gentoonx 13.08.2013 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 R&K a nie myślałeś o wykorzystaniu ocieplenia nakrokwiowego? np. płyty Bauder PIR, Linitherm? Według mnie wariant wart zastanowienia Jaka cena takiej nakrokwiowej co da U=0,15? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 13.08.2013 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 wg cennika Linitherm Pal N+F 160mm (U=0,14) kosztuje netto 36,90 Euro/m2, ale już się podczas budowy nauczyłem, że ceny cennikowe mają się nijak do rzeczywistości od razu informuję, że nie jestem przedstawicielem ani sprzedawcą żadnej firmy od izolacji, po prostu ich cennik znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sham4n 13.08.2013 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Ceny netto sprzed kilku miesięcy: 160 mm - 96,00 zł/m2 bauder Pir PLUS -> U=0,14 180 mm - 105,00 zł/m2 Bauder PIR PLUS -> U=0,13 Szczegóły tutaj: http://www.bauder.pl/pl/dachy-strome/produkty/termoizolacja/termoizolacja-na-krokwiach/bauderpir-plus.html Jest jeszcze Balex: Balextherm Soft 180 mm - U= 0,12 W/m2K za ok 80zł netto. Ale tutaj nie ma folii i papy. Edit: Również nie jestem przedstawicielem ani sprzedawcą żadnej firmy od izolacji Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez sham4n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 13.08.2013 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 całkiem znośne ceny, porównując do płyty warstwowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.08.2013 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 paroizolację ..a pewnie ma warstwę ? sreberka ok Ceny netto sprzed kilku miesięcy: 160 mm - 96,00 zł/m2 bauder Pir PLUS -> U=0,14 180 mm - 105,00 zł/m2 Bauder PIR PLUS -> U=0,13 no no super izolacja ... do puki CO2 nie zejdzie osłona takiej płyt musi być 100% gazoszczelna ... w tedy lambda 0,025 W/m*K jest faktem ... inaczej zrobi się to ... klasy XPS'a ... tylko drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.08.2013 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 ..a pewnie ma warstwę ? sreberka ok no no super izolacja ... do puki CO2 nie zejdzie osłona takiej płyt musi być 100% gazoszczelna ... w tedy lambda 0,025 W/m*K jest faktem ... inaczej zrobi się to ... klasy XPS'a ... tylko drożej. płyta PIR dwustronnie powlekana aluminium, grubość 200mm, U=0,11 100 zł brutto (VAT 23%). Pisałem o tym w wątku o płytach warstwowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 14.08.2013 13:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 to jak w takim razie zabezpieczyc prze ewentualnym odklejeniem się w przyszłości tej warstwy ? da się coś zrobić ? można jakoś temu zapobiegać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.08.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 No to co że się odklei ?To jakiś problem ? Będzie odklejone Nie będzie to miało wpływu na cokolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 20.08.2013 14:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) chwila ciszy , tak to już będzie - na razie prace koncepcyjne okazuje się że te 5 ar co zaproponowano mi bym odkupił to takie ni w kij ni w oko coś z tym zrobić - wg aktualnych WZ linia zabudowy ma być równoległa do północnej granicy działki lub do drogi , stawiając Arizone wybraliśmy równoległość względem północnej granicy działki jeśli taki sam zapis będzie obowiązywał to wyglądać to będzie mniej więcej tak http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=207580&d=1377007541 muszę jeszcze spotkać się z Panią urbanistką i omówić dokładnie co i jak - bo z tego co pamiętam to jest jeszcze