Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komentarze do EX House - pasywna stodoła


Recommended Posts

Na sufit nie daję żadnej paroizolacji, a szczelność zapewnię uszczelniając połączenia między płytami styropianu. Sądzę, że nawet jeśli budynek będzie pracował, to nie na tyle, żeby te łączenia popękały. W końcu piana PUR i styro są dość elastyczne i raczej nie powstanie szczelina.

 

Na pewno będę chciał na koniec wykonać badanie szczelności budunku. Po latach również można taki pomiar wykonać. Zresztą ważna będzie jedynie kwota za ogrzewanie. Jeśli to będzie na stałym i niskim poziomie, to nie będę dociekał czy pojawiają się jakieś nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Widzę że dużo się dzieje :)

 

Jeśli chodzi o pakiety to chyba ściąłeś całą płytę PIR, czyli nie zachodzi na pakiet ani trochę??

 

W takim wypadku słusznie inwestujesz w taśmę.

 

Widziałem natomiast całkiem niedawno bardzo fajny patent na estetyczne wyjście z sytuacji o którym zresztą już gdzieś wcześniej wspominałem ale forumowi spece od okien stwierdzili że to nie zadziała bo coś tam coś tam. A tu okazuje się że chyba całkiem nieświadomie tych zagrożeń lokalna firma od ogrodów zimowych wdraża takie rozwiązanie z powodzeniem już od kilku lat :) Można ?? Można!! Już tłumaczę o co chodzi. Chodzi o to że zewnętrzna i wewnętrzna szyba pakietu mogą być z tzw. step'em - wspomniane szyby są o x cm większe z każdej strony ale nie są przezroczyste bo efekt byłby kiepski ale są emaliowane np. na czarno lub w kolorze ramki. Po prostu rewelacja !! krótko mówiąc ramki dystansowe są jakby wpuszczone w środek pakietu.

 

Pasek podświetlający bramę da bardzo fajny efekt - my mamy takie przewidziane pod każdym podcieniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pakiety to chyba ściąłeś całą płytę PIR, czyli nie zachodzi na pakiet ani trochę??

 

Tak.

 

Widziałem natomiast całkiem niedawno bardzo fajny patent na estetyczne wyjście z sytuacji o którym zresztą już gdzieś wcześniej wspominałem ale forumowi spece od okien stwierdzili że to nie zadziała bo coś tam coś tam. A tu okazuje się że chyba całkiem nieświadomie tych zagrożeń lokalna firma od ogrodów zimowych wdraża takie rozwiązanie z powodzeniem już od kilku lat :) Można ?? Można!! Już tłumaczę o co chodzi. Chodzi o to że zewnętrzna i wewnętrzna szyba pakietu mogą być z tzw. step'em - wspomniane szyby są o x cm większe z każdej strony ale nie są przezroczyste bo efekt byłby kiepski ale są emaliowane np. na czarno lub w kolorze ramki. Po prostu rewelacja !! krótko mówiąc ramki dystansowe są jakby wpuszczone w środek pakietu.

 

Fajny pomysł. Ja też będę robił coś podobnego na 3 pakietach, ponieważ zbyt nisko osadziłem je i wylewka dość mocno będzie zachodzić na pakiet. Pomyślałem, że po prostu pomaluje dolną część pakietu czarną, matową farbą. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Nie wiem czy styropian ma aprobatę aby służyć do kanałów wentylacyjnych. Co innego styropian na ścianie a co innego jak w nim musi krążyć powietrze którym będziecie oddychać.

 

 

 

Uważam że na pewno to by było bardziej odpowiednie. Jakby styropian nadawał się do tego to każdy producent by mógł roić kształtki kanałowe bo nie byłoby potem potrzeby docieplania zwykłych kanałów ale tego nikt nie robi w tym celu.

oszczedny Grześ wrzucił

modern-proud-green-home-update-heating-ventilation-air-conditioning-erv-equipment-comfoair-350-e.jpg

 

link

http://homeenergypros.lbl.gov/profiles/blogs/installing-ducted-mini-splits-and-erv-in-modern-high-performance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że zewnętrzna i wewnętrzna szyba pakietu mogą być z tzw. step'em - wspomniane szyby są o x cm większe z każdej strony ale nie są przezroczyste bo efekt byłby kiepski ale są emaliowane np. na czarno lub w kolorze ramki. Po prostu rewelacja !! krótko mówiąc ramki dystansowe są jakby wpuszczone w środek pakietu.

czy dobrze rozumiem, że chodzi o to, żeby zrobić to tak, żeby ramka była widoczna po zamontowaniu pakietu i nie było tam "dziury"? było chyba gdzieś, że to właśnie jest problem przy zastosowaniu samych pakietów - efekt wizualny.

