Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

R&K buduje nowy dom ZX35 ...standard PASYWNY w rozsądnej cenie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jasne... a po n razy o to na co n razy dostałeś odp. to kto się niby pyta? A to poniżej to co:

 

 

 

Ostatni raz: nie TEORIE a OPINIE i DOŚWIADCZENIA.

Pojmiesz to w końcu?

 

Twój proces ewolucji zakończony. TBv2.

 

GRATULUJE :bash:

 

Edit

Nydar, zanotuj. Jak kszhu bedzie żądał obliczeń albo potwierdzenia w pracy doktorskiej, symulacji, normie - w odpowiedzi daj mu linka do jego postu o opiniach i doświadczeniu.

Edytowane przez karolek75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze,do czego Ci jest ta akumulacja potrzebna w domu pasywnym ?

Załóżmy,że masz dom z izodomu,czyli od wewnątrz masz styropian czyli zero akumulacji ale U przegrody 0,1 a w identycznym domu z silikatu masz U przegrody także 0,1.

W którym domu będą mniejsze straty ciepła,czyli mniejsze zużycie na ogrzewanie,w tym bez akumulacji ze styropianu czy w tym z akumulacją z silikatu ?

 

Masz bzdurne myślenie o rzeczywistej sytuacji.

Wbij sobie do głowy,że jeśli chcesz akumulować ciepło w silikacie,to musisz zapodać o wiele więcej energii niż przy BK a mega więcej energii niż przy szkieletorze.

 

nie biorę izodomu pod uwagę wiec nie będę do niego nic porównywać a po drugie to nie wiem czy w tej technologi można zrobić dom pasywny ale to nieważne

 

akumulacja jest właśnie potrzebna do tego aby nie grzać przykładowo w okresach przejściowych, aby było trudniej przegrzać dom, aby gdy w okresie grzewczym słoneczko grzało to aby przejąć te ciepło i oddać w nocy. Ty sobie wbij do głowy że nie będziesz marnować prądu czy gazu do ogrzania ściany z silki bo ona nagrzeje się przez lato i w chwilach słonecznych. nie rozumiem po co ta przepychanka skoro sam masz dom z silki. to może wyjaśnisz dlaczego wybrałeś ciężka silkę zamiast lekki BK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
według mnie akumulacja dobra jest do redukowania gwałtownych zmian temperatury. mamy upał, otwieramy kilka razy drzwi i w lekkim domu też po chwili mamy upał, w domu akumulacyjnym termometr nie drgnie.

Drgnie ;)

Ale rozmawiamy o zimie gdzie przy dużej akumulacji jest pozorne redukowanie wahań temperatury i pozorna oszczędność,gdyż wolno się ochładza ale także wolno się nagrzewa a ilość energii musimy dostarczyć identyczną do tej gdybyśmy nie mieli tak dużej akumulacji,żeby otrzymać określoną temperaturę wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
nie biorę izodomu pod uwagę wiec nie będę do niego nic porównywać a po drugie to nie wiem czy w tej technologi można zrobić dom pasywny ale to nieważne

Odpowiedz na pytanie to może rozjaśni Ci się bzdurne pojęcie o akumulacji w domu pasywnym.

akumulacja jest właśnie potrzebna do tego aby nie grzać przykładowo w okresach przejściowych, aby było trudniej przegrzać dom, aby gdy w okresie grzewczym słoneczko grzało to aby przejąć te ciepło i oddać w nocy. Ty sobie wbij do głowy że nie będziesz marnować prądu czy gazu do ogrzania ściany z silki bo ona nagrzeje się przez lato i w chwilach słonecznych. nie rozumiem po co ta przepychanka skoro sam masz dom z silki. to może wyjaśnisz dlaczego wybrałeś ciężka silkę zamiast lekki BK?

Bzdura.

Przepychanka jest po to,że gadasz głupoty i wprowadzasz w błąd innych.

