kamilb1987b 30.03.2015 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 A czy ja stwierdziłem, że jest dobrze/źle ? Dokładnie tych słów nie użyłeś ale pisałeś że skoro ten gość tak robił... Są chyba dwa sposoby tylko na ocieplenie profili, pierwszy to wstrzyknięcie pianki a drugi to przed zgrzewaniem wkłada się wkładkę izolacyjną z styropianu albo z płyty chyba PUR. Budowa budynku pasywnego składa się właśnie z takich detali. Piana nie jest droga. Tytan energy kosztuje 19zł (w Leroy). Detale są ważne jeżeli chodzi o szczelność i dokładność ale czy tym detalem będzie izolacja profili? Do wypełnienia profili można używać pianek dwuskładnikowych a ten tytan to jak pamiętam jest tylko do uszczelnienia. W ścianę więcej cm już nie wcisnę. Ściana będzie miała 64cm (30cm styro graf., BK 400, wełna 6cm). Ale stop pewnie zasypię metrową warstwą proszku PUR. Oprócz tego 30cm grafitu. Faktycznie ściana nie będzie najgorsza, w podłodze też już nic nie zmienisz wiec jedynie dach. W domach parterowych większa ucieczka ciepła jest przez podłogę i dach więc tam warto przesadzać a skoro już podłogę masz to trzeba pakować w dach. Z tego co słyszałem to ten proszek jest ciężki więc lepiej niech konstruktor od więźby się wypowie ile możesz tego sypnąć. No chyba ze pójdziesz w granulat ale to są dodatkowe koszty. Mając wynik OZC 10kWh/m2r przy kablach w płaskiej taryfie koszt dogrzania maks 800zł a przy pompie ciepła może być podobnie lub maks 200sł mniej. Na pewno nie będzie to 4razy mniej. Nawet nie wiadomo czy o połowę mniej będzie a raczej wątpię. Gość z tej firmy co zbudowali domek pasywny mówił że ogrzewanie szacuje na 500zł na rok pompa ciepła 3kW a powierzchnia domu 80m2 a ty masz dwa razy więcej. Już mu mówiłem że biznesu nie zrobił gdyż prądem wyszłoby parę złotych więcej. Tam gdzie potrzeby są małe pompa nie zdaje egzaminu gdyż nie przyniesie spodziewanych oszczędności. Lepiej to przemyśleć. Zapytaj się asolta co Ci radzi w tej sprawie skoro liczył OZC. Co do ogrzewanie podłogowego w pasywnym to rzeczywiście ciepła podłoga nie będzie odczuwalna. Warto zatem w takiej sytuacji wyłożyć salon panelami. Będzie lepsze odczucie ciepła. Z drugiej zaś strony, podłoga pokryta panelami nie przyjmie zysków słonecznych tak jak by to zrobiła podłoga kamienna, czy np. betonowa (beton polerowany). Grzejniki elektryczne odpadają. Są nieestetyczne i wolę, żeby ich nie było widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2015 14:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Pianka Tytan Energy 2020 ma lambdę na poziomie 0,033, więc dlaczego ma się nie nadawać. Co do proszku, to nie mówię o proszku pigeona, bo ten rzeczywiście jest ciężki, tylko o proszku PUR. Jest kilkukrotnie lżejszy od proszku pigeona. Kupiłem kiedyś na próbę pół wywrotki w cenie 50gr/kg i ociepliłem nim fundamenty u ojca. Proszkiem od pigeona mam zamiar obsypać fundamenty. Chciałbym zrobić opaskę na 1,5m szeroką i 0,5m głęboką. Takie ocieplenie znacząco poprawi U podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 30.03.2015 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Pianka Tytan Energy 2020 ma lambdę na poziomie 0,033, więc dlaczego ma się nie nadawać. Co do proszku, to nie mówię o proszku pigeona, bo ten rzeczywiście jest ciężki, tylko o proszku PUR. Jest kilkukrotnie lżejszy od proszku pigeona. Kupiłem kiedyś na próbę pół wywrotki w cenie 50gr/kg i ociepliłem nim fundamenty u ojca. [ATTACH=CONFIG]310744[/ATTACH] Proszkiem od pigeona mam zamiar obsypać fundamenty. Chciałbym zrobić opaskę na 1,5m szeroką i 0,5m głęboką. Takie ocieplenie znacząco poprawi U podłogi. A ten tytan to jest dwuskładnikowy czy jedno bo to ma znaczenie? Pamiętasz jaka jest lambda tego proszku PUR? To nie jest przypadkiem sproszkowany poliuretan? Wydawało mi się że od pigeona jest właśnie taki. Ile objętościowo jest tego proszku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2015 17:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 A ten tytan to jest dwuskładnikowy czy jedno bo to ma znaczenie? Jednoskładnikowy. Pamiętasz jaka jest lambda tego proszku PUR? To nie jest