Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komentarze do EX House - pasywna stodoła


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

1. czemu izolacja od wewnatrz ?

 

bo niby taniej i efektywniej można osiągnąć dobre rezultaty (pasywność).

 

2. czemy nie robiles plyty fundamentowej?

 

bo taniej i łatwiej było zrobić płytkie fundamenty. Przy płycie fundamentowej dużym kosztem jest XPS.

 

3. napisz conieco o kosztach inwestycji w poszczegolnych jej etapach realizacji?

 

Niestety nie liczę. Może kiedyś, po zakończeniu budowy.

 

4. pompa ciepla + wodna podlogowka + kable - czym w koncu bedziesz grzal?

 

Zacznę od kabli. Jeśli okaże się, że będzie drogo, a na rynku pojawią się taniej pompy ciepła, to taką wówczas podłączę. Na tą chwilę kable w podłodze i grzałka w zasobniku cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

Mylisz się. Poczytaj trochę więcej a zobaczysz że nie są to wcale niesprawdzone rozwiązania. Moje pakiety zamontowane już dwa lata temu w tym rok w zamieszkałym domu sprawdzają się rewelacyjnie w porównaniu do zwykłych fixów.

To co napisałem powyżej-jest jedynie postawą pragmatyczną.I tyle.

Gdybym napisał,że użytkuję Dacię przez dwa lata,wielu napisałoby-że to zbyt krótki czas na ocenę.Tak jak wielu,nie zdaje sobie sprawy ,że montując pakiet szybowy,w razie konieczności wymiany -zdemoluje elewację i część wewnętrzną domu.Czasem na elewacji jest cegłą klinkierowa,czy drogie drewno-nie zawsze styropian i tynk.To co wydarzyło się w przypadku nydara,może przydarzyć się każdej sytuacji,kiedy zamontowany jest sam pakiet.

 

Czasem te eksperymenty są podyktowane właśnie względami finansowymi a sam musisz ocenić czy gra jest warta świeczki. Nie będę się przyznawał ile kosztował mój dom choć nie są to małe pieniądze to sporo rzeczy jest właśnie takimi wynalazkami. Jak nie teraz to kiedy? Gdyby nie tacy ludzie jak Bartek i kilku innych świat stałby w miejscu...

Własnie o to chodzi.ja oceniam,że elewacja za 50k pln,nie jest warta ryzyka zamontowania choćby jednego pakietu szybowego,bo w razie konieczności wymiany-koszty są zbyt duże,a szkody nieodwracalne.Kolega nydar,tez mieszkał dwa lata,jak czytam jego wcześniejsze wpisy-był pewien ,że rozwiązanie jakie zastosował jest 100% poprawne.

Świat stanąłby w miejscu,gdy wszyscy ślepo wierzyli w to co przeczytają na forum-nie wybierając tego,co mogą ewentualnie zaadoptować dla swoich potrzeb i tego co może być jedynie fantazją piszącego.

 

Może mam pecha w życiu,może.Ale wiem,że zdarza się ,że nowe Audi o za 200k,trzeba po 2 miesiącach reklamować,a w późniejszym czasie-wykupiony pakiet dodatkowej gwarancji ratuje tyłek.Zdarza się,że Miele,psuje się po 2 miesiącach.Zdarza się też,że elewacja zrobiona z materiałów z różnych "stajni"-zaczyna odpadać.Wtedy,reklamacji nie przyjmie nikt-bo obejmuje ona rozwiązania systemowe.

GWC pod budynkiem,może jedynie zapleśnieć,lub będzie wylęgarnią komarów jak u kolegi Klaudiusz_x ,ale to mała szkoda.Duża szkoda,jest wtedy gdy wydajemy sporo pieniędzy na pewien etap budowy i nie przewidujemy skutków tego,że mogliśmy to zrobić źle i bez zabezpieczenia w postaci jakiejkolwiek gwarancji.

 

A wiesz że faktycznie tak to wygląda i uważam że odwalił kawał dobrej roboty rozpoznając temat który tego wymagał. Wielu budowlańców którzy postawili/wykończyli dziesiątki domów nie ma ani połowy wiedzy jaką posiadają np. Bartek, R&K, Jasiek, Przemek Kardyś, Sadysta i kilku innych....

