Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komentarze do EX House - pasywna stodoła


Recommended Posts

Bartek,jesteś zadowolony z wylania posadzki?Podasz namiary na wykonawcę?

 

Tak. Posadzkarze spisali się. Po południu podeślę Ci namiary na priv.

 

Widzę ,że do wylewki dodawane były włókna polipropylenowe-siatkę stalowa dawałeś więc tylko ze względu na "mocowanie" podłogówki,czy był inny powód?

 

Tak, tylko mocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jestem w szoku jak wyglądają połączenia płyt. To jest coś niesamowitego. Chyba kupię kamerkę do termowizji taką jak ma arturo do telefonu.

Jaką kamerą wykonywałeś badania i w jakiej temperaturze?

 

Temp. w domu była ok. +15oC, na zewnątrz -2oC.

Kamera to prototyp, który dopiero pojawi się w na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zaciagalo ci przez zew. sciany z BK i laczenia plyt styropianowych ? BK jest w zaden sposob jeszcze nie zabezpieczony z zewnatrz, a z tego co pamietam planujesz jakas wiatroizolacje ?

 

Czy masz zamiar uszczelniac laczenie plyt styro w wersji "delux" - czy zakladasz ze dodatkowa warstwa plyt Mg ma zabezpieczyc nie tylko przed wilgocia, ale zapewnic takze szczelnosc powietrzna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zaciagalo ci przez zew. sciany z BK i laczenia plyt styropianowych ?

 

Tak.

 

BK jest w zaden sposob jeszcze nie zabezpieczony z zewnatrz, a z tego co pamietam planujesz jakas wiatroizolacje ?

 

Jest wełna i wiatroizolacja, ale ona nie zabezpiecza tak małych przepływów powietrza. Wiatroizolacja chroni raczej przed podmuchami. Poza tym nie kleiłem jej ze sobą.

 

Nie uszczelniałem też wszystkich pionowych połączeń miedzy bloczkami, a tylko te "odstające od standardu". Nie było sensu tego robić, bo sam bloczek jest dość "przewiewny". No i styropian był klejony w taki sposób, że łączenia płyt nie były pianowane od strony ściany.

 

Czy masz zamiar uszczelniac laczenie plyt styro w wersji "delux" - czy zakladasz ze dodatkowa warstwa plyt Mg ma zabezpieczyc nie tylko przed wilgocia, ale zapewnic takze szczelnosc powietrzna ?

 

Tak, uszczelnię w wersji delux. To nie jest duży koszt (pewnie ze 20-30szt. dodatkowych puszek piany), ale przynajmniej nie będę sobie później pluł w brodę, że tego nie zrobiłem.

Zasadą budowy przegrody jest przede wszystkim szczelność od wewnątrz oraz układanie warstw od największego oporu dyfuzyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale bez kolkowanie juz wtedy nie wiem czy da rade. W srodku jak u Barth3za to tak.

Tylko u Barth3za jest specyficzna sytuacja - jak sam napisal sciana zew. nie jest szczelna powietrznie. Ja robilem test szczelnosci domu jeszcze przed elewacja i n50 mam na poziomie 0.38. Styro na zewnetrznej stronie sciany to w tym wypadku wartosc dodana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co?

Jednak 2 warstwy styro z przesunięciem w pionie i w poziomie?

 

Nie. Lepiej zmienić sposób klejenia i wybrać lepszy styropian (markowy), gdzie płyty będą idealnie cięte. Mój - z termoorganiki - jak widać na zdjęciach nie jest idealny. Zdarzały się płyty, których nie mogłem przeciąć (styro nie spienił się w fabryce), a nie które płyty jak widać na termowizji rozrosły się aż nadto i zrobiły się szczeliny między kulkami.

Chyba Warto też pomyśleć nad większymi płytami styro np. 2m x 1m lub nawet 3m x 1m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale bez kolkowanie juz wtedy nie wiem czy da rade. W srodku jak u Barth3za to tak.

Tylko u Barth3za jest specyficzna sytuacja - jak sam napisal sciana zew. nie jest szczelna powietrznie. Ja robilem test szczelnosci domu jeszcze przed elewacja i n50 mam na poziomie 0.38. Styro na zewnetrznej stronie sciany to w tym wypadku wartosc dodana.