przypadkiem sproszkowany poliuretan? Wydawało mi się że od pigeona jest właśnie taki. Nie wiem jaką lambdę ma PUR. Tak, to jest sproszkowany poliuretan. Proszek od pigeona bardziej przypomina sproszkowany pumeks. Ile objętościowo jest tego proszku? Tego pytania nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 30.03.2015 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Jednoskładnikowy. Taki się nie nadaje do wypełniania profili. Nie wziąłem sobie tego z rękawa tylko tak mówił specjalista z aluplastu. Nie wiem jaką lambdę ma PUR. Tak, to jest sproszkowany poliuretan. Proszek od pigeona bardziej przypomina sproszkowany pumeks. Z tego co podawał to jest sproszkowany poliuretan jako odpad oni to traktują. Więc waga powinna być ta sama. Tego pytania nie rozumiem. Podałeś że kupiłeś na kilogramy a ile tego trzeba aby był kubik? Ile kilo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 30.03.2015 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 (edytowane) Jednoskładnikowy. Nie wiem jaką lambdę ma PUR. Tak, to jest sproszkowany poliuretan. Proszek od pigeona bardziej przypomina sproszkowany pumeks. Tego pytania nie rozumiem. Granulat styropianu ma lambdę ok. 0,08, ale po dociążeniu (np. posadzką) ma lambdę podobną do pierwotnego produktu, na poziomie 0,04. Chodzi o odcięcie przepływu powietrza. Podobnie granulat aerożelowy ma lambdę powyżej 0,02. Może ten granulat też by trzeba przykryć, np. folią paroprzepuszczalną? Na to warstwa wełny mineralnej? Skoro lekki, pewnie pochodzi z piany otwartokomórkowej? Może jakieś urządzenie mieszająco-zalewające zrobić, np. wymieszać granulat z klejem poliuretanowym/pianą wolnowiążącą w betoniarce i zalewać strop warstwami? Taki granulat dodaje się z powrotem do procesu więc w zwartym wyrobie on ma lambdę taką jak wyrób, z którego pochodzi. Może po sklejeniu z metra się zrobi półmetrowa warstwa sztywna. Edytowane 30 Marca 2015 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.03.2015 05:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Granulat styropianu ma lambdę ok. 0,08, ale po dociążeniu (np. posadzką) ma lambdę podobną do pierwotnego produktu, na poziomie 0,04. Chodzi o odcięcie przepływu powietrza. Podobnie granulat aerożelowy ma lambdę powyżej 0,02. 0,08 - właśnie taką lambdę podałem asoltowi do obliczeń. Liczę jednak, że będzie lepsza. Może ten granulat też by trzeba przykryć, np. folią paroprzepuszczalną? Na to warstwa wełny mineralnej? Skoro lekki, pewnie pochodzi z piany otwartokomórkowej? Z zamkniętokomórkowej, bo jest to odpad przy cięciu płyt obornickich. Może jakieś urządzenie mieszająco-zalewające zrobić, np. wymieszać granulat z klejem poliuretanowym/pianą wolnowiążącą w betoniarce i zalewać strop warstwami? Taki granulat dodaje się z powrotem do procesu więc w zwartym wyrobie on ma lambdę taką jak wyrób, z którego pochodzi. Może po sklejeniu z metra się zrobi półmetrowa warstwa sztywna. To nie głupi pomysł, tylko jak to zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 31.03.2015 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 (edytowane) To nie głupi pomysł, tylko jak to zrobić ? Piana by musiała być wolnowiążąca (z opóźnionym startem), dwuskładnikowa. Proporcje jakieś 50-75% a może nawet 90% granulatu, reszta piana. Trzeba by zmieszać granulat z każdym ze składników oddzielnie, potem połączyć (zmieszać) składniki piany razem i wylewać albo natryskiwać. Składniki piany PUR można kupić, natomiast sprzęt do mieszania to inna sprawa. Nie wiem, czy ten do natrysku by dał radę przepchnąć taki granulat zmieszany z pianą. Można taki sprzęt natryskowy wypożyczyć. We własnym zakresie to sprawa zmieszania oddzielnych składników i potem wylania. Może betoniarka by się sprawdziła - nie wiem. Może wsypywać do betoniarki granulat, dolewać jednego składnika piany, poczekać na wymieszanie, wlać drugi składnik, wymieszać i wylewać. Potem następna porcja. To tylko taka propozycja - na pewno eksperymenty byłyby potrzebne Facet z allegro, który sprzedaje płyty regranulatowe (wcześniej podałem link), miał wcześniej w ofercie granulat, chyba te płyty sam produkuje, ale