Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komentarze do EX House - pasywna stodoła


Recommended Posts

Gość TwojPan
To nie tak.

Próbuje to jakoś poskładać do kupy.

Czy "podłogówka" i posiadanie PC -eliminuje sens montowania bufora?Miał być bufor z 3 wężownicami (solar,CWU,PC)-odpada ze względu na wydajność solara (do grzania).

Teraz już,sam nie wiem.

T-CAP daje gwarancję pracy do -20oC. Jeśli w twoim rejonie bywają temperatury niższe, które utrzymują się przez kilka dni to musisz myśleć o dogrzewaniu np. w postaci kominka lub farelek.

To był jeden z powodów,dlaczego pomyślałem o Kospelu i buforze.Wybrałem PC jako źródło ciepła,nie chcę kotłowni w salonie.Jeśli mam mieć kominek-to nie do ogrzewania.Skoro nawet taki T-CAP nie da sobie rady przy -20deg,to dla mnie jest to problem.

Wiedziałem,że tak będzie.na kotłach stałopalnych i sterowaniu nimi się nieco znam ,coś czuje,że w sprawie ogrzewania mego domu zapłacę więcej niż potrzeba,a będę spał z myślą -przyjdzie mróz,robimy kotłownię w salonie.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość TwojPan

Bart3z,nie chcę więcej Ci tutaj śmiecić.Proszę tylko,abyś zerknął na ten artykuł,z którego pochodzi cytat poniżej.

http://www.blog.karbon.com.pl/ogrzewanie/jaki-powinien-byc-bufor-do-pompy-ciepla/

 

Różni producenci, podają różne zalecenia, ale zakłada się, że sprężarka pracuje stabilnie ,jeśli ilość jej startów wynosi nie więcej niż 2 na godzinę. Kluczem więc do optymalnej ilości startów jest objętość wodna instalacji. I stąd pojawia się potrzeba bufora.Jedno z zaleceń podaje, że na każdy 1 kW mocy pompy, potrzebujemy 15-20 litrów wody w układzie.

Jeśli jest ona mniejsza, to niezbędny jest bufor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy "podłogówka" i posiadanie PC -eliminuje sens montowania bufora?

 

Tak.

 

Miał być bufor z 3 wężownicami (solar,CWU,PC)-odpada ze względu na wydajność solara (do grzania).

Teraz już,sam nie wiem.

 

Inwestycja w solary jest nieopłacalna. Pozostaje Ci zatem cwu i co. Aby zastosować bufor + cwu musiałbyś zakupić zasobnik kombinowany, a taki nie jest tani. Dalej podtrzymuję, że bufor do PC nie jest potrzebny.

 

To był jeden z powodów,dlaczego pomyślałem o Kospelu i buforze.Wybrałem PC jako źródło ciepła,nie chcę kotłowni w salonie.Jeśli mam mieć kominek-to nie do ogrzewania.Skoro nawet taki T-CAP nie da sobie rady przy -20deg,to dla mnie jest to problem.

Wiedziałem,że tak będzie.na kotłach stałopalnych i sterowaniu nimi się nieco znam ,coś czuje,że w sprawie ogrzewania mego domu zapłacę więcej niż potrzeba,a będę spał z myślą -przyjdzie mróz,robimy kotłownię w salonie.

 

Wiele osób na forum posiada PC jako jedyne źródło grzewcze i nie czytałem, żeby np. T-CAP nie dał sobie rady. Ale tak jak pisałem, w największe mrozy można dokupić farelki. Wyjdzie taniej niż inwestycja w bufor.

 

Bart3z,nie chcę więcej Ci tutaj śmiecić.Proszę tylko,abyś zerknął na ten artykuł,z którego pochodzi cytat poniżej.

http://www.blog.karbon.com.pl/ogrzewanie/jaki-powinien-byc-bufor-do-pompy-ciepla/

 

Różni producenci, podają różne zalecenia, ale zakłada się, że sprężarka pracuje stabilnie ,jeśli ilość jej startów wynosi nie więcej niż 2 na godzinę. Kluczem więc do optymalnej ilości startów jest objętość wodna instalacji. I stąd pojawia się potrzeba bufora.Jedno z zaleceń podaje, że na każdy 1 kW mocy pompy, potrzebujemy 15-20 litrów wody w układzie.

