Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Zobacz tutaj :
:).

 

Niestety, brakuje opisu jak to ma działać.

Co to za sterowniki na ścianach?, czy od kabli czy od kanałówki? Jakie temperatury ustawia na kablach, jakie na kanałówce? Jak ustawia temp. w pomieszczeniu ? Gdzie czujniki temperatury (które to czujniki od kanałówki i gdzie zainstalowane, to samo od kabli)?. Jest mnóstwo niejasności nie mówiąc już o konkretnych modelach urządzeń jakie do tego można zastosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

O robociźnie. Ale jeśli ani w jednym ani w drugim nikt nie liczy to ok.

Teraz zamień to na wymysł nydara czyli:

- głębsze fundamenty - więcej bloczków, zaprawy, roboty,

- więcej kopania,

- więcej pospółki i jej zagęszczania,

- XPS zamiast EPS-a,

- izolacja pionowa.

Nie będzie to jak nydar straszy 2000zł/m2 bo za tyle to cały dom się wybuduje ale i tak dużo, dużo więcej.

I po co? Co to ma dać poza brakiem sterowalności i komfortu?

Po ilu latach z EPS pod domem coś się ma dziać? Pod ławy fundamentowe wkładamy od prawie ćwierć wieku. Pod podłogi również i to kiedyś 30cm? Ile jeszcze trzeba czekać, by coś się wydarzyło?

Przypomnę PN - EN 13370 z początku lat 90-tych ( nie było wtedy XPS itp) był tylko

styropian 12kg/m3

styropian 15kg/m3

styropian 20kg/m3

Jeszcze raz zapytam: Ile jeszcze trzeba czekać by stwierdzić, że styropian 20kg/m3 pod ławy się nie nadawał?

 

Skan z PN z początku lat 90-tych

WP_20140531_001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koparka 2h ? To resztę chcesz robić ręcznie ? Szalowanie ław fundamentowych ? Izolacja ław fundamentowych ?

 

Ławy będą zalewane w wykopie. Nie bedę szalował. Nie będzie izolacji ław fundamentowych ani ścian bo robię wg koncepcji kszhu. Wysokość ściany fundamentowej bedzie 30cm, tak jak wysokość styro posadzkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O robociźnie. Ale jeśli ani w jednym ani w drugim nikt nie liczy to ok.

Teraz zamień to na wymysł nydara czyli:

- głębsze fundamenty - więcej bloczków, zaprawy, roboty,

- więcej kopania,

- więcej pospółki i jej zagęszczania,

- XPS zamiast EPS-a,

- izolacja pionowa.

Nie będzie to jak nydar straszy 2000zł/m2 bo za tyle to cały dom się wybuduje ale i tak dużo, dużo więcej.

I po co? Co to ma dać poza brakiem sterowalności i komfortu?[/quote

 

Miałem wycenę robioną przez firmę,więc zakładam ,że o robociźnie pomyśleli.

Co do reszty to stek bzdur. Byłeś ty kiedy na budowie jak koparka ściąga humus i wiesz jaką warstwę faktycznie musi usunąć ? Czy tylko tak fantazjujesz jak zwykle? Tu by trzeba zapytać kogo biegłego ( błagam nie wypowiadaj się) czy samo zebranie warstwy humusu 20-30cm wystarczy, czy jednak ciut więcej ,aby dojść do rodzimego nie tkniętego ludzką ręką gruntu. Jeśli nie to czy aby nie powinno się tego utwardzić,a to jednak koszt. No i jakiś drenaż ,choćby symboliczny ,bo jak wybije źródełko pod salonem to będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, brakuje opisu jak to ma działać.

Co to za sterowniki na ścianach?, czy od kabli czy od kanałówki? Jakie temperatury ustawia na kablach, jakie na kanałówce? Jak ustawia temp. w pomieszczeniu ? Gdzie czujniki temperatury (które to czujniki od kanałówki i gdzie zainstalowane, to samo od kabli)?. Jest mnóstwo niejasności nie mówiąc już o konkretnych modelach urządzeń jakie do tego można zastosować.

To poglądowy film do opisów. Pisałem wielokrotnie, że ogrzewanie jest podłogowe elektryczne z termostatami w pomieszczeniach. Czujniki są w podłodze. Kanałówka ma czujnik na powrocie.

Co do urządzeń... nie mam jednej firmy. Montujemy Mitsubishi, ale i Toshibę Fuji Hitachi LG York

Najwięcej mitsubishi, bo mają jednostki zewnętrzne od 0.7kW - które załatwiają domy do 150m2 no i mają bardzo ciche jednostki wewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważa Pan, że zabronią izolować?

Wręcz przeciwnie, UE dąży do redukcji zużycia, właśnie poprzez izolację, nawet czajników.

Z tym, że UE to nie jakiś dziki twór ale racjonalnie myślący ludzie.

Jasne, pracują tam geniusze od rozpracowania krzywizny banana, wiele ton niewymiarowych warzyw i owoców zostaje na polu a i to pewnie jakoś racjonalnie się da uzasadnić.

 

To chyba zależy od idei!

