jasiek71 09.08.2013 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Jakby ktoś nie rozumiał to jasiek,nydar Wam to zainstalują a ktoś inny zareklamuje w tym temacie pod szyldem typowo inwestorskim Niezła reklama co ? Profity od nowych inwestorów poproszę P.S Szkoda,że za kilka zł można z siebie zrobić... to może napisz komu nydar czy ja zrobiliśmy WMG ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 09.08.2013 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) to może napisz komu nydar czy ja zrobiliśmy WMG ...? To może napisz ile ludziom z forum robiłeś lub będziesz/będziecie robił/li wentylacje i inne wynalazki ? Nydar&ktoś służy przykładem na "coś" dobrego dla naiwnych,którzy poświęcą swoją kasę jak im się wbije coś do głowy Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 09.08.2013 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 To może napisz ile ludziom z forum robiłeś lub będziesz/będziecie robił/li wentylacje i inne wynalazki ? Nydar służy przykładem na "coś" dobrego dla naiwnych ja na FM tylko "bije pianę "... zadowolony ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 09.08.2013 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 ja na FM tylko "bije pianę "... zadowolony ...? A ja wiem,że nie tylko ? Zadowolony jestem bo mi nic nie robisz(sam sobie zrobiłem)ale inni mogą nie być tak zadowoleni.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 10.08.2013 06:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Artur - Malux chyba wszystko już nt PC w domu dobrze zaizolowanym napisał KONRAD ty masz 7000kwh i około 2000zł ja na co i cwu będę miał okolo 3000 kwh[bardziej 2500kwh] ale kwotowo z 1200-1300zł daje to do myślenia. generalnie domki solidnie wybudowane takie z 100m2 to tylko prad a jak ktos i tak w takim domku ma kominek to bez zastonowienia to że TY prowadzisz / prowadziłeś "podwójne" życie na FM nie oznacza że tak robią wszyscy ja z branżą budowlaną nic wspólnego nie mam ... co nie znaczy że nie będę miał - ale tego nie ukrywam i pusze w tym wątku wprost - chce wybudować dla kogoś dom komercyjnie - bardzo dobry dom, wszystko to również będzie opisane podobnie jak w moim poprzednim DB by inni którzy chcą sami sobie budować mogli zrobić to własnymi rękami - tu nie ma czarów, magi , wszystko robią ludzie - tyle że nie każdy ma czas są też tacy co prowadzą swoje firmy instalacyjne i potrafią pomagać i doradzać tu wszystkim no profit - i chyba na tym to wszystko polega TY we wszystkim widzisz tylko $, nydar, jasiek i wielu innych jest tu dla zabawy , no profit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 10.08.2013 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 są też tacy co prowadzą swoje firmy instalacyjne i potrafią pomagać i doradzać tu wszystkim no profit - i chyba na tym to wszystko polega TY we wszystkim widzisz tylko $, nydar, jasiek i wielu innych jest tu dla zabawy , no profit i ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 11.08.2013 19:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) trochę nie dawała mi spokoju dyskusja nt izolacji poddasza o ile nt ekofibru wiem niewiele jeszcze - i nie mam wyrobionego zdania to nt styropianu i pianki ...... Dodam,że nie tylko najprościej ale i najpewniej...mam uczulenie na wełnę czyli co, EPS, PUR, PIR? Jeśli dajesz styro na zakładkę i będzie to poprawnie wykonane to będzie w 100% szczelny....Styropian to nie wełna dlatego u mnie wełny niet U mnie izolacja stropu łaczy się z izolacją elweacji ponad murłatą,szczelnie czyli tradycyjny termos na parterze a dodatkowo każda spoina jest zapiankowana. ...... kilka płyt styropianu zostało wklejonych w połacie dachowe i wygląda to tak: http://imageshack.us/a/img826/3407/dscn3871t.jpg zdanie miałem wyrobione już dawno tu może szczegółowe wyjaśnienie tego jak zachowuje się pianka ps. co złego jest w uszczelnianiu pianką poliuretanową (domy pasywne) - pytam błąkając w niewiedzy. Na wstępie poprawiam moje wcześniejsze