Być może.Póki co tego nie wiemy.A godziny w wiki czy na forum FM,mogą pomóc-ale nie zastąpią praktyki na placu budowy live.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

Co chcesz tym zdaniem udowodnić ?

To co napisałem w odpowiedzi powyżej.Teoria nigdy nie zastąpi praktyki.Godziny w wiki czy na forum FM,mogą pomóc-ale nie zastąpią praktyki na placu budowy live.

Barth3z,nie mam nic do Ciebie.Kilkakrotnie opierałem się o Twoje opinie -i kiedy przyznawałem ci racje było ok.W bardzo wielu sprawach,choćby takich o jakich napisałem MAG-owi,najzwyczajniej się z Tobą nie zgadzam.Nie czyni to z nas wrogów.Mam wrażenie jednak,że zbyt ślepo wierzysz temu co mówi teoria.A ona nie zawsze idzie w parze z praktyką.

Ja użytkuję od 8 lat obiekt ocieplony od środka-choć pewnie poprzedni właściciel zrobił to byle jak,nie mając żadnej wiedzy-to ja już wiem,jak to jest.

Co nie znaczy,że uważam ,że nie można zrobić tego tak,aby było dobrze-choć moim zdaniem nigdy nie tak jak wykonując ocieplenie na zewnątrz.

Pozdrawiam i bez urazy proszę.

 

P.S.

Budowlańcem byłem przez 10lat.Teraz nie mam nic wspólnego z tym rynkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TwójPan'ie nie chcesz ryzykować, (pewne rozwiązania takie są) masz prawo. Rozumiem, każdy robi jak chce. Boisz się pakietów, które wiele osób zrobiło i działają (Nydar to zły przykład, chata drewniana mocno pracuje) a idziesz w wentylację mocno ryzykowaną bo już zostało udowodnione, że nie wszędzie się sprawdza. Jesteś niekonsekwentny.

Też myślałem o tych rozwiązania i w pakiety pójdę a w wentylację nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
TwójPan'ie nie chcesz ryzykować, (pewne rozwiązania takie są) masz prawo. Rozumiem, każdy robi jak chce. Boisz się pakietów, które wiele osób zrobiło i działają (Nydar to zły przykład, chata drewniana mocno pracuje) a idziesz w wentylację mocno ryzykowaną bo już zostało udowodnione, że nie wszędzie się sprawdza. Jesteś niekonsekwentny.

Też myślałem o tych rozwiązania i w pakiety pójdę a w wentylację nie.

Spoko-takie Twoje prawo.

Co do wentylu,pisałem przecież że zostawiłem sobie "furtkę"-ryzyko opiewa na 600 pln,to koszt Ventiflexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
(Nydar to zły przykład, chata drewniana mocno pracuje)

Każda chata pracuje,mniej czy więcej-ale pracuje.

Na FM,wątek o płycie fundamentowej-jest koleś,który na temat PF i budowania wie wszystko,sam robi wszystko.A jednak-pod pierwszą warstwę ścian,nie podłożył folii,ani papy,pisząc -że ma izolację pod płyta.I przykleił bloczki do płyty. Myślisz,że prawidłowo połączył PF ze ścianami?Czy nie zapomniał czasem,że każda "chata pracuje"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wielu,nie zdaje sobie sprawy ,że montując pakiet szybowy,w razie konieczności wymiany -zdemoluje elewację i część wewnętrzną domu.Czasem na elewacji jest cegłą klinkierowa,czy drogie drewno-nie zawsze styropian i tynk.To co wydarzyło się w przypadku nydara,może przydarzyć się każdej sytuacji,kiedy zamontowany jest sam pakiet.

 

Otóż to - trzeba być świadomym konsekwencji zastosowania takiego rozwiązania. Co nie świadczy, że w moim przypadku jest źle. Ty jednak uogólniasz wszystko na nie.

U mnie pakiet będzie łatwo wymienić bez szkody zarówno dla elewacji zewnętrznej jak i wewnętrznej. Od wewnątrz wycinam pakiet tylko z silikonu, a od zewnątrz mam elewację drewnianą - pionowe deski, które po prostu odkręcam na czas wymiany pakietu bez żadnej szkody. Pakiet jest mniejszy od otworu w ścianie i wymiana odbywa się od zewnątrz.

