Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

najbardziej ekonomicznie wychodzą farelki, jakkolwiek śmiesznie to brzmi.

 

Dla mnie istotnym elementem systemu grzewczego jest jego sterowanie. Sterowanie na zasadzie włącz przed sezonem zimowym i wyłącz po. A jeszcze lepiej nic nie włączaj, nic nie wyłączaj przez cały rok. Samo ma działać. Farelki tego nie zrobią i będziesz musiał biegać aby je włączać/wyłączać i zmieniać ustawienia na termostatach.

Tak jak w tej wizualizacji TB na youtubie i wg jego koncepcji ustawiania temp. tylko wtedy kiedy jesteś w danym pomieszczeniu. Nie wyobrażam sobie biegać między pokojami, wiatrołapami, łazienkami i ustawiać co chwilę temperaturę. Do tego jeszcze wspólny pilot do kanałówki ... I weź to ogarnij ... Nawet jakby to był najtańszy system grzewczo-chłodzący, to po prostu z wygody nie chcę mieć takiego układu. Może jednak TB rozwinie się, może kszhu mu pomoże i zepną tą instalację w jeden sterownik, zaszyją jakąś logikę i wystawią aplikację na androida :) Któż to wie. Z tego co widać, TB zdaje się być reformowalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dla mnie istotnym elementem systemu grzewczego jest jego sterowanie. Sterowanie na zasadzie włącz przed sezonem zimowym i wyłącz po. A jeszcze lepiej nic nie włączaj, nic nie wyłączaj przez cały rok. Samo ma działać. Farelki tego nie zrobią i będziesz musiał biegać aby je włączać/wyłączać i zmieniać ustawienia na termostatach.

Tak jak w tej wizualizacji TB na youtubie i wg jego koncepcji ustawiania temp. tylko wtedy kiedy jesteś w danym pomieszczeniu. Nie wyobrażam sobie biegać między pokojami, wiatrołapami, łazienkami i ustawiać co chwilę temperaturę. Do tego jeszcze wspólny pilot do kanałówki ... I weź to ogarnij ... Nawet jakby to był najtańszy system grzewczo-chłodzący, to po prostu z wygody nie chcę mieć takiego układu. Może jednak TB rozwinie się, może kszhu mu pomoże i zepną tą instalację w jeden sterownik, zaszyją jakąś logikę i wystawią aplikację na androida :) Któż to wie. Z tego co widać, TB zdaje się być reformowalny.

Zależy jakie farelki zainstalujesz. :) Równie dobrze jak do kabli można zrobić system sterowania farelkami. Mają jedną istotną w stosunku do kabli zaletę dla tych którzy chcą zmieniać temperaturę w pomieszczeniu. Działają natychmiast, kable nie, ze względu na bezwładność, której nie da się uniknąć. (powietrze musi się od podłogi nagrzać). Wadą farelek jest to, że to czysty prund, no i nadmuchowe ogrzewanie nie każdemu będzie pasować. W domu pasywnym jest to jednak najtańszy inwestycyjnie system. Jest sterowanie temperaturą oddzielnie w każdym pomieszczeniu czego nie ma przy nadmuchu centralnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, dawno obalona. Powtarzasz głupoty. Nie chce mi się już pisać dlaczego. Czytaj, czytaj, czytaj!

Bzdura! Powtarzasz głupoty. Po pierwsze, proponuje misiu kable o mocy 100W/m2, po drugie najbardziej ekonomicznie wychodzą farelki, jakkolwiek śmiesznie to brzmi.

