miloszenko 22.08.2014 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Kamil ale skąd wymyślasz takie teorie? Jak dziś jest >20stC a jutro będzie 0stC a po jutrze znów >20stC to pewnie nie trzeba będzie jutro grzać przy 0stC. Ale jak od jutra przez tydzień będzie średnio np. 15stC to pojawią się straty, które trzeba będzie uzupełnić. Jeśli będzie pochmurno i nie będzie słońca to trzeba to będzie uzupełnić sztucznie - trzeba będzie grzać. Dokladnie tak jest i tak mam u siebie. Nie temperatura w srodku czy na zewnatrz jest istotna, tylko subiektywny komfort cieplny. U mnie to glownie zalezy tez od tego, ile slonca bylo w ciagu dnia:) Czy na zewnatrz bylo 5, 10, czy 15 stopni ale swiecilo slonce komfort praktycznie sie nie zmienial, natomiast jesli jest pochmurno i pada to wtedy czym nizsza temperatura tym wczesniej komfort sie pogarsza. Co zabawne w tym wszystkich, w ostatecznym rozrachunku klima dmucha tyle samo godzin, koszt grzania bardzo niewiele sie zmienia pomimo faktu, iz czym zimniej tym nizszy COP, ale jaki moze miec wplyw COP jesli klima dmucha 2-3-4 godziny? Najgorzej bedzie z 2.7, najlepiej 4.5, koszt i tak zaden W tym roku w koncu caly sezon polece na klimie, az spadnie komfort albo klima zamarznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 22.08.2014 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Kamil ale skąd wymyślasz takie teorie? Jak dziś jest >20stC a jutro będzie 0stC a po jutrze znów >20stC to pewnie nie trzeba będzie jutro grzać przy 0stC. Ale jak od jutra przez tydzień będzie średnio np. 15stC to pojawią się straty, które trzeba będzie uzupełnić. Jeśli będzie pochmurno i nie będzie słońca to trzeba to będzie uzupełnić sztucznie - trzeba będzie grzać. myślę że przy 0st zyski bytowe wystarczą w domu jaki będzie miał barth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 22.08.2014 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Kamil, dla każdej dT są jakieś straty. Te straty należy czymś uzupełniać - albo zyskami (bytowe, słoneczne), albo zapasem (wyższa temp. od oczekiwanej) albo ogrzewaniem. Mogą być takie dni, że przy 0stC nie będzie trzeba grzać ale mogą być też takie, że przy 10stC będzie trzeba. Nigdzie i nigdy nie określa się od jakiej temp. należy grzać albo ile dni ma trwać sezon grzewczy. powiem tak, uważam że zasady jakie panują w typowym budownictwie muszę się różnić od domów typowo pasywnych. zwróć uwagę na to że jakby barthowi wyszło takie obciążenie cieplne to przy -20st potrzebowałby 10W/m2 to przy 0st będzie potrzebował dużo mniej więc teoretycznie będąc tylko w domu i coś robić, choćby tv oglądać to powinno wystarczyć do ogrzania. w zwykłych domach to się nie sprawdzi. nawet mimo 17W/m2 to też przy 0st ludzie w domu go ogrzeją. no chyba że wyjdą błędy wykonawcze i wynik się pogorszy to wtedy będzie trzeba grzać. teoretycznie zyski bytowe będą każdego dnia podobne. zaraz pewnie powiesz że dla 15st sprawa wygląda inaczej niż dla 0st i to jest prawda. przy 15st być może bypasem będzie omijany nadmiar ciepła i tyle. nie wiem dokładnie, spekuluje tylko nad tym jak powinno być w praktyce jeżeli dom byłby pasywny. sama nazwa mówi że pasywnie powinien się ogrzać i tyle. najwyżej się mylę ale szczerze mówiąc nie znasz się na domach typowo pasywnych więc też nie możesz być pewnym że to co pisze jest z góry złe. ja nie uznaje zasady że skoro 100ludzi mówi jedno a 1 osoba mówi drugie to te 100 ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 22.08.2014 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Chłopaki, ja nie mam takiego ciśnienia na pasywność jak Wy! Ja nie mam ochoty cokolwiek komuś udowadniać, szpanować itp. Chcę zbudować dom tani w budowie jak i w eksploatacji. Nie musi być on pasywny. Ma być tani, żebym kredytu brał jak najmniej ! I dajcie spokój z tymi tekstami, że będę w lecie ogrzewanie włączał ! to tak jak ja . tyle ze ja nawet w gfit nie ide .