Ideą tego wątku są instalacje:

- utrzymania komfortowej temperatury zimą i latem

A niby jaka to temp.?

- Utrzymania komfortowej wilgotności zimą i latem oraz CO2 na poziomie mniejszym od 800ppm

A niby jaka to komfortowa wilgotność?

 

w http://www.youtube.com/watch?v= takim domu. To termos 0.08W/,2 xK zużywający bez pomp ciepła i OZE do 20kWh/m2 rocznie.

A ten dom to jeszcze jakaś wizja, czy już gdzieś stoi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, brakuje opisu jak to ma działać.

Co to za sterowniki na ścianach?, czy od kabli czy od kanałówki? Jakie temperatury ustawia na kablach, jakie na kanałówce? Jak ustawia temp. w pomieszczeniu ? Gdzie czujniki temperatury (które to czujniki od kanałówki i gdzie zainstalowane, to samo od kabli)?. Jest mnóstwo niejasności nie mówiąc już o konkretnych modelach urządzeń jakie do tego można zastosować.

 

podzielam Twoje pytania ale z tego co pisał TB to kanałówką nawiewa się 22st, jeżeli w pokoju chcemy mieć 22st to resztę trzeba wysterować kablami. tylko mi to wygląda na ogrzewanie typowo nadmuchowe więc trzeba dodatkowo robić całą instalację do nadmuch w całym domu a to są bardzo duże koszty bo każdy kanał musi być specjalnie zaizolowany aby nie było strat na przesyłce ciepłego powietrza. byle jaka pompa ciepła do tego też się nie nada więc jej koszt nie będzie groszowy. jedna firma za instalację nadmuchową chyba z 30k netto mi krzyknęła to im podziękowałem a TB chce aby jeszcze do tego dołożyć kable. jak całość w 50k się zmieści to będzie dobrze. czyli tyle kasy aby było komfortowo a niby żarówka w domu pasywnym wystarczy w każdym pomieszczeniu do określonej temperatury. tylko po co przy instalacji nadmuchowej jeszcze kable skoro zamiast 22st można nawiewać 23st a to powinno starczyć do ogrzewania? nie za bardzo to rozumiem więc temu pytam o szczegóły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nydar niech odpowie bo strasznie był zbulwersowany faktem proponowania EPS pod płytę i szkieleciora/styropianowca. Oczywiście przez kogoś bo sam spokojnie chciałby nawet i 3x większą masę na to położyć.

Ot taki szczególnie pojmowany obiektywizm albo zwykłe, głupie czepialstwo.

 

Znowu manipulujesz nieudolnie . TB promował EPS wszędzie .Nawet pod dom z ciężkiej silki .XPS traktował jak nasiąkające g.

Całe szczęście, że zmienił zdanie . Jeszcze by kto posłuchał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nydar, opamiętaj się o czym ty klepiesz? 2000zł/m2 fundamentu??? Ja za ~1640zł za m2 wybudowałem cały dom:D

 

 

 

Nie nie byłem, na każdą chodzę się tylko przespać. Tak przez sen widzę jak u mnie i u sąsiadów było tylko z kilkanaście cm humusu a dalej grunt rodzimy w którym mam ławy.

 

Dodaj jeszcze jedno zero ,tak na 20000/m2 będziesz jeszcze śmieszniejszy. A o to ci chyba chodzi.

Prosiłem abyś się nie wypowiadał .Prosiłem fachowca o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podzielam Twoje pytania ale z tego co pisał TB to kanałówką nawiewa się 22st, jeżeli w pokoju chcemy mieć 22st to resztę trzeba wysterować kablami.

 

Jeśli mi 22oC wystarczy to oznacza, że przy kanałowej ppci potrafiącej pracować do -25oC mogę jechać praktycznie cały sezon grzewczy. Kiedy zatem włączą się kable i przy jakiej temperaturze ? Jaką temperaturę mam ustawić na sterowniku od kabli, żeby mieć przez cały sezon gwarantowane 22oC w każdym pokoju ? Jak zaprogramować jeden system, który będzie pracował wg jednego harmonogramu ?

 

A co jeśli w jednym pokoju siedzi cała rodzina i robi się za gorąco ? Jak kanałówka zareaguje, skoro sterowniki z termostatami są tylko do kabli ?

 

Podobno ppci miała być tylko do dogrzewania. Jak zatem połączyć oba systemu, żeby pracowały wg nastaw w jednym sterowniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podzielam Twoje pytania ale z tego co pisał TB to kanałówką nawiewa się 22st, jeżeli w pokoju chcemy mieć 22st to resztę trzeba wysterować kablami. tylko mi to wygląda na ogrzewanie typowo nadmuchowe więc trzeba dodatkowo robić całą instalację do nadmuch w całym domu a to są bardzo duże koszty bo każdy kanał musi być specjalnie zaizolowany aby nie było strat na przesyłce ciepłego powietrza. byle jaka pompa ciepła do tego też się nie nada więc jej koszt nie będzie groszowy. jedna firma za instalację nadmuchową chyba z 30k netto mi krzyknęła to im podziękowałem a TB chce aby jeszcze do tego dołożyć kable. jak całość w 50k się zmieści to będzie dobrze. czyli tyle kasy aby było komfortowo a niby żarówka w domu pasywnym wystarczy w każdym pomieszczeniu do określonej temperatury. tylko po co przy instalacji nadmuchowej jeszcze kable skoro zamiast 22st można nawiewać 23st a to powinno starczyć do ogrzewania? nie za bardzo to rozumiem więc temu pytam o szczegóły

Kanałówka mitsubishi kosztuje 7000zł brutto 50m kanału izolowanego 600zł - rozdzielacz 200-400 zł anemostaty 80zł .

