Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komentarze do EX House - pasywna stodoła


Recommended Posts

Bartek,rozważałeś już zakup paneli fotowoltaicznych?

Kurcze,dostałem propozycję ,z odkupem (zobowiązanym) ,instalacja 5kW za 24k pln,cash.Miło :cool:

 

Ostrożnie z tym entuzjazmem. Cena szału nie robi. Stopa zwrotu z tej inwestycji to grubo ponad 10 lat.

Ja za panele o mocy łącznej 10kW mam zamiar zapłacić poniżej 20k. Za inwerter wraz z okablowaniem poniżej 10k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość TwojPan
Ostrożnie z tym entuzjazmem. Cena szału nie robi. Stopa zwrotu z tej inwestycji to grubo ponad 10 lat.

Ja za panele o mocy łącznej 10kW mam zamiar zapłacić poniżej 20k. Za inwerter wraz z okablowaniem poniżej 10k.

 

No nie,za taką cenę to ja ich nie zamierzam nabywać :)

Ucieszyło mnie jedynie to,że cena dosyć szybko spada-zajrzałem do wyceny sprzed trzech lat.

Zobaczymy,co wymyślą z dotacjami w przyszłym roku.Póki co wyrwałem 2800pln za POŚ z gminnych dotacji.Pytałem kumpli w gminie,czy wiedzą coś o dotacjach na PV w przyszłym roku,ale nic nie wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

Rozmawiałeś może z asoltem,o montażu rolet?Ma ciekawy pomysł,aby uniknąć mostków.

 

Produkty jakich firm,jeśli chodzi o PV ,bierzesz pod uwagę?Zamierzasz kupić za gotówkę,z możliwością większej ceny odkupu,czy może czekasz na dotacje w 2016r.?

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałeś może z asoltem,o montażu rolet?Ma ciekawy pomysł,aby uniknąć mostków.

 

Nie, ponieważ mostek nie jest to problemem w moim domu. Żaluzje fasadowe (nie rolety) będę montował na elewacji, a ocieplenie mam od wewnątrz.

 

Produkty jakich firm,jeśli chodzi o PV ,bierzesz pod uwagę?Zamierzasz kupić za gotówkę,z możliwością większej ceny odkupu,czy może czekasz na dotacje w 2016r.?

Dzięki.

 

Póki co najbliżej mi było do tych paneli:

http://www.solaris24.pl/modul-cigs-ts-135-c1

ale inwestycja bez żadnego wsparcia jest na razie mało rentowna. Co ciekawe, ze wsparciem jest tak samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z czego będzie 17W/m2 ?

 

Chodzi Ci o źródło ciepła ?

 

i dlaczego nie chcesz paroizolacji na suficie, czy piana będzie zamknięto komórkowa ?

 

bo nie wiem jak ją tam ulokować.

Co do piany, to co masz na myśli ? Na strop sypię proszek PUR. W takim wypadku chyba nie ma znaczenia, czy był on wcześniej zamnięto-komórkowy, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi o źródło ciepła.

 

Tak naprawdę to jeszcze nie wiem. Na pewno zaleję rurki, ale czy je wykorzystam ... tego nie wiem. Tej zimy jeszcze się nie wprowadzę, więc na wybór systemu do CO mam jeszcze czas. Zastanawiam się cz by obok rurek nie ułożyć kabli ...

 

Nie zauważyłem że to proszek. To znaczy że za paroizolację będzie odpowiedzialny tylko styropian łączny pianką ? jeżeli tak to moim zdaniem jest to słaba paroizolacja. Jaki masz problem z montażem "parochronu" ?

 

Nie mam jak zamocować folii do styropianu na suficie. Tzn., jest możliwość, ale co później? Jak do tego przykleić tynk czy płytę GK ?. Jedyną paroizolacją (dość marną) będzie farba. Może znajdę jakąś epoksydową do wnętrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ile będziesz miał ułożone rurki na podłodze żeby wyciągnąć tylko 17W/m2 ?

 

rurki fi 18 co 20cm.

 

Może na suficie przykleić folię po całości do styropianu a następnie tak samo przykleić 1cm styro tylko żeby narzucić tynk cienkowarstwowy???

 

Wolę farbę. Wyjdzie taniej, i jak się jednak okazuje w innym wątku tego forum jest prawie tak paroszczelna jak folia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ogrzewanie musi być niskotemperaturowe (nie co wyższe jak w domu) bo inaczej jak dasz dżezu to się ugotujesz...

Co do tej farby, to ciekaw jestem jaki jest współczynnik Sd

 

 

EDIT: Przy linii brzegowej budynku warto zagęścić rurki ok ~5szt do 15cm.

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie gęstość rurek ma drugorzędne znaczenie. Kwestia ustawienia temperatury na sterowniku (temp. posadzki).

 

Co do farby, to kolega Przemek robił porównanie:

Paroszczelne są płytki ceramiczne, okładziny kamienne, szkło, arkusze metalowe, folia aluminiowa, guma i arkusze z tworzywa sztucznego. (źródło: http://www.itb.pl/nf/PDF/b10.pdf)

 

Ta farba co zapodał Bartek ma "przepuszczalność dla pary wodnej poniżej 0,5 wg ASTM D1653". To chyba w permach, a jeden perm to:

 

1 Perm (US)=0,66g/24h x m2 x mmHg (źródło: http://www.rci-online.org/interface/2001-09-kirn.pdf)

 

Czyli ta farba przepuszcza poniżej 0,33g, czyli chyba coś jak folia PET 0,2mm. Poprawcie jeśli piszę głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i tak tylko trzeba więcej główkować przy układaniu, mniejsza o linie brzegową mnie bardziej interesuję akumulacja, anhydryt oddawałby prawie bezpośrednio pracę PC tym samym miałbym łatwiej sterować temperaturą niż w przypadku Twojej akumulacji...

 

Wiem ...

Ale przy anhydrycie nie mogę zastosować siatki do układania rur i kabli. To mocno komplikuje montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...