karolek75 11.05.2015 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 (edytowane) , czołgista wspominał mi że beton podczas wysychania się obkurcza i wokół ścian mimo dania styropianu będę miał szczelinę - to chyba nie problem - można zapiankować na koniec Moze rozwiazanie byloby danie na styropian dodatkowo pianki dylatacyjnej 8-10 mm, bo chyba ma wiekszy zakres pracy ? Edytowane 11 Maja 2015 przez karolek75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 11.05.2015 12:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 50m kręgi pocięliśmy na 3 równe kawałki następnie zostały przeciągnięte przez wykute przepusty wcześniej wywierciłem w rurze 200-ce 9 otworów otwornicą "76mm" / rury mają 75 mm postawiliśmy na 2 bloczkach (50cm) rurę która została przywiązana w 3 kierunkach do drzew by trzymała pion i np wiatr jej nie przewróciłhttp://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316705&d=1431346633 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316706&d=1431346635 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316707&d=1431346636pierwszego dnia wkleiliśmy 4 rury http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316708&d=1431346638 kolejnego dnia rano , i wieczorem w 2 podejściach wkleiliśmy pozostałe 5 rur http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316709&d=1431346639 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316711&d=1431346643na koniec wszystkie klejenia od środka zostały uszczelnione silikonemtak oto prezentuje się całość dziś przykleiliśmy denko które wieczorem zasilikonuję , podobnie jak 9 łączeń z zewnątrz - ale to już po finalnym ustawieniu pionowej rury na właściwym miejscu i od jutra zaczynamy zasypywanie nie liczę na ogromne uzyski z tego GWC - ważne by przełamywało temperaturę w zimie (system anty zamarzaniowy) i nieco chłodziło latem - a najważniejsze by było systemem bezobsługowym/ bez prądowym i nie generowało kosztów przy eksploatacji całość będzie zasypana ok 2m warstwą ziemi , między fundamentami głębokość 1m / pod izolacją - boje się zakopywać głębiej by nie doszło ewentualnego syfonowania poszczególnych rur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 11.05.2015 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 nie liczę na ogromne uzyski z tego GWC - ważne by przełamywało temperaturę w zimie (system anty zamarzaniowy) i nieco chłodziło latem - a najważniejsze by było systemem bezobsługowym/ bez prądowym i nie generowało kosztów przy eksploatacji Lepsza klimatyzacja . Bierze podobnie prądu, a można ustawić strefy. Wentylacja bardzo słabo, ale daje chłodniejsze powietrze na wszystkie pokoje, nawet jak nie potrzeba. Przy klimatyzacji centrala passiv onyx ma rozmrażanie "bezprądowe". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 11.05.2015 13:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 czy domy które Pan buduje , domy które Pan wyposaża mają klimatyzację zamiast wentylacji ? w każdym pomieszczeniu ? ile to kosztuje i czy "bierze podobnie prądu" = 0 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 11.05.2015 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 czy domy które Pan buduje , domy które Pan wyposaża mają klimatyzację zamiast wentylacji ? w każdym pomieszczeniu ? ile to kosztuje i czy "bierze podobnie prądu" = 0 zł? Nie zamiast a obok. Z gwc ciężko wyciągną 2kW - a taka klima kosztuje 2000-2500zł . Do wyciągnięcia 2kW z gwc musi być na centrali 400m3/h . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 14.05.2015 08:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 żeby nie było że wszystko idzie łatwo i gładko - ku przestrodze dla innych - pomarańczowe rury nie tak łatwo się klei 1) problem na jaki napotkaliśmy - był związany z niewiedzą i błędem jaki popełniłem na starcie - otóż denka do rur dokupuje się i zakłada na szerszy koniec rury - ponieważ nich nie było na składzie - wziąłem rurę , przeciąłem i nawierciłem otwory z 2 strony ... jak już były otwory to trzeba było kleić kupiłem Fix z tytana którego już wcześniej nie raz używałem do wszystkiego - i jak widać na zdjęciach rury zostały wklejone i uszczelnione silikonem na koniec obcięliśmy koniec z denka i przykleiliśmy do rury i uszczelniliśmy (w denku trzeba było obciąć kołnierz bo z tej strony rury rozmiar się nie zgadzał)2) problem to klej - okazuje się że rury z PVC klei tylko jeden rodzaj kleju - specjalny do tego materiału - mój skleił i się nawet usztywnił ... ale po zasypaniu ziemią która stała się dość wilgotna - widać na fotce że stała tam woda - klej z twardego stał się jak guma do żucia i odparzył 3) kupiliśmy wiec mufę na cieńszy koniec rury (z obu stron ma szerszy wymiar) i nowe denko - jednak rura w mufę wchodzi dobre 5-8 cm a otwory z rurami były 2 cm od końca rury w efekcie końcowym padła decyzja - odcinamy rury i robiły wszystko od nowa - nawiercona rura pójdzie do domu i koniec z otworami będzie u góry w domu , w suchym miejscu - najprawdopodobniej w izolacji posadzki - czyli w styropianie więc otwory się zapiankuje , a szerszy koniec rury z deklem pójdzie na dół i wywiercimy nowe otwory