To nie ogrzewanie nadmuchowe a klima dogrzewająca powietrze z COP 4 . Ciepłe powietrze podawane delikatnie ze ściany, nie ogrzeje podłogi. Nie można też nim sterować w poszczególnych pomieszczeniach za mały strumień.

Poza tym może być i poniżej -25 st. kable więc są koniecznością. Pobierają od 700-do 1000kWh - w domach do 200m2

 

Termostaty są w każdym pomieszczeniu z czujką w podłodze a pompa jest sterowana temperaturą na powrocie.

Edytowane przez Tomasz Brzęczkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mój dom z ciężkiej silki jest lżejszy niż twój ostatni wymysł więc o co ci znów chodzi?

Chciałeś się poczepiać TB i znów nie wyszło?

 

No to jest was dwóch co uważają ,że pod płytę fundamentową z budynkiem wykonanym z silki i ceramicznym dachem wystarczy EPS . Pewnie elewacyjny:lol2::lol2: Doradzaj ,doradzaj .

Ostatnio spodobało mi się ,że promujesz uszczelniać okna samą pianką,bez taśmy. Mocne.

 

ps. Znowu wychodzi ignorant. Dom z ciężkiej silki, posadowiony na tradycyjnych fundamentach a 40cm piachu rozłożone na całej powierzchni posadzki to jakby co innego . Wiem,że trudno ci to zrozumieć, ale próbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu manipulujesz nieudolnie . TB promował EPS wszędzie .Nawet pod dom z ciężkiej silki .XPS traktował jak nasiąkające g.

Całe szczęście, że zmienił zdanie . Jeszcze by kto posłuchał.

Gdzie pisałem o domach z silki czy nawet BK ??? Niemożliwe, żebym coś takiego napisał! A co dopiero promował!

Panie nydar... po ilu latach coś się stanie z EPSem? Ile jeszcze trzeba czekać?

Ten słabej jakości sprzed 20 lat jeszcze jest OK!

Jak długo jeszcze wg Pana?

Edytowane przez Tomasz Brzęczkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe to jest to aby nydar nie miał urojeń i nie czepiał się.

Przecież to normalne, że jak się nie ma nic konkretnego do powiedzenia to się zmyśla ile wlezie i czepia tych co się nie chcą w te bzdury angażować.

 

Drodzy Panowie TB i kszhu . A budujcie wy na EPS-ie choćby wieżowce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałeś się. 200PLN/m2.

Zaoszczędzić do czego? Do kartonu żula nie zaoszczędzisz nic .

 

,,Chciałem dowiedzieć się dlaczego EPS pod 1,5t/m2 stosować można a pod lżejszy dom nie. Nie dowiedziałem się.,,

Dowiedziałeś się ale jako ignorant ,nie zrozumiałeś .Nie pojmujesz rozłożenia 150T na 100m2 od 100T na 10m2

Nudzisz się w tej robocie z braku zajęcia, to przeanalizuj o czym wypisujesz od rana. Dzień w dzień . Od rana do wieczora. Nic konkretów samo bla,bla,bla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,TB pisał o EPS pod płytę ale naprawdę nie wiem kto buduje płytę 10m2 a na niej dom (sic!) i to 100t."

 

Ja pierdziele. Ty na prawdę nic nie kumasz. Ale jaja.

Może kto się zlituje i wytłumaczy . Ja wymiękam .

 

Okres zwrotu fundamentu! . Zwracać się chce jak czytam twoje wypociny. Karton zaadoptuj,zaizoluj od środka a zwrot będziesz miał w miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanałówka mitsubishi kosztuje 7000zł brutto 50m kanału izolowanego 600zł - rozdzielacz 200-400 zł anemostaty 80zł .

To nie ogrzewanie nadmuchowe a klima dogrzewająca powietrze z COP 4 . Ciepłe powietrze podawane delikatnie ze ściany, nie ogrzeje podłogi. Nie można też nim sterować w poszczególnych pomieszczeniach za mały strumień.

Poza tym może być i poniżej -25 st. kable więc są koniecznością. Pobierają od 700-do 1000kWh - w domach do 200m2

 

Termostaty są w każdym pomieszczeniu z czujką w podłodze a pompa jest sterowana temperaturą na powrocie.

 

kanałówka to jest to samo co pompa ciepła że z COPem może pracować? ogrzewanie kanałowe działa tak samo czyli tłoczy ciepłe powietrze wiec nie widzę różnicy. jaka jest średnica wew. tych kanałów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...