 

masz rację farelka wyjdzie najtaniej. szczerze mówiąc u siebie mogę zrobić jakby eksperyment i zastosować farelkę tylko posadzkę zrobić z czegoś najtańszego aby potem jak się okaże że farelka nie zdała egzaminu to kable zamontuję i szkoda by było kuć przykładowo płytki w całym domu aby pod nimi kable rozłożyć. jakąś wykładzinę położę i też będzie dobre na rok czy dwa. spróbować nie zaszkodzi. najwyżej będę stratny parę złotych na farelce ale zastosuję coś w rodzaju takiego http://olx.pl/oferta/termowentylator-ravanson-fh-105-farelka-CID628-ID3PK6F.html

skoro głupia żarówka dała radę w eksperymencie to czemu farelka miałaby nie dać rady? kable tylko w łazienkach i werandzie zastosuję i płytkami wyłożę. tego nie będę kuć.

wiecie może czy pod panele podłogowe jak bym chciał u siebie dać to mogę zrobić tak że na płytę położę kable i zaleję to przykładowo 1cm wylewką samopoziomującą a na to panele? można tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając niebo zachmurzone i jakieś opady deszczu przez dwa lub trzy dni i jak temperatura zew. spadnie do 15st nawet w lato to w każdym domu zrobi się trochę chłodniej. ja osobiście mimo chęci aby w domu było 22st to jak spadłoby w domu poniżej 20st to bym włączył dogrzewanie. przy weekendzie raczej ogrzewanie nie będzie potrzebne bo będąc w domu mieszkańcy go ogrzeją ale jak się jest w pracy to może się zdarzyć że będzie trzeba podgrzać trochę w domu choćby pod wieczór aby do kąpieli było trochę cieplej. u mnie w domu jak w lato było deszczowo i temperatura niska przez parę dni to mimo grubych ścian było zimno i popołudniu koło 18-tej w piecu przepalałem bo było normalnie zimno. i każdy dom się wychłodzi jeżeli przez tydzień czy dwa będzie pochmurno i na przemian deszcz i nie deszcz. tylko w pasywnym to będzie trwało długo. może tylko domy pasywne z nieduża akumulacją dobrze się będą spisywać pod tym względem że jak się przyjdzie do domu to zyskami bytowymi się dom ogrzeje dość szybko.

 

W domach pasywnych jest jeden problem. Załóżmy, że przy np. 8oC na zewnątrz, pochmurnej, deszczowej pogodzie, teoretycznie nie musimy grzać, bo temp. powietrza w domu utrzymuje się na poziomie 22oC. Niestety, ale odczucie ciepła w takim układzie, w domu pasywnym, bez działającego w tym czasie źródła promieniowania cieplnego, będzie znacznie gorsze niż przy włączonej podłogówce w domu NF40 i ustawionej temp. 21oC. Pisząc, że dom ogrzewasz zyskami bytowymi, czyli m.in. samym sobą, to oznacza, że to Ty wypromieniowujesz energię do otoczenia i ogrzewasz dom, a nie on ciebie. To jest ta subtelna różnica w poczuciu ciepła w domach NF15 i NF40. Już swego czasu pisałem o tym, że w domu pasywnym będziemy włączać ogrzewanie częściej niż wynika to z pomiaru temp. powietrza w domu, bo mimo 22oC wewnątrz będzie nam zimniej niż sąsiadowi w domu NF40 z temp. 21oC i działającą podłogówką. Różnice w kosztach ogrzewania domu NF15 a NF40 nie są zatem tak duże jak to wynika z OZC ..

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie farelki zainstalujesz. :) Równie dobrze jak do kabli można zrobić system sterowania farelkami.

 

No tak, są pewnie takie z elektronicznym sterownikiem i interfejsem wystawionym do sterowania przez zewnętrzny system. Ale to nie będą już tanie farelki.

 

Mają jedną istotną w stosunku do kabli zaletę dla tych którzy chcą zmieniać temperaturę w pomieszczeniu. Działają natychmiast, kable nie, ze względu na bezwładność, której nie da się uniknąć. (powietrze musi się od podłogi nagrzać). Wadą farelek jest to, że to czysty prund, no i nadmuchowe ogrzewanie nie każdemu będzie pasować. W domu pasywnym jest to jednak najtańszy inwestycyjnie system. Jest sterowanie temperaturą oddzielnie w każdym pomieszczeniu czego nie ma przy nadmuchu centralnym.