 

Silikat wybrałem tylko i wyłącznie dlatego,że chciałem grzać prądem i jak najlepiej wykorzystać tanią taryfę.Tylko wtedy akumulacja ciepła jest zasadna,do niczego innego.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
to może wyjaśnisz dlaczego wybrałeś ciężka silkę zamiast lekki BK?

W domu pasywnym ja osobiście wybrałbym materiał jak najmniej akumulacyjny,nie patrzyłbym na taryfy,kable zapakowałbym w kleju i grzałbym tylko kiedy potrzeba.

Mówimy o pewnym domu pasywnym gdzie 15kWh/m2/rok mamy pewne a nie wydumane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co nagrzeje się latem szybko się wychłodzi a jak ściany zimą nie wystawisz na promienie to ona zakumuluje tyle co nic.

Arturo ma dom z silki, ja też więc posłuchaj doświadczenia a nie teoretyzuj jak inni.

Akumulacja nie jest zła ale nie jest to coś bez czego nie można zbudować pasywniaka.

 

szybko się wychłodzi przy 30cm izolacji? ciekawe,

nie mówię że akumulacja w domach pasywnych to jest jakieś guru tylko że domy pasywne powinny charakteryzować się dużą bezwładnością a to może zapewnić duża masa akumulacyjna. czyli porównując silkę i BK to silka pod tym względem jest lepsza. to może spytam czemu ludzie jak budują dom pasywny lub prawie pasywny wybierają silkę? ci co budują energooszczędny to przeważnie BK a co mierzą w pasywny to silka. przypadek?

kiedyś też rozmawiałem z gościem przez telefon z jakiejś firmy co polecają technologię domów pasywnych to też twierdził że silka na dom pasywny jest lepszym rozwiązaniem niż BK. myślałem może że ścianki działowe z gk zrobię bo szybko i łatwo się w nich instalację chowa ale tu też mi radził aby działówki z silki robić bo większa masa i mniejsze wahania temperatur. teraz czekam na odpowiedź od lipińskich co oni o tym wszystkim myślą.

zapytam może inaczej, w jakim domu łatwiej utrzymać przyjazny komfort cały rok, w domu z BK czy z silki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
szybko się wychłodzi przy 30cm izolacji? ciekawe,

Zmień swój pogląd na rzeczywistość bo tragicznie widzę ten twój pasywny.

nie mówię że akumulacja w domach pasywnych to jest jakieś guru tylko że domy pasywne powinny charakteryzować się dużą bezwładnością

Bzdura,domy pasywne powinny charakteryzować się niskimi stratami energii a to nie ma nic wspólnego z dużą bezwładnością.

Powtarzane nie raz,szkieleciak nie ma praktycznie żadnej bezwładności a może być domem pasywnym.

Wytłumacz to.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień swój pogląd na rzeczywistość bo tragicznie widzę ten twój pasywny.

 

Bzdura,domy pasywne powinny charakteryzować się niskimi stratami energii a to nie ma nic wspólnego z dużą bezwładnością.

Powtarzane nie raz,szkieleciak nie ma praktycznie żadnej bezwładności a może być domem pasywnym.

Wytłumacz to.

 

a czy ja mam gdzieś napisane geniusz?

w googlach wpisz dom pasywny zalecenia i czytaj po kolei to zobaczysz że wszędzie pisze że powinien charakteryzować się dużą bezwładnością cieplną. może szkieleciak będzie pasywny ale szkieleciak to nie BK więc nie można o nim w ten sam sposób pisać.

pewnie że ma mieć niskie straty ciepła bo to oczywiste ale masa akumulacyjna pomaga przetrwać okresy przejściowe bez dodatkowego ogrzewania. tak jak już pisałem jak w domu ma się temperaturę 22st to ściana będzie mieć ok.21,4 więc to jest dobra temperatura. wiadomo że nie można pozwolić aby dom się przegrzał ale dla mnie to jest oczywiste skoro mówimy o domu pasywnym. w lato jak się ma gwc to powinno obniżać temperaturę a dom pasywny jakiś wymiennik musi mieć. wiadomo że jak przez tydzień na polu będzie +32st to ciężko utrzymać komfort w zwykłych domach ale pasywne powinny być tak przemyślane aby do tego nie dochodziło, a jak komuś dochodzi to coś ma nie tak zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
a czy ja mam gdzieś napisane geniusz?

w googlach wpisz dom pasywny zalecenia i czytaj po kolei to zobaczysz że wszędzie pisze że powinien charakteryzować się dużą bezwładnością cieplną.

