grzeniu666 07.05.2013 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Piszę tutaj bo w sprawach konstrukcji do chyba uzasadnione miejsce? Chcemy spróbować wykonać płaski daszek nad wejściem bez podparcia "na zewnątrz", tj. tylko zamocowany do elewacji (muru). Najlepiej aby był dość masywny wizualnie, czyli gruby na jakieś 20cm. Z tej przekładki z 4cm XPS500 (to dla jakiegoś odcięcia mostka) może udałoby się zrezygnować i dać wyłącznie wełnę od spodu daszka. To 90cm (czyli 70cm od lica ocieplonej ściany) można ewentualnie zmniejszyć. Nad daszkiem 3,4m do dachu, tam są zamontowane płotki. Czy taki szkielet jak niżej jest sensownym kierunkiem (detale jeszcze nie wyrysowane, narazie "w głowie")? http://monikacichon.com/daszek-wej-1a.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 07.05.2013 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 (edytowane) Nie wystarczy umieć rysować. Trzeba jeszcze mieć trochę wiedzy, aby rysować z .. sensem Nie doceniasz obciążeń pochodzących od natury (wiatr, śnieg, oblodzenie i takie inne, działające statycznie lub dynamicznie, osobno lub ...razem ) oraz równowagi momentów sił. Czy liczysz, że to styropian przejmie większośc tych sił i momentów? Edytowane 7 Maja 2013 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 07.05.2013 21:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Uzupełniając informację: - płotek śniegowy jest 2m długości tylko nad wejściem,- okap jest b. krótki tj. jakieś 10cm+szerokość rynny,- zimą śnieg spadający z dachu w miejscach bez płotków na ziemi lądował jakieś 70cm od docelowego lica ściany,- myślę, że to zadaszenie mógłbym skrócić nawet do 60cm (40cm poza lico ściany). @JTD, a gdzie ja napisałem że wystarczy "umieć rysować", miałem to przepraszam zaśpiewać lub zatańczyć? XPS to nie jest styropian, i nie jest wymogiem, ale to chyba też jasno napisałem (ale nie wystarczy umieć czytać...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 08.05.2013 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 (edytowane) XPS to nie jest styropian, i nie jest wymogiem, ale to chyba też jasno napisałem (ale nie wystarczy umieć czytać...) Chwileczkę! A co to za napis poniżej "STYRO 25 cm" Który zatem z tych dwóch napisów dotyczy ocieplenia ściany - "XPS 500" czy "STYRO 25"? Przecież nie tylko ten kawałek XPS 500 będzie przenosił obciążenia, ale jeszcze większe ten "styro 25"! Twoje opisy rzeczywiście trzeba umieć czytać! Edytowane 8 Maja 2013 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 08.05.2013 21:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Styro 25 to docelowe ocieplenie muru, będzie wokół daszka, ale nie będzie go w żaden sposób utrzymywało, ewentualnie w małej części osłaniało od wiatru . Na rysunku zaznaczone niebieskim obrysem. Górny rysunek to rzut z góry, dolny przekrój z boku. To skrótowe amatorskie rysunki. XPS500 jest niebieskim kolorem (wypełnieniem, na dolnym rysunku "wyjechało" mi się nim za nisko). Tę konstrukcję (w aktualnym założeniu drewnianą) chcę przykręcić do muru, pierwotnie chciałem z przekładką z XPS500 (ale to nie konieczne jeśli obniży "sztywność" zamocowania daszka, te mostki punktowe docieplę od środka daszka wełną np.). Grubości desek też narysowałem prowizoryczne. Raczej dał bym grubą dechę od muru (jakieś 5-6cm?), a pozostałe deski "ramy" może nawet calówki aby było lżejsze, zbijane gwoździami skrętnymi (zostały mi po dachu) i skręcane kątownikami ciesielskimi. Od ogółu do szczegółu. Mur jest z cegły silikatowej, nadproże nad wejście "lane" betonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 09.05.2013 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 (edytowane) A więc kolejno: 1. Musisz sobie zdawać sprawę, że ta drewniana konstrukcja długo nie wytrzyma (nawet, jeśli ją zabezpieczysz odpowiednim impregnatem i lazurą ostateczną). 2. Długo też nie będzie sztywna, bo nie pomogą nawet te gwoździe spiralne. Wszystkie złącza w niedługim czasie się poluzują wskutek wyżej wspomnianych zmiennych obciążeń, naprężeń termicznych i wysychania drewna 3. Tylko jeden rząd śrub mocujących daszek do ściany spowoduje szybkie "kiwanie" całej konstrukcji wskutek nadmiernych obciążeń na nie działających. 4. Daruj sobie też ten XPS 500 - więcej sprawi szkody niż pożytku. Daszek powinien być przykręcony do muru bez "pośredników" Reasumując: jeśli chcesz mieć porządny daszek na dłużej, to zastosuj konstrukcję spawaną (nitowaną) metalową (stal cienkościenna malowana proszkowo lub aluminium). Jeśli nie zależy Ci na trwałości, to niech będzie to drewno, ale przynajmniej skręcane wkrętami do drewna, a nie zbijane gwoździami. Zasadą powinno też być mocowanie takiego daszku przynajmniej dwoma rzędami śrub (kotew) do muru. Pozdrawiam Edytowane 9 Maja 2013 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynata 09.05.2013 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Mnie dekarz zrobił taki wolnowiszący daszek na konstrukcji stalowej mocowanej do stropu,na to płyta osb,pokrycie mam z lekkiego aluminium,ale to do dachu było dobierane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeembo 10.05.2013 05:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 połączenie desek prostopadłych do ściany z tą dechą, która jest przymocowana do ściany to będzie największy problem, bo tam będzie największe obciążenie przekazane, a możliwości usztywnienia tego połączenia są raczej marne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.