HenoK 27.09.2013 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Ech, na garaz nie mam miejsca, ale ta PC ma grzalke 3KW, moze ich odpytam skad sie 3 KW mocy przy -15 bedzie brac ?Te 3kW przy -15 st. C, to ta pompa pewnie bez większego problemu potrafi dać. Poniżej -25 st. C pompa ciepła się wyłącza i pozostaje tylko grzanie grzałką. Mimo wszystko dla małego, energooszczędnego domu jest to wystarczające rozwiązanie. Garaż jest dobrym rozwiązaniem, bo stanowi bufor ciepła pochodzącego z wentylacji. Nawet pompa o mocy 3kW nie grzeje w sposób ciągły, tylko z przerwami, a ciepło z wentylacji dostarczane jest w sposób ciągły. Ta druga pompa ciepła http://www.jula.pl/all-in-one-pompa-ciepa-powietrze-woda-13-7kw-416108 jest co prawda droższa, ale ma zasobnik ciepłej wody i jest to pompa ciepła invertowowa - potrafi dostosować swoją moc do potrzeb grzewczych budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.09.2013 09:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Mam nadzieję, że już policzyłeś, bo jeśli nie, to spokojnie może wyjść znacznie więcej . Dopiero wczoraj trafiłem na Twój dziennik i komentarze do niego. Jak widzę, chcesz w swoim domu zastosować szereg pomysłów z FM. Dzięki FM znacznie więcej nie będzie . Np. wentylacja nydara będzie kosztowała raptem kilka stówek. Reku zrobię za ok. 1000zł + 2 wentylatory kanałowe po 350zł/szt. plus ewentualnie nagrzewnica/chłodnica w kanale nawiewny za 300zł. Zamiast okien będę samodzielnie osadzał same pakiety szybowe. Płytę fund. będę chciał wykonać samodzielnie, a XPS'a znalazłem za 75euro - firmy Bachl. Izolacja nakrokwiowa to płyty PIR (zakmniętkokomórkowe + dwustronnie powlekane powłoką ALU) o grubości 20cm po 100zł brutto/m2 (2x taniej niż natrysk PUR'em) do tego proszek PUR, którego mam baaardzo dużo. itd. Mam jeszcze kilka "tanich" rozwiązań, a z wykończeniówką nie mam wymagań. Bolało będzie tylko te duże pionowe przeszklenie wchodzące aż na połać dachu + drzwi tarasowe ... Jeżeli chodzi o PCi w garażu, to skontaktuj się z korysem. On na podobne rozwiązanie. Warunkiem skuteczności takiego rozwiązania jest dopływ dodatkowego ciepła do garażu np. z wentylacji. Pisałem o tym tutaj : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217864-Tanie-i-komfortowe-domy-zu%C5%BCywajace-od-0-do-20kWh-m2-rocznie&p=6140958&viewfull=1#post6140958 . Widziałem, czytałem. To jest temat otwarty, a zależy od wyników OZC. Chłodzenie przy wentylacji wyporowej łatwiej zrealizować poprzez umieszczenie chłodnicy w kanale nawiewnym. Tanie pompy ciepła powietrze woda rozprowadza ostatnio JULA : http://www.jula.pl/pompa-ciepa-powietrze-woda-6-3kw-416107 http://www.jula.pl/all-in-one-pompa-ciepa-powietrze-woda-13-7kw-416108 Ta druga, to prawie kompletna kotłownia . Widziałem. Cena niesamowita. Sterowanie troszkę ubogie. Będę śledził Twój dziennik. Nie powstrzymam się też od komentarzy . Liczę na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 27.09.2013 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Barthz, jak chcesz zamontowac pakiety w scianie? ja bede murowal z Isodomu, nie boje sie ze szyba peknie, bedzie siedziala na kotwach w styro, ale czy skora na pewno warta wyprawki? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.09.2013 10:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Cena samego pakietu jest ponad 2x niższa od okna typu fix. Dodatkowy plus jest taki, że osadzając ją w ramie z XPS'a nie masz takiego mostka jak w normalnych (nawet pasywnych) oknach.A osadzić prosto, pisałem wcześniej o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 27.09.2013 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Pisales w DB czy komentach? Nie moge sie doszukac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.09.2013 10:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 W komentarzach:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?214769-Komentarze-do-EX-House-pasywna-stodo%C5%82a&p=6062215&viewfull=1#post6062215 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 28.10.2013 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 barth3z jak przemyslales syfon jaska bez podpiwniczenia? czy poza plyta? czy puscisz przez niego wszystko oprocz ubikacji? nie boisz sie wykraplania wilgoci w garazu z wentylacji i przyspieszonej korozji pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 28.10.2013 19:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Póki co syfon jaśkowy planowany jest jako instalacja "pionowa" w pomieszczeni kotłowni na parterze. Odzysk ciepła będzie z kąpieli oraz prania (pralka na piętrze). Zastanawiałem się nad ulokowaniem syfonu poza budynkiem, ale chyba odpuszczę, ponieważ zmywarka (kuchnia) jest znacznie oddalona od kanalizacji zbiorczej, i w tym przypadku uzysk może być mizerny. Co do wkraplania się wilgoci to rozmawiałem z korysem, który ma tak zrobione i mówi, że "raczej" nie ma obawy. Woda może się wykraplać na elementach chłodniejszych, czyli na bramie (okien w garażu nie planuje). Temat jeszcze do przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 29.10.2013 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 to napisz jeszcze jakiej pojemnosci bedzie ten syfon (ew. daj linka do pod-tematu jaska?) sprawnosc niestety najwieksza jest dla syfonu przeciwpradowo, czyli np lokalnie pod prysznic - chyba, ze pojemnosc bedzie duza.. a reszta energii to raczej RSS, ale tego nie bedziesz montowal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.10.2013 19:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Syfon jaśkowy będzie troszkę inaczej wykonany. Będzie to rura fi 200 o długości max 2m z syfonem, ze zwiniętą wewnątrz rurką (miedziana lub PE) przez którą będzie przepływać woda wodociągowa. Nie będzie to zbytnio duży przepływ przeciwprądowy, a bardziej wyrównanie temperatur w obu układach i działanie konwekcji. Sądzę, że spokojnie osiągnę sprawność 50%. Coś takiego (wygląda jak połaczenie syfonu jaskowego z RSŚ'em ): (żródło: Create an Oasis with Greywater - pdf znaleziony w necie) Opcją jest jeszcze układ przeciwprądowy opisany tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2184644.html. Przy takie realizacji można pokusić się o dodatkowy odzysk ciepła z wody z parteru (zmywarka). Tylko, że przy płycie fundamentowej ciężko będzie znaleźć rozsądne miejsce na jego montaż (ani w płycie, ani pod płytą..). Temat jeszcze otwarty, bo jeszcze nie doczekałem się projektu instalacji. W projekcie będę miał oddzielne odpływ wody szarej i ścieków. RSŚ'a raczej nie będą montował, bo z syfonu jaskowego nie będzie już co odzyskiwać, choć miałem już opracowaną tańszą wersję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 30.10.2013 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 fajny pomysl, chociaz faktycznie zbiera tylko gore domu. wlasciwie to chyba liczysz jednak na przeciwprad tylko troche inaczej zrealizowany - taki pojemnosciowo/czasowy. chwilowa bedziesz mial te 50%, ale dlugoterminowa bedziesz dazyl do 100% minus straty. gdybys tylko te 50% chcial odzyskac, to zalozmy szara woda 36°C, zimna 8°C, ciagle na wyjsiu 22°C wiec RSS moglbys wyciagnac drugie tyle energi w sezonie grzewczym (minus straty w GMC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.10.2013 09:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 (edytowane) fajny pomysl, chociaz faktycznie zbiera tylko gore domu. Przydałaby się piwnica. wlasciwie to chyba liczysz jednak na przeciwprad tylko troche inaczej zrealizowany - taki pojemnosciowo/czasowy. Tak to można nazwać. chwilowa bedziesz mial te 50%, ale dlugoterminowa bedziesz dazyl do 100% minus straty. 