 

Własnie o to chodzi.ja oceniam,że elewacja za 50k pln,nie jest warta ryzyka zamontowania choćby jednego pakietu szybowego,

 

Ja nie mam elewacji za 50k ! Poza tym jak pisałem powyżej, ewentualna wymiana pakietu szybowego nie robi żadnych szkód.

 

Świat stanąłby w miejscu,gdy wszyscy ślepo wierzyli w to co przeczytają na forum-nie wybierając tego,co mogą ewentualnie zaadoptować dla swoich potrzeb i tego co może być jedynie fantazją piszącego.

 

A ty ślepo wierzysz w wentylację nydara, z której ja akurat świadomie zrezygnowałem...

 

Może mam pecha w życiu,może.Ale wiem,że zdarza się ,że nowe Audi o za 200k,trzeba po 2 miesiącach reklamować,a w późniejszym czasie-wykupiony pakiet dodatkowej gwarancji ratuje tyłek.Zdarza się,że Miele,psuje się po 2 miesiącach.Zdarza się też,że elewacja zrobiona z materiałów z różnych "stajni"-zaczyna odpadać.Wtedy,reklamacji nie przyjmie nikt-bo obejmuje ona rozwiązania systemowe.

 

To zależy od punktu widzenia. Audi sam nie zbuduję, ale np. fiata pandę z napędem elektrycznym zrobiłem "samodzielnie". :p

Tak samo ze zmywarką, którą kupiłem nówkę za 30% ceny, ale bez gwarancji.

Z elewacją jest podobnie. Jeśli oczekujesz gwarancji, to musi być ona wkalkulowana w cenę. Akurat elewację można łatwo poprawić i tutaj zastanawiałbym się czy warto płacić więcej za droższe rozwiązania systemowe i droższą robociznę.

 

GWC pod budynkiem,może jedynie zapleśnieć,lub będzie wylęgarnią komarów

 

Jest większe zagrożenie. Może "tąpnąć", albo wciągnąć pospółkę (jak w klepsydrze) jeśli się pojawi jakaś nieszczelność. To jest zagrożenie którego najbardziej się obawiałem.

 

Być może.Póki co tego nie wiemy.A godziny w wiki czy na forum FM,mogą pomóc-ale nie zastąpią praktyki na placu budowy live.

 

Co wg ciebie musiałbym robić wcześniej na tych innych budowach, żebym mógł teraz samodzielnie zainstalować same pakiety ?

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pardon :/ Przenoszę tutaj.

 

Obserwuję, czytam i podziwiam... ciekawym jak się będzie mieszkało w gotowym domku.

 

Jak na moje oko, to kilka rzeczy, należałoby wykonać nieco inaczej, ale mimo to jestem pełen podziwu dla pomysłów, wytrwałości i dążenia do realizacji własnego pomysłu! Powodzenia życzę! Podoba mi się szczególnie montaż samych pakietów szybowych, bez ram itd.. możesz powiedzieć czy to wychodzi dużo taniej? pomijając obróbkę i kleje, butyle, etc.. (bo sam montaż IMO nie jest zbyt odporny na wejście do domu (ot, dobry nóż) ale to że nie traci się okna na ramę (też mam kilka FIX'ów) super pomysł.

 

Mam też kilka pytań i będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi:

 

1. Podobnie jak u Ciebie, chcemy zamontować ruuki classic silence 50+ (grafit/antracyt) - sam wykonywałeś montaż, jak Ci to szło, jakie wrażenia i ile czasu zajęła Ci taka powierzchnia dachu? Czy wybór blachy tłoczonej podyktowany był własnym wyborem, czy po prostu tylko taki istnieje w tym ciemnym kolorze i gwarancji + wyciszeniu? Wydawało mi się, ze mają też gładką wersję. Niby u mnie dach będzie wysoko, ale powiedz czy to nie szpeci wyglądu vs takie gładkie panele? Na prawdę powoduje też że panele są sztywniejsze?