zapis o kalenicy - muszę to sprawdzić w zależności od projektu i wielkości domu granica działek będzie przebiega w różnych miejscach - docelowo chciałbym by nasze aktualne obejście nie zmieniło wielkości - to co obecnie mamy, czym dysponujemy zadowala nas w 100% Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 21.08.2013 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 Ale równolegle do północy ... te czerwone nie są . północ to jest krawędź górna mapy lecąca w poziomie. Masz w tej chwili ustawienie bardzo bliskie tego co ja mam. czyli odchylenie w kierunku E ... 35 jak bym zgadł sobie przemierzyłem górny jest identycznie skierowany jak mój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 21.08.2013 07:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) rysunki są odręczne - domy bedą równolegle do tego górnego - a on jest równolegle do "północnej" granicy działki bo w WZ jest odniesienie do niej - zresztą sprawdzę za chwilę co dokładnie mam w WZ z przed 2 lat Edit: - budynek równolegle do granicy północno-zachodniej - parterowy z poddaszem użytkowym (II kondygnacyjny) - szerokość elewacji frontowej (południowo-zachodniej) do 18m - wysokość górnej krawędzi elewacji do okapu dachu do 4,5m - dach 2 lub wielospadowy , kąt 20-40*z górna kalenicą max 9m Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszMC 31.08.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 poddam tutaj jeszcze jeden temat do rozważania - będę wdzięczny jeśli ktoś obliczy co nie co , udowodni tezę lub ją obali ... rolety w lecie są potrzebne czy też nie!?!?! dają więcej korzyści ? a może jednak "strat" od południa mam okno 150x150 i drzwi tarasowe 270x200 - okap rano praktycznie nie spełnia swojej roli , Może warto zastanowić się nad żaluzjami wewnątrzszybowymi (międzyszybowymi). Takich szyb zespolonych z żaluzji znalazłem w Polsce dwa źródła: Izoglas http://izoglas.com.pl/index.php?mod=tresc&id=27&mid=29 i Pilkington http://www.pilkington.com/europe/poland/polish/products/bp/bybenefit/specialapplications/insulight+z+zaluzjami+screenline/default.htm Pilkington używa systemu Pellini http://www.pelliniscreenline.net/ Takie szyby można włożyć do różnych stolarek, albo wręcz osadzić same pakiety okienne jak to opisał kszhu http://forum.muratordom.pl/showthread.php?197348-XXI-wieczna-stodo%C5%82a-komentarze&p=5735680&viewfull=1#post5735680 Osobiście taki sposób (i okna i same pakiety ze zintegrowanymi żaluzjami) bardzo mi się podoba jeżeli chodzi o rozwiązanie. Z zalet to brak mostków lub walki z mostkami jak przy roletach zewn., jedna ekipa mniej (od rolet), i żaluzje zawsze czyste. Dla mnie rozwiązanie podobne jak izolacja nakrokwiowa z płyt PIR o której wcześniej była mowa, wygląda na droższe, ale biorąc uproszczenia procesów na budowie to chyba warto rozważyć. Aha, nie mam nic wspólnego z producentami, to mój pierwszy post (Dzień dobry ) ale jestem stałym czytelnikiem, sam nic jeszcze nie wybudowałem to i siedzę cicho. Mam nadzieję że uda się Twój nadzór nad budowa niedaleko Wrocławia, dziennik będę podglądać, a i chętnie wpadnę zobaczyć na żywo jak będzie taka możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 22.09.2013 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Hej Konrad, jak tam plany budowlane?? Pojawili się może jacyś chętni na działkę+dom?? Jest w ogóle zainteresowanie tu u nas lokalnie taką opcją?