Gość TwojPan 24.02.2016 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 (edytowane) Kaneka , japoński panel w technologi hybrydowej. Taka składanka amorficznego i mikrokrystalicznego. Coś pomiędzy amorficznym a polikrystalicznym Fajnie wyglądają-jeśli podobnie jest ze sprawnością i długowiecznością -to mam czego szukałem . Podobne do CIGS-ów,których produkcja jest wstrzymana,amerykanie wykupili fabrykę na Tajwanie -teraz rozpoczną pod własnym szyldem Możesz podać namiary na firmę która je montowała? Edytowane 24 Lutego 2016 przez TwojPan taiwan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przewas 24.02.2016 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Fajnie wyglądają-jeśli podobnie jest ze sprawnością i długowiecznością -to mam czego szukałem . Podobne do CIGS-ów,których produkcja jest wstrzymana,amerykanie wykupili fabrykę na Tajwanie -teraz rozpoczną pod własnym szyldem Możesz podać namiary na firmę która je montowała? Sami montowaliśmy, w stopce masz link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adamix 24.02.2016 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Witam wszystkich!Jestem nowy na tym forum ale od dłuższego czasu śledzę kilka wątków. A w szczególności ten.Za chwilę startuję z budową i planuję różne szczegóły i koncepcje. Barth3z , chciałem zapytać o izolację sufitu 30 cm styro. Ty dałeś patrząc od dołu: klej+siatka, 30 cm styro (klejony do płyty), płyta MPF kręcona do spodu wiązarów, wełna, ???? , rozdrobniony pumeks i nie jestem pewien ale sądzę, że jakaś płyta na wierzch.Ale do sedna.Ja planuję tak: płyta GK, folia paroizolacyjna, 30 cm styro (łączone na zakładkę lub pióro-wpust) kręcone do wiązarów (mam możliwości zrobienia sobie różnych uchwytów itp.), pomiędzy wiązary 20 cm mielonych odpadów z twardej pianki PIR, płyta OSB 22 mm. Pytania:Czy jest sens dawać płytę MPF pomiędzy styro a wiązary?Czy dawałeś folię paroizol. a jeśli tak to pomiędzy które warstwy?Czy nie obawiasz się, że klej na suficie będzie pękał?Czy nie obawiasz się utleniania styro wokół lamp (chociaż przy LED pewnie nie będzie kłopotu)?Czy masz jakieś uwagi do i ewent. propozycje modyfikacji twojego wykonania? Będę wdzięczny za odpowiedźPozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.02.2016 07:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Witam wszystkich! Jestem nowy na tym forum ale od dłuższego czasu śledzę kilka wątków. A w szczególności ten. Za chwilę startuję z budową i planuję różne szczegóły i koncepcje. Witaj! Barth3z , chciałem zapytać o izolację sufitu 30 cm styro. Ty dałeś patrząc od dołu: klej+siatka, 30 cm styro (klejony do płyty), płyta MPF kręcona do spodu wiązarów, wełna, ???? , rozdrobniony pumeks i nie jestem pewien ale sądzę, że jakaś płyta na wierzch. Prawie. Mam tak: - Farba gruntująca paroszczelna - siatka + klej - 30 cm styro 0,032 - płyta MFP 22cm - wełna 10cm - proszek PUR ok. 15cm (nie pumeks) - wełna 10cm w części, gdzie mam pomieszczenie poddasza nieużytkowego nie mam proszku tylko 20cm wełny. Ja planuję tak: płyta GK, folia paroizolacyjna, 30 cm styro (łączone na zakładkę lub pióro-wpust) kręcone do wiązarów (mam możliwości zrobienia sobie różnych uchwytów itp.), pomiędzy wiązary 20 cm mielonych odpadów z twardej pianki PIR, płyta OSB 22 mm. Rozumiem, że płty g-k będziesz mocował na jakiś uchwytach ? Uchwyty te będą przebijać folię ? Pytania: Czy jest sens dawać płytę MPF pomiędzy styro a wiązary? U mnie tak, ponieważ miałem lepszą powierzchnię klejenia styropianu. Czy dawałeś folię paroizol. a jeśli tak to pomiędzy które warstwy? Nie. Maluję farbą gruntującą paroizolacyjną. Czy nie obawiasz się, że klej na suficie będzie pękał? Liczę, że nie Czy nie obawiasz się utleniania styro wokół lamp (chociaż przy LED pewnie nie będzie kłopotu)? Żadna lampa nie jest osadzana w styropianie. Czy masz jakieś uwagi do i ewent. propozycje modyfikacji twojego wykonania? Jeśli chodzi o strop i izolację to raczej nic bym nie zmienił. Ale ja mam nietypowy dom - izolowany od wewnątrz. Przy izolacji od zewnątrz zrobiłbym to inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 25.02.2016 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Nie mam rysunku. Ale grubośc skrzynki to jak dobrze pamiętam 16cm. Im więcej schowasz w nadprożu tym lepiej. Chyba odwrotnie. TP ma styro od zewnątrz to raczej powinien dać kasetę jak najbardziej na