tak więc dziś zaczynamy zabawę od nowa z pracami nie zupełnie jesteśmy w plecy bo rury zostały na swoich miejscach i są już przysypane częściowo piachem na zewnątrz domu - dzięki temu można było zapiankować przepusty z rurami , obłożyć izolację folią kubełkowa i rozpocząć zasypywanie wykopu dodatkowo 2 (skrajne) z 9 rur już są ułożone na właściwym miejscu w domu - zakopywanie kolnych to plan na dziś jutro i sobotę - równocześnie będą trwały prace nad wklejaniem rur peflex na obu końcach w rurę kanalizacyjną plan do końca przyszłego tygodnia - zakończyć prace z GWC i tzw ziemne - zostanie tylko izolacja, kanalizacja , instalacja odkurzacza centralnego oraz rurki od wody , ułożenie siatki ze zbrojeniem , do niej rurki i można zalewać = kompletny stan zero gotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.05.2015 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 żeby nie było że wszystko idzie łatwo i gładko - ku przestrodze dla innych - pomarańczowe rury nie tak łatwo się klei 1) problem na jaki napotkaliśmy - był związany z niewiedzą i błędem jaki popełniłem na starcie - otóż denka do rur dokupuje się i zakłada na szerszy koniec rury - ponieważ nich nie było na składzie - wziąłem rurę , przeciąłem i nawierciłem otwory z 2 strony ... jak już były otwory to trzeba było kleić kupiłem Fix z tytana którego już wcześniej nie raz używałem do wszystkiego - i jak widać na zdjęciach rury zostały wklejone i uszczelnione silikonem na koniec obcięliśmy koniec z denka i przykleiliśmy do rury i uszczelniliśmy (w denku trzeba było obciąć kołnierz bo z tej strony rury rozmiar się nie zgadzał) 2) problem to klej - okazuje się że rury z PVC klei tylko jeden rodzaj kleju - specjalny do tego materiału - mój skleił i się nawet usztywnił ... ale po zasypaniu ziemią która stała się dość wilgotna - widać na fotce że stała tam woda - klej z twardego stał się jak guma do żucia i odparzył 3) kupiliśmy wiec mufę na cieńszy koniec rury (z obu stron ma szerszy wymiar) i nowe denko - jednak rura w mufę wchodzi dobre 5-8 cm a otwory z rurami były 2 cm od końca rury ble ble ble... wystarczyło podgrzać koniec obciętej rury opalarką i wcisnąć dekiel ... a wystarczyło tylko wykonać "telefon do przyjaciela"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 16.05.2015 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 ble ble ble... wystarczyło podgrzać koniec obciętej rury opalarką i wcisnąć dekiel ... a wystarczyło tylko wykonać "telefon do przyjaciela"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bob_budownik 16.05.2015 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 No i tyle w temacie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 16.05.2015 10:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 (edytowane) to nie tak ...przede wszystkim dekiel był za długi - trzeba byłoby go skrócić - to nie aż taki problem , ale tu też o szczelność chodzi jak już coś "wymyśliłem" i było w trakcie realizacji to 1 błąd ciągnął drugi - opalarki nie mam , a chajczenie ogniska od spodu w grę nie wchodziło - narzędzia to też podstawa, jak nie masz to nic nie zrobisz, a mufa kosztowała "aż" 20 zł , robienie tego w inny sposób skutkować mogło też zruszeniem powklejanych rur - wiec decyzja byla prosta - rozebrac - zrobić jeszcze raz - ale porządniepoza tym tamten klej się nie nadawał - pod wpływem wilgoci zrobiła się z niego guma - więc wszystko od nowa trzeba było zrobić - no i zrobiliśmy - szybko , łatwo i teraz już porządnie stan na dziś http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317309&d=1431774091 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317314&d=1431774104 8 z 9 rur jest już w drugiej części "domu"http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317310&d=1431774093 w 1 części 1 rura do zakopania a 2 do poprawienia - by jak najdłuższy odcinek został po tej stronie http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317312&d=1431774098 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317315&d=1431774106 Edytowane 16 Maja 2015 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 17.05.2015 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 (edytowane) Ja też nie znalazłem odpowiednich listew startowych, więc zamierzam zrobić je z ocynku. Cena wyjdzie około 12 zł za metr bieżący i chyba warto zabezpieczyć się przed myszami. Może trochę stare. U mnie także nie dawałem listew startowych. Za to na 10cm styro z piwnicy dałem cienką blachę aluminiową. Nie pamiętam jaka grubość, ala coś jak z puszki po piwie Kupiłem na allegro w pasach 10 metrowych. Mysz przechodzi w szczelinie grubości ołówka. Na BBC widziałem w jednych z programów, Edytowane 17 Maja 2015 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 18.05.2015 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Tak sobie myślę, że gdybym dał te listwy tuż nad ziemią, czyli metr poniżej poziomu posadzki, to temperatura tam byłaby niska, więc i straty niewielkie. Lambda i U niby spore, ale delta niewielka. To chyba niezłe rozwiązanie. Można też kombinować coś z włókna szklanego, albo z tworzywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 21.05.2015 05:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 8 z 9 rur jest już w drugiej części "domu" http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317310&d=1431774093 ogarniasz jakoś spadki tych wszystkich przewodów, żeby ewentualne skropliny spływały do studni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 21.05.2015 10:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 tak - wszystko jest tak układane by uniknąć syfonowania i w 90% ze spadkiem na zewnątrz , poza dom na koniec wszystkie rury PEFLEX są wklejone w pionową rurę kanalizacyjną 200-kę, z jej dna , ale poniżej dolnych rur wyprowadzimy rurę do "studni"ponieważ teren jest podmokły zastanawiam się jak ów studnię wykonać po głowie chodzi mi zrobienie zamkniętego zbiornika o dużej powierzchni "parowania" tak by ewentualnie zbierająca się tam woda miała szanse odparować - do tego myślę użyć 2-3m rury 200 ki , i zakopać ją poziomo ze spadkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 21.05.2015 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 tak - wszystko jest tak układane by uniknąć syfonowania i w 90% ze spadkiem na zewnątrz , poza dom na koniec wszystkie rury PEFLEX są wklejone w pionową rurę kanalizacyjną 200-kę, z jej dna , ale poniżej dolnych rur wyprowadzimy rurę do "studni" ponieważ teren jest podmokły zastanawiam się jak ów studnię wykonać po głowie chodzi mi zrobienie zamkniętego zbiornika o dużej powierzchni "parowania" tak by ewentualnie zbierająca się tam woda miała szanse odparować - do tego myślę użyć 2-3m rury 200 ki , i zakopać ją poziomo ze spadkiem wg mnie to przerost formy nad treścią. masz krótkie rury GWC, pewnie nic się nie wykropli, bo aż tak nie schłodzisz powietrza. na forum zresztą chyba nikt nie widział skroplin w rurowym GWC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 23.05.2015 07:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 też o tym "wiem" / słyszałem ale teraz wszystko mam na wierzchu a dom jest na sprzedaż jeśli tylko coś w przyszłości wyjdzie to kiedyś dużo rozkopywania i dorabiania a dziś dołożyć 2 m rury z 2 dekielkami - mały koszt i proste do wykonania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 31.05.2015 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Jaka jest różnica w cenie tej zielonej a takiej 200mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 06.06.2015 08:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 dzinks0 -pisałem o tym stronę lub 2 wcześniej - cena 200ki to 1800 zł, te kosztowały ok 700 zł cennikowo - ceny na alle... możesz sprawdzić szukając rura peflex w ostatnich 2 tygodniach niewiele zrobiłem głównie za sprawą deszczu GWC jest już przysypane i małymi kroczkami i warstwami zasypujemy go sukcesywnie - od deszczu do deszczu natomiast środek został obklejony narazi 10 cm styropianem i całość zasypana http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=319638&d=1433580849 wczoraj i dziś sypiemy i jeździmy ...http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=319640&d=1433580853 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=319639&d=1433580851 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 08.06.2015 11:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 pierwsze - większe pomieszczenie wstępnie zasypane dziś zabraliśmy się na drugie http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=319880&d=1433763253 zamówiłem też kolejna partię styropianu - powoli i sukcesywnie do przodu - tzn w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 11.06.2015 12:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 4 dzień z rzędu wstaje przed 5 - 3h pracy rano , 2-3 popołudniu , robimy we 2ch z tatą http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=320343&d=1434025705 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=320344&d=1434025707 dziś o 6:15 byłem w Mielcu w mojej ulubionej firmie od styropianu i wełny i przywiozłem co nie co styropianu 20-ki który ułożę wkoło pionowo tak jak wcześniej 10ke tylko płycej - wyznaczy ona poziom styropianu i środek zasypiemy ziemią / piachem na gotowo czyli izolacja wygląda tak 10 cm 032 na zewnątrz do głębokości 1m od wewnątrz będzie styropian od 10 cm do 100 o grubości 10 cm 040 - a od góry tylko 1-2 cm XPSa pionowo jako odizolowanie wylewki od ścian fundamentowych kolejne 20 cm grubości na 40 lub 50 cm pójdzie 040, póżniej następne 20 do głębokości 30-35 cm pozostała część po całości 20 cm do końca tygodnia może uda zakończyć zasypywanie fundamentów / każda warstwa / po ok 10 cm / jest na bieżąco zagęszczana później kanalizacja, styropian i instalacje do wody OC itp , następnie folia, rurki (tak na wszelki wypadek ?) siatka zbrojeniowa pod ścianki działowe i zalewam podłogę betonem ze zbrojeniem rozproszonym - może uda się do końca miesiąca max 10 lipca ? zobaczymy dziś w radio podawali że dzień jest krótszy od najdłuższego tylko o 8 min czyli trzeba wykorzystać najbliższe 4-6 tygodni i pracować na maxa - bo później dzień zacznie się skracać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.