 

2. Też planujemy (w sumie to już musi być) system ukrytej rynny, ale Galeco rozmija się z tym czego oczekiwaliśmy (widzę, że zauważyłeś również pewne ich problemy.. szukałem sporo gotowych systemów, ale jak na lekarstwo, do tego o ile w Twoim przypadku nie ma problemu z pogodzeniem montażu w krokwi bez kosztu izolacji ściany i murłaty - to u nas, w systemie bezokapowym, ich pomysł na montaż, oznacza, ze nawet PIR/PUR nie daje wystarczającej warstwy izolacji, stąd wahania co do Galeco, i własne prace nad scenariuszem (a przejrzałem już dziesiątki detali i projektów czy koncepcji z całego świata...) Jakkolwiek, możesz zdradzić jak poszło z reklamacją?

 

3. Możesz zdradzić czym jest owy magiczny proszek od pigeona? o co chodzi, co on robi, ile to kosztuje? jak to tajemnica - chętnie na PW.

 

4. Planuję nie robić pełnego deskowania, ani też nie kłąść OSB (szkodliwe) czy MFP (itp.) ale ułożyć membranę, i zrobić gęste łączenie (zgodnie z zaleceniami ruuki czy np rheinzinka - który wyceną wyrwał mnie z butów...) jak sądzisz, dużo trudniejsze będzie ułożenie na łatach i kontrłatach niż na pełnym deskowaniu? Jak z głośnością tego panelu na MFP podczas deszczu, itd?

 

5. Widziałem, że zakupiłeś FIBARO - uważaj, bo system nie jest szyfrowany w komunikacji do aktorów i czujników, nie ufaj też w pełni jego mechanizmom ochrony dostępu przez sieć Internet, czytaj - nie wystawiaj go do sieci bez pośrednika / dobrego FW. Tak tylko przestrzegam.

 

6. Zdradzisz gdzie i w jakiej cenie udało ci się kupić modrzew syberyjski na elewację i tarasy?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko, to kilka rzeczy, należałoby wykonać nieco inaczej,

 

Z chęcią posłucham. Może jeszcze będzie szansa skorzystać z jakiejś porady.

 

Podoba mi się szczególnie montaż samych pakietów szybowych, bez ram itd.. możesz powiedzieć czy to wychodzi dużo taniej? pomijając obróbkę i kleje, butyle, etc.. (bo sam montaż IMO nie jest zbyt odporny na wejście do domu (ot, dobry nóż) ale to że nie traci się okna na ramę (też mam kilka FIX'ów) super pomysł.

 

Montaż pakietów jest ok. 2-3x tańszy od fix'ów. Nie mówiąc już o samodzielnym montażu, który jest banalny. Co do wejścia za pomocą noża to nie tak łatwo. Przynajmniej u mnie. Od zewnątrz będzie elewacja drewniana która będzie minimalnie nachodzić na pakiet szybowy. Aby go wyciąć należałoby najpierw pooodkręcać deski. Poza tym będę miał jeszcze żaluzje zewnętrzne.

 

1. Podobnie jak u Ciebie, chcemy zamontować ruuki classic silence 50+ (grafit/antracyt) - sam wykonywałeś montaż, jak Ci to szło, jakie wrażenia i ile czasu zajęła Ci taka powierzchnia dachu? Czy wybór blachy tłoczonej podyktowany był własnym wyborem, czy po prostu tylko taki istnieje w tym ciemnym kolorze i gwarancji + wyciszeniu? Wydawało mi się, ze mają też gładką wersję. Niby u mnie dach będzie wysoko, ale powiedz czy to nie szpeci wyglądu vs takie gładkie panele? Na prawdę powoduje też że panele są sztywniejsze?

 

Montaż wykonywali moimi budowlańcy. Robili to w 3 osoby. Samo ułożenie dachu jest banalnie proste, ale dużo czasu zajmuje obróbka (mam wcięcie garażu w połać dachu), rynny, wiatrownice i pasy startowe. Gdyby nie garaż to dla 3 osób roboty jest na kilka dni.

Wybrałem blachę tłoczoną z kilku względów. Przede wszystkim wygląd - bardzo mi się podoba. Poza tym dzięki wytłoczeniom nie musi mieć przetłoczeń wzdłużnych jak to ma miejsce przy blasze prostej. Jest również twardsza i dzięki temu nie widać falowania. Sąsiad wziął wersje bez przetłoczeń i pod światło widać dość nieciekawe pofalowanie. Zdecydowanie polecam wersję z przetłoczeniami.