zewnątrz? Zakładam, że nie jest grubsza niż warstwa styro. Chyba, że nie zrozumiałem Waszej idei. Ja będę dawał XPSa między skrzynki a nadproże, żeby ograniczyć mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 25.02.2016 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Chyba odwrotnie. TP ma styro od zewnątrz to raczej powinien dać kasetę jak najbardziej na zewnątrz? Zakładam, że nie jest grubsza niż warstwa styro. Chyba, że nie zrozumiałem Waszej idei. Ja będę dawał XPSa między skrzynki a nadproże, żeby ograniczyć mostek. Cały zabieg (cofanie nadproża,ma jedynie sens wtedy,kiedy skrzynka żaluzji ma wysokość mniejszą a niżeli 24cm (w moim przypadku bloczek ma 24cm wysokości).Inaczej nie ma to sensu,musiałbym uszkodzić warstwę BK nad nadprożem,a tego zrobić nie mogę.Na mniejsze okna,takie skrzynki się zdarzają,ale niczego to nie zmienia.Jeśli okna są wysunięte w ocieplenie-wszystkie musza być tyle samo.Więc nie może być jedna skrzynka w cofniętym nadprożu-a inna nie.Nie ma strachu,bo pod skrzynki dają maty z aerożelu-i nawet na kamerce termowizyjnej nic nie widać. Takie informacje usłyszałem od montażysty żaluzji z firmy FIX. Nie ukrywam,że mnie to ucieszyło,mogę zastosować nadproża systemowe które wychodzą ok 75zł mb (systemowe Ytong,BK zbrojony) ,Żadnych szalunków itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.02.2016 16:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Chyba odwrotnie. TP ma styro od zewnątrz to raczej powinien dać kasetę jak najbardziej na zewnątrz? Zakładam, że nie jest grubsza niż warstwa styro. Chyba, że nie zrozumiałem Waszej idei. Ja będę dawał XPSa między skrzynki a nadproże, żeby ograniczyć mostek. Racja. Taka skrzynka przy ocieplaniu od zewnątrz to dość duży mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 25.02.2016 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Racja. Taka skrzynka przy ocieplaniu od zewnątrz to dość duży mostek. A przy zbyt dużej skrzynce i niewielkiej grubości izolacji-jest problem aby była w niej schowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
overmind 26.02.2016 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 (edytowane) Hej Bart, Przy pomocy http://www.u-wert.net próbuje odtworzyć twoją ścianę i mam problem z płytą magnezową Poki co mam: - fasada z drewna - wiatroizolacja - 6cm wełny SuperRock - BK YTONG 400 - 30cm EPS 032 - płyta MgO - ? Dobrze czy o czymś zapomniałem ? Przeglądałem karte techniczną płyty MgO ale nie mogę znaleźć następujących informacji: Vapour diffusion resistance μ: (min/max) W/mk Heat capacity c: Wh/kg Możesz mi je podać ? i jeszcze powiedzieć czy wiesz jak niemcy nazywają taką płytę ? Edytowane 26 Lutego 2016 przez overmind Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.02.2016 11:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 W u-wert'cie nie znalazłem tej płyty.Parametry znajdziesz tutaj:http://www.lstech-homes.com/produkty/plyta-magnezowa/informacje-techniczne/ Pomiędzy drewnem na fasadzie a wełną jest wiatroizolacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.03.2016 09:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Wracając jeszcze do wpuszczania piany w ramę okna to widzę, że mwie też to zrobiła w swoim pasywniaku:http://naszdompasywny.pl/?p=810 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 01.03.2016 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 (edytowane) Cały zabieg (cofanie nadproża,ma jedynie sens wtedy,kiedy skrzynka żaluzji ma wysokość mniejszą a niżeli 24cm (w moim przypadku bloczek ma 24cm wysokości).Inaczej nie ma to sensu,musiałbym uszkodzić warstwę BK nad nadprożem,a tego zrobić nie mogę.Na mniejsze okna,takie skrzynki się zdarzają,ale niczego to nie zmienia.Jeśli okna są wysunięte w ocieplenie-wszystkie musza być tyle samo.Więc nie może być jedna skrzynka w cofniętym nadprożu-a inna nie.Nie ma strachu,bo pod skrzynki dają maty z aerożelu-i nawet na kamerce termowizyjnej nic nie widać. Takie informacje usłyszałem od montażysty żaluzji z firmy FIX. Nie ukrywam,że mnie to ucieszyło,mogę zastosować nadproża systemowe które wychodzą ok 75zł mb (systemowe Ytong,BK zbrojony) ,Żadnych szalunków itd. A dlaczego nie możesz "uszkodzić" BK nad nadprożem? No nie czaję. Dlaczego nie możesz zrobić w ścianie 24cm nadproża np 20cm, nad nim podciąć pierwszy rząd bloczków do tych 20cm, albo wymurować jeden rząd choćby z cegły pełnej na tą szerokość 20cm (czy ile tam potrzebujesz). Przecież to jest chwila zabawy. I nie ma znaczenia czy na nadproże 20cm położysz bloczek 24cm czy 20cm bo i tak powierzchnia docisku jest taka sama. Ile tego aerożelu zastosują? 