Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komentarze do EX House - pasywna stodoła


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Okna

 

Jak myślicie, jest sens ?

 

EDIT:

 

W Aluplascie poprzez wypełnienie pianą PUR zeszli z U ramy z 0,94 do 0,79

 

jesli juz robic to chyba wszytskie komory ? co ? czy sa jakies przeciwskazania?

tylko nie kumam jak ten poludnioweiec to robil - rozwalil rame? sam ja pozniej zgrzewal? mial niepelny profil ?

 

Andrzej swoje ramy z alu ocieplał wkładkami ze styro ale wkladanymi na etapie produkcji w zaprzyjaznionej firmie okniarskiej z Kolbuszowej

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli juz robic to chyba wszytskie komory ? co ? czy sa jakies przeciwskazania?

tylko nie kumam jak ten poludnioweiec to robil - rozwalil rame? sam ja pozniej zgrzewal? mial niepelny profil ?

 

Andrzej swoje ramy z alu ocieplał wkładkami ze styro ale wkladanymi na etapie produkcji w zaprzyjaznionej firmie okniarskiej z Kolbuszowej

 

Rozwalił ramę, potem złożył, o ile pamiętam. No niestety, ale to utrata gwarancji pewna. Nawet przewiercenie się przez profil w celu zamontowania kontaktronu to utrata gwarancji.

 

Co do hałasu wentylatorów, to się nie przejmuj - kilka metrów kanału elastycznego (sonoduct, izoduct itp.) wycisza wszystko. Jedynie może być słychać dźwięk wentylatora rozchodzący się w pomieszczeniu z centralą. Taką centralę trzeba by było obłożyć jaką wełną mineralną - dobrze tłumi dźwięki.

Ale hałas wentylatory generują tylko na najwyższych obrotach, przynajmniej moje, a takie obroty dość rzadko występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego wymiennika PC który chcesz zamontować zamiast na zewnątrz to w pomieszczeniu gospodarczym.

Czy aby nie będzie tak, pompa będzie wysysała powietrze z domu i w przypadku bardzo szczelnego będzie ciągnęło z wentylacji ? Jeżeli planujesz mechaniczną to niedość że wentylatory będą nawiewały to jeszcze PC będzie robiła podciśnienie. Wentylacja hybrydowa raczej niema szans bo strumień szedł by od nawiewu bezpośrednio od wylotu z gwc poprzez dom, pom gospodarcze, pc i na zewnątrz. A nawet mogłoby zaciągać z wywiewów z sufitów- czyli zużyte powietrze zpowrotem przez dom i do pc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że tu też namysły nad oknami. Też o tym myślałem aby profile wypełniać pianką. Pisałem o tym w swoim wątku i też myślałem o przewiercaniu profilu. Sam profil ma UF na poziomie 0,94W/m2 a z wypełnieniem piana polepsza wynik o całe 0,2W/m2. Koszt takiej przyjemności jest dość spory a tylko kilka firm w Polsce to robi. Jak się przeliczy ile się zyska takimi zabiegami to w skali roku parę złotych się uzbiera a takie okno jest sporo droższe i pod względem ekonomicznym nie ma to najmniejszego sensu. Już lepiej z zewnątrz styropianem na profil najechać. Jeżeli samemu by się chciało to robić to do tego trzeba użyć pianki dwuskładnikowej tak jak już to ktoś napisał. Dodatkowo trzeba wiedzieć ile tej piany wstrzyknąć aby nie narobić więcej szkód niż pożytku. Nie można wstrzyknąć ile się chce bo jak piana się rozpręży to zniekształci profil czy coś tam zepsuje. Temu niewiele firm to robi. Samemu jak się robi to się traci gwarancję ale myślałem jeszcze o tym aby zrobić próbę na jednym małym oknie z tą zabawą i jak się uda to fajnie a jak nie to najwyżej wymieni się jedno najtańsze okno zamiast wszystkich. Można najwyżej z wypełnieniem poczekać rok czy dwa i poobserwować czy z oknami wszystko ok a jak tak to docieplić profil jak już się będzie wiedzieć że nie będzie się reklamować okna przez defekt produkcyjny a chyba jak będzie okno zamontowane to też można wiercić w profilu otwory i pianować. Osobiście to ja tak zamierzam właśnie spróbować najwyżej u siebie ale znając życie jak człowiek będzie już mieszkać i rachunki będą mizerne za ogrzewanie lub ich brak to pewnie odpuści sobie taką zabawę bo po co to komu jest potrzebne wtedy? Ale fakt faktem ze profil w oknie jest najsłabszym ogniwem jeżeli chodzi o izolacyjność cieplną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego wymiennika PC który chcesz zamontować zamiast na zewnątrz to w pomieszczeniu gospodarczym.

