Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

R&K buduje nowy dom ZX35 ...standard PASYWNY w rozsądnej cenie


Recommended Posts

, czołgista wspominał mi że beton podczas wysychania się obkurcza i wokół ścian mimo dania styropianu będę miał szczelinę - to chyba nie problem - można zapiankować na koniec

 

Moze rozwiazanie byloby danie na styropian dodatkowo pianki dylatacyjnej 8-10 mm, bo chyba ma wiekszy zakres pracy ?

Edytowane przez karolek75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

50m kręgi pocięliśmy na 3 równe kawałki

następnie zostały przeciągnięte przez wykute przepusty

 

wcześniej wywierciłem w rurze 200-ce 9 otworów otwornicą "76mm" / rury mają 75 mm

 

postawiliśmy na 2 bloczkach (50cm) rurę która została przywiązana w 3 kierunkach do drzew by trzymała pion i np wiatr jej nie przewrócił

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316705&d=1431346633

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316706&d=1431346635

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316707&d=1431346636

pierwszego dnia wkleiliśmy 4 rury

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316708&d=1431346638

 

kolejnego dnia rano , i wieczorem w 2 podejściach wkleiliśmy pozostałe 5 rur

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316709&d=1431346639

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=316711&d=1431346643

na koniec wszystkie klejenia od środka zostały uszczelnione silikonem

tak oto prezentuje się całość

 

dziś przykleiliśmy denko które wieczorem zasilikonuję , podobnie jak 9 łączeń z zewnątrz - ale to już po finalnym ustawieniu pionowej rury na właściwym miejscu i od jutra zaczynamy zasypywanie

 

nie liczę na ogromne uzyski z tego GWC - ważne by przełamywało temperaturę w zimie (system anty zamarzaniowy) i nieco chłodziło latem - a najważniejsze by było systemem bezobsługowym/ bez prądowym i nie generowało kosztów przy eksploatacji

 

całość będzie zasypana ok 2m warstwą ziemi , między fundamentami głębokość 1m / pod izolacją - boje się zakopywać głębiej by nie doszło ewentualnego syfonowania poszczególnych rur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie liczę na ogromne uzyski z tego GWC - ważne by przełamywało temperaturę w zimie (system anty zamarzaniowy) i nieco chłodziło latem - a najważniejsze by było systemem bezobsługowym/ bez prądowym i nie generowało kosztów przy eksploatacji
Lepsza klimatyzacja . Bierze podobnie prądu, a można ustawić strefy. Wentylacja bardzo słabo, ale daje chłodniejsze powietrze na wszystkie pokoje, nawet jak nie potrzeba.

Przy klimatyzacji centrala passiv onyx ma rozmrażanie "bezprądowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy domy które Pan buduje , domy które Pan wyposaża mają klimatyzację zamiast wentylacji ? w każdym pomieszczeniu ? ile to kosztuje i czy "bierze podobnie prądu" = 0 zł?

 

Nie zamiast a obok. Z gwc ciężko wyciągną 2kW - a taka klima kosztuje 2000-2500zł . Do wyciągnięcia 2kW z gwc musi być na centrali 400m3/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było że wszystko idzie łatwo i gładko - ku przestrodze dla innych - pomarańczowe rury nie tak łatwo się klei

 

1) problem na jaki napotkaliśmy - był związany z niewiedzą i błędem jaki popełniłem na starcie - otóż denka do rur dokupuje się i zakłada na szerszy koniec rury - ponieważ nich nie było na składzie - wziąłem rurę , przeciąłem i nawierciłem otwory z 2 strony ... jak już były otwory to trzeba było kleić

kupiłem Fix z tytana którego już wcześniej nie raz używałem do wszystkiego - i jak widać na zdjęciach rury zostały wklejone i uszczelnione silikonem

na koniec obcięliśmy koniec z denka i przykleiliśmy do rury i uszczelniliśmy (w denku trzeba było obciąć kołnierz bo z tej strony rury rozmiar się nie zgadzał)

2) problem to klej - okazuje się że rury z PVC klei tylko jeden rodzaj kleju - specjalny do tego materiału - mój skleił i się nawet usztywnił ... ale po zasypaniu ziemią która stała się dość wilgotna - widać na fotce że stała tam woda - klej z twardego stał się jak guma do żucia i odparzył

3) kupiliśmy wiec mufę na cieńszy koniec rury (z obu stron ma szerszy wymiar) i nowe denko - jednak rura w mufę wchodzi dobre 5-8 cm a otwory z rurami były 2 cm od końca rury

