Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komentarze do EX House - pasywna stodoła


Recommended Posts

  • 2 months później...
  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witaj. Jesli znalazl bys kiedyś chwilę czasu i mial byś ochotę to prosze wstaw zdjecia twojej drewnianej elewacji z bliska. Tzn jak wyglądają polaczenia desek i miejsca w których sa wkrety. Jeśli bys mogl to rowniez polaczenie dachu domu z dachem garazu. Przy okazji - jak teraz oceniasz ocieplenie od środka ? Drugi raz również byś sie na to zdecydował ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Czesc,

 

tak sobie przegladalem forum i trafiem na twoj domek - z moim proszkiem.....

 

ciesze sie ze proszek sie przydal - jednak chcialbym sprostowac cos co napisales:

 

"Wielu myli proszek od Pigeona z proszkiem PUR, a są całkiem inne proszki. Proszek PUR jest znacznie cieplejszy, o mniejszej granulacji a proszek od pigeona to po prostu zmielony pumeks. Pumeks jednak nadaje się do izolacji fundamentów, bo nie podciąga kapilarnie, jest cieższy, i trzyma ciepło."

 

 

Niestety ale wielu to wprowadziles w blad tym wpisem. - bo pumeks to jest tylko nazwa zwyczajowa czy handlowa - produktu ktory powstaje ze sztywnej pianki PUR. Dodatkowo pumeks tak z definicji to jest skala wukaniczna a tym chyba nie sypales.

 

 

Wiec w twojej opini nie powinien sie pojawiac jako definicja czegos do ocieplania a juz na pewno roznego od proszku PUR.

To tak jak bys opone definiowal jako wegiel do palenia. Owszem mozna tym palic zawiera nawet wegiel- ale nie jest to paliwem.

 

 

PUR czyli poliuretany to bardzo szeroka gama produktow - od podeszw budow po odbojniki dla statkow, materacy do spania i np sztucznej skory do tapicerki samochodow. Poliuretan udaje tez skorzana garderobe w Zara czy Reserved.

 

Wierz mi robimy to od ponad 35 lat.

 

Sztywna pianka PUR moze miec tyle postaci i struktur ze ciezko wymienic. Moze tez miec rozne gestosci twardosc sztywnosc, komorki zamkniete - lub otwarte (jakie ma moj pumeks??????) - ma zamkniete -wiec o wiele lepsze do ocieplania niz zwykla pianka pur bo ta jest otwartokkomorkowa.

 

Pozostaje jednak PUREm czyli surowcem materialem a pumeksem, paskiem czy plyta izolacyjna jest tylko produkt z niej zrobiony (ta sa tylko rzeczy z PUR)

 

Zapewniem cie ze kazdy inny proszek pur moze miec tez o wiele wieksza gradacje od mojego proszku - kwestia mlyna lub jego struktury..

 

Npisalem to tylko tak dla scislosci. Warto wiedziec dokladnie o czym sie pisze.

 

Znam firmy pumeksowe ktore tnia na "pumeksy" pianke z odpadow z plyt warstwowych?

I "to" zapakowane w etykiete z napisem Pumeks - to juz jest pumeksem czy ciagle pianka PUR?

 

 

BTW - badzo ladnie ci dom wyszedl.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pigeon, bardzo dziękuję za sprostowanie. Moje "różnice" pomiędzy proszkiem PUR jaki posiadałem (odpad po cięciach płyt obornickich) a proszkiem od ciebie były czysto organoleptyczne. Twój proszek jest znacznie większej gradacji, jest cięższy (porównując te same objętości) oraz jest twardszy.

Twój proszek jest idealny pod fundamenty, a ten "PUR" który posiadam z ciecia płyt idealnie nadaje się do zasypu stropu.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Jesli znalazl bys kiedyś chwilę czasu i mial byś ochotę to prosze wstaw zdjecia twojej drewnianej elewacji z bliska. Tzn jak wyglądają polaczenia desek i miejsca w których sa wkrety. Jeśli bys mogl to rowniez polaczenie dachu domu z dachem garazu. Przy okazji - jak teraz oceniasz ocieplenie od środka ? Drugi raz również byś sie na to zdecydował ?

