wojtek_5 30.06.2013 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 ściany zbrojone, lane W8, grunt piasczysty, wody gruntowe poniżej ławy, ale okresowo (raz na 10-15 lat) poziom się podnosiCo byście poradzili w temacie izolacji hydro i termo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grinio 07.07.2013 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 WitamPodłącze się pod temat bo mam ten sam dylemat. mam już wylane ściany B25W8 i muszę je zaizolować i ocieplić. I jeszcze czym zakleić otwory po ściągach??Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 07.07.2013 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Dwa magiczne skróty:hydroizolacja - KMB (masy bitumiczno-kauczukowe, średnio lub grubowarstwowe, dwuskładnikowe)termoizolacja - XPSPrzy wybraniu dobrego systemu i rzetelnym wykonaniu zapominamy o tym co pod ziemią i śpimy spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtek_5 08.07.2013 11:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 CZy na XPS należy dać folię kubełkową ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 08.07.2013 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Folia kubełkowa chroni termoizolacje i hydroizolację przed uszkodzeniem mechanicznym podczas zasypywania, ewentualnie przed przerastaniem korzeni. Jeśli grunt jest pewny (np. zasyp piaskiem) folię tą może zastąpić zwykła folia budowlana (by nie sypało się za termoizolację). Nie chroni ona przed wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek-Krakow 12.07.2013 03:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Kolego, jak dajesz W8 (ja też będę taki lał, i ławy i fundamenty z lanego betonu) to wystarczy "izolacja wodna typu lekkiego".Sam beton to będzie jakbyś budował basen, więc na przeciwwodną niema sensu wydawać majątek, ważne żeby warstwa papy miała te 4 - 5 mm, żeby dobrze odciąć poziomo kapilarne sprawy. Sam fundament może w wodzie stać dziesiątki lat, byleby dobrze odciąć od fundamentów dom.No i drenaż nie zaszkodzi.Co do betonu, poproś o certyfikat żeby Cię w konia nie zrobili i nie sprzedali zwykłego, a co do wody - papa nie przepuści, sprawdzone przez pokolenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 13.07.2013 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Inwestorom prywatnym wydaje się, że jak fundament wylany z dobrego betonu, to średnia lub cieżka pionowa hydroizolacja jest niepotrzebna. Z drugiej strony jest projektowana kubaturówka (centra handlowe, apartamentowce, biurowce), gdzie nigdzie nie spotkałem się z lekką izolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 13.07.2013 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Jezeli nie ma piwnicy to nie trzeba izolować w pionie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek-Krakow 15.07.2013 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 O ile wiem fundamenty mogą spokojnie przez lata (przez dziesiątki lat) stać w wodzie i nic się im nie stanie. Papa załatwi sprawę poziomą i po problemie (tak w uproszczeniu laika). Tu raczej nikt nie buduje biurowca, a to wystarczy na dłużej niż statystycznie się będzie żyło. Dawniej jakoś budowali bez super systemów 15 warstwowych i jakoś domy stoją, to chyba ta papa i lepik nie takie złe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 15.07.2013 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Ja wypowiadam swoje zdanie od strony wykonawcy, dzięki takim poglądom jak przedstawione wyżej mam pracę. Gdy zaczynałem to odtwarzaliśmy lub robiliśmy izolacje w budynkach stawianych lata temu, gdy nie było tych systemów i starczał lepik i papa. Teraz co raz częściej robię izolacje w domach kilkuletnich, gdzie inwestorzy zaoszczędzili, chociaż systemy istniały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grinio 24.07.2013 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 I tutaj miałem problem z izolacją poziomą. Sam system ścian wylewanych i zbrojonych nie przewiduje stosowania izolacji z papy gdyż na łączeniu ława- ściana przez papę robi się przerwanie monolitiu i naraża na korozję zbrojenie wychodzące z ław. Na takie łączenie stosuje się taśmę bentonitową WATERSOP RX która zabezpiecza przed przesiąkaniem wody pomiędzy ścianą a ławą. Nie załatwia to jednak kapilarnego podsiąkania od fundamentu. Długo myślałem co z tym począć i nigdzie nie znalazłem sensownej odpowiedzi. Zrobiłem więc tak że górę ławy zamalowałem cementową zaprawą wodoszczelną Ceresita CR 65, na tym przymocowałem WATERSTOPA i zalałem ściany z B25W8. Co z tego wyniknie zobaczymy. Planuje na to dać lekką izolację wodną, ocieplenie ( nie koniecznie XPS ) , folię kubełkową i solidną opaskę żwirową z dwoma poziomami rur drenarskich. Teren to glina, wód gruntowych na razie nie zaobserwowałem a dom położony na zboczu gdzie jeden róg jest praktycznie na poziomie gruntu, więc woda będzie miała gdzie szybko uciekać.