kamilb1987b 20.08.2014 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 gdzie można załatwić ten proszek PUR i za ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 20.08.2014 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 i jeszcze jaką miałeś założoną do obliczeń temperaturę wewnętrzną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 20.08.2014 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Nie. Będzie (patrząc od wewnątrz) płyta GK, 25-30cm styro grafitowego, BK YTONG 600, 6cm wełny + stelaż drewniany. ciekawe rozwiązanie. ktos to już zastosował? bo z tego co czytałem to była koncepcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.08.2014 22:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 gdzie można załatwić ten proszek PUR i za ile? kiedyś na allegro kupowałem po 50gr za 1kg i jeszcze jaką miałeś założoną do obliczeń temperaturę wewnętrzną? 20 oC ciekawe rozwiązanie. ktos to już zastosował? bo z tego co czytałem to była koncepcja Nikt. Będę królikiem doświadczalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 21.08.2014 04:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Napodloge rozumiem ze dasz XPSa a na sciany i sufit EPSa zwyklego, tak? Jak chcesz przymocowac styro do sufitu aby sie trzymalo a potem do tego gk? I to jeszcze aby uniknac mostka??? Nie moge znalesc tego proszku na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 21.08.2014 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Mam coś takiego: Projektowa strata ciepła przez przenikanie ΦT: 1922 W Projektowa wentylacyjna strata ciepła ΦV: 558 W Bardzo dużo idzie na wentylację. Mam jeden otwór okienny 4,2m x 2,2m (tarasowy). To same straty, bez zysków. tak z ciekawości, czy liczyłeś jaka byłaby strata przy posadowieniu na płycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 21.08.2014 11:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Napodloge rozumiem ze dasz XPSa a na sciany i sufit EPSa zwyklego, tak? Jak chcesz przymocowac styro do sufitu aby sie trzymalo a potem do tego gk? I to jeszcze aby uniknac mostka??? Nie moge znalesc tego proszku na allegro. Pod podłogę daję EPS 80 z Austrothermu. EPS bedę kleił do sufitu na sam klej. Jakieś podpurki będę musiał wymyślić. Później płytę G-K będę kleił plus dodatkowo kołkował. Ostatnio nie widuję tego proszku PUR na allegro. tak z ciekawości, czy liczyłeś jaka byłaby strata przy posadowieniu na płycie? Nie, bo musiałbym praktycznie przeprojektować cały dom - przerzucić izolację na zewnątrz dla zachowania ciągłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 21.08.2014 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Nie, bo musiałbym praktycznie przeprojektować cały dom - przerzucić izolację na zewnątrz dla zachowania ciągłości. O ile się orientuje, to przy obliczeniach OZC izolacja w na zewnątrz czy w środku nie robi różnicy. Ewentualna różnica może polegać na tym, że w którymś wariancie mogą pojawić mostki cieplne. Wszystko zależy od konkretnego przypadku i przyjętych rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 21.08.2014 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 (edytowane) O ile się orientuje, to przy obliczeniach OZC izolacja w na zewnątrz czy w środku nie robi różnicy. oczywiście że nie ma różnicy U z izolacją od środka jest takie jak z izolacją na zewnątrz... Problem jest pojemność cieplna, lub jej brak. Grześ jak tam Twój konstruktor przeorany ? Nie przeprojektować dom a dać więcej betonu, ile tylko można betonu ... do środka, zamiast BK i tyle ... dom nie może być jak sama sprężyna w aucie bez tłumika .. co razem tworzy zespół amortyzatora. Każdy gwałtowny skok temperatury = potrzeba grzania. A Twój dom stoi większą częścią już jak by nie chciał tego ogrzewania. Wg obliczeń nie programie gdzie każde wzory są ukryte i dostaje się gotowy wynik ... to widzę jak wartości skaczą i co pokazuje ... cały rok jest potrzeba grzania budynku w którym nie było by okien i zero pojemności cieplnej. Samo U przegród to za mało ... Okna +U + masa akumulacyjna = pasywność. Edytowane 21 Sierpnia 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 21.08.2014 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Powiem ci, że to był chyba spory