 

w efekcie końcowym padła decyzja - odcinamy rury i robiły wszystko od nowa - nawiercona rura pójdzie do domu i koniec z otworami będzie u góry w domu , w suchym miejscu - najprawdopodobniej w izolacji posadzki - czyli w styropianie więc otwory się zapiankuje , a szerszy koniec rury z deklem pójdzie na dół i wywiercimy nowe otwory

 

tak więc dziś zaczynamy zabawę od nowa

 

z pracami nie zupełnie jesteśmy w plecy bo rury zostały na swoich miejscach i są już przysypane częściowo piachem na zewnątrz domu - dzięki temu można było zapiankować przepusty z rurami , obłożyć izolację folią kubełkowa i rozpocząć zasypywanie wykopu

dodatkowo 2 (skrajne) z 9 rur już są ułożone na właściwym miejscu w domu - zakopywanie kolnych to plan na dziś jutro i sobotę - równocześnie będą trwały prace nad wklejaniem rur peflex na obu końcach w rurę kanalizacyjną

 

plan do końca przyszłego tygodnia - zakończyć prace z GWC i tzw ziemne - zostanie tylko izolacja, kanalizacja , instalacja odkurzacza centralnego oraz rurki od wody , ułożenie siatki ze zbrojeniem , do niej rurki i można zalewać = kompletny stan zero gotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było że wszystko idzie łatwo i gładko - ku przestrodze dla innych - pomarańczowe rury nie tak łatwo się klei

 

1) problem na jaki napotkaliśmy - był związany z niewiedzą i błędem jaki popełniłem na starcie - otóż denka do rur dokupuje się i zakłada na szerszy koniec rury - ponieważ nich nie było na składzie - wziąłem rurę , przeciąłem i nawierciłem otwory z 2 strony ... jak już były otwory to trzeba było kleić

kupiłem Fix z tytana którego już wcześniej nie raz używałem do wszystkiego - i jak widać na zdjęciach rury zostały wklejone i uszczelnione silikonem

na koniec obcięliśmy koniec z denka i przykleiliśmy do rury i uszczelniliśmy (w denku trzeba było obciąć kołnierz bo z tej strony rury rozmiar się nie zgadzał)

2) problem to klej - okazuje się że rury z PVC klei tylko jeden rodzaj kleju - specjalny do tego materiału - mój skleił i się nawet usztywnił ... ale po zasypaniu ziemią która stała się dość wilgotna - widać na fotce że stała tam woda - klej z twardego stał się jak guma do żucia i odparzył

3) kupiliśmy wiec mufę na cieńszy koniec rury (z obu stron ma szerszy wymiar) i nowe denko - jednak rura w mufę wchodzi dobre 5-8 cm a otwory z rurami były 2 cm od końca rury

 

ble ble ble...

wystarczyło podgrzać koniec obciętej rury opalarką i wcisnąć dekiel ...:p

 

a wystarczyło tylko wykonać "telefon do przyjaciela"...:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tak ...przede wszystkim dekiel był za długi - trzeba byłoby go skrócić - to nie aż taki problem , ale tu też o szczelność chodzi

jak już coś "wymyśliłem" i było w trakcie realizacji to 1 błąd ciągnął drugi - opalarki nie mam , a chajczenie ogniska od spodu w grę nie wchodziło - narzędzia to też podstawa, jak nie masz to nic nie zrobisz, a mufa kosztowała "aż" 20 zł , robienie tego w inny sposób skutkować mogło też zruszeniem powklejanych rur - wiec decyzja byla prosta - rozebrac - zrobić jeszcze raz - ale porządnie

poza tym tamten klej się nie nadawał - pod wpływem wilgoci zrobiła się z niego guma - więc wszystko od nowa trzeba było zrobić - no i zrobiliśmy - szybko , łatwo i teraz już porządnie

 

stan na dziś

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317309&d=1431774091

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317314&d=1431774104

 

8 z 9 rur jest już w drugiej części "domu"

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317310&d=1431774093

 

w 1 części 1 rura do zakopania a 2 do poprawienia - by jak najdłuższy odcinek został po tej stronie

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317312&d=1431774098

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=317315&d=1431774106

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie znalazłem odpowiednich listew startowych, więc zamierzam zrobić je z ocynku. Cena wyjdzie około 12 zł za metr bieżący i chyba warto zabezpieczyć się przed myszami.

 

Może trochę stare.

U mnie także nie dawałem listew startowych. Za to na 10cm styro z piwnicy dałem cienką blachę aluminiową. Nie pamiętam jaka grubość, ala coś jak z puszki po piwie Kupiłem na allegro w pasach 10 metrowych.

