Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

CZY KUPISZ POMP? CIEP?A


CZY KUPISZ LUB KUPIŁBYŚ POMPĘ CIEPŁA DO SWOJEGO DOMU  

363 użytkowników zagłosowało

  1. 1. CZY KUPISZ LUB KUPIŁBYŚ POMPĘ CIEPŁA DO SWOJEGO DOMU



Recommended Posts

  • Odpowiedzi 876
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

I znowu masz rację tylko że nie wymiennik, a STEROWNIK tj. minikomputer i program do niego, a wymiennik np. do pompy 9 kW też kosztuje ok. 1500 zł (skraplacz) 1700 zł (parownik), oczywiście jak są dobrej firmy (polskie też są dobre, ale wcale nie są tańsze)

pzdr.

PS: na pompę ciepłą składa się jeszcze kilka innych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może opowiedz coś o pozostałych częsciach pompy c. ? No bo minikomputer ileż może kosztować ? 200 zł ? 500 zł ?

Oprogramowanie ? - bywa drogie (M$ Office - 2500 zł :) ) lub

za darmo (OpenOffice :) ), przy zbliżonej fukcjonalności .... "Oczywiście" rozumiem różnicę pomiędzy softem dla pani w biurze od softu specjalizowanego dla konkretnego zastosowania (ten pierwszy ma więcej linijek kodu :) ), ale itp. ...

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE !

Nie wymienię żadnej ceny więcej, nie przedstawię moich kalkulacji, nie powiem ile wspólnik bierze za każdy egz. programu, ile kosztują urządzenia do produkcji, nie powiem ile zarabiam na zespawaniu pompy, a ile na tym że wiem jak to zrobić;

TO MOJA sprawa, sprzedaję dobry towar tym co chcą go kupić, używam części wiodących firm, bo mi się to opłaca (nie ganiam co drugi dzień do awarii p.... przekaźnika, czy innego drobiazgu). Sprzedaję towar, tym co chcą go kupić (niektórzy nie pytają o cenę !!!), klienci polecają mnie swoim znajomym, bo pieniądze biorę także za to, by Oni wydawali ich mniej, Klienci kupują u mnie komfort, moją wiedzę, przekonanie o celowości wyboru. Nigdy nie pozwolę sobie na naciągnięcie klienta, bo w ten sposób stracę wielu innych !!!.

Podsumowanie:

Wyjdź proszę z mojej kieszeni. Zacznij sam produkować pompy ciepła, dopracuj się dobrych dostawców i kooperantów, dowiedz się jak się to robi, a rynek nas porówna, jeżeli będziesz lepszy to mogę u Ciebie pracować, mogę także kopać rowy, montować krany, wrócić do pracy w Muratorze (tak byłem tam redaktorem merytorycznym w II) a wtedy Ty ogłosisz wszystkim ile Cię kosztuje pompa ciepła, i dlaczego jest taka tania (aha gdybyś mnie zatrudnił, to nie zapomnij uwzględnić mojego wynagrodzenia).

Pzdr.

PS: Miałem się nie reklamować, ale moja strona i tak jest dostępna dla forumowiczów (no bo ją podałem) tam dostępny jest cennik i całkiem dobry wstępniak o pompach ciepła.

PS II: A gdybyś pracował w US, to w roku 2004 poniosłem straty !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc mnie nie wypada (wyobrażasz sobie pompę do domku a 100 m2, z zapotrzebowaniem na ciepło 7 kW, gdy mam dostęp do gazu) - u mnie to się po prostu nie zwróci, a ja, podobnie jak wielu inwestorów tu na forum, nie mam nadmiaru kasy.

A mieć PC bo taka moda - wybacz, ale jestem na to za stary :)

pozdr - Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OCZYWIŚCIE !

80m2 - 100m2; to rozsądna granica stosowania pompy ciepła. W/g mnie taki dom potrzebuje ok. 4 kW mocy cieplnej (c.w.u. 3 osoby, rekuperator, dobre ocieplenie), i jeżeli nie ma gazu ziemnego (lub jego założenie kosztuje drożej niż 4 000 zł); to należy zastanowić się nad elektrycznym ogrzewaniem akumulacyjnym w dwu taryfach, lub zależnie od trybu życia domowników szybkim ogrzewaniem promiennikowym w jednej taryfie). Takiemu klientowi tak bym to przedstawił. Jak to bywa; różnica zdań polega na nieścisłości, a nie na meritum.

