Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom na płycie, energooszczędny, projekt i wykonanie własne.


Recommended Posts

Witam w dzienniku. Przeczytałem wszystko, a bardziej pooglądałem;) Gratuluję jakości wykonania, no i tego porządku.

 

 

 

 

Szafka musi być stabilna i to bardzo, a poza tym pralka lubi się poruszać, może przesuwać się na szafce. Mam podobne rozwiązanie, niby lepiej się wkłada, ale pralki trzeba pilnować:bash:

 

Dziękuję.

Tak pomyślę o zapanowaniu nad pralką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 651
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Odgrzeje troche temat z płytą :-) Mam pytanie co do tych podpórek do ściągania betonu. W którym momencie ściąga się z nich rurki? Zaraz po wylaniu i przekładasz je dalej czy dopiero na sam koniec po związaniu betonu? Pytam, bo mam płyte 170m2 i "troche" tych rurek bym potrzebował by dać od razu na całość Wyszło mi 54 podpórki i 23 rurki 3 metrowe Zastanawiam się czy rurek nie zamienić na pręty zbrojeniowe Wyszło by taniej a je potem wykorzystam na strop.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie się wydaje że one zostają w betonie - jak po nich ściągasz łatą beton to od górnej krawędzi lecisz.. więc jak wyjmiesz to potem masz ślady. chyba że jak zwiąże ale wtedy trzeba też dolewać.. no i od góry są zakleszczone jakby w otulinie więc jakoś ładnie ciężko będzie je wyciągnąć..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje troche temat z płytą :-) Mam pytanie co do tych podpórek do ściągania betonu. W którym momencie ściąga się z nich rurki? Zaraz po wylaniu i przekładasz je dalej czy dopiero na sam koniec po związaniu betonu? Pytam, bo mam płyte 170m2 i "troche" tych rurek bym potrzebował by dać od razu na całość Wyszło mi 54 podpórki i 23 rurki 3 metrowe Zastanawiam się czy rurek nie zamienić na pręty zbrojeniowe Wyszło by taniej a je potem wykorzystam na strop.

Dzięki

 

Witam.

Wystarczą dwie rury, które jeszcze przed wylaniem betonu kładziesz na podpory i regulując śrubami uzyskujesz właściwy poziom.

Następnie przesuwasz i powtarzasz niwelację kolejnego odcinka itd.

Wybierasz układ przesuwania rur wzdłuż fundamentu.

Zalewasz odcinkami o długości rury powiedzmy 6m, po ściągnięciu łatą nadmiaru betonu na tym odcinku natychmiast przesuwasz rury o kolejną ich długość itd.

Po zalaniu całości płyty natychmiast wchodzisz i uzupełniasz bruzdy "z wiadra" zacierając ślad cofasz się.

Następnie łata wibracyjna i jedziesz po całości pasami. Pod łatą znikają wszelkie nierówności (twoje ślady po butach itp.)

 

0001_beton.jpg

 

0002_beton.jpg

 

0003_beton.jpg

 

0004_beton.jpg

 

Ja po zalaniu zostałem sam więc musiałem się śpieszyć, beton szybko wiązał i jeszcze musiałem wykonać obniżenie w łazience pod brodzik.

Wszystko robisz na "płynnym" betonie, żadnego uzupełniania po związaniu.

Powodzenia.

Edytowane przez Sadysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Witam wszystkich, przeczytałem dwa razy dziennik Sadysty, kupa praktycznej wiedzy, będę tu zaglądał regularnie wielki szacum dla Ciebie :cool:

Postanowiłem zbudować dom na płycie, czy moglibyście podrzucić namiary na biura wykonujące projekty płyt.

Pozdrawiam

Edytowane przez Misiek1970
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadysta, jak rozwiązałeś problem odprowadzenia wody deszczowej z płyty. Po wyłożeniu folią masz szczelny zbiornik, do czasu, kiedy nie ma zbrojenia można go osuszyć metodą "szmata + wiadro", natomiast gdy jest zbrojenie, to odpada ta metoda. Gdy masz ekipę, to można celować w pogodę, bo zrobią to w kilka dni i ryzyko zalania jest nikłe. Ja podobnie jak Ty, będę robił sam więc rozciągnie się wszystko w czasie. Bardziej za mną przemawia położenie izolacji pod styropianem. W razie czego można zrobić tymczasowy odpływ w bocznym szalunku w najniższym miejscu. Edytowane przez Misiek1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Hej,

Na początek wielkie wyrazy uznania za to jak prowadzisz budowę i relacje z niej.

 

Chciałbym się dopytać o pewien szczegół, mianowicie ocieplenie murłaty. Dawałeś tam kliny praktycznie na ścisk do membrany dachowej. Nie zakłóci to wentylacji więźby? Nie wiem w tej kwestii zbyt wiele.

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadysta, jak rozwiązałeś problem odprowadzenia wody deszczowej z płyty. Po wyłożeniu folią masz szczelny zbiornik, do czasu, kiedy nie ma zbrojenia można go osuszyć metodą "szmata + wiadro", natomiast gdy jest zbrojenie, to odpada ta metoda. Gdy masz ekipę, to można celować w pogodę, bo zrobią to w kilka dni i ryzyko zalania jest nikłe. Ja podobnie jak Ty, będę robił sam więc rozciągnie się wszystko w czasie. Bardziej za mną przemawia położenie izolacji pod styropianem. W razie czego można zrobić tymczasowy odpływ w bocznym szalunku w najniższym miejscu.

 

Witam.

 

Możesz wykorzystać najniżej położony wlot rury kanalizacyjnej jak ja:

 

01_plyta.jpg

 

Nie mam lepszej fotografii, zostaw nisko wyprowadzony kielich rury i to wszystko. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...