RK1719508166 23.03.2015 13:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Inaczej liczac, ja majac tyle czasu co Konrad budowalbym 3 domy w tempie 1 typowego bo nie masz czasu .... bo nie budujesz dla zysku tylko dla siebie to 2 podstawowe kwestie ja mam czas, w tym czasie niewiele zrobie innego / nie zarobie extra kasy na czyms innym , mi sie nie spieszy a drogie technologie to mniejszy moj zysk tak wiec kazdy przypadek trzeba rozpatrywac indywidualnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 26.03.2015 11:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 łopatologia stosowana http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310198&d=1427363852 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310199&d=1427363860 i łostre cięcie http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310200&d=1427363870 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 26.03.2015 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Widzę lasze obcięte, beton bialutki, czyli akcja szuwaks. Jeszcze raz powtarzam - kup dobry szit, bo nie wyrobisz na robocie. Budujesz tę chatę na którym wylocie z kolby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 27.03.2015 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 tak hipotetycznie, czy daloby sie stawiac strone wew z plyt akro, 5cm styropianu, potem jakies poprzeczki, sytopian 30, a potem znow plyta akro ?styropianowe plyty bylyby na biezaco sklejany Pianka ze soba. I przestrzen miedzy nimi zalana betonem- jak przy izodomie. Czy takie cos woogole jest mozliwe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 27.03.2015 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 (edytowane) Czysto hipotetycznie pewnie się da. Tylko nie wiem czy znajdziesz tak długie lasze na ok 65cm (5+25+30). Nie wiem też co by się działo w momencie odciągania akr, czy czasem płyta styro też by się nie odklejała. Bo jak tam, to robota podwójna.... chociaż tak myślę, styro pewnie zostanie na swoim miejscu, wiec pewnie da się to zrobić Edytowane 27 Marca 2015 przez hektor80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 27.03.2015 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Dłuższe lasze to nie problem, bo robią je w różnych wersjach. Ostatecznie można znaleźć firmę z wycinarką laserową i w podobnej cenie zrobią na dowolną długość. Co do tego odklejania się styropianu to nie jestem wcale taki pewien. Robiłem na przykład w ten sposób wieniec (szalunek drewniany + styropian + beton) i bez problemu to się trzyma. Nie próbowałem oddzierać, ale nie sądzę, żeby było łatwo. Tylko pytanie na ile skomplikowałoby to montaż szalunków i jakie z tego korzyści. Ja styropian kleiłem chyba z 3 godziny na kleju z wiadra. Na piance byłoby jeszcze szybciej, więc korzyść raczej wątpliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 28.03.2015 07:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 takie cos trzebabyłoby bez lasz robić - w koncu nie po to od razu dajesz styropian by robic tyle smostkow! jesli sciany fund bylyby w ziemi to mozna sie pokusic - choc wtedy utrudniony sposob klejenia samych płyt - calosc na koniec zasypana ziemia i nic sie nierozepcha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 29.03.2015 05:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Zastanawiam się czy jest jakieś przeciwwskazanie żeby zamiast płyt zrobić szalunki z bloków styropianu pociętych na wymiar. Nie mówię tutaj o ICF (izodom etc.) ale tak jak są produkowane bloki styropianu w wymiarach najczęściej 3 x 1,2 x 1,5m poprosić o pocięcie każdego bloku na 12 kawałów 3 x 0,2 x ,75m i z tego zrobić szalunek tracony. Beton raczej nie rozepchnie tego jeżeli obsypiemy na dole i zepniemy na górze. O razu jest izolacja po 20cm i nie trzeba kleić. Można zwykłe płyty styropianu postawić w pionie, pokleić pianką. One mają 1m wysokości, więc można by docinać na odp. wysokość. Zewnętrzne powiedzmy 15cm grubości, wewnętrzne 8-10cm. Od środka posmarować dysperbitem. Od zewnątrz opcjonalnie: siatka i klej albo folia kubełkowa. Co kawałek wstawić między zewnętrzne a wewnętrzne płyty kawałek styropianu, żeby przytrzymał płyty, i zasypać ziemią. Potem tylko powoli zalewać betonem. http://www.villanette.pl/szalunek_xps.htm https://www.youtube.com/watch?v=TKesN0mZhks Właściwie to między ścianę fundamentową a stopę fundamentową można by dać XPS, żeby odciąć mostek termiczny. Takie rozwiązanie hybrydowe - bez mostków termicznych jak w płycie fundamentowej, ale bez konieczności zbrojenia po całości płyty. Nacisk ścian fundamentowych na stopę wynosi około 10-15 ton na m2, czyli XPS dałby radę. Ale to by musiał inżynier projektant obliczyć. Nie trzeba by zbroić całej płyty, styropian mógłby być na ocieplenie zwykły, nie EPS200, jak pod płytę. Powinno to wyjść nie drożej niż płyta i bez mostków termicznych, a za to budynek osadzony poniżej strefy przemarzania. Edytowane 29 Marca 2015 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 29.03.2015 08:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 