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam34 25.07.2013 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Ja bym polecał Ci jednak do zabezpieczenia się przyłożyć, też mam B25W8 i co? Woda ma za dużo okazji żeby się przedostać, jeśli liczysz że wykonawca przyłoży się bardziej niż Ty sam to sądze że się mylisz, itd itp, a zrywanie styro, odkopywanie fundamentu, odtwarzanie drenażu to bardzo droga sprawa, przemyśl to sobie żebyś nie musiał jak ja się głowić jak tu zaradzić wszędobylskiej wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.07.2013 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Planuje na to dać lekką izolację wodną, ocieplenie ( nie koniecznie XPS ) , folię kubełkową i solidną opaskę żwirową z dwoma poziomami rur drenarskich. Może przypomnę instrukcje z rolki i certyfikat http://www.isola.no/assets/Norway/Installation%20instruction/PlatonXtra_montering.pdf http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2258/2258g.pdf rys 3 Folia jako pierwsza rys 3 - no i jeżeli styropian jako izolacja termiczna - to dookoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 25.07.2013 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 (edytowane) Ogólnie na świecie jest przyjęte aby nie rozmawiać w obcym języku przy osobach nie znających go.Nie przekażesz niczego i nikomu używając języka niezrozumiałego dla innych. Jeżeli masz jakakolwiek racje poprzyj to opracowaniami w języku polskim..Jakiś czas temu wkleiłeś rysunek na którym na folie kubełkową podobno klejono styropian na plaski...podaj mi nazwę kleju do klejenia na folie kubełkową.. Oczywiście biorę poprawkę że po prostu lubisz się pośmiać No poszukałem i znalazłem odnośnie tej membrany firmy isola...to sa maty drenujące i ochronne , nie stosuje się ich na izolację przeciw wodną, czy na ścianach piwnic czy na dahcach..jest to warstwa ochronna Edytowane 25 Lipca 2013 przez Andrzej733 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtek_5 05.09.2013 13:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2013 ściany zbrojone, lane B25 W8, grunt piasczysty, wody gruntowe trochę poniżej ławy, ale okresowo (raz na 10 at) poziom się podnosi Co byście poradzili w temacie izolacji hydro i termo. Wróciłem z wakcji i dalej do roboty: Ostatecznie postanowiłem, że będzie tak: - na ścianę z lanego Betonu B25 W8 dam Izohan dysperbit, - potem 2 razy Izohan WL (izolacja typu lekkiego) - dalej XPS URSA o gr 10 cm na klej (Izohan Wk ?) - na to folia kubełkowa (kubełkami na zewnątrz) - izasypanie paiskiem ze żwirem Długo zastanawiałem się czy nie powinienem dać (zamaiast Izohan WL_ masy bitumiczne Izohan (Izohan WM lub Izohan WM 2K lub Izohan WM 2K plus) ewentualnie Botazit WM 92 albo jeszcze coś innego. Ale czy w moich warunkach gruntowych nie byłoby to przesadą ? Niech któryś z fachowców sie wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 05.09.2013 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2013 Sam (albo z pomocą projektanta) odpowiedz sobie czy potrzebujesz izolacji lekkiej (przeciwwilgoci) czy ciężkiej przeciwwodnej.Teoretycznie grunt i ściany betonowe wskazują, że to drugie rozwiązanie jest zbyt dobre, ale z drugiej strony izolację warto robić tylko raz a dobrze. Warunki gruntowo-wodne są okresowo zmienne niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fruzin 08.09.2013 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2013 ...Długo myślałem co z tym począć i nigdzie nie znalazłem sensownej odpowiedzi. Zrobiłem więc tak że górę ławy zamalowałem cementową zaprawą wodoszczelną Ceresita CR 65, na tym przymocowałem WATERSTOPA i zalałem ściany z B25W8. Co