 

Zgadzam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie farelki zainstalujesz. :) Równie dobrze jak do kabli można zrobić system sterowania farelkami. Mają jedną istotną w stosunku do kabli zaletę dla tych którzy chcą zmieniać temperaturę w pomieszczeniu. Działają natychmiast, kable nie, ze względu na bezwładność, której nie da się uniknąć. (powietrze musi się od podłogi nagrzać). Wadą farelek jest to, że to czysty prund, no i nadmuchowe ogrzewanie nie każdemu będzie pasować. W domu pasywnym jest to jednak najtańszy inwestycyjnie system. Jest sterowanie temperaturą oddzielnie w każdym pomieszczeniu czego nie ma przy nadmuchu centralnym.

 

farelka można też sterować tak jak przy systemie inteligentny dom. jak ktoś to będzie u siebie montować to ono może załatwić sprawę. farelka będzie dmuchać ale można ustawić na małe obroty i pomału będzie powietrze ciepło szło i niezauważalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GWC razem z rekuperatorem współpracuje więc kanały są od wentylacji.

ściana z gk ma przykładowo profil 7,5cm więc jak da się rurki które z otuliną będą mieć 7cm to otuliny będzie musiało być przynajmniej 2cm więc zostaje rurka 3cm minus grubość ścianki. czyli mam dać z 8 takich rurek? wie Pan ile z tym jest zabawy? nawet jak rurki będą obok siebie szły to w tym miejscu i tak pod względem akustycznym ściana będzie gorsza. a są 10eszcze działówki z profilem 5cm i wtedy to nie wiem już jakie rurki by Pan chciał dać. a jak ma iść kilka rurek w jeden nawiew to koszty tego rosną za rurki 8razy przyjmując że z ceną ma Pan rację ale nie wiem czy to przy tym będzie działać.

najwidoczniej Pan nigdy nie miał styczności z domami pasywnymi bo w nich gwc z reku wystarczą do klimatyzacji a tak to głupoty Pan pisze o dodatkowej klimatyzacji.

Widać, że nie spotkał Pan domu naprawdę pasywnego.

Wentylacja to 200-300m3/h latem na wszystkie pokoje - to w upały przy rurkach jakie Pan opisał 1000-1500W mocy chłodniczej rozbitej na wszystkie pokoje ( choć w niektórych nie potrzeba - np od północy na dole) daje nam to 0.2 - 0.3 kW na pokój. Tyle co jedna osoba z komputerem. A zyski słoneczne a więcej jak jedna osoba?

Mam prośbę... Jeżeli można, gdy Pan będzie pisał "drogie" niech Pan poda cenę. Będzie łatwiej i bez niedomówień.

Ile wg Pan powinna kosztować instalacja

- utrzymująca zadaną temperaturę

-zapewniająca komfortową niesłyszalną wentylację

-zapewniająca 66m3 cwu

Tak by wszystko zmieściło się w Ep 40kWh/m2 czyli standardzie 3 x lepszym od kretynizmów głoszonych przez Darmstadt. Czyli "jak w temacie"

 

Może Pan odpowiedzieć poważnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domach pasywnych jest jeden problem. Załóżmy, że przy np. 8oC na zewnątrz, pochmurnej, deszczowej pogodzie, teoretycznie nie musimy grzać, bo temp. powietrza w domu utrzymuje się na poziomie 22oC. Niestety, ale odczucie ciepła w takim układzie, w domu pasywnym, bez działającego w tym czasie źródła promieniowania cieplnego, będzie znacznie gorsze niż przy włączonej podłogówce w domu NF40 i ustawionej temp. 21oC. Pisząc, że dom ogrzewasz zyskami bytowymi, czyli m.in. samym sobą, to oznacza, że to Ty wypromieniowujesz energię do otoczenia i ogrzewasz dom, a nie on ciebie. To jest ta subtelna różnica w poczuciu ciepła w domach NF15 i NF40. Już swego czasu pisałem o tym, że w domu pasywnym będziemy włączać ogrzewanie częściej niż wynika to z pomiaru temp. powietrza w domu, bo mimo 22oC wewnątrz będzie nam zimniej niż sąsiadowi w domu NF40 z temp. 21oC i działającą podłogówką. Różnice w kosztach ogrzewania domu NF15 a NF40 nie są zatem tak duże jak to wynika z OZC ..