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dlt7 24.09.2013 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2013 a coś się na wełnę zafiksował, ja nalepiłbym styropianu robiąc szczelną skorupę ... oczywiście ściany z klocków styropianowych połączone z tym stropem ... ( wiem wiem zaraz co niektórzy wyskoczą że mała akumulacja i wszyscy w środku się upieką ...) będzie plyta i kable , może rurki jak inwestorowi rura zmięknie, a wentylacje zrobimy tak żeby nikt budynku nie odebral Hej R&K jak tam idzie rozwijanie koncepcji? Rzuć coś do dalszego przemyślania. Może jakieś wstępne szkice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 27.09.2013 14:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 byli jedni bardzo poważni inwestorzy, niestety przerosło ich to wszystko i postanowili sobie na stare lata (wiek ok65 lat, wrócili z usa z kasa) kupic dom stary do remontu... szukamy dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanft 27.09.2013 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 (edytowane) Na początek witam wszystkich. Mój pierwszy post Miesiąc temu kupiłem działkę budowlaną (na granicy Wrocławia) i przymierzam się do budowy. Od paru już miesięcy przekopuję się przed informacje na temat budowy domów energooszczędnych. Największym natchnieniem były dzienniki budowy: R&K, Autorus'a ('znajomy' z forum HDTVPolska), Arturo72, bitter i wielu innych. Uczę się. Jako w pewnej mierze inżynier (informatyk-elektronik) staram się wszystko przeliczyć, zaplanować i zrozumieć. Postaram się wybudować jak najwięcej własnymi rękami. Po co mam wydawać pieniądze na siłownię Na razie jestem pewny tego, że wybuduję: - dom piętrowy (użytkowo 90+130 m2, dach koperta, poddasze nieużytkowe), bryła budynku niemal idealny kwadrat (12x13m) - płytę fundamentową (20cm XPS, 25 cm B25) - garaż dwu-stanowiskowy w obrysie budynku (będzie wystawał raptem około 1 m poza bryłę) - czy ogrzewany/nieogrzewany rozważę (kwestia wilgoci i ocieplenia) Pamiętam aby zrobić rozdział garażu (ze styropianu) na płycie fundamentowej. - ściany z silkatów (SIL-PRO 24 cm) + styropian grafitowy 25 cm - ogrzewanie podłogowe wodne w całym domu(na to 8 cm wylewki bez izolacji od płyty - liczę na akumulację) - kominek z płaszczem wodnym (moc do dobrania) głownie w celach estetycznych ale też jako zabezpieczenie ciepła w razie awarii - WM (ewentualnie przy okazji wykopków pod płytę fundamentową zakopię rurę pod GWC - koszt znikomy a może się przydać) - żadnych okien dachowych, balkonów, wykuszy itp. - stan osobowy: 2+1+ rozważamy Co zostało do rozważenia: - strop pomiędzy piętrami - Terriva czy wylewany - ocieplenie dachu ... ma być szczelne ... - pompa ciepła (kwestia ceny...), gaz (obok działki jest magistrala średniego ciśnienia, kwestia czy mi zrobią centralkę zmniejszającą ciśnienie), czy jednak prąd? Jak już zdecyduje się na pewne rozwiązania zasiądę do OCZ'ta i postaram się policzyć wszystko. Jestem ambitny, uda mi się Chciałbym doprowadzić domek do stanu 30kW/m2 co przy moim metrażu dało by zużycie na poziomie 7200kW/rok. Przy grzaniu prądem (2T:60%, 1T:40%) kosztował by około 3500 zł i jest to wynik który mnie absolutnie zadowala. Tym bardziej gdy uda się podłączyć gaz. Jeśli okaże się, że nie jest to możliwe i wyjdzie domek 4-5 litrowy trzeba będzie myśleć o pompie. Budowę stanu zamkniętego planuję na przyszły rok ale w ciągu najbliższych miesięcy muszę zrobić projekt domku. Chcę zaplanować wszystko jak najlepiej potrafię. Gotowy plan i wytyczne dot. konstrukcji trafią do architekta który mi to policzy i zatwierdzi. Jestem już umówiony. No to pytania: 1) Wpadłem na pomysł aby dach ocieplić pianką PUR ... opinie o niej są bardzo dobre. Jedyną negatywną jaką znalazłem przytoczył R&K (dwie strony tematu w tył). Jednak podobno nie do końca jest prawdą, że pianka ma