z tego wyniknie zobaczymy. Planuje na to dać lekką izolację wodną, ocieplenie ( nie koniecznie XPS ) , folię kubełkową i solidną opaskę żwirową z dwoma poziomami rur drenarskich. Teren to glina, wód gruntowych na razie nie zaobserwowałem a dom położony na zboczu gdzie jeden róg jest praktycznie na poziomie gruntu, więc woda będzie miała gdzie szybko uciekać. Pozdrawiam Zrobiłeś jedną z ciekawszych rzeczy, nie często spotykanych na budowach, nie mówiąc już o projektach czy wiedzy wielu kierowników budowy. Gratuluję. Nie wiem czy masz podpiwniczenie, ale wnioskuję, że masz (inaczej po co zabawa w bentonity). Na twoim miejscu zainwestowałbym jeszcze w uszczelnienie połączenia ława-ściana poprzez wykonanie fasety i uszczelnienie np. CR166 lub podobnym oraz całą ścianę jakąś izolacją np. CR65. Teraz nakłady inwestycyjne będą niczym w porównaniu do kosztów napraw. Podobnie będzie z połączeniem podkładu z ławą wewnątrz piwnicy. Jak już zastosowałeś produkty Ceresit'a to proponuję zapoznać się z rozwiązaniami na ich stronie. Mają całkiem sensowne poradniki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grinio 29.10.2013 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Zrobiłeś jedną z ciekawszych rzeczy, nie często spotykanych na budowach, nie mówiąc już o projektach czy wiedzy wielu kierowników budowy. Gratuluję. Nie wiem czy masz podpiwniczenie, ale wnioskuję, że masz (inaczej po co zabawa w bentonity). Na twoim miejscu zainwestowałbym jeszcze w uszczelnienie połączenia ława-ściana poprzez wykonanie fasety i uszczelnienie np. CR166 lub podobnym oraz całą ścianę jakąś izolacją np. CR65. Teraz nakłady inwestycyjne będą niczym w porównaniu do kosztów napraw. Podobnie będzie z połączeniem podkładu z ławą wewnątrz piwnicy. Jak już zastosowałeś produkty Ceresit'a to proponuję zapoznać się z rozwiązaniami na ich stronie. Mają całkiem sensowne poradniki. Pozdrawiam Co miałeś na myśli pisząc "Teraz nakłady inwestycyjne będą niczym w porównaniu do kosztów napraw" ?? Zaprawa cr65 została naniesiona na wierzch ławy aby zapobiec kapilarnemu podciąganiu wody. Taśma Waterstop na łączeniu technologicznym ława-ściana izolacja pionowa z masy bitumicznej x3 na to Xps 5cm i ochrona z folii kubełkowej. Według Ciebie coś zchrzaniłem ?? bo Twój post rozumie dwuznacznie . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 21.01.2017 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2017 Odświeżę temat, bo dość dobrze pasuje do mojej sytuacji, to znaczy dom będzie z piwnicą, a teren gliniasty. Oryginalnie projekt przewiduje tak: - ławy fundamentowe: żelbetowe z betonu żwirowego klasy C16/20 (B20), - ściany zewnętrzne piwnic: beton zbrojony wylewany gr. 24cm. Ja chcę dać na ściany piwnic beton hydrotechniczny C30/37 W8. I tu moje pierwsze pytanie. Czy ławy też warto dać z tego betonu? Czy jeszcze gdzieś mam zastosować ten beton W8? A drugie pytanie wiąże się z kiepskim dojazdem do działki. Czy obowiązkowa musi tu być pompa czy może być gruszka? Obawiam się, że duży pojazd z pompą po prostu nie zmieści się na zakręcie między ogrodzeniami. Jako "mazidła" będę chciał zastosować jakiś system firmy Remmers. Rozumiem, że faseta jest obowiązkowa? Na pewno będzie też XPS i folia kubełkowa. Drenażu chyba nie będzie, bo nie mam go gdzie odprowadzić, a w terenie gliniastym ze studni chłonnej po prostu się nie rozejdzie w gruncie. Prędzej ten zbiornik by mi się przepełnił. No chyba że byłby to jakiś zbiornik o bardzo dużej pojemności. Powyżej 10m3? Ale taki zbiornik musiałby być zakopany bardzo głęboko - jego górna część poniżej ławy fundamentowej (a dom jest z piwnicą). Czy ktoś ma coś takiego w glinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.01.2017 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 (edytowane) Ławy i piwnica to się może udać tylko w suchym miejscu ... weź to teraz dobrze za izoluj .. przecież aby mieć dobrze zrobione bez obawy o wodę, trzeba zdać sobie sprawę, że ława + papa na lepiku się tu nie sprawdzą kolejne połączenie to posadzka .. kolejne metry obwodu które sprawiają cała operacja staje się trudna. Chciał bym zobaczyć ten styk ławy i posadzki.. jak to zostało wymyślone ... Edytowane 22 Stycznia 2017 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.