 

Najważniejsze - jak to pisał TB - to brak ruchu powietrza w przegrodzie, dlatego od wewnątrz musimy zadbać o szczelność. U mnie też uszczelnienie tego styro to wartość dodana, bo później przyjdzie płyta magnezowa, która zapewnia bardzo dobrą szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
I jeszcze kolejne zdjęcia na których widać jak wiatr przenika przez 30cm płytę styro:

[ATTACH=CONFIG]344586[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]344587[/ATTACH]

 

A tutaj chciałem pokazać jaka jest różnica w sposobie uszczelniania łączenia płyt styro:

[ATTACH=CONFIG]344585[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]344584[/ATTACH]

Lewa część płyty została zaspoinowana w "typowy" sposób, czyli przeciągnąłem pistoletem po tej szczelinie, odczekałem aż piana zastygnie i to co wypłynęło na zewnątrz odciąłem. Jak widać, tak zapianowana szczelina nie stanowi dużego oporu dla zaciąganego powietrza z zewnątrz (przypominam, badania robię w podciśnieniu).

Natomiast prawą stronę łączenia płyt zaspoinowałem w taki sposób, że co kilka centymetrów wbijałem pistolet na ok. 12-15cm wgłąb łaczenia płyt i tam aplikowałem pianę, aż do jej pojawienia się na zewnątrz.

Różnicę diametralna. Niestety jednak drugi sposób jest zdecydowanie bardziej czasochłonny i idzie znacznie więcej pianki.

Kto kleił ten styropian?Ci sami fachowcy od siatki i kleju w szpaletach?

Jeśli się nie mylę,to sam kiedyś wrzucałeś instruktażowy film STO,jak kleić styropian.I co?Pomijam klejenie-pokazała kamera co jest warte.Uszczelnianie pianką-na fotkach widać,że ten kto usuwał "naddatki" pianki-nie zaopatrzył się nawet w dobre i ostre ostrze do noża-w efekcie część pianki została wydrapana,a nie wycięta.Nie tak się piankuje szczeliny-robi się to powoli dokładnie-wciskając koniec pistoletu w szparę-jeśli ona tam jest.Jeśli jest niemal niewidoczna,to wciskając w nią pistolet z pianka,narobisz więcej szkody niż to warte.

Bartek,może napiszę trochę z grubej rury.

Wydajesz mnóstwo kasy,tracisz mnóstwo czasu na wyliczenia,dbasz o Uw okien-robisz wszystko by obniżyć wyniki OZC-a tu pozwalasz na takie klocki?

Czegoś tu nie rozumiem...Gdzie ta pasywność?

I te powklejane 20-30cm skrawki styropianu...Bez wyobraźni.

Nawet przy odbiorze Webera by nie przeszło,o takim samym w STO-nie ma mowy.Jak kleiliśmy styro w tych firmach na szkoleniach,to nie było mowy aby użyć odpadu mniejszego niż 50cm-i tylko jednostronnie ciętego.

Jak widać,sama teoria się na budowie nie sprawdza.Masz wielką wiedzę teoretyczną,ale musisz przypilnować jej realizacji w praktyce.

Bez urazy.

Znalazłem filmik.Zwróć uwagę,czy i jakie szczeliny "piankuje" :)

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto kleił ten styropian?Ci sami fachowcy od siatki i kleju w szpaletach?

 

Większość oni.

 

Jeśli się nie mylę,to sam kiedyś wrzucałeś instruktażowy film STO,jak kleić styropian.I co?

 

To nie ja.

 

Pomijam klejenie-pokazała kamera co jest warte.

 

Nie bardzo wiem w czym problem. Jak wywnioskowałeś z tych zdjęć, że klejenie styropianu jest złe ? Chodzi Ci o klejenie do ściany, czy o uszczelnianie ?

 

Uszczelnianie pianką-na fotkach widać,że ten kto usuwał "naddatki" pianki-nie zaopatrzył się nawet w dobre i ostre ostrze do noża-w efekcie część pianki została wydrapana,a nie wycięta.Nie tak się piankuje szczeliny-robi się to powoli dokładnie-wciskając koniec pistoletu w szparę-jeśli ona tam jest.Jeśli jest niemal niewidoczna,to wciskając w nią pistolet z pianka,narobisz więcej szkody niż to warte.

