 5-6 stopni- nie pamietam dokladnie ale znajde to przytocze dokladnie; zauważylem ze wieksze straty generuje instalcja choc porzadnie zaizolowana + poddasze zaizolowane - ale rurry 125 mm wiec powietrze zdazy sie wychlodzic przy tych przeplywach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 instalcja w 99 % na rurach sztywnych, przy reku odcinki ok 1,5 na elastycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 19.01.2011 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 czyli koszt utrzymania reku to rocznie ok 25 zł - w zasadzie pomijalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 20.01.2011 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Sprawność twojego rekuperatora dalej pozostaje ok. 60%. Mierzysz układ GWC+REK+WM, w którym GWC podnosi ci temperaturę przed REK. Tak jak napisałem wcześniej 40% ciepła i tak wyrzucasz na zewnątrz poprzez WM. Twój układ wymaga ciągłego monitorowania. W podanym przez ciebie zakresie roboczych temperatur w PW kominka najprawdopodobniej wykończysz go w przeciągu 4-5 lat (kondensacja w wyniku zbyt niskich temperatur w PW + nadmierny przepływ objawiający się zbyt małą różnica temperatur na WE/WY z PW u ciebie ok. 5-10*C). Temperatury posadzek masz zbyt duże. Gradienty temperatur w pomieszczeniu też. Straty poprzez przegrody zewnętrzne również (przewodnictwo cieplne oraz exfiltracja ze względu na nadciśnienie). Zbyt mała ilość wymienianego powietrza na 1h (min to 0,5m3/h). No ale jeśli ktoś lubi żyć na piecu jak kot.... Edytowane 20 Stycznia 2011 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.