Co do odgłosów to nic nie słychać, ale pewnie dlatego, że mam 60cm izolacji na stropie. Poza tym blacha leży bezpośrednio na płycie MFP, beż żadnej tzw. "makaronowej" membrany, która jest cholernie droga ! Dzięki temu, że zastosowałem płyty MFP (otwarta dyfuzujnie) zamiast płyt OSB nie obawiam się o kondensowanie wilgoci pod blachą.

 

2. Też planujemy (w sumie to już musi być) system ukrytej rynny, ale Galeco rozmija się z tym czego oczekiwaliśmy (widzę, że zauważyłeś również pewne ich problemy.. szukałem sporo gotowych systemów, ale jak na lekarstwo, do tego o ile w Twoim przypadku nie ma problemu z pogodzeniem montażu w krokwi bez kosztu izolacji ściany i murłaty - to u nas, w systemie bezokapowym, ich pomysł na montaż, oznacza, ze nawet PIR/PUR nie daje wystarczającej warstwy izolacji, stąd wahania co do Galeco, i własne prace nad scenariuszem (a przejrzałem już dziesiątki detali i projektów czy koncepcji z całego świata...) Jakkolwiek, możesz zdradzić jak poszło z reklamacją?

 

Z galeco bujam się dalej ... Ich maskownice falują tak samo jak dach z blachy płaskiej ! Jednak przyznam, że są ugodowi i starają się rozwiązać problem. Próbowali nawet ściągnąć z ruukki specjalnie dla mnie blachę wytłaczaną i zrobić maskownice z tego samego materiału co dach, ale na razie się wstrzymali, ponieważ ruukki sprzedaje tą blachę tylko w postaci potężnych bębnów. Galeco nie miałoby co zrobić z pozostała blachą chyba, że ty się dorzucisz ;)

U mnie rynny są schowane w wysuniętych ścianach, dlatego kompletnie nie wpływają na pogorszenie izolacji ściany.

 

3. Możesz zdradzić czym jest owy magiczny proszek od pigeona? o co chodzi, co on robi, ile to kosztuje? jak to tajemnica - chętnie na PW.

 

To zmielony pumeks. Jest dość dobrą izolacją i nie podciąga kapilarnie. Nic nie kosztuje, bo wysyłają za darmo. Firma od której to brałem to:

PUMICE-IMPA S.C.

al. Kazimierza Wlk. 6D

87-800 Włocławek

 

[email protected]

http://www.pumice.pl

 

tel. 54-230 91 10

tel. 54-230 91 11

tel. 54-235 51 40

fax: 54-235 52 51

 

4. Planuję nie robić pełnego deskowania, ani też nie kłąść OSB (szkodliwe) czy MFP (itp.) ale ułożyć membranę, i zrobić gęste łączenie (zgodnie z zaleceniami ruuki czy np rheinzinka - który wyceną wyrwał mnie z butów...) jak sądzisz, dużo trudniejsze będzie ułożenie na łatach i kontrłatach niż na pełnym deskowaniu? Jak z głośnością tego panelu na MFP podczas deszczu, itd?

 

Nie wiem jak bedzie na zwykłych łatach/kontrłatach... Mam doświadczenie tylko z płytą MFP i tutaj układa się bardzo dobrze. Uważam też, że płyta MFP dobrze tłumi dźwięki deszczu. Dodatkowo zaletą, która spowodowała możliwość zrezygnowania z bardzo drogiej membrany jest bardzo niski współczynnik oporu dyfuzyjnego płyty MFP.

Mocno zastanów się nad płytą MFP. I jeśli się zdecydujesz, to musisz zagęścić wiązary min. co 80cm a same płyty bierz z frezem.

 

5. Widziałem, że zakupiłeś FIBARO - uważaj, bo system nie jest szyfrowany w komunikacji do aktorów i czujników, nie ufaj też w pełni jego mechanizmom ochrony dostępu przez sieć Internet, czytaj - nie wystawiaj go do sieci bez pośrednika / dobrego FW. Tak tylko przestrzegam.