 

W większości odcinałem osobiście. Nawet kupiłem do tego celu specjalne ostrza łamane tytanowe:

http://www.bigremont.com.pl/Img.ashx?Id=18357&w=200&h=200

To, że widać piankę jakby szarpaną to po prostu taka piana - GunFoam 2002. Pisałem o niej, że jest do dupy. Po jej przecięciu jest dużo pęcherzyków powietrza. Zrobię zdjęcie normalnym aparatem to będzie widać różnice w stosunku to piany Tytan energy.

 

Bartek,może napiszę trochę z grubej rury.

 

Wal śmiało.

 

Wydajesz mnóstwo kasy,tracisz mnóstwo czasu na wyliczenia,dbasz o Uw okien-robisz wszystko by obniżyć wyniki OZC-a tu pozwalasz na takie klocki?

Czegoś tu nie rozumiem...Gdzie ta pasywność?

 

A zdajesz sobie sprawę, że nie ma to praktycznie żadnego wpływu na pasywność ? Te uszczelnianie to taka moja fanaberia. Mogę to zostawić tak jak jest i lecieć z płytami i nie będzie to miało żadnego znaczenia dla zapotrzebowania na ciepło.

Wyobraź sobie np. wełnę zamiast tego mojego styropianu. Taka wełna kompletnie nie jest szczelna i nikt nie robi z tego problemu. Jak pisałem szczelność załatwia się folią lub jak w moim przypadku płytami magnezowymi, albo tak jak zrobił karolek - przy izolacji od zewnątrz - uszczelnieniem połączeń między bloczkami silikatowymi. W jego przypadku takie badanie termowizją z podciśnieniem również byłoby bardzo pożyteczne.

 

 

I te powklejane 20-30cm skrawki styropianu...Bez wyobraźni.

Nawet przy odbiorze Webera by nie przeszło,o takim samym w STO-nie ma mowy.Jak kleiliśmy styro w tych firmach na szkoleniach,to nie było mowy aby użyć odpadu mniejszego niż 50cm-i tylko jednostronnie ciętego.

 

Szkoda mi było kupować kolejne płyty. Wykorzystałem to co zostało i zrobiłem to świadomie. Musisz zdać sobie sprawę, że ja ocieplam od wewnątrz i tutaj inaczej podchodzę do tematu.

Poza tym jak wiesz, musiałem również obrobić styropianem ramę okien z płyt PIR i póxniej do nich dopasowywać styropian. Nie mniej jednak uważam, że takie łączenie nie jest żadnym problemem.

 

 

Jak widać,sama teoria się na budowie nie sprawdza.Masz wielką wiedzę teoretyczną,ale musisz przypilnować jej realizacji w praktyce.

Bez urazy.

Znalazłem filmik.Zwróć uwagę,czy i jakie szczeliny "piankuje" :)

 

Robiłem dokładnie tak jak na filmie w minucie 6:38. Odcinałem również tak samo jak to robią dalej. I takie własnie uszczelnienie jest nie pełne, ponieważ piana wchodzi zbyt płytko. Pokazałem to na zdjęciach termowizyjnych, jak powietrze omija tą spoinę i zaciągane jest przez przestrzeń między kulkami styropianu. A może to taki do dupy styropian (Termoorganika) ?

 

Chcę jeszcze raz zauważyć, że takie testy styropianu jakie zrobiłem nie będzie można wykonać przy ociepleniu od zewnątrz. Zapewne mało kto zdaje sobie sprawę z takich zjawisk jakie przedstawiłem. Chciałem tylko uzmysłowić jak ważna jest szczelność domu. Nie wyobrażam sobie jak można uzyskać dobrą szczelność dla domu budowanego z BK i ocieplonego od zewnątrz styopianem... No może jedynie taką farbą nakładaną kilkukrotnie:

http://benjaminmoore.pl/produkty/wnetrza/grunty/super-spec-reg-latex-vapour-barrier-sealer-260.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

Bartek.

To nie mój dom.Napisałem tylko jak nie powinna wyglądać sprawa uszczelniania szczelin pomiędzy płytami,układania "ścinków" styro na ścianie itd.

Pewne zasady obowiązują zarówno przy układaniu styro na zewnątrz jak i wewnątrz-ja nie widzę różnicy w podejściu technologicznym samego zabiegu.Zadaj sobie pytanie,czy wykorzystywanie "ścinków" do budowy jakiejkolwiek izolacji-jest efektywne?

.

Chyba Warto też pomyśleć nad większymi płytami styro np. 2m x 1m lub nawet 3m x 1m.

Nie bardzo rozumiem wypowiedź,po tych wklejkach 20-30cm jakie zobaczyłem...