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.08.2014 17:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 myślę że przy 0st zyski bytowe wystarczą w domu jaki będzie miał barth. Podstawiłem swoje dane do tej symulacji: http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HeatMaster/Heatmaster.html#HeatMaster i dla stycznia, dla 0oC na zewnątrz będę musiał dostarczyć ok 500W (oprócz zysków bytowych). 360W mam grzania z plazmy + 300W z oświetlenie halogenowego nad akwarium. Dorzucając jeszcze grzałkę w akwarium, która będzie utrzymywać temp. 26-28oC to jest cień szansy, że do 0oC może się utrzymam. Chociaż, jeśli symulacja liczy zyski bytowe 24h/dobę to będzie ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 22.08.2014 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Podstawiłem swoje dane do tej symulacji: http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HeatMaster/Heatmaster.html#HeatMaster i dla stycznia, dla 0oC na zewnątrz będę musiał dostarczyć ok 500W (oprócz zysków bytowych). 360W mam grzania z plazmy + 300W z oświetlenie halogenowego nad akwarium. Dorzucając jeszcze grzałkę w akwarium, która będzie utrzymywać temp. 26-28oC to jest cień szansy, że do 0oC może się utrzymam. Chociaż, jeśli symulacja liczy zyski bytowe 24h/dobę to będzie ciężko. nie będzie cięzko bo przez ten czas co się będzie w pracy w domu nie spadnie temperatura o 1st a nawet jak o 2st to z 22st jak sie zrobi 20st to nie ma źle a jak sie przyjdzie do domu i zrobi się obiadek, włączy tv, dziecka kompa, itp. to dostarczy tyle energii że powinno wystarczyć aby temperatura podniosła się do tych 22st. jeżeli miałbyś domek masywny tak jak radzi czołgista to zyskami bytowymi za jasnego piernika by się nie podgrzało, no chyba że wszyscy by przez godzinę ostro w domu ćwiczyli ale wątpię. temu minimalna akumulacja jest fajna. ogrzewamy wtedy kiedy jesteśmy w domu i tyle. pożyjemy zobaczymy. na kiedy planujesz wbicie przysłowiowej łopaty? kto Ci będzie budować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.08.2014 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 Nie szukaj cudownych zjawisk w pasywnych, fizyka jest jedna, matematyka też. Straty wynikają z dT i te straty jakoś trzeba uzupełniać. Zyski bytowe i słoneczne są albo ich nie ma więc trzeba grzać. Im bardziej budynek energooszczędny tym mniej trzeba grzać ale to nie wynika z nazewnictwa tylko fizyki i matematyki. wiem że fizyki i matematyki nie oszukasz bo są jednakowe dla wszystkiego na naszym świecie. jak sam napisałeś wszystko zależy od dt i dom 1,5l będzie tracił 2razy mniej ciepła od domu 3l i to jest logiczne. jeżeli domek 3l starci przypuśćmy 1000w ciepła to pasywny 500W ciepła a 3l będzie musiał włączać ogrzewanie a 1,5l nie będzie musiał. taka jest różnica, temu mówię że nie można porównywać domu typowo pasywnego do chociażby niskoenergetycznego. to są dwa różne światy. a barth będzie miał domek dwa razy cieplejszy od Twojego więc zużycie może mieć dużo mniejsze od Twojego. wiem że zużycie sprawdzi się dopiero po zbudowaniu i mieszkaniu ale tak może być teoretycznie. więc ciężko jest porównać dwa różne domy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.08.2014 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 Nawet dwóch pasywnych różnie użytkowanych nie można porównywać i też nie o tym mówię. A mówię tyko o tym, że zasady są jednakowe dla wszystkich tylko dane inne - przy 1kWh/dobę zysków pasywny przy jakiejś dT może nie potrzebować ogrzewania a wiadrolitrowy tak. To jednak nie zmienia żadnych zasad więc nie można generalizować, że przy 0stC pasywny nie będzie potrzebował ogrzewania - jeden nie będzie bo będzie w nim mieszkała 4 osob. rodzina a drugi będzie bo będzie w nim mieszkać singiel balujący prawie non stop w mieście. singiel nie buduje domu a jak już zbuduje to nie pasywny. ale wiadomo o co chodzi i o tym samym widzę że myślimy. barth jak Ci się sprawdziło