 

Zdjęcia wrzuce jak znajdę chwilę.

Co do izolacji od wewnątrz, tak, zdecydowanie zrobiłbym to raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

czy mógłbyś nieco opowiedzieć jak się sprawuje split działający w kanałach wydrążonych w styro?

 

Nic się tam nie skrapla?

 

Jak z dźwiękami, słyszalne?

 

Czy testowałeś też chłodzenie i jaki był efekt?

 

Jaki masz model klimy na jaką kubaturę domu?

 

Skąd pobierasz powietrze?

 

miloszenko, nie zrobiłem splita w kanałówce. Split wisi sobie jako samodzielna jednostka w salonie (GREE U-Crown), a wentylacja osobno, więc nic się nie wykrapla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barth wróciłeś !

No ja cieszę się bardzo. Czy ogrzewanie sprawdza się tak jak założyłes ?

OZC a życie to chyba najbardziej interesuje .

Grzejesz ? (a grzejesz :) ) w płaskiej czy w 2 taryfach?

Dzięki .Pozdro

 

Jestem, stęskniłem się ;)

 

Ogrzewanie nie sprawdza się jak założyłem, tzn. nie zupełnie.Chodzi o to, że czym innym jest temperatura z klimy, a czym innym temperatura z podłogówki. O ile 22,5oC podłogówki daje ciepło, o tyle ogrzewanie z klimy musi być ustawione na 24oC, aby odczuć porównywalną temperaturę. Stąd nie da się tego zgrać w automacie i klimę załączam ręcznie, jak potrzeba.

 

Co do rachunków, to w zeszłym sezonie grzanie pożarło jakieś 550zł. Kable szły tylko w 2 taryfie, klima również w 1. W tym roku idzie nieco więcej, bo w domu chodzimy w krótkich spodankach/koszulkach. Temperatura oscyluje w okolicach 23,5 w zależności od źródła ciepła. ;)

 

Kolejna sprawa to bezwładność ... Ta sięga kilkunastu godzin. Nie idzie tego ogarnąć...

 

Co do OZC to podane w stopce zapotrzebowanie było dla temp. 20oC. Dla tych temperatur jakie obecnie utrzymuje zapotrzebowanie jest gdzieś 3x większe. Z tego wynika, ze daleko mu do pasywnego. Mimo to 600-700zł za sezon grzewczy domu 145m2 w temp. 23,5oC jest dla mnie bardzo dobrym osiągnięciem ;) Gdyby mi się jeszcze chciało dokończyć pare detali, to coś bym może jeszcze na tym ugrał.

 

Obecnie robię nowe reku, na wymienniku RS160 recair'a i obudowuję go 5cm XPS'em o lambdzie 0,030. Pudło wyjdzie 50% mniejsze od poprzedniej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem, stęskniłem się ;)

 

Ogrzewanie nie sprawdza się jak założyłem, tzn. nie zupełnie.Chodzi o to, że czym innym jest temperatura z klimy, a czym innym temperatura z podłogówki. O ile 22,5oC podłogówki daje ciepło, o tyle ogrzewanie z klimy musi być ustawione na 24oC, aby odczuć porównywalną temperaturę. Stąd nie da się tego zgrać w automacie i klimę załączam ręcznie, jak potrzeba.

 

Co do rachunków, to w zeszłym sezonie grzanie pożarło jakieś 550zł. Kable szły tylko w 2 taryfie, klima również w 1. W tym roku idzie nieco więcej, bo w domu chodzimy w krótkich spodankach/koszulkach. Temperatura oscyluje w okolicach 23,5 w zależności od źródła ciepła. ;)

 

Kolejna sprawa to bezwładność ... Ta sięga kilkunastu godzin. Nie idzie tego ogarnąć...