 

 

Bart3z, jak będziesz miał zrobione sterowanie ogrzewaniem? bo będziesz miał ogrzewanie powietrzne jako jedyne? przepustnice na kanałach, czy tylko jednorazowe wyregulowanie przepływów powietrze? czy będzie miał dodatkowe źródło "dogrzewania"? jakbyś mógł skrótowo opisać

 

Po odcięciu nadmiaru w niektórych miejsca uwidoczniła się szczelina, którą potraktowałem pianką PUR:

[ATTACH=CONFIG]335835[/ATTACH]

czy dobrze widzę, że praktycznie nie zostało nic z tego felcu zabezpieczającego przed wpadnięciem pakietu do środka? czy ściąłeś to do zera i pakiet teraz trzyma się na samym silikonie?

czy ramki masz w kolorze grafitowym czy to przekłamanie zdjęcia?

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart3z, jak będziesz miał zrobione sterowanie ogrzewaniem? bo będziesz miał ogrzewanie powietrzne jako jedyne? przepustnice na kanałach, czy tylko jednorazowe wyregulowanie przepływów powietrze? czy będzie miał dodatkowe źródło "dogrzewania"? jakbyś mógł skrótowo opisać

 

Szczerze, jeszcze nie wiem ... W związku z tym, że nie będę jeszcze mieszkał tej zimy, system ogrzewania odkładam na przyszły rok. Na pewno zatopię rurki ogrzewania podłogowego (już kupiłem) oraz zrobię instalację pod klimę w salonie.

Zastanawiam się nad ułożeniem tych kabli - http://www.into.pl/ogrzewanie/kabel.html - z przesunięciem 10cm względem rurek i podłączeniem do fibaro, bo to mogę zrobić sam.

 

czy dobrze widzę, że praktycznie nie zostało nic z tego felcu zabezpieczającego przed wpadnięciem pakietu do środka? czy ściąłeś to do zera i pakiet teraz trzyma się na samym silikonie?

 

Tak, ściąłem do zera, a lukę wypełniłem pianą. Stabilność pakietu zapewni mi płyta magnezowa.

 

czy ramki masz w kolorze grafitowym czy to przekłamanie zdjęcia?

 

Ramki są czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zibuch - boczna powierchnia ramki nie byłaby widoczna. należy to tak zaplanować (grubości okładzin) żeby na gotowo uzyskać efekt braku ramki tj. jakby jedna płaszczyzna ściany wewnętrznej, rakmki dystansowej i ściany zewnętrznej. U siebie mam tak w garderobie pakiet zrobiony. Niemal idealnie zgrywają się wszystkie trzy płaszczyzny.

W łazience na górze już trochę gorzej bo płytki są jakby trochę wysunięte w światło pakietu.

 

porobię zdjęcia i wrzucę bo chyba nie zamieszczałem obrobionych na gotowo pakietów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
a tak wygląda osadzony pakiet w garażu.

 

Widok od zewnątrz z osadzoną listwą przyokienną:

[ATTACH=CONFIG]337033[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]337034[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]337035[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]337036[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]337037[/ATTACH]

Cześć.

Bartek,nie wiem kto robi szpalety okienne.

Widać ,nieprecyzyjne oklejenie okien taśmą zabezpieczająca.Taśmę,"do kleju" klei się nieco dalej,w konsekwencji -nie ma efektu "wyrywania kleju" wraz z usuwaniem taśmy.Klej,układa się "finiszowo" w jedną stronę,a nie ściąga od góry do dołu,potem odwrotnie.w efekcie,widać przechodzący klej przez siatkę,taka "szachownica" na siatce narożnika.A i tak,klej był na szpalety,zbyt rzadki ;)

Wracając do:

[ATTACH=CONFIG]337033[/ATTACH]

Widać dziury,pomiędzy pakietem,a izolacją,czyli klejem na stylu szpalet-pakiet.Pamiętaj,że to są dwie różnie pracujące płaszczyzny.Przerobiłem w długiej praktyce technologię STO,Weber-i albo,przed położeniem tynku typu struktura,kładzie się silikon w kolorze tynku,a tynkiem dojeżdża się do silikonu,albo-jeśli wykończenie szpaletu ma być elastyczne,bo wchodzi na to deska,klinkierowa płytka itd.-zakłada się taśmę tak-aby można tam było wcisnąć silikon.

Te twoje dziury,wyglądają jednak na brak wiedzy tego kto robi te szpalety.To i tak popęka.Jak zakryjesz,nie zobaczysz-ale tak się stanie.Widzę też,że siatka narożnika szpaletu,nie jest do styku pakietu.Błąd,krzywo ucięty narożnik (jego siatka).

Ja robię to tak.Siatki,i tak w tych polskich badziewnych narożnikach,nie utniesz prosto-najlepszym nożem-.bo się postrzępi.Ten ostatni etap,połączenia siatka,szyba (oścież)-wklejam blindę,bandaż-różnie na to mówią-to wypełniania szczelin w regipsach.Nigdy mi nic nie pękło w szpalecie.