Płyty o wymiarach jakie podałeś,było by trudno przykleić prawidłowo,na klej sobie nie wyobrażam (może na klej w piance-ale tak nie kleiłem).Ja nie widzę sensu,ich gabaryty fabryczne są ok.Łatwo się klei,tnie,dobija itd.łatwiej tez zrobić to dokładnie.

A zdajesz sobie sprawę, że nie ma to praktycznie żadnego wpływu na pasywność ?

Pasywność to tez dokładność.Dbanie o szczegóły,technologie wykonania.

Na tym etapie budowy (ocieplenie)-nieco się znam.Dlatego napisałem jak ja to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propo BK i styro na zew. Mozna kombinowac jak chcial nydar - szklem wodnym. Ja chcialem czesc domu pomalowac dla dobra nauki, ale opoznienia w realizacji elewacji zamknely mi do tego droge. Poza tym Barth, masz jeszcze tynk wewnatrz.

 

Ciekaw jestem jak by to szkło zadziałało.

Co do tynku wewnętrznego, to on zapewnia jedynie szczelność powietrzną i to też nie koniecznie zbyt dobrą. Do tej szczelności należy jeszcze dorzucić paroizolację. Ta farba robi jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
a propo BK i styro na zew. Mozna kombinowac jak chcial nydar - szklem wodnym. Ja chcialem czesc domu pomalowac dla dobra nauki, ale opoznienia w realizacji elewacji zamknely mi do tego droge. Poza tym Barth, masz jeszcze tynk wewnatrz.

 

Dobre i dokładne wyklejenie izolacji na zewnątrz (zamykanie każdej płyty) powinno załatwiać sprawę w prawie 100%,reszta to fanaberia inwestora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek.

To nie mój dom.Napisałem tylko jak nie powinna wyglądać sprawa uszczelniania szczelin pomiędzy płytami,układania "ścinków" styro na ścianie itd.

Pewne zasady obowiązują zarówno przy układaniu styro na zewnątrz jak i wewnątrz-ja nie widzę różnicy w podejściu technologicznym samego zabiegu.

 

Zatem raz jeszcze. Co zrobiłem nie tak, skoro stwierdziłem, że uszczelnianie jak pokazane na filmie w 6:37 minucie jest nie zbyt efektywne ? Pokazałem różnice na zdjęciach termowizyjnych.

 

Zadaj sobie pytanie,czy wykorzystywanie "ścinków" do budowy jakiejkolwiek izolacji-jest efektywne?

 

Oczywiście, że nie jest. Lepiej żeby płyty były jak największe. Ale w moim przypadku chodziło o zakup nowych płyt. Nie miałem na to czasu ani ochoty. Tyle ścinków ile ja wykorzystałem na stanowi problemu. Termowizja to pokazuje. Po prostu więcej piany idzie.

 

Nie bardzo rozumiem wypowiedź,po tych wklejkach 20-30cm jakie zobaczyłem...

Płyty o wymiarach jakie podałeś,było by trudno przykleić prawidłowo,na klej sobie nie wyobrażam (może na klej w piance-ale tak nie kleiłem).Ja nie widzę sensu,ich gabaryty fabryczne są ok.Łatwo się klei,tnie,dobija itd.łatwiej tez zrobić to dokładnie.

 

Polecam zdecydowanie płyty o min. wymiarach 1m x 1m. Teraz zamówiłbym prawdopodobnie 1,5 x 1,5m i pod to zrobił maszynkę do cięcia. Zamówiłbym również kilka płyt 2m x 1m lub nawet 3m x 1m i zastosował w miejscach w których nie musiałbym ich docinać.

 

Pasywność to tez dokładność.Dbanie o szczegóły,technologie wykonania.

Na tym etapie budowy (ocieplenie)-nieco się znam.Dlatego napisałem jak ja to widzę.

 

Co zatem zrobiłem źle ? Przecież napisałem, że uszczelniam znacznie lepiej niż przewiduje to m.in. twój instruktaż ?

 

Chodzi Ci o to, że w ogóle wyszły większe szczeliny ? Tutaj rzeczywiście niektóre płyty były krzywe i wypaczone. Pewnie z tego względu, że zbyt długo oczekiwały na przyklejenie ich do ściany, albo taka ich jakość. Kila również zostało uszkodzonych - przekładane były kilkukrotnie z jednego miejsca na drugie.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...