Dobrą radę miałeś już zapodaną:

Zacznij mniej czytać a więcej rozumieć. Nie polegaj na czyjeść opinii tylko staraj się zrozumieć "dlaczego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zewnątrz ściany masz ocieplenie więc tylko tynk Ci się nagrzeje ale tego raczej nie wykorzystasz. od wewnątrz się akumuluje. BK też akumuluje ale silka z racji tej że jest 3x cięższa to więcej tego zakumuluje. nie jestem specem ale z tego co słyszałem to dużo akumuluje czyli na długo to starcza. są na to jakieś wzory aby obliczyć ile ciepła zakumuluje ale nie pamiętam już dokładnie. wiem że to zależy od masy bo im większa tym więcej. nie chodzi mi o grzanie ściany bo ona już będzie ogrzana gdy przyjdzie sezon grzewczy. tak jak pisałem wcześniej w zależności od temperatury wew to ściana może mieć temperaturę 21,4st przy wew 22st w domu pasywnym. więc z BK też tyle może mieć tylko że jak nagle się ochłodzi na zewnątrz to automatycznie będą większe straty ciepła czyli w środku będzie się wychładzać i dom z masywnego materiału znacznie dłużej będzie się wychładzać niż z lekkiego izolującego materiału.

można łatwo to zobaczyć na przykładzie pieca kaflowego. jak się raz w nim zagrzeje i pali przykładowo 2h i potem przestanie to nawet do rana potrafi być jeszcze ciepły i do tego można porównać silkę a BK można porównać do pieca w kuchni tego z blatem na którym się dawniej gotowało i na wsiach jeszcze w starych domach można takie zobaczyć. ciepło w izbie było tylko wtedy jak się grzało. i taka jest różnica między silka a BK. a jak ktoś chce z lekkich bloczków bo wygonie to niech buduje. dom pasywny ma być też komfortowy i jakoś nie chce mi się wierzyć że BK da mu ten komfort. na dom energooszczędny to może się nadaje ale na pasywny to wątpię. to jest moje zdanie i nikomu nie każe budować z tego czy innego materiału. wolny kraj (jak na razie) i wolny wybór

 

co to za brednie???

szwagier postawił dom z silki właśnie, na tym 20cm grafi.

Obiecuję Ci, że od dzisiaj co 2 tygodnie będę latał na budowę i pirometrem mierzył temperaturę południowej ściany, a wyniki podawał w Twoim wątku - ten i tak już za nadto bzdetami zaśmieciliście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GWC odbierze średnio 10kWh z domu latem, bardzo mało. A GWC nie jest wymogiem pasywnego.

 

 

 

Dom się grzeje od zysków bytowych, słonecznych (również jak o rozgrzane powietrze wpuszczane oknami i drzwiami do domu) oraz przez przegrody. Dwóch pierwszych można się jako tako ustrzec, ostatniego raczej nie.

 

Nie traktuj pasywnego (niskie zużycie na energię do ogrzewania) jako jakiegoś cudu.

 

ale przy 30cm izolacji na ścianie nawet jak słońce grzeje to tylko tynk powinien się mocno ogrzać a mur nie. wie ktoś może jaka jest temp między murem a styropianem przyjmując że tynk rozgrzeje się do 50st? gwc może nie jest wymagane ale zużycie energii tak więc bez gwc to klima musi chodzić na pełnych obrotach a klimy to pożeracze prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przy 30cm izolacji na ścianie nawet jak słońce grzeje to tylko tynk powinien się mocno ogrzać a mur nie. wie ktoś może jaka jest temp między murem a styropianem przyjmując że tynk rozgrzeje się do 50st? gwc może nie jest wymagane ale zużycie energii tak więc bez gwc to klima musi chodzić na pełnych obrotach a klimy to pożeracze prądu.
Słońce grzeje przez 30 cm styro i współczynnik przewodzenia ciepła z podczerwienią ma niewiele wspólnego - jak sama nazwa wskazuje. Chcemy mieć więcej przeszkleń a dalej dom faktycznie pasywny.

