Przemek Kardyś 20.03.2015 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Co do okien i pianki, to może i jest sens, ale taka piana z puszki utwardza się od wilgoci. Może być potrzebna dwuskładnikowa, bo w zamkniętej ramie wilgoci jest mało. Ja też takiej szukałem do bojlera i niestety nic w Polsce ciekawego nie znalazłem. Ostatecznie umówiłem się z ekipą robiącą wtrysk pianki w pustki powietrze, że jak będą robić coś takiego, to pojadę ze swoim bojlerem i mi wleją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.03.2015 18:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Co do okien i pianki, to może i jest sens, ale taka piana z puszki utwardza się od wilgoci. Może być potrzebna dwuskładnikowa, bo w zamkniętej ramie wilgoci jest mało. Ja też takiej szukałem do bojlera i niestety nic w Polsce ciekawego nie znalazłem. Ostatecznie umówiłem się z ekipą robiącą wtrysk pianki w pustki powietrze, że jak będą robić coś takiego, to pojadę ze swoim bojlerem i mi wleją. A nie wystarczy zwilżyć wnętrze komory ? Jak widziałeś na zdjęciach tego słowaka to jakoś specjalnie do tego się nie przygotowywał. Co do pianowania przez firmę zewnętrzną to raczej odpada. Zaś sam zasobnik, czemu nie. Zastanowię się, czy samemu coś podobnego jak Ty nie wykonać. Ojciec jeszcze pracuje w firmie sprzedającej roboty spawalnicze. Wyspawanie zasobnika z nierdzewki to żaden problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 20.03.2015 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Że się nie przykładał nie znaczy, że zrobił dobrze. Ani źle. W sumie znaczy tylko, że się nie przemęczał. Dzwoniłem do Galmetu i stosują piankę dwuskładnikową. Gdzie indziej już nie dzwoniłem, bo dogadałem się ze skosowcami, ale podejrzewam, że podobnie. Jaki powód? U Ciebie odpada firma zewnętrzna z przyczyn oczywistych, więc zostaje spróbować taką z puchy. Nie potrzebujesz dużej wydajności, tylko żeby związała bez wilgoci. Może lepsza byłaby taka: http://allegro.pl/piana-pianka-montazowa-dwuskladnikowa-2k-soudal-i5188733663.html Na koniec pociągnę sprawę zasobnika. Najłatwiej byłoby mi przeciąć arkusz 2x1000x2000 na pół i z kawałków metr na metr zrobić L-ki, zespawać ze sobą i dospawać wieczka 50x50cm. W ten sposób wyjdzie prostopadłościenny bojler 250L, łatwy do zrobienia i nawet ocieplić można płytami PUR. Nie wiem jak z wytrzymałością na ciśnienie sieciowe. Standardowo są robione jako walce z dennicami, a ja zastosowałbym grubsze wieczka (3mm) i jakieś łączniki w środku. Całość bez ocieplenia powinna się zamknąć w 800zł. Ma sens, czy jednak wygląda niebezpiecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 20.03.2015 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Co do pianki w ramie:Sens pewnie i jest, zastanawia mnie tylko jak się tam dostaniesz, przecież te profile są zespolone, chcesz je rozcinać, nawiercać? Jak to się będzie miało do gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.03.2015 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 (edytowane) Też myślę, że to utrata gwarancji. Można także zasłonić ramę styropianem od wewnątrz i zewnątrz - tzn. na zewnątrz boki i górę, bo na dole odpływy wody, więc za wysoko nie można podjechać ze styropianem. Chociaż ten człowiek z Czech podłączył odpływy do rurek i na to jeszcze dał styropian.A od środka to nawet z 4 stron można styropianem ramę zakryć. Na to siatka, klej i gładź. Co do piany dwuskładnikowej to można ją łatwo dostać w sklepach dla modelarzy i wędkarzy (do modelowania spławików używają) i na allegro. Można kupić XPS, PUR lub styropian w laminacie aluminiowym gotowy. Konstrukcja ze styropianu EPS grubości 10cm jest dostatecznie sztywna, zapewniam. Mam reku ze styropianu 7,5 - 15cm, bez laminatu. Myślałem że będę go musiał wzmacniać szpilami stalowymi, albo zewnętrzną ramą, ale nie ma takiej potrzeby Barth3z, jak będziesz sterował tymi wentylatorami? Te DV 6424 chyba nie mają sterowania PWM/0-10V? Potrzebny chyba zasilacz impulsowy 0-24V. Edytowane 20 Marca 2015 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 21.03.2015 10:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Co do pianki w ramie: Sens pewnie i jest, zastanawia mnie tylko jak się tam dostaniesz, przecież te profile są zespolone, chcesz je rozcinać, nawiercać? Jak to się będzie miało do gwarancji Myślałem, żeby nawiercać. Też myślę, że to utrata gwarancji. Można także zasłonić ramę styropianem od wewnątrz i zewnątrz - tzn. na zewnątrz boki i górę, bo na dole odpływy wody, więc za wysoko nie można podjechać ze styropianem. Chociaż ten człowiek z Czech podłączył odpływy do rurek i na to jeszcze dał styropian. A od środka to nawet z 4 stron można styropianem ramę zakryć. Na to siatka, klej i gładź. To jest dobry pomysł i niezależny od tego, czy ramy wypełnię, czy nie. Skoro pozostałe moje okna to pakiety szybowe bez ramy, to aż się prosi, aby pokryć dodatkową izolacją ramę okna tarasowego. Barth3z, jak będziesz sterował tymi wentylatorami? Te DV 6424 chyba nie mają sterowania PWM/0-10V? Potrzebny chyba zasilacz impulsowy 0-24V. Poprzez regulator napięciowy. Mam zasilacz buforowy (możliwość podłączenia baterii) 150Watowy z potencjometrem regulującym napięcie wyjściowe. Niestety zakres jest zbyt mały, więc kręcę go na maksymalne napięcie (bodajże 28V) i dodatkowo stosuje napięciowy regulator obrotów (np. http://allegro.pl/regulator-obrotow-silnika-dc-6-24v-avt735-wersja-d-i5177420984.html). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 21.03.2015 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Bath3z napisz coś więcej o swoim oknie tarasowym.Można kupić gotowe takie okno, czy jest to indywidualne zamówienie?Jakieś namiary na firmę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.03.2015 08:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Bath3z napisz coś więcej o swoim oknie tarasowym. Można kupić gotowe takie okno, czy jest to indywidualne zamówienie? Jakieś namiary na firmę? Teraz każde okna robią na indywidualne zamówienie. Takie okno można kupić praktycznie w każdej firmie sprzedające okna. Ja biorę z fix z Wrocławia - http://fix.wroclaw.pl/ Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.03.2015 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Źle się wyraziłem z tym indywidualnym zamówieniem Chodzi mi o to, czy Twoje okna to standardowa ich oferta, czy składają okno z wybranych przez ciebie materiałów? Jak uzyskałeś dla okna tarasowego tak niskie U? Producent Aluprof MB-86 SI deklaruje dla okien U od 0,92 W/(m2K). Chyba, że chodziło ci o MB-86 AERO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.03.2015 09:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) Źle się wyraziłem z tym indywidualnym zamówieniem Chodzi mi o to, czy Twoje okna to standardowa ich oferta, czy składają okno z wybranych przez ciebie materiałów? Standard - profil - http://www.aluprof.eu/mb-86si Jak uzyskałeś dla okna tarasowego tak niskie U? Producent Aluprof MB-86 SI deklaruje dla okien U od 0,92 W/(m2K). Chyba, że chodziło ci o MB-86 AERO. Takie U wyszło producentowi. Też jest to dla mnie dziwnie niska wartość. Poproszę o weryfikację. PS. Zamówiłem wycenę drzwi wejściowych w oparciu o profil pasywny: http://www.aluprof.eu/okna-mb-104-passive-o-najwyzszej-izolacji-termicznej Ciekawe jaka wyjdzie cena i jakie U. Drzwi będą identyczne jak drzwi tarasowe - w całości przeszklone. Edytowane 22 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.03.2015 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) Daj znać jak się czegoś dowiesz. EDIT: Aha, strzeliłem chyba babola. Dla Aluprof MB-86 SI U od 0,92 W/(m2K), tylko to jest U profilu, a ja myślałem że całego okna.Tak przynajmniej wynika z pdf http://www.aluprof.eu/uploads/files//ulotka_MB-86%28PL%29.pdf EDIT2:Szybę w oknie tarasowym, będziesz miał U 0,5 W/(m2K)? Edytowane 22 Marca 2015 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.03.2015 10:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Daj znać jak się czegoś dowiesz. EDIT: Aha, strzeliłem chyba babola. Dla Aluprof MB-86 SI U od 0,92 W/(m2K), tylko to jest U profilu, a ja myślałem że całego okna. Tak przynajmniej wynika z pdf http://www.aluprof.eu/uploads/files//ulotka_MB-86%28PL%29.pdf EDIT2: Szybę w oknie tarasowym, będziesz miał U 0,5 W/(m2K)? 