Choć w 100 m2(+ później poddasze 50 m2), opodal Złotorii zakładałem pompę ciepła 9 kW, ale: nie było tam gazu (ani widoków na gaz), natomiast dolne źródło w postaci dwóch studni kosztowało inwestora "0" bo głębokość to 15 m, a teść studniarz ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój domek ma 270 m2 pow. ogrz. , a PC ma 11 kW mocy cieplnej !

Mógłbyś wytłumaczyć jak 11kW starcza na tyle metrów.

Mam dom 215m2, a pompę ciepła 17kW. Co prawda oprócz ogrzewanie służy również do zaopatrzenia domu w cwu ale to jedynie niecałe 10kW dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawdzie to powinno starczyć 8 kW (kilowatów - mówimy o mocy), a na podgrzanie c.w.u. ok. 10 kWh (kilowatogodzin - mówimy o energii). Przed zbudowaniem mojego domku (a miałem zamiar ogrzewać go prądem w II taryfie) zadałem sobie trud i policzyłem straty "ściana, po ścianie" i tak w salonie 5 m wysoki wyszło 37 W/m2, w sypialni na dole 17 W/m2, w innych pomieszczeniach w tych granicach. Aha w ścianach mam 35 cm styropianu, pod posadzką piwnicy 15 cm, w dachu 35 cm ocieplenia, ale i błędy !, tak że 70 % ciepła ucieka przez okna 1,1 W/m2, ale jak sobie wyliczyłem cieplejsze się wracają po 20 latach i dałem se spokój. PC 11 kW nie jest błędem bo pracuje głownie na tani prąd i ładuje podłogówkę (tu też mam błąd bo wymyśliłem sobie cienką wylewkę o stosunkowo małej pojemności cieplnej (jak na podłogówkę), no i rurek za mało. Moje obliczenia potwierdziła praktyka bo przez pewien czas grzałem prądem i to łatwo zmierzyć moc wtedy. No teraz oczywiście taniej mi wychodzi, za miesiąc powiem ile t.j. będę podawał stan licznika na PC (już go kupiłem, ale jeszcze nie założyłem), a tak wogóle to u mnie nie szanuje się ani prądu, ani ciepła i rachunki to mam ok. 500 zł, no i jeszcze nie mam c.w.u. na pompę, bo nie mam zbiornika podłączonego i grzeję w bojlerze większość na II taryfę (jak zrobię to będzie ze 150 zł mniej). No i mam super rekuperator o sprawności ok. 90% i taki co nie szroni zimą !!!!! tak że se mogę te moje prawie 900 m3 przedmuchać w 100% przez 2 godziny i to prawie bez strat, do rekuperatora mam jeszcze pod tarasem tzw. GWC ale w zasadzie to nie jest on konieczny !

Obecnie pracuję nad dwoma tematami: ochłodzenie powietrza tłoczonego na pokoje (latem) za pompcą glikolu z DZ i regenerację DZ wymiennikiem powietrze/glikol ustawionym na dworze (jak powietrze ma zimą 8 st. C to zaczyna się to opłacać bo glikol ma ok. 0 st.C). Próbowałem ćwiczyć układ pompy ciepła z zaworem odwracającym na freonie, ale to tak jak jak z latającą łodzią podwodną gorzej lata, gorzej pływa, drożej kosztuje, poza tym nie polecam chłodzić podłogi, a powietrze w wentylacji tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do KP

Jakie masz dolne żródło i jakie są w nim temperatury, część speców od pomp ciepła dyma ludzi tak: robią małe dolne źródło (pracuje ono grubo poniżej zera !), dają dużą pompę ciepła to znaczy ona ma dużą moc znamionową, ale z małym dolnym źródłem jej moc bardzo spada, no i oczywiście COP spada też, ale klient jest zadowolony bo przecież niedrogo kupił cały układ z dużą pompą ciepła. Tylko że jak zobaczysz mój cennik to zorientujesz się że pompy ciepła o mocy od 6 kW do 13 kW kosztują prawie tyle samo !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawdzie to powinno starczyć 8 kW (kilowatów - mówimy o mocy), a na podgrzanie c.w.u. ok. 10 kWh (kilowatogodzin - mówimy o energii).

Tak, wiem. Jednak żeby bezproblemowo uzyskać dodatkową energię w cwu powinniśmy to uwzględnić w doborze mocy PC.

w ścianach mam 35 cm styropianu, pod posadzką piwnicy 15 cm, w dachu 35 cm ocieplenia ...

Jeszcze z tak grubymi warstwami się nie spotkałem, ale jeśli przynosi to efekty, czemu nie. Pewnie dodatkowym plusem są niższe temperatury wewnątrz podczas letnich upałów.