100% byłoby wówczas, gdybym wyrzucał szarą wodę o temp. wody wodociągowej, a tego raczej nie uda się zrealizować gdybys tylko te 50% chcial odzyskac, to zalozmy szara woda 36°C, zimna 8°C, ciagle na wyjsiu 22°C wiec RSS moglbys wyciagnac drugie tyle energi w sezonie grzewczym (minus straty w GMC) Może nie RSŚ, ale nagrzewnica w kanale wywiewnym zasilana tym pozostałym ciepłem. Zamykam odzysk w obrębie budynku - brak strat na przesyle. Wówczas podbijałbym temperaturę wyrzutową z rekuperatora do garażu, dzięki czemu wilgotność nie stanowiłaby już problemu. Trzeba to przeliczyć na złotówki, czy się opłaca tak zrobić. Edytowane 30 Października 2013 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 30.10.2013 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 chyba miales na mysli kanale nawiewnym? moze i tak, tylko na pompce, czy tez grawitacyjnie? moze daloby sie grawitacyjnie na tym samym baniaku, jesli kanal nawiewny przebiegalby w poblizu.. tylko to mogloby miec duza zmiennosc temp. nawiewu.. ale moze byloby ok nie wiem, czy sa izolowane rury do kanalizy, bo pod plyta trzeba by bylo taka zainstalowac dla RSS, no i przy tej hybrydzie jaskowo-nydarowej zostawiajacej 22°C, to za RSS i GMC niepotrzebne. ale masz racje, ze jak jest mozliwosc kontroli tej temp w latwy sposob to lepiej w obrebie domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 30.10.2013 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 ah jakas zacme mialem.. mowisz o wywiewnym do garazu.. ok ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Honya 02.11.2013 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Barth3z, bardzo przemyślane bedę śledziła Twoje zmagania. U nas co prawda bardziej intuicyjne budowanie (niż okreslone przeliczeniami) ale spójne jest: minimum okien od północy- mamy tylko dwa małe doświetlajace korytarz, na dole w głównym pokoju/kuchni, od północy od głównej ściany mamy bufor czyli zabudowaną klatkę schodową, kominek z płaszczem wodnym, bufor pod schodami, podłogówka na całosci, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dr_au 03.11.2013 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Zaglądam od jakiegoś czasu, pierwszy raz odzywam się w komentarzach. Projekt mi się podoba, bardzo lubię proste stodoły. Energooszczędnością jestem zainteresowany mniej, ale fajnie, że komuś się chce eksperymentować. Kilka uwag: - 4 miesiące to naprawdę długo jak na opracowywanie projektu na podstawie gotowej koncepcji. Sugerowałbym pewne przyciśnięcie architekta . - przy nowoczesnych projektach po prostu jest dużo betonu i stali. Mnie poszło prawie 8,5 t, a wydawało by się, że dom to prosta stodółka. Stal i beton nie są w tym wszystkim najdroższe. - ze zwrotu VAT i tak byś nie skorzystał (chyba że załapiesz się na nowe odliczenie dla inwestorów poniżej 36 roku życia). Zwrot VAT jest tylko za faktury wystawione do końca 2013. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.11.2013 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Witaj Honya, kiedyś oglądałem twoją stodołę i widzę że już bliżej końca. Jak tylko otrzymam swój projekt nie omieszkam poczytać o twoich doświadczeniach, dr_au, z tym oczekiwaniem to dlatego, że skorzystałem z konkursu, w którym oprócz mnie jest jeszcze kilku innych inwestorów którym rysują projekty... Co do stali, możliwe, że tak musi być. Jeśli chodzi o VAT - to gdybym miał projekt mógłbym część materiałów kupić już teraz i przechować do wiosny. Beton, stal, bloczki na ściany, więźba, dachówka itp. Uzbierałbym ze 100 tys., a tak trzeba będzie kombinować i wynajmować ekipy przez które będę mógł robić zakupy. A zmiana przepisów to nie