 

Co do OZC to podane w stopce zapotrzebowanie było dla temp. 20oC. Dla tych temperatur jakie obecnie utrzymuje zapotrzebowanie jest gdzieś 3x większe. Z tego wynika, ze daleko mu do pasywnego. Mimo to 600-700zł za sezon grzewczy domu 145m2 w temp. 23,5oC jest dla mnie bardzo dobrym osiągnięciem ;) Gdyby mi się jeszcze chciało dokończyć pare detali, to coś bym może jeszcze na tym ugrał.

 

Obecnie robię nowe reku, na wymienniku RS160 recair'a i obudowuję go 5cm XPS'em o lambdzie 0,030. Pudło wyjdzie 50% mniejsze od poprzedniej wersji.

 

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to wiodącym ogrzewaniem są kable w Bardzo grubej wylewce o ile dobrze pamiętam.

A klima to kiedy Ci się przydaje ?Są tzw doły temperaturowe ?

"daleko mu do pasywnego " he , he Ty i tak zakrzywiłeś fizykę a w pasywnym to pewnie nie chciałbyś mieszkać .

Dzieki wielkie za newsy z "Tesli "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to wiodącym ogrzewaniem są kable w Bardzo grubej wylewce o ile dobrze pamiętam.

 

Tak, 12cm chudziaka z betonu B20, na to ok 8 cm wylewki. Kable ulokowane w dolnej warstwie wylewki.

 

A klima to kiedy Ci się przydaje ?Są tzw doły temperaturowe ?

 

Przeważnie wieczorami, jak żonie "zimno" :D

 

Sorry , ostatnie pytanie . Kable dałbyś wyżej ? No wiesz , na zasadzie w warstwie kleju ? U krzycha chyba było cos takiego .

 

Zdecydowanie kable ! Tanie i praktyczne. Żadnych termostatów na ścianach, wszystko sterowane z fibaro. ;)

Tylko ta bezwładność. Nie dość ze gruba "posadzka", to jeszcze kable o najmniejszej mocy (10W/mb) z rozstawem co 20cm. Zanim ruszysz taką posadzkę to dzień minie :)

 

Teraz mam ustawione grzanie kablami tylko na 2h w ciągu doby - 13:00-15:00. Jak są większe mrozy to z ręki odpalam na weekend na dłużej. Dzięki temu kolejny 5 dni robocze z tymi dwoma godzinami spokojnie wystarcza. No i w razie potrzeb dogrzewam klimą jak temp. spadnie do ok 22-22,5oC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 12cm chudziaka z betonu B20, na to ok 8 cm wylewki. Kable ulokowane w dolnej warstwie wylewki.

 

 

 

Przeważnie wieczorami, jak żonie "zimno" :D

 

 

 

Zdecydowanie kable ! Tanie i praktyczne. Żadnych termostatów na ścianach, wszystko sterowane z fibaro. ;)

Tylko ta bezwładność. Nie dość ze gruba "posadzka", to jeszcze kable o najmniejszej mocy (10W/mb) z rozstawem co 20cm. Zanim ruszysz taką posadzkę to dzień minie :)

 

Teraz mam ustawione grzanie kablami tylko na 2h w ciągu doby - 13:00-15:00. Jak są większe mrozy to z ręki odpalam na weekend na dłużej. Dzięki temu kolejny 5 dni robocze z tymi dwoma godzinami spokojnie wystarcza. No i w razie potrzeb dogrzewam klimą jak temp. spadnie do ok 22-22,5oC.

 

Czyli to jest takie prewencyjne "grzanie " niż grzanie .

Czy uważasz , że w Twoim przypadku te kable powinny być wyżej ? Wylewka cieńsza ? Coś by to dało ? Pewnie ciężko stwierdzić ...

W okresie przejściowym używasz pewnie tylko splita . Czy podłoga jest wyczuwalnie "chłodna" ? obojętna ?

Dzięki . No przykro mi .Pionierzy tak mają :)

Aleś Ty kawał dobrej roboty odwalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jest takie prewencyjne "grzanie " niż grzanie .