 

jakby tak było jak piszesz to Niemcy by nie wymyślili domów pasywnych i na świecie tyle by ich nie budowali. ideą jest aby nie grzać i było komfortowo. zyski bytowe oprócz tego że człowiek wytwarza ciepło to użytkując dom wytwarza się ciepło które zapewni komfort. sam organizm tego nie zrobi. człowiek cały czas oddaje ciepło i musi tak być bo jak nie będzie czyli będzie jeszcze brać z otoczenia to się przegrzeje co występuje najczęściej latem jak ludzie szczególnie starsi mdleją od słońca. i dla każdego inna temperatura będzie dawała komfort czyli tą równowagę oddając swoje ciepło na tyle aby było komfortowo. temu też jak jest poniżej określonej temperatury i człowiek za dużo ciepła z organizmu wydala ze względu na większą dt to trzeba ubrać sweter aby to trochę przyhamować. a dom pasywny ma utrzymywać komfort cieplny w pasywny sposób. jak zbuduje to sam się przekonam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w tej wizualizacji TB na youtubie i wg jego koncepcji ustawiania temp. tylko wtedy kiedy jesteś w danym pomieszczeniu.
Gdzie Pan coś takiego widział czy wyczytał!!! Nic Pa nie zrozumiał.

Automatyka jest w każdym pomieszczeniu, by uwzględniać zyski bytowe i słoneczne! Nie po to by obniżać temperaturę gdy wychodzimy z pokoju. Termostat w każdym pokoju jest po to, by była stał temperatura np. 23 st.C ! Przy "centralnym termostacie, wahania temperatury w pomieszczeniach będą nie do przyjęcia w domu faktycznie pasywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że nie spotkał Pan domu naprawdę pasywnego.

Wentylacja to 200-300m3/h latem na wszystkie pokoje - to w upały przy rurkach jakie Pan opisał 1000-1500W mocy chłodniczej rozbitej na wszystkie pokoje ( choć w niektórych nie potrzeba - np od północy na dole) daje nam to 0.2 - 0.3 kW na pokój. Tyle co jedna osoba z komputerem. A zyski słoneczne a więcej jak jedna osoba?

Mam prośbę... Jeżeli można, gdy Pan będzie pisał "drogie" niech Pan poda cenę. Będzie łatwiej i bez niedomówień.

Ile wg Pan powinna kosztować instalacja

- utrzymująca zadaną temperaturę

-zapewniająca komfortową niesłyszalną wentylację

-zapewniająca 66m3 cwu

Tak by wszystko zmieściło się w Ep 40kWh/m2 czyli standardzie 3 x lepszym od kretynizmów głoszonych przez Darmstadt. Czyli "jak w temacie"

 

Może Pan odpowiedzieć poważnie?

 

ale z Panem nie da się poważnie dyskutować.

jednym z zaleceń w domach o tak małych potrzebach jest aby od południa było coś co będzie chronić przed słońcem czyli najlepiej wychodzi jakiś balkon więc słońce bezpośrednio nie będzie przegrzewać więc do chłodzenia wystarczy temperatura z gwc a Pan chcę klimę i twierdzi że przy tym EP jeszcze będzie niższe niż przy użyciu gwc. kłamie Pan jak z nut i nie zna się Pan na domach pasywnych. w naszym kraju nie ma domów pasywnych więc niemożliwe aby miał Pan z nimi styczność. te które powstały w ostatnich paru latach to jeszcze są badane i trzeba poczekać na wyniki.

dając wszędzie grubo izolacji czyli inwestując w izolację to system g\do ogrzewania powinien być jak najnizszy bo w przeciwnym razie nie będzie to miało sensu ekonomicznego.

do wentylacji jest rekuperator plus do tego jak nie ma w domu pompy ciepła gwc

a do cwu to sam nie wiem ale to nie ma znaczenia bo w każdym domu jest cwu więc w każdym coś musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak TB rozwinie się, może kszhu mu pomoże i zepną tą instalację w jeden sterownik,
Nie zepnę w jeden sterownik, temperatura we szystkich pomieszczeniach powinna być stała, przynajmniej jak chodzi o zimę . Im mniej sterowników tym większe wahania temperatury i mniejsze uwzględnianie zysków bytowych i słonecznych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barth3z masz wyniki OCZ i wyszło tam koło 59 W/K na stopień ... teraz sobie pomnóż razy dt12 st od (8-20) 708 wat...

teraz weź dom taki akurat jak teraz mieszkam ... 10cm izolacji ... okna 2 szybowe ... 1.1 itp itd ...

