Cerbin 24.03.2013 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Nie mogę się zdecydować W grę wchodzi blacha trapez, jakiś plastik klasy Gamrat no i otynkowanie OSB. Chałupa już stoi, tynk zewnętrzny jest, kolor dachu ciemny brąz, więc podbitki pewnie też. Drewna nie biorę pod uwagę. Podrzućcie proszę jakieś za i przeciw dla każdego z tych rozwiązań. Czy trwałość jest porównywalna? Konstrukcji, stelaża, pokrycia? Na razie stawiam na panele, ale tylko dlatego, że najczęściej o nich się pisze na forum, mało kto wspomina blachę a wygląda całkiem ładnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bodeek 24.03.2013 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Ekonomicznie najlepiej wychodzi trapezik. Trwały kolor, umyć można myjką bez obawy że coś pęknie, odleci. Bogata paleta kolorów. A z plastików mogę polecić Boryszew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cerbin 24.03.2013 18:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Blachę polecał mi też znajomy, oglądałem ją z bliska no i estetycznie wszystko gra. A są jakieś konkretne minusy, bo nic mi nie przychodzi do głowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 24.03.2013 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Minusów nie widzę. Pamiętać trzeba tylko aby montować z lekkim spadkiem w kierunku rynny. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 24.03.2013 23:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Radziłbym zastanowić się nad tynkiem. Na płytę OSB lub deski mocować mechanicznie twardy styropian wystarczy grubość 2 cm. Na to klej z siatką, grunt i tynk. Niekonwencjonalne rozwiązanie i dobry efekt. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 25.03.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Tak tynk daje niezły efekt. Ale wtedy przeciek w strefie okapu to tragedia . A sam wiesz Andrzeju jacy popaprańcy się nie raz za to biorą. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.03.2013 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Ja zawsze piszę o profesjonalnym wykonaniu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mate166gmail.com 08.08.2017 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Odświeżę temat. Panie Andrzeju pisze Pan o spodzie podbtki, a jak wykonać profesjonalnie, że się tak wyrażę "czoło" podbitki ? Czyli pas podrynnowy ? Wg mnie w moim projekcie wszystko jest z tynku i ładnie to na zdjęciu wygląda. Przyszły wykonawca mówi, ze spód ok - tynk nie ma problemu tak jak Pan pisał na osb i styropian, ale pas podrynnowy koniecznie blacha. No i teraz moje pytanie - elwacja bedzie biała, podbitka rownież biała, blachę też dać białą ? Nie zżółknie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.08.2017 23:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Czoło okapu ("pas podrynnowy") może być też tynkowany pod warunkiem, że skropliny płynące z krycia wstępnego będą odprowadzone do rynny i zostaną zastosowane haki dokrokwiowe. Jak zachowa się blacha tego nie wiem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1976pinacolada 31.08.2017 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Witam Końcem lipca teggo roku firma połozyła mi puc (nanotynk kreisel) na ściany domu i garażu oraz na podbitki zrobione przez nich z płyt OSB. Wczoraj (czyli po miesiącu od zakonczenia prac) zauważyłam pęknięcia i "pęcherze" na podbitce. Zwłaszcza na pólnocnej i zachodniej str budynków (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie). Głównie na łączeniach płyt. Zgłosiłam reklamację do wykonawcy, czekam na ich wizytę. Obawiając się ich tłumaczeń (pewnie będą chcieli wine zwalić na co innego, tylko co? ) chciałam się przygotować do tematu i zorientować jaki błąd popełnili? Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego tylko na podbitkach? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 31.08.2017 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 To ewidentna wina wykonawcy. Płyta OSB nie nadaje się jako nośnik dla tynku. Na płycie OSB powinien być mocowany styropian zaciągnięty klejem na siatce i zagruntowany. Dopiero na takie podłoże można nakładać tynk. Oczywiście są jeszcze inne technologie umożliwiające takie tynkowanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1976pinacolada 31.08.2017 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 To ewidentna wina wykonawcy. Płyta OSB nie nadaje się jako nośnik dla tynku. Na płycie OSB powinien być mocowany styropian zaciągnięty klejem na siatce i zagruntowany. Dopiero na takie podłoże można nakładać tynk. Oczywiście są jeszcze inne technologie umożliwiające takie tynkowanie. Pozdrawiam. Dziękuję za odpowiedź. Jak uzgadnialiśmy z nimi szczegóły przed rozpoczęciem prac to pytaliśmy o styropian. Twierdzili, że nie ma takiej potrzeby. Ze wystarczy siatka i klej a na to tynk. Mówili, że juz robili. Zaufaliśmy. Widać niesłusznie. Proszę mi teraz doradzić jak rozegrać sprawę reklamacji. Wg mnie ekipa powinna pokryć wszelkie koszty związane ze ściągnięciem tynku i ponownym jego nałożeniem wraz z kosztami styropianu i tynku, który trzeba będzie zakupić. Dobrze kombinuję? Czy powinnam partycypować w tych kosztach ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1976pinacolada 31.08.2017 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1976pinacolada 31.08.2017 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 31.08.2017 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Nie wiem jaka gruba jest płyta OSB? Jak da się do niej mechanicznie mocować styropian to nie ma potrzeby usuwania tynku. Moim zdaniem powinnaś ponieść wyłącznie koszty styropianu. Styropian elewacyjny wystarczy grubość 2~3 cm. Pozostałe koszty po ich stronie bo koszty kleju, siatki i tynku już poniosłaś. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1976pinacolada 31.08.2017 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Nie wiem jaka gruba jest płyta OSB? . Z tego co pamiętam to 12 mm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 31.08.2017 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Taka płyta jest dość "wiotka" i nie wiem czy będzie stabilnym poszyciem dla styropianu. Nic dziwnego, że popękało. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 01.09.2017 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Nie ma potrzeby usuwania tynku. Powinnaś pokryć koszty styropianu bo materiały leżały chyba po twojej stronie natomiast dodatkowa robocizna i koszt nowego tynku i siatki pokrywa wykonawca.Ty już raz pokryłaś koszt tego towaru i tylko poprzez wykonawcę został on zmarnowany.Jeśli stelaż jest solidny to płyta 12mm poradzi sobie, natomiast skupiając się na spękaniach sprawdził bym czy nie są one na łączeniach płyt i czy powodem ich nie była czasem wilgoć ze złej konstrukcji okapu i membrany.Całość podbitki powinien być wentylowany i posiadać kratki wentylacyjne i jeśli płyta spęczniała od wilgoci to sytuacja wygląda nieciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.