błąd. Architekta sobie wybrałem i z jego pracy jestem zadowolony, ale konstruktora dostałem w zestawie, bez możliwości wyboru. Uwierzyłem na słowo, że zna temat, i teraz mi się to odbija czkawką.Następnym razem szukałbym architekta z uprawnieniami do rysowania konstrukcji, albo bezpośrednio szukał dobrego konstruktora.Ale nie będziemy robić off-top. Posłałem ci maila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 21.08.2014 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 oczywiście że nie ma różnicy U z izolacją od środka jest takie jak z izolacją na zewnątrz... Problem jest pojemność cieplna, lub jej brak. Grześ jak tam Twój konstruktor przeorany ? Nie przeprojektować dom a dać więcej betonu, ile tylko można betonu ... do środka, zamiast BK i tyle ... dom nie może być jak sama sprężyna w aucie bez tłumika .. co razem tworzy zespół amortyzatora. Każdy gwałtowny skok temperatury = potrzeba grzania. A Twój dom stoi większą częścią już jak by nie chciał tego ogrzewania. Wg obliczeń nie programie gdzie każde wzory są ukryte i dostaje się gotowy wynik ... to widzę jak wartości skaczą i co pokazuje ... cały rok jest potrzeba grzania budynku w którym nie było by okien i zero pojemności cieplnej. Samo U przegród to za mało ... Okna +U + masa akumulacyjna = pasywność. sam planujesz domek autonomiczny ze słomy więc raczej nie będziesz miał pojemności cieplnej. nie mogę się zgodzić że tylko z masa akumulacyjną można zrobić dobry dom pasywny, nawet mogę stwierdzić że do tego wystarczy podłoga. DOMU PASYWNEGO SIĘ NIE OGRZEWA. on traci bardzo mało ciepła i tylko tą drobną różnicę trzeba dostarczyć a ogrzewanie kojarzy mi się z włączeniem pieca i wyłączeniem na wiosnę. typowo w takim domu powinny wystarczyć zyski bytowe a jak będzie duża masa akumulacyjna to zyski bytowe nic nie pomogą bo ściany je co najwyżej pochłoną. lepiej unikać zbyt dużej masy. cały myk polega na tym aby nie ogrzewać ściany tylko uzupełniać straty. przykładowo jeżeli w ciągu godziny dom straci 400W ciepła to tylko tyle trzeba dostarczyć a jak bezie duża masa to będzie musiało więcej być aby ściany doładować. to jest bez sensu. mówię tu o sytuacji aby utrzymywać stałą temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 21.08.2014 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 znalazłem coś takiego http://allegro.pl/styrodur-xps-briotherm-i4517673137.htmljak myślicie czy to realne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 21.08.2014 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 (edytowane) Każdemu się wydaje że ściana ma grzać niczym kaloryfer. Błąd ona ma posiadać ładunek energii, jak akumulator. Zapas energii. Tak ze słomy, ale stropy drewniane grube po 30cm ... plus płyta posadzki ... ma być około 30 ton drzewa. 300 00 * 2,5 =75 000 kJ/ 3600=20 kWh na stopień ... http://synthosgroup.com/grupy-produktowe/synthosxps/informacje-techniczne-parametry-techniczne-tds/#DT_xps_p Kamil masz ... tam na tym allegro jakieś cuda ... jak z tymi foliami co 10cm wełny zastępują ... Następnym razem szukałbym architekta z uprawnieniami do rysowania konstrukcji, to co teraz architekci wyprawiają to zgroza ... może konstruktora lepiej z ograniczonym do architektury ... architektom ostatnio się w głowie przewraca ! sorrry za OT ... Edytowane 21 Sierpnia 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 21.08.2014 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Nie wiem jak nazwiesz projekt Barth3z'a, pasywnym czy nie, ale on w ekstremalnych warunkach może tracić nawet i 60kWh/dobę. Mało? Czym chcesz to uzupełnić? Jakimi zyskami bytowymi? napisałem też typowo zyskami powinno się go ogrzać a nie w najgorsze mrozy. to jest duża różnica. uważam że podgrzanym powietrzem z wentylacji powinno się uzupełniać straty, wtedy będzie cały czas ciepło tylko nie wiem czy tym da się jakoś sterować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 21.08.2014 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Strasznie mieszasz i się motasz. Dom stoi i jest użytkowany okrągły rok i tak przez lata. Są okresy gdzie wystarczy słonko, są okresy, gdzie trzeba grzać, są okresy gdy trzeba i chłodzić, są lata cieplejsze a są i chłodniejsze. Dom musi być non stop gotowy na te wszystkie