Strata wychodzi 430 W/K ... razy 8 st 3440 wat .. przy 12 na zewnątrz ... ale jeszcze nikt nie przepala w domu jest przyjemnie i nikt nie szaleje ...

a strata jest większa niż u Ciebie przy -30 ... 2950 wat .. to sobie sam odpowiedz z czym masz do czynienia i czego szukasz jakiś komfortów ...

jak nawet przy -30 nie jesteś w stanie dość do tego co zwykły dom przy 12 st na plusie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby tak było jak piszesz to Niemcy by nie wymyślili domów pasywnych i na świecie tyle by ich nie budowali. ideą jest aby nie grzać i było komfortowo.

 

Sami niemcy przyznają, że ogrzewanie domu pasywnego nagrzewnicą w kanale nawiewnym jest mocno niekomfortowe. A to przecież główna idea budownictwa pasywnego.

 

zyski bytowe oprócz tego że człowiek wytwarza ciepło to użytkując dom wytwarza się ciepło które zapewni komfort. sam organizm tego nie zrobi. człowiek cały czas oddaje ciepło i musi tak być bo jak nie będzie czyli będzie jeszcze brać z otoczenia to się przegrzeje co występuje najczęściej latem jak ludzie szczególnie starsi mdleją od słońca.

 

Niezłe masz te przykłady :)

Zauważ jedną rzecz. W lecie temperatura powietrza pod zacienionym i nasłonecznionym miejscem jest taka sama. Różnicę robi promieniowanie. I o tej różnicy, tylko na mniejsza skalę piszę powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z Panem nie da się poważnie dyskutować.

jednym z zaleceń w domach o tak małych potrzebach jest aby od południa było coś co będzie chronić przed słońcem czyli najlepiej wychodzi jakiś balkon więc słońce bezpośrednio nie będzie przegrzewać więc do chłodzenia wystarczy temperatura z gwc a Pan chcę klimę i twierdzi że przy tym EP jeszcze będzie niższe niż przy użyciu gwc. kłamie Pan jak z nut i nie zna się Pan na domach pasywnych. w naszym kraju nie ma domów pasywnych więc niemożliwe aby miał Pan z nimi styczność. te które powstały w ostatnich paru latach to jeszcze są badane i trzeba poczekać na wyniki.

dając wszędzie grubo izolacji czyli inwestując w izolację to system g\do ogrzewania powinien być jak najnizszy bo w przeciwnym razie nie będzie to miało sensu ekonomicznego.

do wentylacji jest rekuperator plus do tego jak nie ma w domu pompy ciepła gwc

a do cwu to sam nie wiem ale to nie ma znaczenia bo w każdym domu jest cwu więc w każdym coś musi być.

Nie chcę dyskutować, chcę by Pan

Ile wg Pan powinna kosztować instalacja

- utrzymująca zadaną temperaturę

-zapewniająca komfortową niesłyszalną wentylację

-zapewniająca 66m3 cwu

Tak by wszystko zmieściło się w Ep 40kWh/m2 czyli standardzie 3 x lepszym od kretynizmów głoszonych przez Darmstadt. Czyli "jak w temacie"

jak Pan to napisze, to będzie podstawa do dyskusji. Tak to o czym?

Bardzo proszę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U znajomego, który robi kable oczywiście, w każdym pomieszczeniu będą dwa czujniki (temp. wylewki i powietrza) i to wszystko.