Poza tym trzeba odprowadzić zyski bytowe, coraz więcej pracujemy w domu. Poza tym = starzejemy się. Upał starszym ludziom dużo bardziej daje się we znaki i szkodzi.

Pobór prądu, przez inwerter jest porównywalny z centralą a moc chłodnicza nieporównywalnie większa i można ją skoncentrować na pokojach południowych.

Inwestycja w inwerter mniejsza niż w gwc i większą centralę . No i jeszcze to najtańsze ogrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam te pomysły z tym że od nagrzanego tynku przy 30cm izolacji nagrzeje się mur pod nim to mnie pusty śmiech ogarnia.

jaki masz strumień ciepła przy dT 30 st ? U 0,1 * 30= 3 W na 1m2 ... to sobie pomyśli jeden z drugim zanim coś wam się wymyśli.

Okna po 1000 kroć okna to jest główny wróg i sprawca nagrzewania domu.

Powłoki nisko emisyjne lubią i nagrzewają się dość powiedzieć mocno, ale też i nagrzewanie posadzki a co za tym idzie wzrost średniej temp powietrza w domu, jak przez 3 miesiące było ciągle +22 st to z dnia na dzień nie będzie +18 tylko dłuższą chwilę zacznie się schładzać.

 

Arturo72 masz częściową rację, bo upływ energii ten sam, ale już pokrycie strat może być i powinno być z tego co ma przegroda w sobie. To jak z grubasem, energii zużywa tyle co suchciel, ale ma z czego tracić, ktoś kto ma 0% tłuszczu musi być pod specjalnym nadzorem inaczej organizm nie ma z czego zabrać trzeba stale uzupełniać.

Aniby te same ilości uzupełnienia, ale gruby może nie jeść 3 dni a ten co ma 0 tłuszczu cały czas musi coś jeść.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72

 

Arturo72 masz częściową rację, bo upływ energii ten sam, ale już pokrycie strat może być i powinno być z tego co ma przegroda w sobie. To jak z grubasem, energii zużywa tyle co suchciel, ale ma z czego tracić, ktoś kto ma 0% tłuszczu musi być pod specjalnym nadzorem inaczej organizm nie ma z czego zabrać trzeba stale uzupełniać.

Aniby te same ilości uzupełnienia, ale gruby może nie jeść 3 dni a ten co ma 0 tłuszczu cały czas musi coś jeść.

Owszem,ale do tej przegrody trzeba tą energię najpierw dostarczyć żeby miała co oddawać czyli automatycznie zużycie energii będzie na początku siłą rzeczy wyższe.

To tak jak z grubasem,na początku objadł się o wiele bardziej niż chudzielec i dlatego też może nie jeść 3 dni a ten co ma 0 tłuszczu cały czas musi jeść.

 

Zapomnij o tym,że z samych zysków bytowych czy słonecznych latem naladujesz taką przegrodę i przetrzymasz do zimy.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa niech Kszhu weźmie i założy termometr pod izolację.

Zyski biorą się od słońca, choć kąt jest większy, to długość dnia i czas robią swoje.

Otwierając okna, plus brak zasłaniania i teraz na zewnątrz jest +20 st a w budynku jest +23 i nie prędko to ujdzie.

 

Kolejna sprawa że Ty nie czujesz tego efektu ładowania domu energią, to nie chodzi w cale aby ze ściany zrobić grzejnik.

Ale żeby ta ściana nawet w zimie o temp +10 st miała potencjał oddawania.

 

Cięgle przed oczami widać, acha ściana ma nie ma więcej st jak powietrze w domu to znaczy że już akumulacja nie działa.