drenaż wokół domu wykonany głębokość ok 30-50 cm poniżej ścian fundamentowych - nie dało się go wykonać głębiej bo chcę wodę z drenażu wypuścić do pobliskiego rowu http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310502&d=1427618147 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310503&d=1427618155 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310504&d=1427618162 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310505&d=1427618169 całość ma 62 m długości - obecnie woda jest odprowadzona do dołka na pograniczu działek - plan na najbliższy tydzień - zasypać dołek i rurę doprowadzić do rowu do dokończenia mam obcinanie końcówek lasz na 1 ze ścian - oraz wewnątrz domuoraz odnalezienie i udrożnienie przepustów , chcę również przewiercić w 1 miejscu ścianę fundamentową by pozbywać się wody (opadowej) ze środka domu kolejny etap to wylanie stopy fundamentowej w środku domu oraz kopanie przyłącza prądu oraz wody , a następni izolacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bob_budownik 29.03.2015 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Trzymam kciuki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 29.03.2015 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Właściwie to między ścianę fundamentową a stopę fundamentową można by dać XPS, żeby odciąć mostek termiczny. Takie rozwiązanie hybrydowe - bez mostków termicznych jak w płycie fundamentowej, ale bez konieczności zbrojenia po całości płyty. Nacisk ścian fundamentowych na stopę wynosi około 10-15 ton na m2, czyli XPS dałby radę. Ale to by musiał inżynier projektant obliczyć. Nie trzeba by zbroić całej płyty, styropian mógłby być na ocieplenie zwykły, nie EPS200, jak pod płytę. Powinno to wyjść nie drożej niż płyta i bez mostków termicznych, a za to budynek osadzony poniżej strefy przemarzania. Teoretycznie masz rację, ale jakoś konstruktorzy nie chcą się pod tym podpisywać. Ja chciałem tak zrobić, ale też dać XPS pod murłatę, żeby izolację ścian połączyć z izolacją na stropie, bo poddasze mam nieużytkowe. Usłyszałem, że nie ma takiej możliwości, bo nacisk na XPS spowoduje pełzanie materiału i ściany będą pękać, a dach przenosi zmienne obciążenia na murłatę i te mogą powodować wykruszenie się pod spodem XPS-u i utratę podparcia. Nie drążyłem tematu, choć chyba powinienem był, bo to byłoby łatwo zrobić i efekt byłby chyba dobry. Raczej myślenie zachowawcze - jak konstruktor nie widział że to działa, albo mu na studiach nie powiedzieli, to sam nie podpisze, choćby był prawie pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 29.03.2015 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Pytanie techniczneA do ocieplenia ścian fundamentowych dajesz xps czy eps? Co do konstruktorów to tak mają. Jak coś nie ma dopuszczenia to sami od siebie się nie podpiszą. Jakoś isomurów się nie boją bo mają kwity. Może ktoś kiedyś zrobi badania i dopuści do stosowania specjalne odpowiednio drogie podkłady pod murłatę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 29.03.2015 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Teoretycznie masz rację, ale jakoś konstruktorzy nie chcą się pod tym podpisywać. Ja chciałem tak zrobić, ale też dać XPS pod murłatę, żeby izolację ścian połączyć z izolacją na stropie, bo poddasze mam nieużytkowe. Usłyszałem, że nie ma takiej możliwości, bo nacisk na XPS spowoduje pełzanie materiału i ściany będą pękać, a dach przenosi zmienne obciążenia na murłatę i te mogą powodować wykruszenie się pod spodem XPS-u i utratę podparcia. Nie drążyłem tematu, choć chyba powinienem był, bo to byłoby łatwo zrobić i efekt byłby chyba dobry. Raczej myślenie zachowawcze - jak konstruktor nie widział że to działa, albo mu na studiach nie powiedzieli, to sam nie podpisze, choćby był prawie pewien. Właściwie to z XPS można zrobić ściany fundamentowe całe i ławę fundamentową. Ława powiedzmy 40x40cm, ściana fundamentowa powiedzmy 80cm wysokości. Wytrzymałość odpowiednia. Pełzania nie powinno być, bo typowe obciążenie w okolicy 30-50% maksymalnego dla XPS. Nawet z normowym obciążeniem dachu śniegiem 1,2kN/m2 XPS jako ława fundamentowa powinien wytrzymać. http://oi58.tinypic.com/24br9d0.jpg Edytowane 29 Marca 2015 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 29.03.2015 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Może ktoś kiedyś zrobi badania i dopuści do stosowania specjalne odpowiednio drogie podkłady pod murłatę. już to jest dość dawno przemyślane łyty. Nacisk ścian fundamentowych na stopę wynosi około 10-15 ton na m2, czyli XPS dałby radę. Ale to by musiał inżynier projektant obliczyć. przy 150 kN siły skupionej np z słupa na postawę stopy.. aby przenieść taką siłę XPS 300 kPa nie wystarczy .. to że on ma 300 kPa nie znaczy że te 300 kPa są dostępne, to jest 300kPa awaryjne .. Da się to wykonać, są inne materiały .. bardziej masne XPS'y ale proszę zobaczyć co się dzieje w wątku z fundamentami .. jeszcze wielu boi się zrobić na izolacji płytę .. o stopie nie mówiąc. Właściwie to z XPS można zrobić ściany fundamentowe całe i ławę fundamentową. Ława powiedzmy 40x40cm, ściana fundamentowa powiedzmy 80cm wysokości. Wytrzymałość odpowiednia. Pełzania nie powinno być, bo typowe obciążenie w okolicy 30-50% maksymalnego dla XPS. Nawet z normowym obciążeniem dachu śniegiem 1,2kN/m2 (czyli metr wysokości śniegu na całym dachu) XPS jako ława fundamentowa powinien wytrzymać. pierwsze 1,2 kN/m2 śniegu to jest wartość minimum strefy 3 ..z warunku 0,006 x wysokość nad poziom morza -0,6 nie może być mniejsze jak 1,2. Teraz współczynnik kąta dachu oraz wartość obliczeniowa i lekko mamy bez szczegółów 2kN ba ciężary ścian, ciężar stropów w raz z obciążeniem itp .. 