 

Wiem. Znam się na tym ;)

 

6. Zdradzisz gdzie i w jakiej cenie udało ci się kupić modrzew syberyjski na elewację i tarasy?

 

Firma DOMBAL, cena ok. 82zł netto za m2 deski tarasowej o gr. 28mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odgłosów to nic nie słychać, ale pewnie dlatego, że mam 60cm izolacji na stropie. Poza tym blacha leży bezpośrednio na płycie MFP, beż żadnej tzw. "makaronowej" membrany, która jest cholernie droga ! Dzięki temu, że zastosowałem płyty MFP (otwarta dyfuzujnie) zamiast płyt OSB nie obawiam się o kondensowanie wilgoci pod blachą.

 

Masz gdzies to pokazane, tzn dokladny przekroj dachu ? Bo przeciez w jego wypadku, ostatnia zew. warstwa czyli blacha jest zamknieta dyfuzyjnie, wiec MFP tylko zwieksza problem. Czy cos przeoczylem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz gdzies to pokazane, tzn dokladny przekroj dachu ? Bo przeciez w jego wypadku, ostatnia zew. warstwa czyli blacha jest zamknieta dyfuzyjnie, wiec MFP tylko zwieksza problem. Czy cos przeoczylem ?

 

Patrząc od góry mam blachę, płytę MFP i 15cm pustkę wentylacyjną. Ta ciągła wentylacja spodu płyty MFP powoduje, że jeśli nawet dojdzie do kondensacji to odparuje dołem płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda chata pracuje,mniej czy więcej-ale pracuje.

Na FM,wątek o płycie fundamentowej-jest koleś,który na temat PF i budowania wie wszystko,sam robi wszystko.A jednak-pod pierwszą warstwę ścian,nie podłożył folii,ani papy,pisząc -że ma izolację pod płyta.I przykleił bloczki do płyty. Myślisz,że prawidłowo połączył PF ze ścianami?Czy nie zapomniał czasem,że każda "chata pracuje"?

wiesz co to jest reologia, pełzanie drewna? odkształcenia w poprzek włókien? zapewniam Cie, nie wiesz o czym mówisz, nie mam niestety teraz czasu, żeby tłumaczyć.

tak. prawidłowo połączył. daj link, chętnie zobaczę co tam się niby stało

trzeba wiedzieć gdzie co i jak pracuje. osiadanie fundamentów, ugięcia płyty i stropów, od obciążeń stałych, ruchomych czy pełzania betony, silki czy drewna?

 

Co do wentylu,pisałem przecież że zostawiłem sobie "furtkę"-ryzyko opiewa na 600 pln,to koszt Ventiflexa.

prowadzisz dziennik? chętnie bym zobaczył, bo też myślałem o tym, żeby zastosować chociaż nawiewy na dole albo wyciągi ze wszystkich pomieszczeń z możliwością przepinania ale jakoś nie mogłem tego poskładać nawet w myślach

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chęcią posłucham. Może jeszcze będzie szansa skorzystać z jakiejś porady.

 

Ok, od teraz będę na bieżąco dzielił i swoimi spostrzeżeniami :)

 

Montaż pakietów jest ok. 2-3x tańszy od fix'ów. Nie mówiąc już o samodzielnym montażu, który jest banalny. Co do wejścia za pomocą noża to nie tak łatwo. Przynajmniej u mnie. Od zewnątrz będzie elewacja drewniana która będzie minimalnie nachodzić na pakiet szybowy. Aby go wyciąć należałoby najpierw pooodkręcać deski. Poza tym będę miał jeszcze żaluzje zewnętrzne.

 

Ok, a gdzie kupujesz pakiety? Muszę to przemyśleć, ale u siebie montowałbym wtedy to na coś w stylu MOWO... Może zastosowanie super twardego XPS zbrojonego listwą zmniejszy przenoszenie pracy budynku na sam pakiet (a przynajmniej zamortyzuje..., bo tego się trochę obawiam)? Ale nie wiem czy się zdecyduję...

 

Co do włamu - rozumiem, słusznie, nie be∂zie tak łatwo, ale uwierz mi (znam się na tym) widziałem takie akcje.

 

Montaż wykonywali moimi budowlańcy. Robili to w 3 osoby. Samo ułożenie dachu jest banalnie proste, ale dużo czasu zajmuje obróbka (mam wcięcie garażu w połać dachu), rynny, wiatrownice i pasy startowe. Gdyby nie garaż to dla 3 osób roboty jest na kilka dni.

