kamilb1987b 28.12.2014 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Będzie inaczej. W projekcie działówki są z GK. Ja planuję postawić je z SILKI. Dla poprawy stabilności prawdopodobnie zakotwie je w ścianach zewnętrznych za pomocą prętów żebrowanych z tworzywa. Najpierw "chudziak" na styropianie zbrojony siatką fi 6. Następnie folia i na to wylewka. W wylewce prawdopodobnie znów dam sietkę, aby mieć do czego przzymocować PEX'a. Wiem że z sili bo to już pisałeś wiele razy i temu o to pytam. Pręt będzie dość długi więc może nie dać stabilności. Można sobie wyobrazić jakąś libacje w domu i ktoś przypadkiem przewróci się na ścianę a jak ten ktoś będzie ważyć ze 100kg i huknie to może się ścianka ruszyć i na pewno będzie pęknięcie w rogu. Raczej nie można być pewnym że przez całe życie będzie się z domem jak z jajkiem obchodzić. Jak gruby ten chudziak planujesz? 10cm? na nim będziesz murować działówki a na końcu wylewkę zrobisz jakąś samopoziomującą czy coś w tym stylu? Myślisz że ten chudziak wytrzyma punktowe obciążenie silką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 28.12.2014 16:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Wiem że z sili bo to już pisałeś wiele razy i temu o to pytam. Pręt będzie dość długi więc może nie dać stabilności. Można sobie wyobrazić jakąś libacje w domu i ktoś przypadkiem przewróci się na ścianę a jak ten ktoś będzie ważyć ze 100kg i huknie to może się ścianka ruszyć i na pewno będzie pęknięcie w rogu. Raczej nie można być pewnym że przez całe życie będzie się z domem jak z jajkiem obchodzić. Dom to nie muzeum. Będzie pęknięcie to poprawię. Poza tym z jednej i drugiej strony ściany bedę kleił prostopadle płyty magnezowe. One ustabilizują tą ścianę. Sądzę, że będzie dobrze. Jak gruby ten chudziak planujesz? 10cm? na nim będziesz murować działówki a na końcu wylewkę zrobisz jakąś samopoziomującą czy coś w tym stylu? Myślisz że ten chudziak wytrzyma punktowe obciążenie silką? Raczej 12cm zbrojony siatką. Tam gdzie będzie ściana z SILKI bedzie dodatkowa siatką zbrojeniową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.12.2014 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 mam rozumieć że wybierasz te płyty zamiast gk? Jak cenowo wychodzą?czyli pod silka zrobisz podobnie jak w płycie fundamentowej zbrojenie pod ścianami nośnymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 28.12.2014 17:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 mam rozumieć że wybierasz te płyty zamiast gk? Jak cenowo wychodzą? Tak. Drogo, 28zł netto / m2. czyli pod silka zrobisz podobnie jak w płycie fundamentowej zbrojenie pod ścianami nośnymi? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.12.2014 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 no to faktycznie tania taka płyta magnezowa to nie jest ale patrząc na parametry to jest sporo lepsza. Wrzuć fotki stanu aktualnego domu bo pisałeś że czekasz na wieńce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 02.01.2015 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Troszkę poczytałem Twój dziennik.Będę trzymał kciuki za udaną budowę oraz "nowinki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.01.2015 09:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 no to faktycznie tania taka płyta magnezowa to nie jest ale patrząc na parametry to jest sporo lepsza. Wrzuć fotki stanu aktualnego domu bo pisałeś że czekasz na wieńce. Dziś porobię i wrzucę, bo chyba już mi rozszalowali całość. Troszkę poczytałem Twój dziennik. Będę trzymał kciuki za udaną budowę oraz "nowinki" Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 02.01.2015 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Czy w swoim domu będziesz stosował jakieś inne "jaśkowe rozwiązania"?Może coś innego wartego uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.01.2015 09:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Czy w swoim domu będziesz stosował jakieś inne "jaśkowe rozwiązania"? Może coś innego wartego uwagi? Na razie tylko WWS (wymiennik ciepła wody szarej) wychodzi mi ekonomicznie uzasadniony. Oprócz tego reku tymi recami, ale nie jaskowe rozwiązanie. Kolektora dachowego nie będę robił, bo planuję wyłożyć połać panelami PV. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez Barth3z WWS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 02.01.2015 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Z tego co widzę masz bardzo wysoko wyprowadzoną kanalizację. Czy dobrze widzę?Jaka jest wysokość całego WSS?Jaką fi rury stosowałeś (rura japońska karbowana) i ile metrów? Czyli w domu musisz zastosować dwa wyjścia kanalizacji:- jeden do odzysku WSS- drugi np. z toalety Edytowane 2 Stycznia 2015 przez kerado28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.01.2015 10:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Z tego co widzę masz bardzo wysoko wyprowadzoną kanalizację. Czy dobrze widzę? Nie. Wszystko jest dobrze ustawione. Ta najdłuższa rura to wyjście z GWC. Druga rura fi200 to dodatkowe wyjście awaryjne, gdyby obecne GWC się zepsuło. Obecnie wystający WWS zostanie obłożony 30cm styropianem (izolacja podłogi na gruncie) i 12cm chudziaka na styropianie. Jaka jest wysokość całego WSS? 100cm (wraz z kinetą) Jaką fi rury stosowałeś (rura japońska karbowana) i ile metrów? 