OZC względem symulacji na tym programie który pokazywałeś? a Ty kszhu bawiłeś się tym? sprawdzałeś swój domek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.08.2014 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 barth jak Ci sie sprawdziło OZC względem symulacji którą pokazywałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.08.2014 13:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 barth jak Ci sie sprawdziło OZC względem symulacji którą pokazywałeś? Z OZC wyszło mi 1430kWh/rok, z symulacji www wyszło 1620kWh/rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.08.2014 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Z OZC wyszło mi 1430kWh/rok, z symulacji www wyszło 1620kWh/rok. mi z tego wychodzi 8kWh/m2 a jak zastosuje rolety które i tak planuje to 6kWh/m2. zobaczymy co wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 24.08.2014 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 co to za symulacja (chyba coś przegapiłem)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.08.2014 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HeatMaster/Heatmaster.html#HeatMasterpare razy to wklejał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.08.2014 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 barth a jak będziesz miał rozwiązane ściany działowe? będą przebijać ocieplenie jak na rzutach które podawałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.08.2014 06:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 barth a jak będziesz miał rozwiązane ściany działowe? będą przebijać ocieplenie jak na rzutach które podawałeś? Tylko sufitowe, i tylko wtedy gdy zastosuje ścianki g-k. Jeśli silka to będą dociągał do izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 25.08.2014 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HeatMaster/Heatmaster.html#HeatMaster pare razy to wklejał ktoś mi wyjaśni dlaczego wentylacja grawitacyjna regulowana daje tak duże straty? Czym się ona różni od modelu wyporowej Nydara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.08.2014 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Tylko sufitowe, i tylko wtedy gdy zastosuje ścianki g-k. Jeśli silka to będą dociągał do izolacji. a do ścian zewnętrznych nie będziesz się łączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.08.2014 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 ktoś mi wyjaśni dlaczego wentylacja grawitacyjna regulowana daje tak duże straty? Czym się ona różni od modelu wyporowej Nydara? daje duże straty bo całe ciepło usuwasz z domu i finito, a reku to ciepło odzyskuje do ogrzania powietrza które zasysa do domu. niektórzy zwolennicy starego typu budynków tłumaczą że wentylacja grawitacyjna jest sprawdzona więc i dobra a to że po czasie większość kratki szmatkami zatyka itp to już szczegół. przy wentylacji grawitacyjnej też nie możesz dać szczelnych okien bo WG nie będzie działać. tylko ludzie lekkomyślni dają WG do domu. wystarczy mieć trochę oleju w głowie aby wiedzieć że to jest bezsensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.08.2014 18:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 a do ścian zewnętrznych nie będziesz się łączyć? Wolałbym nie, ale jeśli bedzie ryzyko, że ściana bedzie niestabilna, to bedę myślał o jakiś kotwach, najlepiej z jakiegoś tworzywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.08.2014 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Wolałbym nie, ale jeśli bedzie ryzyko, że ściana bedzie niestabilna, to bedę myślał o jakiś kotwach, najlepiej z jakiegoś tworzywa. konstrukcja na czymś musi się trzymać. trochę tych działówek będziesz miał, bez solidnego umocowania tylko za dużo nie pij abyś przypadkiem na jakąś ścianę nie wpadł bo źle się to skończy. a niestety każde przebicie izolacji będzie powodować duży mostek cieplny. co konstruktor w tej sprawie radzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.