użycie słowa 'zabronione' na 'niewskazane', z tego względu, że dom pasywny to zestaw pewnych reguł, które zostały nam podane w celu łatwiejszego osiągnięcia tego standardu. O tym czy dom jest pasywny i może uzyskać certyfikat decyduje nie to czy zastosowaliśmy potrójnie przeszklone okna na południe tylko pięć wyznaczników: 1- zużycie energii na ogrzewanie ≤ 15 kWh/m2rok lub obciążenie cieplne ≤ 10W/m2 2 - zużycie energii na chłodzenie ≤ 15 kWh/m2rok 3 - Energia Pierwotna ≤ 120 kWh/m2rok 4 - Szczelność budynku ≤ 0.6/h 5 - Częstość przekroczenia temperatury maksymalnej ≤ 10% Powyższe można spełnić używając różnorakich technologii i materiałów (konstrukcja murowana, drewniana, ocieplenie z wełny czy z bali ze słomy itp) Natomiast korzystając z wcześniejszych doświadczeń możemy nie polecać materiałów i rozwiązań, które się nie sprawdziły bądź też poniesiony nakład finansowy jest niewspółmierny. Pierwsze domy pasywne, które powstały w Niemczech są w chwili obecnej jak laboratoria. Instytut w Darmstadt zainstalował tam wszelkiego rodzaju urządzenia pomiarowe oraz na bieżąco sprawdza sprawność materiałów. Znany jest przypadek kiedy to instytut zakupił wyburzaną ścianę od inwestora, który postanowił rozbudować sobie dom. Instytut zrobił po to by przeanalizować znajdujące się tam materiały jak np. wytrzymałość taśm. Nic dziwnego skoro zainteresowanie tym standardem i przede wszystkim materiałami rośnie z roku na rok a biznes jest wart miliony euro. Z takich różnych doświadczeń na budowie oraz po latach użytkowania wiemy, że pianka poliuretanowa (chodzi tu o natryski) się nie sprawdza, zarówno pod względem szczelności powietrznej, sprawność termicznej jak i kilka innych czynników: - w przypadku użycia pianki na przykład do izolacji cieplnej i zarazem uszczelnienia powietrznego więźby dachowej dachu (natrysk) trudno nam będzie uzyskać wymaganą szczelność a powstałe błędy naprawdę trudno jest znaleźć i naprawić. Wprawdzie niektórzy producenci zapewniają o jakości, ale problem polega na tym, że może i sama skorupa jest szczelna i może dobrze wypełniać szczeliny, niestety na łączeniach z innymi materiałami jest mało elastyczna i po odkształceniu nie wraca do stanu pierwotnego. Jak wiemy budynki pracują zarówno na wietrze jak i podczas osiadania na gruncie itp. - szybki proces starzenia się materiału, który wpływa zarówno na szczelność jak i parametry izolacyjności termicznej. Dwa powszechnie używane rodzaje natrysków to pianka z otwartymi komórkami powietrza i pianka z komórkami, w których uwięziony jest gaz izolacyjny (inny niż powietrze). Pierwszy typ ułatwia dyfuzję pary wodnej i wymaga folii paroizolacyjnej drugi jest bardziej szczelny, ale może stracić swoje właściwości po latach. Wszelkie nieszczelności mogą również doprowadzić do powstawania pleśni. - materiał jest nieprzyjazny dla środowiska oraz dla użytkowników. Dom pasywny to również ekologia i zdrowie. Pianki poliuretanowe używane w natryskach powstają z połączenia Izocyjanianów i alkoholi polihydroksylowych (taki plastikowy alkohol). Osoba wykonująca taki natrysk wygląda jakby wybierała się na księżyc, ponadto wszyscy na budowie opuszczają teren, cała sytuacja wygląda jak oględziny radioaktywnej strefy z archiwum X. Izocyjaniany są szkodliwe dla zdrowia i powodują choroby płuc (astma). Sprawa 'pianek' została ostatnio mocno wyeksponowana za sprawą Instytutu Budownictwa Pasywnego w Stanach Zjednoczonych, gdzie budownictwo pasywne mocno wkracza na rynek. Stosowane tam powszechnie metody tzw budownictwa taniego i szybkiego (szkielet plus pełny oprysk pianką) nie sprawdza się dla budynków pasywnych, ponadto jest przyczyną wielu problemów zdrowotnych. To co wsadzamy do swoich ścian wprawdzie nie możemy porównać do zjadanej kanapki, ale pozostawiam to do refleksji dla przyszłych budujących. oczywiście samego styropianu nie neguję - ale musi być to specjalny styropian do izolowania poddasza - do umieszczania go między krokwiami a nie klasyczny plaster docięty na wymiar! http://cdn32.muratordom.smcloud.net/t/photos/55/e4/9a/55e49a6d74cb25e0.jpg http://www.tomekmonika.mojabudowa.pl/pliki/tomekmonika/image/15_01%20021.jpg używając takiego właśnie styropianu nie musimy używać pianki !!! styropian jest odpowiednio ponacinany , co za tym idzie sprężysty i dostosowuje się do "ruchów" dachu pozostawiam każdemu do indywidualnej oceny .... Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cronin 11.08.2013 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Jestem akurat na etapie ocieplenia stropu, żaden ze mnie ekspert i nie zamierzam się wymądrzać. Mam stropodach wentylowany na wiązarach, dla mnie drewno musi być wentylowane i najbardziej przemawia do mnie celuloza (bo mówiąc potocznie: współpracuje z wilgocią i nie traci właściwości). Kusiło mnie bardzo połączenie styropianu i celulozy, o którym tutaj przeczytałam, ale nie chcę zamykać celulozy i wiązarów w super szczelnej trumience. Może się mylę, nie wiem, ale u mnie będzie 50 cm celulozy na podwieszanym suficie i między wiązarami, zamknięte od góry folią paroprzepuszczalną.Gdybym miała strop betonowy dałabym styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 11.08.2013 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 oże się mylę, nie wiem, ale u mnie będzie 50 cm celulozy na podwieszanym suficie i między wiązarami, zamknięte od góry folią paroprzepuszczalną. Gdybym miała strop betonowy dałabym styropian. celuloza poradzi sobie z parą wodną bardzo dobrze .. nie mniej nie ma jej co nadwyrężać ... i od spodu zapodać jakąś warstwę o większym oporze dyfuzyjnym ...aby tam nie wpuszczać tej gazowej bestii tam gdzie jej nie potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cronin 11.08.2013 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 paroizolacja również będzie na k-g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 11.08.2013 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Paroizolacja mogła by być nawet w połowie tych 50cm .. winna tylko być zawsze na tyle ciepła aby na niej się nie kondensowała wilgoć ...co to nam daje ? mikroklimat i stabilność wilgotnościową ... nie mniej nie można zrobić tego na wskroś i pozwolić na dostanie się wilgotnego powietrza tam gdzie jest już za zimno i nastąpiła by intensywna kondensacja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 11.08.2013 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 paroizolacja również będzie na k-g A może zgłębisz pomysł (czytaj: odrobisz za mnie pracę domową) zrobienia na suficie paroizolacji w formie folii refleksyjnej? Wydaje mi się, że to może istotnie poprawić parametry, w tym profil temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 11.08.2013 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) zrobienia na suficie paroizolacji w formie folii refleksyjnej? Wydaje mi się, że to może istotnie poprawić parametry, w tym profil temp. Nic trudnego ... wymaga tylko pustki powietrznej pod tą folią refleksyjną ... robiłem ostatnio w łazience tak ...z "foli" pod panele ... która tam nie miała żadnego znaczenia ... bo nie ma tej pustki powietrznej ... ta folia ma zadanie odbijać promieniowanie ... a żeby odbijać ... musi na nie padać ... a żeby padało ... musi być ośrodek przeźroczysty ... dla takiego promieniowania ... w tedy emitowane z płyt KG GK ... jak kto woli promieniowanie jest odbijane ... przy braku tej pustki ... folia tak owa tylko przewodzi ... i to bardzo dobrze ... przez co jej wpływ jest pomijalny ... zerowy ! Wydaje mi się, że to może istotnie poprawić parametry, w tym profil temp. zależy od emisyjności tej foli .. ale przy pustce powietrznej 15mm poprawa oporu cieplnego wyniesie 0,48 m^2*K/W ... plus pustka 0,18 i mamy 0,66 co stanowi U o wartości 1,5 wata na stopień dwie pustki po tyle 1,32 itp ... czyli jak masz 5cm eps'a o lambda 0,04 to daje ... 