400mm, później będzie manszeta i przejścia na fi315mm. Czyli w domu musisz zastosować dwa wyjścia kanalizacji: - jeden do odzysku WSS - drugi np. z toalety Tak. Tak mam zaprojektowane i zrealizowane. Toalety już mam wypuszczone poza budynkek. Reszta - do WWS - będzie układana w warstwie izolacji. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez Barth3z WWS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 02.01.2015 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 400mm, później będzie manszeta i przejścia na fi315mm. Chodziło mi o fi samej rury np. DN25, DN20 i ile metrów bieżących jej użyłeś do całego zwoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.01.2015 11:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Chodziło mi o fi samej rury np. DN25, DN20 i ile metrów bieżących jej użyłeś do całego zwoju. Aaa, o to chodziło To jest jakaś resztka z instalacji kolektorów solarnych u ojca. Jakieś ponad 20mb. Nie pamiętam jakie to było fi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 05.01.2015 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Gratuluje wymiennika RSŚ Mozesz jeszcze pdoac najwazniejsz - cena? Bede mial na oku ze 3 budowy w tym roku, moze daloby sie to gdzies upchnac i dodatkowo opomiarowac. Tutaj pytanie do znawcow: czy wystarczy aby przylozyc 2 czujniki przylgowe: jeden na wejsciu wody z sieci do wymiennika a drugi przed zasobnikiem zeby oszacowac zysk z RSŚa? Byc moze beda srodki na to zeby opomiarowac i przetestowac, ale musze wiedziec czym dokladnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.01.2015 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Gratuluje wymiennika RSŚ Nie wiem czy mogę używać nazwy RSŚ. Ona jest zarezerwowana dla nieco innego produktu. Mozesz jeszcze pdoac najwazniejsz - cena? Nie wiem Poczytam faktury i podam na dniach. Znaleźć czujnik temp. to nie problem. Większy problem mam z wiarygodnością obliczeń bo np. temp. wlatującej wody różni się w czasie (na początku instalacja się ogrzewa a więc woda w niej schładza). Uśrednianie w czasie pomaga ale to też trzeba by znać chwilowy przepływ itd. Zastanawiam się, czy nie przepuścić przez WSS'a całą wodę, również zimną. Przecież odkręcając tylko zimną i tak będzie przelatywać przez chałupę i wlatywać do WWS'a. Woda w spłuczce w kibelku również będzie się samodzielnie o ogrzewać, więc warto ją wstępnie już podgrzać ciepłem z odzysku. Również wodę na kawę, herabtę czy zupę można nalewać wstępnie podgrzaną. Sądzę, że w ten sposób podniosę efektywność tego wymiennika. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.01.2015 13:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Planuję podawać na wymiennik zimną wodę i dalej przez termostatyczny zawór trójdrożny na bojler. A dlatego, że wszystko koło siebie (kuchnia, łazienka, WC, pralka, zmywarka) to może wszystko będzie też z tego wymiennika zasilane - zmywarce nie zaszkodzi, z pralką może być problem. Z typowo zimnej nie zrezygnuję ponieważ czasami jest naprawdę potrzebna a nie chcę się ograniczać jeśli akurat będę jej chciał a ktoś będzie się kąpał i mi ją podgrzewał. W mnie też wszystko w kupie. Ale właśnie z tą zimną wodą nie widzę zastosowań. Podrzuć coś do czego potrzebna zimna woda wodociągowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.01.2015 14:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 A choćby do picia, rozpuszczania składników potraw, prania i płukania jakichś dziwnych ciuchów, kwiatów w wazonach, zabawy dla młodego itp. itd. - popytaj połówki, sama powie co jeszcze. Ale do tych wszystkich rzeczy wystarczy zimna woda nawet o temp. 20oC (pokojowej). A taką maksymalnie będzie miała po przejściu przez WWS'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 05.01.2015 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Do karpia w wannie na świeta?? ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.01.2015 14:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Do karpia w wannie na świeta?? ;D Ale ta zimna o której mówię to woda nie o temp. 5-8oC, tylko 15-18oC. Czy to problem ? A mając już 15-18oC w kibelku nie musisz jej dogrzewać systemem CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.01.2015 14:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Ależ gdzie tam. Na pewno nie do gotowania, zimna to zimna, nie przekraczająca 10*C. Poza tym z wymiennika czasami możesz dostać więcej niż te 20*C. Moja by mnie z domu wygoniła, gdyby zamiast zimnej miała letnią. Ja nie widzę problemu. A wręcz przeciwnie, kolejną oszczędność na grzaniu zarówno samej wody jak i centralnym. Zauważ, że zimna woda też zalega w instalacji i bez cyrkulacji podnosi swoją temperaturę. Te ciepło pochodzi z systemu CO. Nieświadomie tracisz kolejne kWh. Wylistuję kilka czynności które uważam, że dobrze byłoby gdyby zimna woda miała o te 10-15oC więcej: - mycie podłogi. Woda o temp. 18oC nie musi być podgrzana przez CO - zysk, a raczej oszczędność. - pranie - masz od razu temperaturę dla najszybszego programu - woda na kawę, herbatę - mniej kWh na jej podgrzanie w czajniku indukcyjnym (COP=1) - woda na zupę, do gotowania ziemniaków itp. - woda do podlewania kwiatów - najlepiej jakby miała temp. pokojową - woda w kibelku - woda do akwarium ! - woda do mycia zębów, rąk (lepiej myć taką zimną niż ciepłą z cyrkulacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.