szkodliwy wpływ na nasze zdrowie. Jednym ze składników jest 'pochodna' cyjanku (stąd maski na twarzach ludzi natryskujących). Po wejściu w reakcję z drugim składnikiem neutralizuje się. Czy to prawdą ... chciałbym wiedzieć. Dlaczego pytam? Właściwości izolujące pianki PUR są bezdyskusyjne. We Wrocku jest firma która przeprowadza taką usługę całkiem "tanio". Za mój dach (~200m2) wychodzi 21.000 zł przy 30 cm warstwie ( U=0.028 ). Odpowiada to 40 cm warstwie wełny no i zero mostków termicznych. Warto? Od paru dni zadaje sobie to pytanie. Można by dla bezpieczeństwa przykryć piankę jakąś folią termoizolacyjną (widziałem coś takiego). 2) Działka jest stosunkowo mała (24.5x36m) i rozważana pompa ciepła musiał by być: powietrzna albo wodna z pionowym wymiennikiem. Powietrzna ... fajna i stosunkowo tania ale COP słaby (mówię o realnym całorocznym) Gruntowa ... droga. Gdybym chociaż miał miejsce na wymiennik poziomy to bym go sam zrobił, zawsze to trochę taniej. Może na początek postawić na prąd (odpowiednio duży kocioł - 600l ? - ogrzewany w taryfie nocnej). Tylko czy to wystarczy dla podłogówki i C.W.U (lubimy się kąpać - jacuzzi)? Przy ogrzewaniu podłogowym zamiana prądu na gaz lub PC nie powinna chyba nastręczać późniejszych problemów? Tak dla ciekawostki: pompy ciepła można kupić bezpośrednio w Chinach. Jest tego sporo. Ceny zachęcają Przykład: http://www.aliexpress.com/item/The-beauty-of-the-air-source-heat-pump-water-heater-household-rsjf-30-200l-r/851688583.html Edytowane 27 Września 2013 przez Fan*ft Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 27.09.2013 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 cło, podatek - wyjdzie 2000 zielonkawych, żadna rewelacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanft 27.09.2013 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 To był tylko przykład. Jest tego od groma. Różne. Ale ja nie o tym. W tej chwili najbardziej interesuje zagadnienie pianki PUR na strop. Szukam jakichś racjonalnych przesłanek aby się w to nie pchać.Cena niewątpliwie jest wyższa od wełny, ale właściwości sporo lepsze.Przez dach "ucieka" (tak mówią - nie bić proszę) do 40% ciepła, więc jak już ocieplać to właśnie dach. Tym bardziej, że jest on najbardziej narażony na niedokładności montażu ocieplenia. Podoba mi się ocieplenie stropu cienkimi warstwami styropianu które wynalazł R&K (parę postów wyżej). Tylko gdzie to kupić, albo jak to zrobić? I czy będzie to naprawdę skuteczne, czy nie zrobią się jednak szczeliny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 27.09.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 a mnie interesuje kwestia PUR na elewacji jak w kopułach Autorusa. Co o tym myślicie? Szczelność powinna być doskonała, cena już niekoniecznie, chociaż jeśli do styro doliczyć robociznę, kleje, kołki, to różnica może być do zaakceptowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 27.09.2013 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Właściwości izolujące pianki PUR są bezdyskusyjne. gorsza jest od grafitowego eps'a pianka pir ... zamknięta szczelnie w osłonie z metalu. Zaletą pianki będzie ... że każdą dziurę wypełni jak cena tej że pianki będzie ciut niższa niż grafitowego styropianu to ok. Za mój dach (~200m2) wychodzi 21.000 zł przy 30 cm warstwie ( U=0.028 ). Odpowiada to 40 cm warstwie wełny no i zero mostków termicznych. żeby takie U uzyskać dla 30cm ... musiała by mieć lambdę ... 0,01 W/mK ... co da właśnie U 0,028 ... pewnie chodziło Ci o ... lambdę ... 0,028 W/mK ... zapomnij że pianka bez osłony taką ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.