 

Mysz przechodzi w szczelinie grubości ołówka. Na BBC widziałem w jednych z programów,

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że gdybym dał te listwy tuż nad ziemią, czyli metr poniżej poziomu posadzki, to temperatura tam byłaby niska, więc i straty niewielkie. Lambda i U niby spore, ale delta niewielka. To chyba niezłe rozwiązanie. Można też kombinować coś z włókna szklanego, albo z tworzywa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - wszystko jest tak układane by uniknąć syfonowania i w 90% ze spadkiem na zewnątrz , poza dom

na koniec wszystkie rury PEFLEX są wklejone w pionową rurę kanalizacyjną 200-kę, z jej dna , ale poniżej dolnych rur wyprowadzimy rurę do "studni"

ponieważ teren jest podmokły zastanawiam się jak ów studnię wykonać

po głowie chodzi mi zrobienie zamkniętego zbiornika o dużej powierzchni "parowania" tak by ewentualnie zbierająca się tam woda miała szanse odparować - do tego myślę użyć 2-3m rury 200 ki , i zakopać ją poziomo ze spadkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - wszystko jest tak układane by uniknąć syfonowania i w 90% ze spadkiem na zewnątrz , poza dom

na koniec wszystkie rury PEFLEX są wklejone w pionową rurę kanalizacyjną 200-kę, z jej dna , ale poniżej dolnych rur wyprowadzimy rurę do "studni"

ponieważ teren jest podmokły zastanawiam się jak ów studnię wykonać

po głowie chodzi mi zrobienie zamkniętego zbiornika o dużej powierzchni "parowania" tak by ewentualnie zbierająca się tam woda miała szanse odparować - do tego myślę użyć 2-3m rury 200 ki , i zakopać ją poziomo ze spadkiem

 

wg mnie to przerost formy nad treścią. masz krótkie rury GWC, pewnie nic się nie wykropli, bo aż tak nie schłodzisz powietrza. na forum zresztą chyba nikt nie widział skroplin w rurowym GWC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o tym "wiem" / słyszałem

ale teraz wszystko mam na wierzchu a dom jest na sprzedaż

 

jeśli tylko coś w przyszłości wyjdzie to kiedyś dużo rozkopywania i dorabiania a dziś dołożyć 2 m rury z 2 dekielkami - mały koszt i proste do wykonania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

dzinks0 -pisałem o tym stronę lub 2 wcześniej - cena 200ki to 1800 zł, te kosztowały ok 700 zł cennikowo - ceny na alle... możesz sprawdzić szukając rura peflex

 

w ostatnich 2 tygodniach niewiele zrobiłem głównie za sprawą deszczu

GWC jest już przysypane i małymi kroczkami i warstwami zasypujemy go sukcesywnie - od deszczu do deszczu

 

natomiast środek został obklejony narazi 10 cm styropianem i całość zasypana

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=319638&d=1433580849

 

wczoraj i dziś sypiemy i jeździmy ...

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=319640&d=1433580853

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=319639&d=1433580851

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze - większe pomieszczenie wstępnie zasypane

 

dziś zabraliśmy się na drugie

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=319880&d=1433763253

 

zamówiłem też kolejna partię styropianu - powoli i sukcesywnie do przodu - tzn w górę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 dzień z rzędu wstaje przed 5 - 3h pracy rano , 2-3 popołudniu , robimy we 2ch z tatą

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=320343&d=1434025705

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=320344&d=1434025707

 

dziś o 6:15 byłem w Mielcu w mojej ulubionej firmie od styropianu i wełny i przywiozłem co nie co styropianu 20-ki który ułożę wkoło pionowo tak jak wcześniej 10ke tylko płycej - wyznaczy ona poziom styropianu i środek zasypiemy ziemią / piachem na gotowo

 

czyli izolacja wygląda tak

10 cm 032 na zewnątrz do głębokości 1m

od wewnątrz będzie styropian od 10 cm do 100 o grubości 10 cm 040 - a od góry tylko 1-2 cm XPSa pionowo jako odizolowanie wylewki od ścian fundamentowych

kolejne 20 cm grubości na 40 lub 50 cm pójdzie 040, póżniej następne 20 do głębokości 30-35 cm pozostała część po całości 20 cm

 

do końca tygodnia może uda zakończyć zasypywanie fundamentów / każda warstwa / po ok 10 cm / jest na bieżąco zagęszczana

 

później kanalizacja, styropian i instalacje do wody OC itp , następnie folia, rurki (tak na wszelki wypadek ?) siatka zbrojeniowa pod ścianki działowe i zalewam podłogę betonem ze zbrojeniem rozproszonym - może uda się do końca miesiąca max 10 lipca ? zobaczymy

 

dziś w radio podawali że dzień jest krótszy od najdłuższego tylko o 8 min

czyli trzeba wykorzystać najbliższe 4-6 tygodni i pracować na maxa - bo później dzień zacznie się skracać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...