Czy aby nie będzie tak, pompa będzie wysysała powietrze z domu i w przypadku bardzo szczelnego będzie ciągnęło z wentylacji ? Jeżeli planujesz mechaniczną to niedość że wentylatory będą nawiewały to jeszcze PC będzie robiła podciśnienie. Wentylacja hybrydowa raczej niema szans bo strumień szedł by od nawiewu bezpośrednio od wylotu z gwc poprzez dom, pom gospodarcze, pc i na zewnątrz. A nawet mogłoby zaciągać z wywiewów z sufitów- czyli zużyte powietrze zpowrotem przez dom i do pc.

 

PC ma być podłączona do wyrzutu z reku. Tam nie ma już wpływu na ciśnienie w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że tu też namysły nad oknami. Też o tym myślałem aby profile wypełniać pianką. Pisałem o tym w swoim wątku i też myślałem o przewiercaniu profilu. Sam profil ma UF na poziomie 0,94W/m2 a z wypełnieniem piana polepsza wynik o całe 0,2W/m2.

 

Na przykładzie okien energeto zeszli z 0,94 do 0,79. To raptem 0,15.

Na zdjęciach słowaka widać, że wyciągnął jedynie jedno ramię - próg. Nie widać, żeby zniszczył przez to okno. Z ramą alu tak się nie da. Trzeba wiercić. W obu przypadkach na pewno tracimy gwarancję. Ale ja chyba pokuszę się o tą modyfikację. Tym bardziej jeśli okaże się, że nie będę grzał pompą ciepła tylko kablami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hałasu wentylatorów, to się nie przejmuj - kilka metrów kanału elastycznego (sonoduct, izoduct itp.) wycisza wszystko. Jedynie może być słychać dźwięk wentylatora rozchodzący się w pomieszczeniu z centralą. Taką centralę trzeba by było obłożyć jaką wełną mineralną - dobrze tłumi dźwięki.

Ale hałas wentylatory generują tylko na najwyższych obrotach, przynajmniej moje, a takie obroty dość rzadko występują.

 

Myślę, żeby przeciągnąć rurę od GWC na poddasze nieużytkowe i tam zaizolować reku. Będę miał więcej miejsca w pom. tech./spiżarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zrobienie próby szczelności we własnym zakresie. Tzn. podłączyć oba kanały (wywiew i nawiew) do rekuperatora tak, żeby wyciągał powietrze. A potem wentylatory na pełną moc. Instalacja zaciąga ze wszystkich punktów w domu.

 

Zrobiłem tak kilka dni temu i odtąd chodzę i zaklejam różne, coraz mniejsze dziury. W tej chwili wieje już całkiem małymi otworkami, których się nie spodziewałem. Nawet można na słuch ich szukać, bo wentylatory wymuszają spore ciśnienie, ok. 250Pa, co objawia się szumem wpływającego różnymi dziurami powietrza.

 

Przy okazji polecam dobrze przykleić folię sufitową do ścian, bo u mnie najbardziej wiało w punktach, w których nie było połączenia folii nad płytami karton-gips ze ścianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na płycie pojawiły się dość duże rysy ...

...

Wydaje mi się, że pęknięcia są tylko powierzchniowe, ponieważ w dolnej części płyty jest ułożone zbrojenie, które działa przeciw skurczowo. Co więcej, w miejscach, gdzie będą stać ściany działowe dołożyłem górną warstwę zbrojenia i tam nie ma pęknięć.

 

Nie wiem czy przejmować się tymi pęknięciami.

 

Na pewno wiem jedno, że wylewaną płytę betonową należy dobrze pielęgnować. Na pewno bardziej niż chudziaka. Mogłem też dołożyć te kilka siatek więcej i zazbroić górną warstwę płyty. To zapobiegłoby tym potężnym siłom skurczowym.

 

nie bardzo rozumiem, czy to jest chudziak czyli podbudowa czy już wylewka na którą pójdzie podłoga. jeśli to pierwsze to nie ma się co przejmować rysami.