warunki. Po to ma mieć wydajny system ogrzewania a jak ktoś potrzebuje to i chłodzenia. nie motam się tylko piszę że w pasywnym wentylacją wszystko powinno się "obskoczyć". pompa ciepła w połączeniu z reku powinno dać radę w domu typowo pasywnym. w innym może mieć problemy lub być mało komfortowo. ale skoro dom pasywny ma mieć zapotrzebowanie poniżej 15kWh i obciążenie cieplne poniżej 10W/m2 to niestety barth na to się nie łapie więc trzeba szukać czegoś innego. ale jak rozmawiałem w zeszłym roku na targach z firmą pro-vent o tym reku z pompą to ponoć do domów prawie pasywnych też się nadaje więc można spróbować. ale to najlepiej osobiście zapytać na podstawie swojego projektu i OZC. skoro mają w ofercie takie rozwiązanie do domów pasywnych to musi to działać i spełniać oczekiwania nawet w najgorsze mrozy. pisałem z lipińskimi co oni proponują w ich projektach domów pasywnych to też pisali że nadmuch przez wentylację. więc to nie są tylko moje wymysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 21.08.2014 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Nie są to wymysły ale nie przyjmuj tego na oko tylko kalkuluj. Masz OZC więc możesz policzyć i zdecydować jak i czym grzać. ja raczej będę stawiać na nadmuch ale jeszcze mam na to czas i mogę to przedyskutować we wrześniu na najbliższych targach z gościem z firmy pro-vent. jak macie pomysły o co pytać aby wiedzieć czy to dobry wybór to będę wdzięczny za propozycje. zapisze sobie i dokładnie wypytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 21.08.2014 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 barth a planujesz od północy bufor w postaci garażu czy garaż całkiem osobno od domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 21.08.2014 22:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 O ile się orientuje, to przy obliczeniach OZC izolacja w na zewnątrz czy w środku nie robi różnicy. Ewentualna różnica może polegać na tym, że w którymś wariancie mogą pojawić mostki cieplne. Wszystko zależy od konkretnego przypadku i przyjętych rozwiązań. Tak, chodzi o mostki - ściana fundamentowa - ściana, murłata (niektórzy pakują XPS'a pod murłatę, aby zniwelować mostki. Nie przeprojektować dom a dać więcej betonu, ile tylko można betonu ... do środka, zamiast BK i tyle ... dom nie może być jak sama sprężyna w aucie bez tłumika .. co razem tworzy zespół amortyzatora. Każdy gwałtowny skok temperatury = potrzeba grzania. A Twój dom stoi większą częścią już jak by nie chciał tego ogrzewania. No cóż, będę musiał grzać ... Ile stracę (o ile wogóle cokolwiek) na ogrzewaniu względem odwrócenia kolejności ściany zewnętrznej ? Uważasz, że w 10cm wylewki i ścianach wewnętrznych z silki nie jestem w stanie zakumulować wystarczającej energii słonecznej jaka wpadnie mi przez 10m2 okien ??? ale skoro dom pasywny ma mieć zapotrzebowanie poniżej 15kWh i obciążenie cieplne poniżej 10W/m2 to niestety barth na to się nie łapie więc trzeba szukać czegoś innego. Chłopaki, ja nie mam takiego ciśnienia na pasywność jak Wy! Ja nie mam ochoty cokolwiek komuś udowadniać, szpanować itp. Chcę zbudować dom tani w budowie jak i w eksploatacji. Nie musi być on pasywny. Ma być tani, żebym kredytu brał jak najmniej ! I dajcie spokój z tymi tekstami, że będę w lecie ogrzewanie włączał ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 21.08.2014 22:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 barth a planujesz od północy bufor w postaci garażu czy garaż całkiem osobno od domu? Garaż przyklejony do budynku, ale przedzielony wiatrołapem. Nie widziałeś rzutów w dzienniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 22.08.2014 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Chłopaki, ja nie mam takiego ciśnienia na pasywność jak Wy! Ja nie mam ochoty cokolwiek komuś udowadniać, szpanować itp. Chcę zbudować dom tani w budowie jak i w eksploatacji. Nie musi być on pasywny. Ma być tani, żebym kredytu brał jak najmniej ! I dajcie spokój z tymi tekstami, że będę w lecie ogrzewanie włączał ! wiem że nie mierzyłeś w pasywność, sam to pisałeś. w domu jaki masz myślę że przynajmniej do zerowej temperatury nie będzie trzeba grzać. zobaczymy jak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.