U mnie dolnym źródłem jest woda ze studni głębinowej. Bardzo chwalę to rozwiązanie, stała temeratura przez cały rok, 10 stopni +/- 0,1, tym samym bardzo stabilna wydajność PC. Wydajność samej pompy jest powyżej 5. Założyłem osobny podlicznik gdzie oprócz PC podpiętą mam pompę głębinową, pompkę CO, pompkę cyrkulacyjną cwu, elektrozawór - woda ze studni jest również źródłem wody użytkowej w domu. Przy tych wszyskich obciążeniach wydajność PO wynosi 3,5. Wynik ten w zupełności mnie zadawala.

Przez ostatni miesiąc PO pracuje 4-5h\dobę. Przy niewielkich listopadowych mrozach pracowała do 8h, także na niższe temperatury zewnętrzne mam jeszcze rezerwę ok. 4h tańszej taryfy plus oczywiście 12 droższej z której, mam nadzieję, nie będę musiał korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do KP:

W zasadzie to nie, moc na potrzeby c.w.u. to ok. 8% mocy c.o. (-20 st.C), no i oczywiście sterownik PC powinien być z priorytetem c.w.u. (ten sterownik który stosuję ma dość rozbudowane funkcje).

Grubość ocieplenia: przesadziłem świadomie o 5 -10 cm (grając na zwyżkę cen energii i izolacji). Masz rację latem na parterze atmosfera jest dość chłodna, a mogę to jeszcze schłodzić dając powietrze poprzez GWC. Jeżeli chodzi o dwie studnie; to jest to niezwykle korzystne rozwiązanie, ale i najbardziej kapryśne ! Taki drobiazg jeszcze: w moich realizacjach węzłów nie stosuję zaworu trójdrogowego, ale dwie pompy: c.o. i ładującą zbiornik + dwa zawory zwrotne no oczywiście dwa filtry skośne !, koszt podobny, a układ bardziej niezawodny, mniejsze opory przepływu, minimalnie mniejszy koszt pracy pompy na c.w.u. Aha sądząc po COP to w studni masz duuużą pompę głębinową chyba pond 1,5 kW ?! w/g mnie dwie studnie opłacają się do głębokośći 20 m, a wydatek wody ze studni to ok. 1 m3/h na 6 kW mocy PC, no i jeżeli już instaluję PC na dwóch studniach to dodaję czujnik przepływu wody za 100 EURO ! (termometr nie zdąży wyrzucić sprężarki przy braku przepływu i lód może roz..., wymiennik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier

Masz oczywiście rację. Zawaliłem podstawy matematyki. Powinno być : ...pracowała do 7h, na niższe temperatury pozostaje rezerwa 3h.

Aha sądząc po COP to w studni masz duuużą pompę głębinową chyba pond 1,5 kW ?! w/g mnie dwie studnie opłacają się do głębokośći 20 m, a wydatek wody ze studni to ok. 1 m3/h na 6 kW mocy PC, no i jeżeli już instaluję PC na dwóch studniach to dodaję czujnik przepływu wody za 100 EURO ! (termometr nie zdąży wyrzucić sprężarki przy braku przepływu i lód może roz..., wymiennik).

Pompę głębinową kupiłem o parametrach - wydajności 4m3 przy zużyciu 700W. W praktyce okazało się że zużywa 1,2kWh a jej wydajność to 6m3.

Czujnik o którym wspominasz powinienem mieć. Zadając podobne pytanie mojemu instalatorowi stwierdził że bez ciśnienia wody ze studni PC się wyłączy. Zadzwonię jutro i się upewnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do KP:

No to z 500 W na pompie głębinowej można by spokojnie zaoszczędzić, bo 3 m3/h to jest wszystko czego trzeba, z zapasem ! No i oczywiście przy układzie woda/woda to dobór mocy PC nie jest taki krytyczny, jak jest większa to krócej pochodzi. ???????? zaraz o jakim ciśnieniu mówisz ? przez PC ma być przepływ, gdyby było na niej ciśnienie pow. 0,05 MPa (0,5 at) to znaczy że coś nie tak: zatyka się zrzut albo źle jest zrobione podebranie wody na cele użytkowe, bo ja to robię tak że za PC daję trójnik i zawór zwrotny (tu 3/2") i pod ten trójnik podłączam taką malutką (250 W) pompę samozasysającą i hydrofor z 50 l ; działa to tak że jak pracuje PC to pracuje pompa głębinowa, a jak hydrofor chce się napełnić to działają i samozasysająca i głębinowa, no i może się zdarzyć że PC w sam raz też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...