Działa cały czas. Nawet jak przegroda ma +10 st a na zewnątrz jest -20 to chwilę potrwa niczym odda tą energię.

A nóż się uda i przetrzyma się okres z mrozami.

Bój się toczy o przetrwanie i utrzymanie w domu temp która nie wymaga jakiś ogrzewań ponad stan.

 

Wyobraź sobie teraz gwałtowny spadek temp do +2 st np. Czy w domu murowanym odczujesz taki spadek ? na pewno nie .

Choć z niego uciekało te 2 kWh energii na godzinę i ze szkieletu też tyle ucieka.

Tylko że szkielet musi od razu włączyć ogrzewanie, a murowany może mu się uda przetrwać.

 

I bój toczy się o to może, a by było pewne może. Pewne może w całym sezonie = samogrzejność lub prawdziwa pasywność.

 

Zysków słonecznych nie da się przenieść z kwietnia na grudzień, czy rozłożyć idealnie tych zysków w całym sezonie.

Włączenie ogrzewania = strata. Choć z bilansu zysków wynika iż jest zapas.

Ale co Ci z tego że będziesz w kwietniu musiał się wręcz chłodzić ! tej nadwyżki nie przeniesiesz na grudzień.

Twój zysk polega na tym że góry i doliny pokonujesz rozpędem.

 

Pompa ciepła właśnie działa iż zbiera to co grunt nabrał przez lato. Wiem grunt nie parzy w ręce i nie czuć wyraźnego promieniowania.

Liczby to liczby. I jeśli coś ma temp +10 st to nie znaczy iż między 0 +10 jest mniej energii niż 10+20 st ..

 

Niby to takie proste, nie mniej ciężkie do wyobrażenia. Też się mi się wydawało iż ściana musi być cieplejsza niż powietrze wewnątrz domu.

Nie wystarczy że ściana ma pewną energię, której może się pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem,ale do tej przegrody trzeba tą energię najpierw dostarczyć żeby miała co oddawać czyli automatycznie zużycie energii będzie na początku siłą rzeczy wyższe.

To tak jak z grubasem,na początku objadł się o wiele bardziej niż chudzielec i dlatego też może nie jeść 3 dni a ten co ma 0 tłuszczu cały czas musi jeść.

 

Zapomnij o tym,że z samych zysków bytowych czy słonecznych latem naladujesz taką przegrodę i przetrzymasz do zimy.

 

a czemu nie? nie tylko w lato ale też przez jesień zdarzają się ciepłe dni. z jakim cudem się wychłodzi ściana jak w pokojach będziesz mieć cały czas +22st? wtedy ściana ma 21,4st i tą temperaturę utrzymujesz cały czas. plusem akumulacji jest to że jak nagle Ci się ochłodzi to tego nie poczujesz, jak wyłączą Ci prąd to jakoś to przeżyjesz cały dzień bez chodzenia w kożuchu. nawet jak masz zimno a nagle słońce wyjdzie i będzie grzało to też ci się w domu skwar nie zrobi bo ściany przejmą nadmiar ciepła. może uda się z BK zrobić pasywniaka ale ja bym z tym nie ryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
a czemu nie? nie tylko w lato ale też przez jesień zdarzają się ciepłe dni. z jakim cudem się wychłodzi ściana jak w pokojach będziesz mieć cały czas +22st? wtedy ściana ma 21,4st i tą temperaturę utrzymujesz cały czas. plusem akumulacji jest to że jak nagle Ci się ochłodzi to tego nie poczujesz, jak wyłączą Ci prąd to jakoś to przeżyjesz cały dzień bez chodzenia w kożuchu. nawet jak masz zimno a nagle słońce wyjdzie i będzie grzało to też ci się w domu skwar nie zrobi bo ściany przejmą nadmiar ciepła. może uda się z BK zrobić pasywniaka ale ja bym z tym nie ryzykował.

Chlopie,piszesz takie bzdury,że aż strach.

Co to wg Ciebie znaczy "dom pasywny" ?

Czy ze styropianu powstanie pasywniak wg Ciebie ?

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...