gandw 30.04.2013 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Witam! Mam problem - ściana ok. 5m2 ma kiepski tynk, częściowo odparzony. Nie chcę tego skuwać, bo nie pęka, nie odpada, strach to ruszać - chcę zrobić ścianę z suchej zabudowy g-k. Klejenie płyt do tynku odpada z powyższych względów, więc jak to zrobić? Zależy mi na minimalnej grubości, stelaż przykręcę długimi kołkami żeby dobrze trzymały się muru. Mam problem znaleźć system budowy takiej ścianki, większość opisuje budowę ścianek działowych. Na stronie Norgipsu jest system na profilach kapeluszowych - sprawdzi się takie rozwiązanie? Czy Knauf ma coś podobnego w ofercie? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pieknyromek 30.04.2013 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Profile kapeluszowe są ok, mam je na suficie. Pewnie na ścianę też można. Jeśli jednak pod tynkiem są pustki to nie wiem czy jak będziesz wiercił w ścianie dziury na kołki, ten tynk Ci nie odpadnie. Jeśli nie to przy odpowiednio głęboko osadzonych kołkach powinno być ok. Chociaż szczerze mówiąc ja bym jednak ten tynk skuł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandw 30.04.2013 20:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Nie chcę skuwać tynku, to już postanowiłem, chcę tylko sensownie zrobić te płyty g-k. Teraz myślę czy nie zrobić normalnego stelażu na profilach UD30 na podłogę i sufit, a pomiędzy CD60, mocowane do ściany ESkami. Dzięki temu lepiej wypoziomuję sobie ściankę, a grubość zabudowy wyjdzie 30mm+12,5mm czyli nie tak źle. Kołki dam długie i porządne, więc nie mam o to obaw. Pojawiają mi się na razie takie pytania: 1. Jak przykręcić profil podłogowy jeśli mam stary parkiet? Przykręcić do niego? Czy chyba sensowniej przez niego do podłogi?2. Profile CD w takim wypadku przykręca się blachowkrętami do UD? Bo wydaje mi się że nie, bo płyty będą pracować, podobnie jak przy suficie. Tylko do ESek.3. W tym pokoju będzie też sufit podwieszony, ale myślałem zrobić go w dalszej kolejności, tylko nie wiem czy wtedy między nim a ścianką g-k połączenie ślizgowe tak jak z resztą ścian? Czy sztywne spoinowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 01.05.2013 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 zamiast tradycyjnej zabudowy zainteresuj się michnosystem. mniej odejdziesz od ściany i mniej będziesz miał wiercenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandw 01.05.2013 21:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Dzięki za ten pomysł, wygląda to wszystko bardzo ciekawie, będę musiał zgłębić temat. A jeśli zdecydowałbym się jednak na konstrukcję z profili, mógłbyś odpowiedzieć na powyższe pytania? Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 30.08.2014 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 ud do scian, podlogi i sufitu najlepiej z podkladka tasmy izolacyjnej aku. cd rozstawiasz pionowo co 60cm mocujac kazdy przynajmniej dwoma esami dolny max 120cm od podlogi i gorny max 40cm od sufitu moze byc blizej ale tak by pomiedzy esami nie bylo wiecaj jak 120cm. (mocowanie plyt poziomo da wyzsza sztywnosc tylko cd co 40-50cm). Z czego wynika ta wyższa sztywność? Chcę obudować "klatkę schodową" płytami, umieszczając w ściankach Akuwełnę 5cm Izowera. Zważywszy na wysokość, wygodniej mi (z rusztowania) płyty dawać poziomo. Będę mocował na ESach, więc profile (CD) wełnie nie zawadzą, natomiast chyba byłoby dobrze aby ESy wypadały na styku płyt wełny, czyli mogę je dawać co 60cm (no chyba że przy zagęszczonym ruszczie to w niczym nie lepsze jak co 120cm). Płyty daję Ogień, wolałbym jednowarstwowo płytować. Co o tym myślicie, może tak być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 30.08.2014 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 wstęga wzdłużna rdzenia jest mocniejsza gdy przebiega poprzecznie do profili. a innym słabym ogniwem jest łączenie płyt na profilu, i im ich mniej i są krótsze tym lepiej. płyta F w jednej warstwie o'k bedzie twardsza okładzina. Wełna? no w ściance rozumiem ale pod okładziną typu "na blachę"? Co do łączeń na płycie - racja, jasne. Ale w tę "wstęgę wzdłużną rdzenia" się wpatruję i nie mam pomysłu o co chodzi... BTW, spotkałem się z opinią (z, ponoć, szkoleń Knaufa czy Rigipsa) że płyty na ścianki/tynki należy dawać właśnie w pionie (ze względu na wytrzymałość). Tak też przedstawiają to producenci (ale to może dlatego że zwykle tak w praktyce pasuje lepiej). Jest to przedścianka (tak to się chyba nazywa) na ścianie nośnej wewnętrznej, rozdzielającej dwa lokale, i chcę je (te lokale, bez nadmiernych wysiłków) odseparować trochę również akustycznie. A okładzina jest "na blachę" (co jak się domyślam znaczy "na ESach"), bo primo sądzę że łatwiej mi to będzie wypionować, secundo w zeszytach producentów takie rozwiązanie jest dopuszczalne i łatwe/tanie dla wysokich (6m w najwyższym punkcie) ścian. pzdr, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.