Nawet jak będzie zakryty,warto na to zwrócić uwagę.Elastyczność twojego kleju,a widzę po kolorze ,że to nie STO-jest tutaj niewystarczająca.....

Pozdrawiam.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

I taka sugestia.

Starajcie się robić "kleje" w szpaletach "na raz".To znaczy,jeśli ktoś potrafi,tak wykleić taśmę ,aby jej nie zrywać po pierwszym kleju-trzeba odczekać i kłaść-póki klej nr.1 ,jest jeszcze mokry,warstwę wyrównającą.Jak klej wyschnie,tak jak u ciebie,każda następna warstwa-wiąże się z osłabieniem kleju w szpalecie.Już się nie połączą.

Widziałem mnóstwo zrypanych szpaletów,po roku -dwóch-jest problem.Tynk strukturalny ,nie jest tynkiem elastycznym.

Ja,mam wykończenie okien w płytkach kliniekrowych (szpalet)-okno dostanie w izolacji -uszczelkę,dojdzie na uszczelce płytka klinkierowa-i jest cacy.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barth3z, nie wiem czy ktoś już o to nie pytał, ale co w przypadku, gdyby pękła szyba, albo ktoś ją wybił - niby abstrakcyjna sytuacja, ale jednak w swoim krótkim życiu wymieniłem już 4 szyby (2 pękły same z siebie, 1 się rozszczelniła, a jedna była idealnym strzałem w okienko z 30m :p)

(Być może odp już padła, to napisz, przeczytam te 50 stron ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Dzięki za te uwagi. Przekaże je moim budowlańcom.

Bartek,ja nie próbuję się wymądrzać.

Każdy klej na elewacji powinien zostać położony na raz.To znaczy,jeśli nie jest położona za pierwszym razem warstwa ostateczna,to drug klej-powinien zostać położony ,zaraz po tym jak zostanie położony nr.1-jak jest jeszcze wilgotny.Taka jest teoria.

W praktyce,w wielu przypadkach-ekipa nie ma czasu,łatwiej się kładzie drugi klej,kiedy pierwszy jest już suchy itd.Tylko wtedy,pierwszy klej,nie powinien być zbytnio "głaskany".Nawiązuję,do pozostawienia warstwy pierwszej w taki sposób,aby następny klej miał większą przyczepność.Można użyć np. szczotki.

Szpalety,to istotna sprawa,płaszczyzna jest mała,i można ją dopieścić.Musisz zadbać,by taśma ochronna została wklejona prawidłowo,nie może byc takiego efekty jak u Ciebie-usuwając taśmę,usuwają klej na styku szyba-szpalet.Lepiej kleić ją dalej,a potem,po wyschnięciu- lekko szpachelką usunąć nadmiar.

Z tego co wiem, mają być jeszcze wklejane narożniki metalowe z siatką i wyprowadzana powierzchnia w szpaletach,

Tutaj,nie za bardzo rozumiem.W szpaletach,widać ,że położyli narożniki i siatkę z klejem.jakie narożniki chcą tam jeszcze doklejać?

teraz pewnie,zrobią cienkim klejem warstwę wyrównującą.To tyle,co mogą tam jeszcze zrobić.

Pamiętaj,że u Ciebie-nigdy nie zobaczysz już elewacji w kleju.Zasłonięta zostanie deskami,na wieki.Dbaj o dokładność jej wykonania,prawidłowe zakładki na siatce itd.Ja zostawiłbym ją na sezon,zobaczył czy nic nie pęka itd.A i tak,powinno się ja zagruntować,a nie zostawiać surowej do przykrycia deskami.

Edytowane przez TwojPan
add
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TwojPan, dzięki za te rady. W tej tematyce to ja nie mam zielonego pojęcia, a twoje rady są sensowne. Nie mniej jednak już za późno, druga warstwa kleju przyjdzie na to co jest. Chłopaki nie kończą tej elewacji, ponieważ nie zamówiłem jeszcze drzwi do tego zewnętrznego wiatrołapu.

 

Co do narożników, to z tego co widziałem siatka która jest wklejona to siatka elewacyjna. Po prostu ją zagięli bez narożników, choć mogę się mylić, bo tego nie widziałem, a też nie dopytywałem. Na elewację garażu nie będę kład desek. Będzie jakiś tynk (pewnie silikonowy) w kolorze antracytowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem ogarnąć szczegół montażu pakietów i jeszcze raz wróciłem do Twoich zdjęć.

Co się stanie jak będzie musiał wymienić pakiet? Czy kucie "zmieści" się w szpalecie?

Chodzi mi o to, że aby wyjąć pakiet bez naruszania powierzchni ściany szpaleta mysi być pod kątem większym niż 90st do powierzchni ściany. Masz tak?

Zewnętrzny wymiar otworu musi być większy niż pakiet bo inaczej wymiana będzie się wiązała z malowanie (od środka) lub tynkowaniem (od zewnątrz) całej ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...