Czy uważasz , że w Twoim przypadku te kable powinny być wyżej ? Wylewka cieńsza ? Coś by to dało ? Pewnie ciężko stwierdzić ...

 

Grubość posadzki i wysokość kabli w wylewce bym został. Zmieniłbym tylko ich moc, aby w ciągu tych dwóch godzin w ciągu dnia wpakować więcej mocy.

 

Wg mnie kable zaraz pod panelami, czy w kleju pod kaflami są bezsensu, bo ani nie wykorzystasz akumulacji, ani 2 taryfy. A w 1 taryfie nie opłaca się grać.

 

W okresie przejściowym używasz pewnie tylko splita . Czy podłoga jest wyczuwalnie "chłodna" ? obojętna ?

 

"Obojętna". W ogóle nie czuję żadnego dyskomfortu.

Zimną jednak da się odczuć zimną podłogę w miejscach w których nie grzeję. Np. teraz w sypialni panele są odczuwalnie chłodne, bo tam jeszcze nigdy nie grzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Bartku, dawno Cię nie było. Ja niestety ciągle nie zacząłem, ale nie ma tego złego. Przynajmniej mogę się Twym dodatkowym doświadczeniem posiłkować. Piszesz o dużej akumulacji, czyli wylewka cieńsza? A co ze ścianami działowymi, może wystarczyłyby z regipsu lub z BK? Czyli pokoje dzieci dogrzewasz głównie podłogówką, bo klima raczej tam słabo "dociera"? Czemu robisz nowe reku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o dużej akumulacji, czyli wylewka cieńsza?

 

Cześć Marku. Nie, raczej mocniejsze kable.

 

A co ze ścianami działowymi, może wystarczyłyby z regipsu lub z BK?

 

Zdecydowanie tylko i wyłącznie SILKA :)

 

Czyli pokoje dzieci dogrzewasz głównie podłogówką, bo klima raczej tam słabo "dociera"?

 

Dociera, dociera, ale doszedłem do wniosku, że lepiej ze względu na komfort grzać podłogówką w 2 taryfie niż klimą w 1.

 

Czemu robisz nowe reku?

 

bo tamte wyszło mi za duże pudło. Spiżarkę\pom. techniczne mam bardzo małe a chcę tam jeszcze wpakować cały osprzęt do mojego wypasionego (planowanego) akwarium w tym mauzer 600L na podmiankę wody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tutaj pierwszy raz, więc się przywitam.

Świetny dziennik i dom :)

Fajnie Bartek, że wróciłeś na forum :)

 

Czy mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego OZC liczy się dla 20*C, a nie dla np. 22*C?

Raczej nikt nie utrzymuje takiej temperatury w domu, a to nie jest miarodalne do liczenia opłacalności pompy ciepła. W przypadku Bartka ta różnica jest dość duża.

Biorąc pod uwagę twoje doświadczenie, gdzie leży granica dla opłacalności pompy ciepła cwu i pompy ciepła dla co i cwu?

Moj dom będzie miał zapotrzebowanie około 3500kwh na co (dla 20*C) i 1800 dla cwu, czy opłaca się cokolwiek kombinować poza kablami plus ogrzewaniem cwu grzałkami?

Czyli uważasz, że po prostu zmiana kabla z 10w/m na 18w/m rozwiązała by twój problem ze sterowaniem?

Bo zdaje mi się, że zamiast ruszenia posadzki po jednym dniu, miałbyś jakieś odczucie po mniej więcej połowie. A to chyba też tak średnio.

Jakie masz odczucie temperatury w pomieszczeniach z kafelkami? Chyba w twoim domu ciepła podłoga przegrzała by dom, jak Sb z tym radzisz?

Skoro używasz głównie kabli do grzania to czy kupiłbyś klimatyzator jeszcze raz?

Pozatym opowiedz troszkę więcej o fibaro, jakich funkcji używasz, czy myślałeś wcześniej nad zamiennikami?

 

Przepraszam za tak dużo pytań naraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...