Devi tak kiedyś zrobiło i źle działało, wprowadzili więc do termostatu z dwoma czujnikami "priorytet" . Zaraz po włączeniu, wyświetla się "wybierz który czujnik chcesz używać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami niemcy przyznają, że ogrzewanie domu pasywnego nagrzewnicą w kanale nawiewnym jest mocno niekomfortowe. A to przecież główna idea budownictwa pasywnego.

kurz nikt nie chce karmić się przegrzanym kurzem .. ale to co z zagranicy trzeba oddzielić ziarno od plew ...

akurat nigdzie nie jest napisane że to w Polsce będzie się działo więcej i ciekawiej w tej materii...

 

Biję w kierunku budynku samogrzejnego ... można by to nazwać prawdziwie pasywnego ... i właśnie o te W/K chodzi masz 59 W/K dużo jak na taki standard ...

nisko średnio jak na pasywnego ...

Standard samogrzejny wymaga aby przy średniej temperaturze najzimniejszego okresu w roku ... budynek nie potrzebował aktywnego ogrzewania..

 

Jeszcze miałem kolejny problem do rozwiązania brak prądu ... i w tedy zaczyna się jazda bez trzymanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barth3z masz wyniki OCZ i wyszło tam koło 59 W/K na stopień ... teraz sobie pomnóż razy dt12 st od (8-20) 708 wat...

teraz weź dom taki akurat jak teraz mieszkam ... 10cm izolacji ... okna 2 szybowe ... 1.1 itp itd ...

Strata wychodzi 430 W/K ... razy 8 st 3440 wat .. przy 12 na zewnątrz ... ale jeszcze nikt nie przepala w domu jest przyjemnie i nikt nie szaleje ...

a strata jest większa niż u Ciebie przy -30 ... 2950 wat .. to sobie sam odpowiedz z czym masz do czynienia i czego szukasz jakiś komfortów ...

jak nawet przy -30 nie jesteś w stanie dość do tego co zwykły dom przy 12 st na plusie

 

merkava, ja nie o tym. zostaw na razie akumulację. Weź dla przykładu dwa domy (np. szklieleciaki nydara) z 5cm wylewką anhydrtową, gdzie jeden jest NF15, a drugi NF 40. Ciekawe jaka wyjdzie różnica w ogrzewaniu. Czy taka jaka wyjdzie z obliczeń OZC, czy jednak mniejsza - w pasywnym będziesz grzał więcej ? Sądzę, że sprawdzi się to o czym pisał j-j - żoną Ci powie: "włącz ogrzewanie bo coś zimno" mimo, że będzie 22oC. A żona sąsiada pomieszkująca w domu NF40 z temp. 21oC i działającym ogrzewaniem podłogowym nie powie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik a sterowanie pomieszczeń to różne rzeczy.

U znajomego, który robi kable oczywiście, w każdym pomieszczeniu będą dwa czujniki (temp. wylewki i powietrza) i to wszystko. Dane lecą do jednej centrali ("sterownik") tam są obrabiane i odpowiednie obwody są załączane lub nie. Nie ma sensu zabawa w naście indywidualnych sterowników bo to koszt a komunikacja z centralą ethernetem pozwala na sterowanie wszystkim na raz lub indywidualnie z każdego zakątka świata przy użyciu dowolnego urządzenia mającego dostęp do net-u.

 

Otóż to. Do tego dorobić sterowanie kanałówką, przepustnicami i obsłużyć prognozę pogody i masz fajny system. Tylko, że za coś takiego trzeba zapłacić i to nie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będzie sterowanie przepustnicami, WM itp. Czy drogo? Teraz gdybym miał iść i brać moduły z półki to tak. Z tym, że tylko dlatego, że to są urządzenia do wszystkiego więc nie wykorzystasz więcej niż 10% ich możliwości. Dedykowane będzie za te 10% ceny obecnych "klocków".

 

Zrób coś takiego i jeśli będzie tanie to zrobisz niezły biznes. Swego czasu oglądałem fibaro i algorytmy jakie można na nim kreować i powiem szczerze, że gdyby kanałówka miała jakiś interfejs do którego można byłoby taki inteligentny system grzewczy stworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...