Jeśli jest ona mniejsza, to niezbędny jest bufor.

 

Nie śmiecisz. Pisz śmiało.

Uważam, że inwestycja w bufor jest bezsensu. Szczególnie przy pompach ciepła, które gwarantują pracę do -20oC. Możliwe, że w Daikinie zaleca się bufor, ponieważ w pompach ciepła tego producenta moc grzewcza spada wraz ze spadkiem temp. zewn. A autor blogu, który przytaczasz instaluje przede wszystkim Daikiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

Nie śmiecisz. Pisz śmiało.

Uważam, że inwestycja w bufor jest bezsensu. Szczególnie przy pompach ciepła, które gwarantują pracę do -20oC. Możliwe, że w Daikinie zaleca się bufor, ponieważ w pompach ciepła tego producenta moc grzewcza spada wraz ze spadkiem temp. zewn. A autor blogu, który przytaczasz instaluje przede wszystkim Daikiny.

Tyle,że w Daikinie,grzałka jest w pełni programowalna-co potrafi i jak można nią sterować-przeczytam niebawem w ofercie autoryzowanego dystrybutora.Napisałem do Panasa,niebawem otrzymam także wycenę ,oraz opis działania grzałki.Po krótkiej rozmowie z gościem z Panasa,jeśli chodzi o grzałkę-tak różowo już nie jest.Nie wiem,czy zakładają,że skoro wraz ze spadkiem temp na zewnątrz,moc Panasa nie spada-grzałkę można potraktować po macoszemu....

Tak czy siak,w natłoku informacji, z których niewiele rozumiem-coraz bardziej obawiam się grzania tylko PC.Farelki mówisz?Bałbym się chyba zasypiać przy takim "źródle ogrzewania".Korci mnie kocioł na eko.Nie wiem czy to prawda,ale dostałem info,że zmieniły się regulacje dot.wymiarów kotłowni na kocioł stałopalny.....

Pomyślę jeszcze o Kospelu i buforze do PC.Ostatecznie,pewnie z biokominka nici i stanie żeliwny (bez płaszcza).....to chyba będzie najlepsze wyjście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałka w pompach ciepła jest przede wszystkim po to, aby nie doszło do oblodzenia lameli w jednostce zewnętrznej. Dzięki temu pompa może pracować przy niższych temperaturach.

 

Ja chcę przećwiczyć jeszcze jeden temat, a mianowicie wyrzut powietrza z wentylacji na jednostkę zewn. pompy ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałka w pompach ciepła jest przede wszystkim po to, aby nie doszło do oblodzenia lameli w jednostce zewnętrznej. Dzięki temu pompa może pracować przy niższych temperaturach.

 

Ja chcę przećwiczyć jeszcze jeden temat, a mianowicie wyrzut powietrza z wentylacji na jednostkę zewn. pompy ciepła.

 

co chcesz przez to sprawdzić? W lecie to może ta jakiś skutek, gorzej w zimie bo przecież tym bardziej para z wyrzucanego powietrza sie wykropli i zacznie zamarzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co chcesz przez to sprawdzić? W lecie to może ta jakiś skutek, gorzej w zimie bo przecież tym bardziej para z wyrzucanego powietrza sie wykropli i zacznie zamarzać

 

Kondensacja, to duża ilość energii. Późniejsze zamrażanie to kolejny COP. Możliwe, że ilość pozyskanej energii z kondensacji i zamrażania może być wyższe niż późniejsze rozmrażanie grzałką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

 

Ja chcę przećwiczyć jeszcze jeden temat, a mianowicie wyrzut powietrza z wentylacji na jednostkę zewn. pompy ciepła.

Muszę zapytać zaprzyjaźniona firmę montującą PC,czy stosowali już takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

 

Ja chcę przećwiczyć jeszcze jeden temat, a mianowicie wyrzut powietrza z wentylacji na jednostkę zewn. pompy ciepła.