0,05m/0,04 W/m*K co daje R 1,25 plus te 0,66 tak by to wyglądało ... czyli coś jeśli brać zwykłą folie ... ale nie wiele w porównaniu do izolacji ... tu akurat skromnej to jeszcze, jednak dla 20cm i więcej to nie jest wartości "znacząca" Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 11.08.2013 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Krok dalej: folia na suficie suficie odbijająca podłogówkę. Przy założeniu że da się pomalować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sham4n 13.08.2013 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) R&K a nie myślałeś o wykorzystaniu ocieplenia nakrokwiowego? np. płyty Bauder PIR, Linitherm? Według mnie wariant wart zastanowienia Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez sham4n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 13.08.2013 14:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) płyty tego rodzaju stosuje się tam gdzie ogranicza nas grubość izolacji a chcemy uzyskać jak najlepszy efekt - np ja mam podobną płytę na filarze przed domem - filar 30x30 + 10 cm izolacji i mamy "smoka" 50x50 cm - a na ścianach domu mam 30 cm styropianu więc widać dysproporcję między grubością izolacji dodam że produkty tego typu nie są tanie i dlatego nikt nie używa ich tam gdzie nie musi / nie skłania go do tego sytuacja podobnie jest z wełną o najniższej lambdzie - jest tak droga .... że wolałem dać grubiej nieco tańszej Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 13.08.2013 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 cena płyt jest rzeczywiście odstraszająca, ale weż pod uwagę, że przy ich zastosnowaniu masz od razu:- membranę dachową- termoizolację- pełne deskowanie- paroizolacjęi to wszystko na etapie kładzenia pokrycia dachu jeżeli zdecydujesz się zostawić krokwie na wierzchu to nie musisz robić zabudowy poddasza, odpada wtedy koszt rusztu, płyt KG i robocizny, w takiej opcji płyty są moim zdaniem bardzo dobrym rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 13.08.2013 14:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 tak wiem - ten argument znam i będę go brał pod uwagę jeśli klienci zdecydują się na brak stropu tylko wytłumacz mi - bo jak się domyślam brałeś to pod uwagę i zapoznawałeś się z wykonaniem tego rozwiązania jaka jest kolejność i sposób kładzenia - skoro zastępuje pełne deskowanie - jak później układa się na tym pokrycie dachowe? jak mocuje jakieś łaty itp ? poza tym od spodu widać płyty ? tak ? jak wtedy wygląda to od środka ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 13.08.2013 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) tak wiem - ten argument znam i będę go brał pod uwagę jeśli klienci zdecydują się na brak stropu tylko wytłumacz mi - bo jak się domyślam brałeś to pod uwagę i zapoznawałeś się z wykonaniem tego rozwiązania jaka jest kolejność i sposób kładzenia - skoro zastępuje pełne deskowanie - jak później układa się na tym pokrycie dachowe? jak mocuje jakieś łaty itp ? poza tym od spodu widać płyty ? tak ? jak wtedy wygląda to od środka ?? jak decydowałem to niestety nie przeanalizowałem systemu jako całości, teraz wziąłbym własnie izolację nakrokwiową od zewnątrz przykręca się kontrłaty za pomocą specjalnych wkrętów przechodzących przez płyty PIR od wewnątrz szpachlujesz i malujesz Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez skrabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sham4n 13.08.2013 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 mnie namawiają żeby zrobić pełne deskowanie, a wtedy można użyć desek boazeryjnych i od razu mieć wykończone poddasze (o ile ktoś chce mieś drewniany sufit). Ewentualnie można zrobić tak jak pisze skrabi, ale to kwestia preferencji. Ogólnie jeśli ktoś i tak chce deskować dach + papa to myślę, że izolacja nakrokwiowa to dobry wybór (płyty Bauder PIR Plus mają warstwę papy). Oprócz tego mamy wyższy sufit i cieńszą warstwę ocieplenia (ok. 18cm przy tych samych parametrach w porównaniu do wełny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.