Wybrałem blachę tłoczoną z kilku względów. Przede wszystkim wygląd - bardzo mi się podoba. Poza tym dzięki wytłoczeniom nie musi mieć przetłoczeń wzdłużnych jak to ma miejsce przy blasze prostej. Jest również twardsza i dzięki temu nie widać falowania. Sąsiad wziął wersje bez przetłoczeń i pod światło widać dość nieciekawe pofalowanie. Zdecydowanie polecam wersję z przetłoczeniami.

Co do odgłosów to nic nie słychać, ale pewnie dlatego, że mam 60cm izolacji na stropie. Poza tym blacha leży bezpośrednio na płycie MFP, beż żadnej tzw. "makaronowej" membrany, która jest cholernie droga ! Dzięki temu, że zastosowałem płyty MFP (otwarta dyfuzujnie) zamiast płyt OSB nie obawiam się o kondensowanie wilgoci pod blachą.

 

MFP jest z wielu powodów lepsza niż OSB do takich zastosowań, ale właśnie bałbym się tej wilgoci jaka w niej zostanie - tak samo jak obawiam się deskowania - 3 na 5 widzianych dachów było zgniłych ... owszem, to nie jest wina samego deskowania, ale jednak... a suszone drewno na pełne deskowanie jakichś 200m2 dachu, oj nie... wolę te gęstsze łacenie.

 

Co do układania - u mnie jest na dachu jeden skos i to jest więcej roboty, poza tym prosto jak z bicza strzelił... zastanawiam się, czy brać ekipę, czy samemu zrobić? Szukam jak głupi oszczędności... tyle, że tutaj ten skos budzi moje obawy - reszty się nie boję.

 

Ok, chyba przekonałeś mnie z tym tłoczeniem - też od razu pierwsze o czym pomyślałem to zwiększenie twardości... tylko czy tam nie be∂ą się osadząły właśnie zanieczyszczenia - szczególnie glony od strony północnej?

 

Z galeco bujam się dalej ... Ich maskownice falują tak samo jak dach z blachy płaskiej ! Jednak przyznam, że są ugodowi i starają się rozwiązać problem. Próbowali nawet ściągnąć z ruukki specjalnie dla mnie blachę wytłaczaną i zrobić maskownice z tego samego materiału co dach, ale na razie się wstrzymali, ponieważ ruukki sprzedaje tą blachę tylko w postaci potężnych bębnów. Galeco nie miałoby co zrobić z pozostała blachą chyba, że ty się dorzucisz ;)

U mnie rynny są schowane w wysuniętych ścianach, dlatego kompletnie nie wpływają na pogorszenie izolacji ściany.

 

Hmm, właśnie, z całego systemu Galeco podoba mi się rynna stalowa i uchwyty do niej ... ehhh, muszę to przemyśleć bo jak dla mnie brakuje tam wentylacji przy tych ich maskownicach - szczególnie w takim dachu jak mój, czyli bez okapu. No nie wiem, i Ty i ja to pikuś przy takiej rolce materiału.

 

To zmielony pumeks. Jest dość dobrą izolacją i nie podciąga kapilarnie. Nic nie kosztuje, bo wysyłają za darmo. Firma od której to brałem to:

PUMICE-IMPA S.C.

al. Kazimierza Wlk. 6D

87-800 Włocławek

 

[email protected]

http://www.pumice.pl

 

tel. 54-230 91 10

tel. 54-230 91 11

tel. 54-235 51 40

fax: 54-235 52 51

 

 

Dzięki za dane - doinformuję się w tym zakresie ;)

 

Nie wiem jak będzie na zwykłych łatach/kontrłatach... Mam doświadczenie tylko z płytą MFP i tutaj układa się bardzo dobrze. Uważam też, że płyta MFP dobrze tłumi dźwięki deszczu. Dodatkowo zaletą, która spowodowała możliwość zrezygnowania z bardzo drogiej membrany jest bardzo niski współczynnik oporu dyfuzyjnego płyty MFP. Mocno zastanów się nad płytą MFP. I jeśli się zdecydujesz, to musisz zagęścić wiązary min. co 80cm a same płyty bierz z frezem.