 

nie powinno się w ogóle polewać betonu wodą, szczególnie jak jest upał. kiedyś ojciec zabierał mnie na budowę i kazał "pielęgnować" stropy strumieniem wody z węża. dlaczego ten beton tak strzelał przy podlewaniu? co to mogło być? ;)

 

tak na przyszłość najlepszą formą pielęgnacji jest zakrycie betonu folią. jak się betonuje pod wodą to nie ma w ogóle efektu skurczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem, czy to jest chudziak czyli podbudowa czy już wylewka na którą pójdzie podłoga. jeśli to pierwsze to nie ma się co przejmować rysami.

 

nie powinno się w ogóle polewać betonu wodą, szczególnie jak jest upał. kiedyś ojciec zabierał mnie na budowę i kazał "pielęgnować" stropy strumieniem wody z węża. dlaczego ten beton tak strzelał przy podlewaniu? co to mogło być? ;)

 

tak na przyszłość najlepszą formą pielęgnacji jest zakrycie betonu folią. jak się betonuje pod wodą to nie ma w ogóle efektu skurczu.

 

Źle pielęgnowałeś ten beton.

Folia to nie najlepsze rozwiązanie trudno ułożyć, przy wietrze trudno zatrzymać. Ma czarny kolor = szybko się nagrzewa. Trudno się później podlewa. Jak wlejesz wodę pod to nie wiesz czy jest wszędzie.

 

Najlepszy sposób na pielęgnację betonu:

Biała gruba geowłóknina polewana 3 - 4 razy dziennie wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem, czy to jest chudziak czyli podbudowa czy już wylewka na którą pójdzie podłoga. jeśli to pierwsze to nie ma się co przejmować rysami.

 

Tak, to jest podbudowa. Na to pójdzie wylewka.

 

nie powinno się w ogóle polewać betonu wodą, szczególnie jak jest upał. kiedyś ojciec zabierał mnie na budowę i kazał "pielęgnować" stropy strumieniem wody z węża. dlaczego ten beton tak strzelał przy podlewaniu? co to mogło być? ;)

 

tak na przyszłość najlepszą formą pielęgnacji jest zakrycie betonu folią. jak się betonuje pod wodą to nie ma w ogóle efektu skurczu.

 

Okazuje się, że te rysy są tylko powierzchniowe - kilka mm. Wgłąb beton był mokry (no bo jak mógł wyschnąć w ciągu zaledwie kilkunastu godzin) i tam nie doszło do skurczu. Polewanie betonu (i deszcze) spowodowały, że utrzymałem wilgoć betonu, która nie spowodowała dalszych rys. A te co były praktycznie roztarłem nogą.

 

To prawda, że najlepszą pielęgnacją jest przykrycie folią (albo geowłókniną jak pisze APZ). Jednak zapowiadali deszcze, więc sądziłem że nie ma potrzeby przykrywania.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie okien energeto zeszli z 0,94 do 0,79. To raptem 0,15.

Na zdjęciach słowaka widać, że wyciągnął jedynie jedno ramię - próg. Nie widać, żeby zniszczył przez to okno. Z ramą alu tak się nie da. Trzeba wiercić. W obu przypadkach na pewno tracimy gwarancję. Ale ja chyba pokuszę się o tą modyfikację. Tym bardziej jeśli okaże się, że nie będę grzał pompą ciepła tylko kablami.

 

Na podstawie jakiegoś zdjęcia stwierdzasz czy coś jest dobre czy nie? Ja rozmawiałem z producentem okien w sprawie pianowania i gość mówił że trzeba wiedzieć ile tego wstrzyknąć aby było dobrze i temu nie każdy to robi. A o te 0,15W warto tyle zachodu? Policz ile tym zyskasz w porównaniu do tego że pianka tania nie jest a Twój wynik OZC i tak wiele się nie zmieni. Najlepiej pomieszkać, sprawdzić rachunki i potem zdecydować czy warto pianować czy nie. Jeżeli jeszcze nie zdecydowałeś co do pompy to lepiej pójść w grzejniki elektryczne w każdym pokoju a różnice w cenie jaką byś miał za pompę+woda podłogówka przeznaczyć na lepsze ocieplenie z zewnątrz o dodatkowe 5cm izolacji oraz w dachu bo będzie duży więc tam straty będą największe. Jak ograniczysz straty ciepła to i prądem będzie tanio ale wątpię że kalami będzie dobrze. Masz duże okna od południa więc słońce będzie Ci przegrzewać dom jeżeli będzie miał podłogówkę. Potrzeba czegoś czym szybko ogrzejesz a zarazem szybko przestanie działać jeżeli ogrzewanie nie będzie potrzebne. Można też spróbować dać grzałkę na nawiewie reku i podnieść temperaturę nawiewu i to też powinno wystarczyć do pewnego momentu a taka grzałka droga nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie jakiegoś zdjęcia stwierdzasz czy coś jest dobre czy nie?