tylko wiek, ale również ograniczenie powierzchni domu do 100m2 ... dr_au to nie eksperymentowanie, tylko poszukiwanie oszczędności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 03.11.2013 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 (edytowane) Nie przejmuj się VATem - przy mojej budowie każda ekipa oferowała zakup materiałów na fakturę z VAT 8%.Jedynie może być problem z dachówkami - chyba? - bo niektórzy producenci nie życzą sobie sprzedawać dachówek jako usługę w kwestii gwarancji. Tzn. musiałbyś się dowiedzieć, który producent to dopuszcza, a który nie, żeby była gwarancja. Przykładowo kupiłem dachówkę Creatona na 23% do odliczenia. Nie wiem jakie inne firmy (np. Tondach?) dopuszczają sprzedaż na 8%.Resztę materiałów, przynajmniej do stanu surowego bo na tym etapie jestem, można kupować z usługą. Co do izolacji nakrokwiowej PIR - z tego co wyczytałem, to jest to żadko stosowana forma, bo PIR nie lubi wysokiej temperatury, gdyż przyspiesza ona starzenie tego materiału. Ponadto nie lubi UV, dlatego jest w folii dwustronnie. Dlaczego nie chcesz użyć np. styropianu? Płyty można wklejać w krokwie na przykład na klej w piance. Mam pytanie - napisałeś o instalacji wentylacyjnej nydara - w którym wątku jest ona opisana? Pamiętasz może? Edytowane 3 Listopada 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.11.2013 11:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Nie przejmuj się VATem - przy mojej budowie każda ekipa oferowała zakup materiałów na fakturę z VAT 8%. Płytę fundamentową chciałem zrobić samodzielnie... Ściany i dach bedzie robiła ekipa. Może uda się z nimi dogadać z zakresie faktur za płytę. Zapytam o to i o dachówki. Co do izolacji nakrokwiowej PIR - z tego co wyczytałem, to jest to rzadko stosowana forma, bo PIR nie lubi wysokiej temperatury, gdyż przyspiesza ona starzenie tego materiału. Ponadto nie lubi UV, dlatego jest w folii dwustronnie. Dlaczego nie chcesz użyć np. styropianu? Płyty można wklejać w krokwie na przykład na klej w piance. Nad płytami będzie dachówka. Nie obawiam się, że ze względu na temperatury jakie tam panują coś się stanie z tymi płytami. Nie chcę używać styro między krowkwie, bo znacznie lepszą szczelność i pasywność uzyskam przy izolacji nakrokwiowej (krokwie to też mostki). Między krokwie będę wsypywał proszek PUR. To mi da U=0,1. Tutaj reszta zalet izolowania nakrokwiowego: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210445-Domek-w-Trzebnicy&p=6077395&viewfull=1#post6077395 Mam pytanie - napisałeś o instalacji wentylacyjnej nydara - w którym wątku jest ona opisana? Pamiętasz może? http://forum.muratordom.pl/showthread.php?209140-Wentylacja-hybrydowa-WMG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 04.11.2013 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Dzięki za linka. Cena izolacji PIR nakrokwiowej powala. Zanim nie zaczniesz budować, to się wydaje, e co tam, te paręnaście tysięcy więcej. A jak budujesz - to praktycznie przy każdej najmniejszej decyzji masz takie jeszcze parę set lub parę tysięcy Oczywiście nie chcę cię odwodzić od decyzji, ale tylko zauważę, że dzięki PIR zaoszczędzisz z 5 cm. W tej cenie można zrobić pełne deskowanie OSB i na to dać styropian, czytałem gdzieś o takim rozwiązaniu. Niestandardowe rozwiązania mają to do siebie, że są mało popularne. Zwykle z powodu tego że ustępują popularnym rozwiązaniom w jakimś ważnym aspekcie. Przekonałem się o tym, kładąc strop Filigran Jest wspaniały... dźwig przyjechał na budowę, fajne zdjęcia mam w albumie... i w ogóle. Ale drugi raz tylko Terivę bym kładł. Bo ze względu na szybkość montażu, cenę i ogólnie jakość, jest jednak lepsza. Takie jest oczywiście tylko moje osobiste zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.