300 kPa jest liczone dla 10% odkształcenia... Edytowane 29 Marca 2015 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 29.03.2015 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 pierwsze 1,2 kN/m2 śniegu to jest wartość minimum strefy 3 ..z warunku 0,006 x wysokość nad poziom morza -0,6 nie może być mniejsze jak 1,2. Teraz współczynnik kąta dachu oraz wartość obliczeniowa i lekko mamy bez szczegółów 2kN ba ciężary ścian, ciężar stropów w raz z obciążeniem itp .. 300 kPa jest liczone dla 10% odkształcenia... OK, to policzmy 2kN/m2, 180m2 dachu. Daje to 36 ton. Do tego konstrukcja domu powiedzmy 150 ton. Razem 186 ton. Powiedzmy 50mb ścian fundamentowych. Czyli ich powierzchnia 12,5m2. Czyli nacisk 148kPa / m2. Z tego co wiem, to XPS 300 może być stale obciążony 150kPa. A jak nawet nie, to są XPS 700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 30.03.2015 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 ja podniosłem murłatę o 8cm i podparłem ją na kilku klockach. Pod nią wcisnąłem styropian... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 13.04.2015 07:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) w ubiegłym tygodniu wylaliśmy w środku domu filar na stopie która była wykonana podczas lania ław fundamentowych, wykonaliśmy drugą stopę i kilka dni później na niej wylaliśmy filar, rozpocząłem malowanie czarnym mazidełkiem ścianę fundamentową - w pierwszej kolejności ściana zachodnia, którą chcę zasypać z zewnątrz ziemią - ziemia ta przeszkadza mi w dokończeniu drenażu na ścianę zachodnią która ma ok 10,5 m zakupiłem już 12m bieżących styropianu grafitowego 0,32, możliwe że dziś zacznę do kleić w tym lub przyszłym tygodniu chciałbym zakupić jeszcze rury do GWC , zakopać je, mieć obmalowane ściany fundamentowe i zabrać się za wyrównywani terenu wokół domu i wewnątrz na gotowo pod układanie rur kanalizacyjnych oraz później styropianu http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=313074&d=1429025463 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=313075&d=1429025472 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=313077&d=1429025723 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=313076&d=1429025483 Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 16.04.2015 13:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) zachodnia ściana zasypana co najmniej w połowie - to głównie dzięki temu że kopałem "kanał" do odprowadzenia drenażu do pobliskiego rowu o dziwo poszło sprawnie , trzy podejścia po 1h i oto taki efekt http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=313377&d=1429191240 na 2 fotce w czerwonym kółeczku to co mamy pod fundamentami - jakby ktoś miał wątpliwości - mała podpowiedz - tuż obok mam ulice o nazwie "Piaskowa"http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=313376&d=1429191237 na dziś wieczór / po pracy / zaplanowałem zakopanie rury drenarskiej , w kolejnym etapie dokończenie zasypywania ściany fundamentowej zachodniej oraz równania terenu z tej strony Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 17.04.2015 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Konrad, odnośnie naszej rozmowy ...wychodzi mi że będzie potrzeba 9 obwodów po 16mb... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 21.04.2015 12:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 rura do GWC zamówiona u forumowego kangaxx'a - 3 pętle "75" po 50 m - 1 obwód będzie mógł mieć 16,6m "skrzynkę" zrobi się z rury kanalizacyjnej w której wykonam 9 otworów i wkleję szczelnie rury , średnica rury kanalizacyjnej będzie dopasowana pod rekuperator - ten będzie na 90% home made po przekopaniu się przez ziemie wokół domu , dokończyłem z tatą drenaż http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=313981&d=1429612982 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=313980&d=1429612980 ocieplony bok od strony zachodniej jest już obsypany na gotowo ściana północna w 2/3 pomalowana czarnym mazidłem 7 przepustów w ścianie środkowej fundamentów oraz 7 w ścianach zewnętrznych udrożnionych mimo wykonania przepustu pod kanalizację nic z niego nie będzie - nie pomyślało się - jest za głęboko - do wykucia nowy otwór + 2 dodatkowe do GWC przepust pod wodę i prąd jest OK do końca tygodnia dzień w dzień malowanie na czarno i klejenie styropianu który dziś dowiozłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.