 

A czy ja stwierdziłem, że jest dobrze/źle ?

 

Ja rozmawiałem z producentem okien w sprawie pianowania i gość mówił że trzeba wiedzieć ile tego wstrzyknąć aby było dobrze i temu nie każdy to robi. A o te 0,15W warto tyle zachodu? Policz ile tym zyskasz w porównaniu do tego że pianka tania nie jest a Twój wynik OZC i tak wiele się nie zmieni. Najlepiej pomieszkać, sprawdzić rachunki i potem zdecydować czy warto pianować czy nie.

 

Budowa budynku pasywnego składa się właśnie z takich detali.

Piana nie jest droga. Tytan energy kosztuje 19zł (w Leroy).

 

Jeżeli jeszcze nie zdecydowałeś co do pompy to lepiej pójść w grzejniki elektryczne w każdym pokoju a różnice w cenie jaką byś miał za pompę+woda podłogówka przeznaczyć na lepsze ocieplenie z zewnątrz o dodatkowe 5cm izolacji oraz w dachu bo będzie duży więc tam straty będą największe. Jak ograniczysz straty ciepła to i prądem będzie tanio ale wątpię że kalami będzie dobrze. Masz duże okna od południa więc słońce będzie Ci przegrzewać dom jeżeli będzie miał podłogówkę. Potrzeba czegoś czym szybko ogrzejesz a zarazem szybko przestanie działać jeżeli ogrzewanie nie będzie potrzebne. Można też spróbować dać grzałkę na nawiewie reku i podnieść temperaturę nawiewu i to też powinno wystarczyć do pewnego momentu a taka grzałka droga nie jest.

 

W ścianę więcej cm już nie wcisnę. Ściana będzie miała 64cm (30cm styro graf., BK 400, wełna 6cm). Ale stop pewnie zasypię metrową warstwą proszku PUR. Oprócz tego 30cm grafitu.

 

Co do ogrzewanie podłogowego w pasywnym to rzeczywiście ciepła podłoga nie będzie odczuwalna. Warto zatem w takiej sytuacji wyłożyć salon panelami. Będzie lepsze odczucie ciepła. Z drugiej zaś strony, podłoga pokryta panelami nie przyjmie zysków słonecznych tak jak by to zrobiła podłoga kamienna, czy np. betonowa (beton polerowany).

Grzejniki elektryczne odpadają. Są nieestetyczne i wolę, żeby ich nie było widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ogrzewanie podłogowego w pasywnym to rzeczywiście ciepła podłoga nie będzie odczuwalna. Warto zatem w takiej sytuacji wyłożyć salon panelami. Będzie lepsze odczucie ciepła. Z drugiej zaś strony, podłoga pokryta panelami nie przyjmie zysków słonecznych tak jak by to zrobiła podłoga kamienna, czy np. betonowa (beton polerowany).

Grzejniki elektryczne odpadają. Są nieestetyczne i wolę, żeby ich nie było widać.

 

a dlaczego nie kable w tynku w ścianach? przykrycie kabli drewnem czy wykładziną podłogową (bo na pewno nie będziesz miał wszędzie kafli) powoduje, że trzeba mocniej grzać a to chyba większa zwłoka i gorsza sterowalność?

ja myślałem żeby dać kable w dolnej strefie ścian

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie kable w tynku w ścianach? przykrycie kabli drewnem czy wykładziną podłogową (bo na pewno nie będziesz miał wszędzie kafli) powoduje, że trzeba mocniej grzać a to chyba większa zwłoka i gorsza sterowalność?

ja myślałem żeby dać kable w dolnej strefie ścian

 

Nie mam wolnych ścian. Każda bedzie czymś zastawiona. Poza tym uważam, że nie powinno się montować kabli w ścianach zewnętrznych (większe straty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to co innego. A CO? Kable ? Bo wydawalo mi sie ze PC chcesz grzac. a do jakiej max temp wody nagrzeje przy takim strumieniu?

 

Nie mam jeszcze w 100% wybranego systemu c.o. Czekam na publikację warunków dofinansowania instalacji PV + PC przez BOŚbank. Jeśli będą korzystne to idę w PC Aquarea do wszystkiego. Jeśli nie, to będę kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...