Barth3z 14.04.2015 11:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 No właśnie z symulacji wychodzi możliwość kondensacji w warstwie pir. Kondensatu co prawda jest minimalna ilość, ale dla spokoju ducha, chyba umieszczę folię paroszczelną pod krokwiami. A co będziesz dawał na płyty PIR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 14.04.2015 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Taśma uszczelniająca pod kontrłatami, ewentualnie systemowa membrana paroprzepuszczalna. Kontrłata, łata, dachówka caramiczna/betonowa.Rozważam płyty pir thermano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.04.2015 11:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Taśma uszczelniająca pod kontrłatami, ewentualnie systemowa membrana paroprzepuszczalna. Kontrłata, łata, dachówka caramiczna/betonowa. Rozważam płyty pir thermano. To dodaj te warstwy do u-wert i sprawdź czy dojdzie do kondensacji. Pamiętaj o szczelinie wentylacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 14.04.2015 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Dodałem szczelinę wentylacyjną i dachówki.http://www.u-wert.net/berechnung/u-wert-rechner/?&d0=1.25&L0=1&mid0=23879&d1=20&L1=49688019&mid1=4410&x1=70&d2=20&L2=49688019&mid2=36&x2=10&d3=10&L3=241242216&mid3=38353&m3=130&d4=5&L4=4&mid4=90&d5=1&L5=2&mid5=101&bt=1&T_i=20&RH_i=50&Te=-5&RH_e=80&outside=0 Nie znalazłem membrany paroprzepuszczalnej, ale nie bardzo też wiem jak by ona miała pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.04.2015 12:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Dodałem szczelinę wentylacyjną i dachówki. Nie znalazłem membrany paroprzepuszczalnej, ale nie bardzo też wiem jak by ona miała pomóc. Zmieniłem EPS'a na Austrotherm'a 0,031, który ma dwukrotnie wyższy opór dyfuzyjny i przy -5oC oraz 80% wilgotności nie dochodzi do kondensacji. Druga sprawa to płyta PIR, nie wiem co to za produkt w u-wert. Jest pokryta folią alu ? A szczelina wentylacyjna sprawi, że nie dojdzie do kondensacji na zewnętrznym pokryciu płyty PIR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 14.04.2015 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Rzeczywiście, muszę dokładniej sprawdzić parametr oporu dyfuzyjnego w tych produktach.Płytę pir planuje taką http://www.thermano.eu/produkty/na-dach-skosny.htmlNa razie czekam na ofertę. Folia alu na płytach jest chyba folią paroszczelną, więc szukam płyt bez niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 15.04.2015 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Barth3z jest jakiś powód dla którego nie polecałbyś mi foli paroszczelnej pod krokwiami?U mnie raptem trzeba jej niecałe 100m2, więc koszt żaden, a zawsze dodatkowa ochrona przed parą wodną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.04.2015 09:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Nie to, że nie polecam. Po prostu trzeba podchodzić z rozsądkiem. W twoim przypadku raczej warto tą folię wrzucić. U mnie - w parterówce - gdzie od wewnątrz będę kleił płyty, zastosowanie folii jest znacznie trudniejsze i droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 15.04.2015 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Ok, dzięki. U mnie też właściwie parterówka, tylko że zachciało mi się antresoli nad salonem . Normalnie ociepliłbym strop, a tak muszę kombinować z PIR, folią itp. Ale takie są ludzkie fanaberię U mnie - w parterówce - gdzie od wewnątrz będę kleił płyty, zastosowanie folii jest znacznie trudniejsze i droższe. Zgadza się, pewnie doszły by jakieś stelaże itd. Roboty też więcej. Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 15.04.2015 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 To chyba te wykonanie: http://www.viking-house.ie/downloads/Treshold%20100mm%20LL's.pdf czy ktos cos wiecej wie o takim rozwiazaniu? widze ze klada na to chyba beton komorkowy 150mm wiec to chyba musi byc jakis lekki dom. A co gdyby tam dac XPS przy glubszych scianach, stropie i dachowce ceramicznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.04.2015 16:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 czy ktos cos wiecej wie o takim rozwiazaniu? widze ze klada na to chyba beton komorkowy 150mm wiec to chyba musi byc jakis lekki dom. A co gdyby tam dac XPS przy glubszych scianach, stropie i dachowce ceramicznej? To raczej belka drewniana - szkielet. Nie beton komórkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 16.04.2015 