nie wiem jak. 0,08 - właśnie taką lambdę podałem asoltowi do obliczeń. Liczę jednak, że będzie lepsza. Żeby lepsza lambda była, to by trzeba ten granulat obciążyć czymś, bo to taki puch. Może wystarczy przykryć folią i kłaść na to OSB? Objętość powinna się zmniejszyć, razem z lambdą Edytowane 31 Marca 2015 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 31.03.2015 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 No niby to jakiś błąd. Izolacja pozioma powinna połączyć się z pionową. Cóż będziesz miał parę cm. przerwyOby tylko takie błędy były na budowie.Co do EPS 80 to ja osobiście nie polecam. Bardzo miękki materiał. U Ciebie może tylu ludzi się nie przewija po budowie u nas niektóre płyty wymienimy na nowe.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 31.03.2015 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Barth3z zdradz mi prosze w jakim programie robiłeś te rysunki przekrojowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.03.2015 11:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Piana by musiała być wolnowiążąca (z opóźnionym startem), dwuskładnikowa. Proporcje jakieś 50-75% a może nawet 90% granulatu, reszta piana. Trzeba by zmieszać granulat z każdym ze składników oddzielnie, potem połączyć (zmieszać) składniki piany razem i wylewać albo natryskiwać. Produkcyjnie można kombinować. Na jeden dom nie jest to opłacalne. Żeby lepsza lambda była, to by trzeba ten granulat obciążyć czymś, bo to taki puch. Może wystarczy przykryć folią i kłaść na to OSB? Objętość powinna się zmniejszyć, razem z lambdą Nie można tego proszku kryć folią. Chyba, że miałeś na myśli paroprzepuszczlną. No niby to jakiś błąd. Izolacja pozioma powinna połączyć się z pionową. Cóż będziesz miał parę cm. przerwy Oby tylko takie błędy były na budowie. Co do EPS 80 to ja osobiście nie polecam. Bardzo miękki materiał. U Ciebie może tylu ludzi się nie przewija po budowie u nas niektóre płyty wymienimy na nowe. Teraz tak się zastanawiam, czy nie taniej byłoby wylać płytę zbrojoną 20cm na EPS100... Licząc obciążenie dla EPS 100, mamy do dyspozycji 30kPa (odkształcenie względne pełzania przy ściskaniu ≤ 2% przy równomiernym obciążeniu użytkowym), czyli ok. 3tony/m2. Dla domu 150m2 płyta fundamentowa będzie ważyć ok. 70 ton. Ściany zewnętrzne z YTONG'a, ściany wewnętrzne z płyt GK + wyposażenie ok. 30 ton. Dach (wiązary kryte blachodachówką) ok. 20 ton ? Całość 120ton / 150m2 co daje nacisk ok 0,8 tony na m2. To 4x mniej niż długotrwałe dopuszczalne obciążenie tego styro. Cena 1m3 EPS100 to ok 135zł netto. Przy takiej cenie 30cm EPS100 będzie kosztowało tyle co ok. 10 XPS'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 31.03.2015 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Podłoga. Plan był taki: [ATTACH=CONFIG]310724[/ATTACH] czyli 30cm EPS80 (grafitowe) ulokowane pomiędzy ścianami fundamentowymi o tej samej wysokości co styro. To miała być najtańsza forma wykonania fundamentów. Chciałem jednak zachować poziom zero na równi z sąsiadem przez co musiałem podnieść ścianę o jeden bloczek fundamentowy. [ATTACH=CONFIG]310725[/ATTACH] To spowodowało, że nawiozłem dodatkową wywrotkę piasku. Niestety nie przemyślałem tematu i popełniłem błąd. Jak widać na grafice piasek ten dotyka ścianę fundamentową przez co omija izolację poziomą ułożoną pomiędzy ławą a ścianą fund. Powinienem dociągnąć izolację obwodową do ławy lub zrobić tak: [ATTACH=CONFIG]310726[/ATTACH] czyli zastosować 40cm styropianu "zwykłego", tj. takiego o lambdzie 0,038, zamiast grafitowego. Teraz wybrałbym EPS100, bo jest tańszy (miałem cenę ok. 135zł netto/m3) od grafitowego (175zł netto/m3) co w przeliczeniu na U EPS100 wychodzi bardziej korzystnie. EPS100 wybrałbym też ze względu na to, że się lepiej obrabia i nie jest tak łatwo go uszkodzić. Wytrzymałością się nie przejmuję, bo już EPS80 ma spory zapas. dlaczego niby w 2 rozwiązaniu to błąd, przecież i tak masz izolację od środka? rozumiem, że nieopatrzenie nie przeprowadziłeś izolacji poziomej w 2 i 3 rysunku przez ścianę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.03.2015 11:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 dlaczego niby w 2 rozwiązaniu to błąd, przecież i tak masz izolację od środka? Piasek podciąga kapilarnie i przez styk ze ścianą fundamentową może na nią przekazywać wilgoć. Powinno być to odcięte, tym bardziej, że nie smarowałem ścian fundamentowych od wewnątrz żadnym dysperbitem. rozumiem, że nieopatrzenie nie przeprowadziłeś izolacji poziomej w 2 i 3 rysunku przez ścianę Nie, świadomie. W tym miejscu nie ma potrzeby przecinać izolacji folią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 31.03.2015 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Nie można tego proszku kryć folią. Chyba, że miałeś na myśli paroprzepuszczlną. Tak, myślałem o paroprzepuszczalnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.03.2015 12:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 (edytowane) Barth3z zdradz mi prosze w jakim programie robiłeś te rysunki przekrojowe? W paintcie Znalazłem kiedyś taki rysunek w necie (http://mlodyinzynier.blog.pl/files/2014/05/izolacja.jpg) i lekko go poprawiłem. Edytowane 31 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.03.2015 16:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 (edytowane) U Was też takie wichury ??? http://swidnica24.pl/wiatr-powala-drzewa-zrywa-dachy/ PS. A pakiety szybowe dalej na swoim miejscu Edytowane 31 Marca 2015 przez Barth3z link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 31.03.2015 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 U Was też takie wichury ??? PS. A pakiety szybowe dalej na swoim miejscu W bielsku strasznie wiało ale nie wiem jak bardzo bo w pracy byłem i widziałem tyle co przez okno i jak ktoś drzwi otwierał to musiał dobrze trzymać aby nie wyrwało ich. Teraz tak się zastanawiam, czy nie taniej byłoby wylać płytę zbrojoną 20cm na EPS100... Licząc obciążenie dla EPS 100, mamy do dyspozycji 30kPa (odkształcenie względne pełzania przy ściskaniu ≤ 2% przy równomiernym obciążeniu użytkowym), czyli ok. 3tony/m2. Dla domu 150m2 płyta fundamentowa będzie ważyć ok. 70 ton. Ściany zewnętrzne z YTONG'a, ściany wewnętrzne z płyt GK + wyposażenie ok. 30 ton. Dach (wiązary kryte blachodachówką) ok. 20 ton ? Całość 120ton / 150m2 co daje nacisk ok 0,8 tony na m2. To 4x mniej niż długotrwałe dopuszczalne obciążenie tego styro. Cena 1m3 EPS100 to ok 135zł netto. Przy takiej cenie 30cm EPS100 będzie kosztowało tyle co ok. 10 XPS'a. Czyli jednak żałujesz że szedłeś w fundament tradycyjny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.03.2015 19:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Czyli jednak żałujesz że szedłeś w fundament tradycyjny? Na razie głośno myślę i dzielę się spostrzeżeniami. Sądzę, że dobrze zaprojektowana parterówka spokojnie mogłaby być osadzona na EPS 100 z płytą fundamentową o wysokości 20cm i może nawet ze zbrojeniem rozproszonym. Tak prosta płyta byłaby własnoręcznie do wykonania nawet dla człowieka, który nie jest biegły w budowlance. To są realne oszczędności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.04.2015 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Na razie głośno myślę i dzielę się spostrzeżeniami. Sądzę, że dobrze zaprojektowana parterówka spokojnie mogłaby być osadzona na EPS 100 z płytą fundamentową o wysokości 20cm i może nawet ze zbrojeniem rozproszonym. Tak prosta płyta byłaby własnoręcznie do wykonania nawet dla człowieka, który nie jest biegły w budowlance. To są realne oszczędności. W domu modelowym dali właśnie zbrojenie rozproszone pod ściany z BK więc może być. Jeszcze nie buduje a też miałem te same wnioski że płyta jest lepsza i tańsza. Ale czy EPS100 starczy to nie wiem. Ja teraz planuje szkielet drewniany i nie wiem czy nawet pod niego EPS100 starczy. Ale jak tak to będzie wtedy tania płyta i bardzo cieplutka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 01.04.2015 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Ja mam styropian pod podłogówkę kanufa EPS037 80 i to jest porażka. Nie wiem czy te dodatkowe 20 kPa to jest na tyle dużo żeby stawiać na tym dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.