5mm? 10mm? Ile się daje? Nawet jak ma lambdę 0,02 to i tak wiele nie da. Znalazłem jakieś ceny rzędu 200PLN/m2 za 10mm matę. Tyle to kosztuje? To wychodzi 50x więcej niż XPS A tak w ogóle jak miałbym taki problem to bym wolał dać grubszy styro o większej lambdzie, zrobić więcej miejsca na kasety i nie bawić się w wycinanki. Edytowane 1 Marca 2016 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 01.03.2016 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 A dlaczego nie możesz "uszkodzić" BK nad nadprożem? A tak w ogóle jak miałbym taki problem to bym wolał dać grubszy styro o większej lambdzie, zrobić więcej miejsca na kasety i nie bawić się w wycinanki. Firma,która będzie montowała okna,zasugerowała takie ,a nie inne rozwiązanie. FIX (firma montażowa) raczej słynie z poprawnych rozwiązań w tym temacie. Ciągle więcej styro.Jasiek pisze,że przy PC nie można z tym przedobrzyć Z drugiej strony,25cm to max co uważam za sensowne ocieplenie dla bloczka Ytong PP2/035.Mnie ogranicza też system Artbrick,montujący płytkę klinkierową na elewacji.To specjalnie profilowany dla płytek styropian http://www.artbrick.pl/plyta_ociepleniowa.php . Bart,podpowiedział by na tym bloczku ,nie robić żadnych kombinacji z wypuszczeniem okien w warstwę ocieplenia.I własnie tak zrobię,mniejsze koszta-stabilniejsze mocowanie okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 01.03.2016 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 (edytowane) Wracając jeszcze do wpuszczania piany w ramę okna to widzę, że mwie też to zrobiła w swoim pasywniaku: http://naszdompasywny.pl/?p=810 Bartek,czy reklamowałeś kiedyś okno lub szybę w nim? Można zrobić wszystko.Trzeba mieć świadomość,że w razie jakiejkolwiek reklamacji-producent zrobi wszystko,aby ją odrzucić.I tylko o ten fakt chodzi. Muszę zrezygnować z wykonania elewacji we własnym zakresie,ponieważ gwarancja na elewację z płytek klinkierowych jest na cały system-inaczej o gwarancji mogę pomarzyć.Nie zaryzykuję.Całość będzie kosztowała 35k pln,z czego położenie styro-na którym mógłbym zaoszczędzić klejąc samemu to ok 4-5k. Pozostaje skupić się nad kontrolą wykonania. Edytowane 1 Marca 2016 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 01.03.2016 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Wracając jeszcze do wpuszczania piany w ramę okna to widzę, że mwie też to zrobiła w swoim pasywniaku: http://naszdompasywny.pl/?p=810 Inaczej. mwie zrobila prawie to samo co ja. Ocieplila poszerzenie systemowe HS. Ja wkladalem dociety styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 03.03.2016 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Bart,pisałeś że masz dosyć "tłusty" szpalet okienny.Podaj proszę wymiar,a jak to nie kłopot wrzuć fotkę jak to wygląda z zewnątrz.U mnie ma byc 27cm.Zastanawiam się jak to będzie wyglądało przy mniejszych oknach....Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.03.2016 09:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 U mnie 35cm zewn. i 25 wewn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 03.03.2016 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 U mnie 35cm zewn. i 25 wewn. Wow,więcej niż u mnie.To dobrze,nie będe jedyny wyśmiewany na forum,że mieszkam w bunkrze (żart,mam to gdzieś) Dzięki.Może fotka?Twoje odczucia-jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przewas 03.03.2016 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Wow,więcej niż u mnie.To dobrze,nie będe jedyny wyśmiewany na forum,że mieszkam w bunkrze (żart,mam to gdzieś) Dzięki.Może fotka?Twoje odczucia-jak to wygląda. Piszecie o bunkrze... 50 cm wew 20 zew ale da sie przyzwyczaić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.03.2016 07:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Wow,więcej niż u mnie.To dobrze,nie będe jedyny wyśmiewany na forum,że mieszkam w bunkrze (żart,mam to gdzieś) Dzięki.Może fotka?Twoje odczucia-jak to wygląda. Robię Ci fotkę przy najbliższej okazji. Jak dla mnie to te szerokie szpalety kompletnie nie zwracają uwagi. Mi to kompletnie nie przeszkadza, a jeśli innym przeszkadza to ich problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.