Architekt,proponuje montaż PC na dachu,bierze pod uwagę względy estetyczne.Na wątku "jaśkowe wynalazki" -ktoś mi napisał:

 

A jaki to ma sens ?

Ta PC PW w zimie tak Ci prrzewentyluje to poddasze (potrzebuje ponad 1000 metrów sześciennych na godzinę), że po paru minutach działania będziesz miał tam temperaturę równą zewnętrznej, co za tym idzie żadnych zysków na pompie, a większe deltaT przy stropie i większą stratę przez niego

Widzę, że idziesz drogą Arturo72, który miał dokładnie tak sam pomysł :)

 

Po drugie, czy Ty widziałeś, jak czasem skuta lodem bywa jednostka zewnętrzna po defrostach ?

Co zrobisz z tym lodospadem, będziesz odkuwal ?

Daje w to wiarę,choć nie sprawdzę bo PC jeszcze nie wybrałem...

Ja się ciągle zastanawiam,nad wykorzystaniem GWC,ale nie do chłodzenia przestrzeni użytkowej, a dachowej (z umieszczoną tam PC).Mieszkam na niedocieplonej adaptacji strychu i mam jakieś doświadczenia.Zrobiłbym jakieś marne GWC wokół budynku lub pod (choć tutaj mam obawy),do tego zaprojektowałbym wyrzut z WM -i upiekłbym dwie pieczenie przy jednym ogniu.Przy takim podwójnym bajpasie (WM,GWC) -takie umieszczenie PC miało by już chyba sens.Latem do chłodzenia,zimą do grzania-w obu przypadkach korzystnie dla PC....

Nie potrafię tylko wyliczyć,ile tego powietrza trzeba by wtłoczyć pod dach,aby utrzymywać tam pożądaną temp w zimie i latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już przenoszę swój wpis z dziennika budowy .. :)

Witam się u Ciebie Barth3z !

Jeśli uda Cie się utrzymać smak z wizki to domek zapowiada się mocno stylowo :D

Co do elewacji to rozważ jeszcze deskę gerappa, mnie ona przekonała tym, że naturalnie patynuje (bez zabezpieczenia) na kolor brązowy

:yes:

Czy planujesz niewidoczny montaż desek do podkonstrukcji (z racji ceny myśmy zrobili taki montaż wewnątrz glifów, płaszczyzny normalnie na wkrętach).

Jak ja lubię takie merytoryczne dzienniki !!

Serdecznie pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Nawadnianie chcesz robić sam, czy zlecić firmie? Jeśli sam, to mam dojście do markowych (nie marketowych) akcesoriów, w dobrych cenach. Projekt nawodnienia gratis.

 

Sam. Już piszę na priv ;)

 

Już przenoszę swój wpis z dziennika budowy .. :)

Witam się u Ciebie Barth3z !

Jeśli uda Cie się utrzymać smak z wizki to domek zapowiada się mocno stylowo :D

Co do elewacji to rozważ jeszcze deskę gerappa, mnie ona przekonała tym, że naturalnie patynuje (bez zabezpieczenia) na kolor brązowy

:yes:

Czy planujesz niewidoczny montaż desek do podkonstrukcji (z racji ceny myśmy zrobili taki montaż wewnątrz glifów, płaszczyzny normalnie na wkrętach).

Jak ja lubię takie merytoryczne dzienniki !!

Serdecznie pozdrawiam !

 

Dzięki ;)

Czytałem o tej desce gerappa w twoim dzienniku, ale jakoś nie zastanawiałem się zbyt długo, aby ją zastosować u siebie. Jaką miałeś cenę za m2 ?

 

EDIT: Co do montażu, to mam pomysł, aby kręcić deski z boku. Deska elewacyjna to romb, dzięki czemu powinno się udać.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Barthz,

idąc za Twoim i MAGa tropem chcę zamontować u siebie kilka pakietów szybowych. W związku z tym, iż Ty robiłeś pakiety mam kilka pytań.