0,94 to U okna referencyjnego z szybą dwukomorową 0,7 i ramką Chromatech Ultra. Ja mam większe okno, U szyby 0,6 i ramkę Super Spacer (cieplejszą). Ale i tak poproszę o weryfikację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 23.03.2015 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 [Dziś jednak zibuch podesłał mi link do "nowych" wentylatorów na allegro. Są to wentylatory DV6424 o znacznie większym wydatku w cenie 24zł/szt. Zakupiłem . Różnica polega na tym, że DV6424 są znacznie mocniejsze - do 680m3/h i 4,5A poboru prądu przy 540m3/h i 1,7A dla modelu DV6224. Na charakterystykach widać lepiej, że DV6424 jest dwukrotnie mocniejszy: [ATTACH=CONFIG]309127[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]309128[/ATTACH] Myślę, że taki jeden na nawiewie spełni moje oczekiwania. Na dniach potestuję. EDIT: Dziś przyszły. Odpaliłem i ... łeb urywa ! Wszystko dookoła fruwa. A szum taki, że nic innego nie słuchać ... może na czerpni jak taki głośny? niestety chyba nie ma opcji, żeby przepchać opór żwirowca małą mocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszMC 25.03.2015 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Z pianką w profil pomysł niezły, ale biorąc pod uwagę że jesteś jeszcze na etapie zamawiania to możesz zrobić tak jak M.A.G. w profilu MB 86 Aero, czyli gorącym drutem wyciąć kształtki i włożyć w profilhttp://forum.muratordom.pl/showthread.php?196641-Indywidualny-z-p%C5%82askim-dachem-EcoHouse&p=6248896#post6248896 pzdr,Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.03.2015 09:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Z pianką w profil pomysł niezły, ale biorąc pod uwagę że jesteś jeszcze na etapie zamawiania to możesz zrobić tak jak M.A.G. w profilu MB 86 Aero, czyli gorącym drutem wyciąć kształtki i włożyć w profil http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196641-Indywidualny-z-p%C5%82askim-dachem-EcoHouse&p=6248896#post6248896 pzdr, Łukasz To też pomysł. Dzięki za link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 27.03.2015 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Odnośnie rurek c.o., rozumiem ze wycinales maszynka rowki w pierwszej warstwie styro i na to poszala druga warstwa? czy moze rurki polozyles na pierwszej warstwie a docinales druga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.03.2015 12:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 (edytowane) Odnośnie rurek c.o., rozumiem ze wycinales maszynka rowki w pierwszej warstwie styro i na to poszala druga warstwa? czy moze rurki polozyles na pierwszej warstwie a docinales druga? Ułożyłem na pierwszej i docinałem drugą, choć wystarczyło ułożyć drugą warstwę bez docinania. Beton wylany na styropian ładnie by się docisnął dookoła tych rurek. EDIT: Trzeba tylko pamiętać, że w rurki zaizolowane samym styropianem grafitowym nie wolno wpuszczać wody cieplejszej niż 50oC. Edytowane 27 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 27.03.2015 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Ułożyłem na pierwszej i docinałem drugą, choć wystarczyło ułożyć drugą warstwę bez docinania. Beton wylany na styropian ładnie by się docisnął dookoła tych rurek. EDIT: Trzeba tylko pamiętać, że w rurki zaizolowane samym styropianem grafitowym nie wolno wpuszczać wody cieplejszej niż 50oC. oo, nie wiedziałem o tym limicie temp.. Dlaczego tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.03.2015 14:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 oo, nie wiedziałem o tym limicie temp.. Dlaczego tak jest? Pewnie wrażliwy na ciepło i może się odkształcać, przez co straci swoje właściwości. Taką informacje przekazał mi przedstawiciel producenta styropianu którego brałem - Austrotherm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 27.03.2015 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 ale rozumiem że jak będzie w otulinie to ok...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.