Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nasz pierwszy w życiu ogród :)

Anax

Recommended Posts

Witajcie

W tym roku ruszam z budową domu As2 z Horyzontu, działka około 1000m2. No i po przeczytaniu forum wywnioskowałem, że planowanie ogrodu powinno się zacząć już na etapie przygotowań do budowy. Chciałbym nadmienić, że jestem bardzo początkującym "ogrodnikiem":D Ogrodu pozostanie około 500 m2 (20 x 25 m). Ogród położony będzie od strony południowej i zachodniej. Dłuższym bokiem graniczy z rowem melioracyjnym. Sam rów nie jest jakiś duży ma szerokość jakieś 1 m a, a głęboki jest na jakieś 1,5 m. Chcielibyśmy z żonką posadzić wzdłuż tego rowu drzewka, Brzozę pożyteczną "Doorenbos". W związku z tym mam pytanie - jak daleko od krawędzi rowu powinienem posadzić drzewka ? (2 m , 3 m ) , aby jak podrosną nie miały konfliktu z rowem. Czy system korzeniowy drzew, nie ucierpi mając tak blisko rów? A może moje obawy są nieuzasadnione?. A może powinniśmy posadzić inne drzewka? w grę wchodzą tylko liściaste, aby zimą nie zasłaniały nam słońca. Od północy będą jakieś iglaczki. Prosze o jakąś odpowiedź na moje pytania.

Wszystkie budynki równolegle do drogi oraz 6 metrów od drogi warunki zabudowy tak nakazują.

Działka to prostokąt 25,5 x 39. Na południowej granicy rów melioracyjny, działka prosta jak stół bilardowy. Od zachodniej strony graniczę z sąsiadem a od wschodniej z córką. Kupiłem 2 działki obok siebie. Pniżej starałem się zobrazować sytuację na dzialce.

Szkic.jpg

Hej...

Podsyłam jeszcze 3 fotki z działą naszą i córki. Co prawda słabo na nich widać kształdziałki, ale może chociaż troszkę pomogą:

DSCF2709.jpg