Czy możesz podać jakie dokładnie zamowiłeś pakiety szybowe? Druga sprawa to estetyka. Chciałbym w jednym otwartym pomieszczeniu salon, kuchnia, jadalnia zrobić fixa, HSa i pakiety szybowe. Zastanawiam się jak będzie to wszystko razem wyglądało np. HS i metr dalej pakiet szybowy.

W związku z tym mam pytanie, czy u Ciebie w jednym pomieszczeniu jest jest jedno i drugie? Mógłbyś zrobić zdjęcie i pokazać je, bardzo bym Cię prosił.

Ewentualnie, może masz jakieś zdjęcia z netu, gdzie w jednym pomieszczeniu są okna z ramami i pakiety szybowe?

Dzięki bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Barthz,

idąc za Twoim i MAGa tropem chcę zamontować u siebie kilka pakietów szybowych. W związku z tym, iż Ty robiłeś pakiety mam kilka pytań.

Czy możesz podać jakie dokładnie zamowiłeś pakiety szybowe? Druga sprawa to estetyka. Chciałbym w jednym otwartym pomieszczeniu salon, kuchnia, jadalnia zrobić fixa, HSa i pakiety szybowe. Zastanawiam się jak będzie to wszystko razem wyglądało np. HS i metr dalej pakiet szybowy.

W związku z tym mam pytanie, czy u Ciebie w jednym pomieszczeniu jest jest jedno i drugie? Mógłbyś zrobić zdjęcie i pokazać je, bardzo bym Cię prosił.

Ewentualnie, może masz jakieś zdjęcia z netu, gdzie w jednym pomieszczeniu są okna z ramami i pakiety szybowe?

Dzięki bardzo

 

Moja dwa otwory w domu nie osadzone pakietami szybowymi to drzwi wejsciowe oraz okno tarasowe. Żadne z tych okien nie sąsiaduje i nie ma w pobliżu pakietów. W salonie, tak gdzie jest okno tarasowe mam otwartą kuchnię, gdzie są pakiety szybowe, ale to po drugiej stronie budynku, więc ciężko to objąć wzrokiem.

 

Ale i tak nie sądzę, aby był z tym jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam. Już piszę na priv ;)

 

 

 

Dzięki ;)

Czytałem o tej desce gerappa w twoim dzienniku, ale jakoś nie zastanawiałem się zbyt długo, aby ją zastosować u siebie. Jaką miałeś cenę za m2 ?

 

EDIT: Co do montażu, to mam pomysł, aby kręcić deski z boku. Deska elewacyjna to romb, dzięki czemu powinno się udać.

 

Sama decha (bez podkonstrukcji) około 190 zł/m2.

 

Też mam romb, co do kręcenie desek z boku, to uważam, że może zostać trochę mało "mięsa" i decha może się rozłupywać, ale spróbować zawsze można. Przed wkręcaniem warto wykonać otwór, który zminimalizuje powyższy efekt :)

I jeszcze jedno patrząc do góry jest ryzyko, że ten wkręty będziesz widział :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama decha (bez podkonstrukcji) około 190 zł/m2.

 

Drogo ... Ja mam cenę ponad 2x niższą za modrzew syberyjski.

 

Też mam romb, co do kręcenie desek z boku, to uważam, że może zostać trochę mało "mięsa" i decha może się rozłupywać, ale spróbować zawsze można. Przed wkręcaniem warto wykonać otwór, który zminimalizuje powyższy efekt :)

I jeszcze jedno patrząc do góry jest ryzyko, że ten wkręty będziesz widział :(

 

Jak będę zabierał się za montaż to napewno przećwiczę te boczne kręcenie. Zobaczymy co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Montaż drzwi i okna tarasowego.

 

Montaż w systemie MOWO odbył się metodą "hybrydową" - http://oknotest.pl/montaz-okien/montaz-okien-w-ociepleniu-inaczej-niz-zwykle. Montaż wykonała firma FIX z Wrocławia - polecam.

 

Ok.wszystko już jasne.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...