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 masz pelna skrzynke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.04.2015 09:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 masz pelna skrzynke Wyczyściłem. Pisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.04.2015 12:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Dziś znalazłem nowe oferty płyt magnezowych: http://www.dlh-poland.com/Oferta/Megapan/MEGAPAN/Opis.aspx http://www.favore.pl/329566_plyta-magnezytowa-10-mm-alternatywa-karton-gips-kamien-bialobrzegi-mazowieckie.html Nazywają je płyty magnezytowe, ale to chyba to samo. Ciekawą ofertą jest ta z drugiego linku, w której cena za m2 wychodzi ok. 20zl brutto ! Ja płaciłem 28zł netto ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iscra 19.04.2015 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Czytam i absolutnie kibicuję. Robiłeś już pierwsze odczyty czujników przy GWC? Ciekawa jestem jak to wygląda, szczególnie, że też o żwirowcu myślałam u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.04.2015 06:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Czytam i absolutnie kibicuję. Robiłeś już pierwsze odczyty czujników przy GWC? Ciekawa jestem jak to wygląda, szczególnie, że też o żwirowcu myślałam u siebie. Tydzień temu zrobiłem odczyt tylko jednego czujnika DHT22 ulokowanego na styku pospółka - styro. Było 6oC i 96% wilgotności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 22.04.2015 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) A oto kilka zdjęć płyty chudziakowej. [ATTACH=CONFIG]310509[/ATTACH] dałeś wymiennik ciepła wody szarej wewnątrz domu. wiadomo, największy zysk energetyczny ale nie obawiasz się o szczelność? jak coś tam się stanie to będzie problem, żeby cokolwiek dłubnąć. właśnie się waham gdzie to zrobić, pom. techniczne, nieogrzewany garaż czy na zewnątrz przy ścianie robiłeś całą kanalizę w styropianie czy tylko tą część "ciepłą"? przejścia rurek przez wylewkę w podwójnej izolacji? to obiegówka CWU? przy tym XPSie (odpływ liniowy) wychodzi tylko 1 rura czy coś źle widzę? co z zimną wodą, jak to planujesz? Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.04.2015 08:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 dałeś wymiennik ciepła wody szarej wewnątrz domu. wiadomo, największy zysk energetyczny ale nie obawiasz się o szczelność? jak coś tam się stanie to będzie problem, żeby cokolwiek dłubnąć. właśnie się waham gdzie to zrobić, pom. techniczne, nieogrzewany garaż czy na zewnątrz przy ścianie Nie obawiam się. Mam rewizję w postaci rury teleskopowej fi315, dzięki której mogę swobodnie grzebać wewn. wymiennika. Taki otwór rewizyjny pozwala mi nawet zrobić bypass. robiłeś całą kanalizę w styropianie czy tylko tą część "ciepłą"? Wszystkie rury kanalizacyjne w domu są w warstwie izolacji. przejścia rurek przez wylewkę w podwójnej izolacji? to obiegówka CWU? przy tym XPSie (odpływ liniowy) wychodzi tylko 1 rura czy coś źle widzę? co z zimną wodą, jak to planujesz? Rury cwu puściłem pomiędzy 15cm płytami styro. Z pom. technicznego idzie PEX fi 25mm do rozdzielacza cwu, który będzie z łazience. Stamtąd w postaci gwiazdy rozchodzą się rury PEX fi 20 do umywalek, prysznica itp. Taka instalacja daje mi możliwość dorzucenia w przyszłości cyrkulacji (dodatkowa rura pomiędzy rozdzielaczem cwu, a pomieszczeniem technicznym). Przejście przez chudziaka zabezpieczone jest otuliną. Zimną wodę puszczę w warstwie wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iscra 04.05.2015 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Tydzień temu zrobiłem odczyt tylko jednego czujnika DHT22 ulokowanego na styku pospółka - styro. Było 6oC i 96% wilgotności.To całkiem fajne wyniki Przy okazji zauważyłam, że w dzienniku tydzień temu podałeś trochę więcej informacji na ten temat - i będę czekać na dalsze pomiary. Teraz jest okres wiosenny, to te temperatury są w miarę wyrównane, ciekawi mnie natomiast jak "klima" z GWC będzie działać przy dwutygodniowych letnich upałach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 08.05.2015 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 "DARMOWY PRĄD W GMINIE ŚWIDNICA" http://www.gmina.swidnica.pl/content/view/3428/1/ - zapisałem się Barth, To program na lata 2007-2013 i dotyczy tylko domow juz istniejacych. Jeden z wymogow to np. faktury za prad. Wiec ??? Mi nie przyjeli wniosku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.