 

OK, dzięki za uwagi :)

 

 

Wiem. Znam się na tym ;)

 

To witam kolegę #133t7

 

Firma DOMBAL, cena ok. 82zł netto za m2 deski tarasowej o gr. 28mm

Dzięki za namiar :)

 

Generalnie, bardzo dziękuję za solidne odpowiedzi i dzielenie się swoim doświadczeniem!

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
wiesz co to jest reologia, pełzanie drewna? odkształcenia w poprzek włókien? zapewniam Cie, nie wiesz o czym mówisz, nie mam niestety teraz czasu, żeby tłumaczyć.

tak. prawidłowo połączył. daj link, chętnie zobaczę co tam się niby stało

Moim skromnym zdaniem,to błąd.Fundament,jakim niechybnie jest płyta-nie powinien być na sztywno połączony ze ścianą (inny materiał,inne 'ruchy" itd..

Folia,papa czy co tam jest na styku,ma również inne zadanie,a niżeli izolacja.

prowadzisz dziennik? chętnie bym zobaczył, bo też myślałem o tym, żeby zastosować chociaż nawiewy na dole albo wyciągi ze wszystkich pomieszczeń z możliwością przepinania ale jakoś nie mogłem tego poskładać nawet w myślach

Mocno cenię sobie prywatność (takie czasy),choć i w tym dzienniku ,gdzieś po drodze jest mój budynek.Ale ,żeby nie było-na priv-mogę wysłać to co udało mi się ułożyć pod płyta (ja nie robię przekładki ze styro,coś ala Bartek-listwy PCV -a w nich kable i podłogówka).

Jak dla mnie,efekt anemostatów w ścianie to koszmar.Nawiewy schowam w dolnych częściach (cokół) mebli -szafy w korytarzu,i szafki kuchenne w otwartym z kuchnia wysokim salonie.Niestety,nie mam pomysłu jak schować anemostaty wyciągowe.wszystko po to,aby pozbawić dom (sufity) -efektu hotelowego....Ohyda.

Póki co zaczynam stawiać pierwsze "klocki" z Ytonga PP2/035.....

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co zaczynam stawiać pierwsze "klocki" z Ytonga PP2/035.....

 

Jaka jest różnica w ciepłocie, wytrzymałości i cenie tych bloczków względem Ytonga BK400 ?

 

EDIT: Okazuje się, że to jest bloczek BK400, który został ulepszony. Ma tą samą wytrzymałość, ale mniejszą gęstość oraz większą ciepłotę. :yes:

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Jaka jest różnica w ciepłocie, wytrzymałości i cenie tych bloczków względem Ytonga BK400 ?

 

EDIT: Okazuje się, że to jest bloczek BK400, który został ulepszony. Ma tą samą wytrzymałość, ale mniejszą gęstość oraz większą ciepłotę. :yes:

Mam w rodzinie,właściciela dużego składu budowlanego-więc nie ma problemu z materiałem.Różnica w cenie pomiędzy BK400 to ok 1zł-więc nieznaczna (potrzebuję ok 1300szt).

Wczoraj się nieco zmartwiłem-choć materiał jest jeszcze na magazynie-nie wiem co mam zrobić.Spotkałem gościa,który budował z tego bloczka (PP2/035) i twierdził,że materiał jest bardzo miękki,trzeba używać specjalnych kołków, aby na nim cokolwiek zawiesić..Czy jest to argument przeciw?Nie wiem sam,może pozostać przy BK400?

Co myślicie?

Przegadałem tez temat "smarowania" zamków w bloczkach,oraz pochwytów.Jednak będę je zaklejał (uszczelniał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem gościa,który budował z tego bloczka (PP2/035) i twierdził,że materiał jest bardzo miękki,trzeba używać specjalnych kołków, aby na nim cokolwiek zawiesić..Czy jest to argument przeciw?Nie wiem sam,może pozostać przy BK400?

Co myślicie?

 

Jeśli będziesz chciał powiesić na ścianie szafki kuchenne, to do BK400 też będziesz potrzebował specjalnych kołków.

kolki-montazowe-do-gazobetonu-betonu-komorkowego.jpg

Edytowane przez moniss
foto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...