karolek75 18.09.2014 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 To akurat wszystko przykłady twojego matactwa ale podziwiam tok rozumowania. Tak jak napisalem kiedys - zyc bez siebie nie mozecie. To sie nazywa milosc toksyczna Dwa w moim przypadku, czyli na 140m2. Zaletą centralnych (dwóch w moim przypadku) nawiewów jest to, że powietrze nie bedzie podbierane z innych pokojów, a co gorsza z kibelka, łazienki czy kuchni. Nawiew powinien być w miejscu centralnym i czystym, czyli np. korytarz. Ja u siebie robie dokladnie jak opisales: 2x na 140m2 z tym ze na 2 poziomach. Na parterze w salonie, na poddaszu w korytarzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 18.09.2014 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Gdybyś to policzył to wiedziałbyś, że tej "mocy" jest koło 10kWh/dobę czyli tyle ile dostaje się mniej więcej przez max 2m2 okna na dzień. Chłodzić tym możesz sobie marzenia. A ktoś tu pisze o mataczeniu wciskając GWC zamiast.klimy... do auta sobie załóż W tym potykaniu sie zatracacie. Wszyscy na tym watku wiedza doskonale, ze oslona przeciwsloneczna to podstawa. Wiec kszhu nie piepsz. edit: o sorry, TB robi szklane domy z klima, ale to inna bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 18.09.2014 05:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Myślisz,że Kszhu zapomniał o osłonie przeciwsłonecznej?Niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 18.09.2014 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Spotkał Pan się z określeniem "opaska przeciw wysadzeniowa"? Tak i na obrazku to zaznaczylem. Wiec nie rozumiem pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.09.2014 06:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 (edytowane) Nie nie pisałem o grzaniu.Natomiast chłodzenie latem przy WW ,jak najbardziej.Zwłaszcza,że mówimy o domach jak w temacie,a więc oscylujących wokół 10Wh/m2. Latem .Na domek 140m2, powietrze z GWC w ilości 150-200m3/h ,ma wystarczającą moc chłodniczą, by utrzymać komfortową temp. 24-25oC. Bo wie Pan, chłodne dołem a ciepłe górą. Aż się prosi by z tego rozwiązania za kilkaset PLN korzystać pełnymi garściami ,zamiast WM i PC do chłodzenia za naście tysięcy PLN. PC jest tańsza od gwc. To, że Pan nie liczy własnej pracy i może sobie stosować materiały bez atestu PZH (koniecznego do systemów wentylacji ) nie jest normalnością. Znakomita większość ludzi pracuje a kto inny dom buduje. Ponieważ przez 20 lat robiliśmy gwc ( najróżniejsze... i w fundamentach i pod domem ) to mogę Pana zapewnić, że więcej kosztuje 3kilowatowe gwc niż ppc z kanałówką. Takie mitsubishi chłodzi z COP 6 a grzeje przy -15 z COP 4 i więcej. Nie ma najmniejszego uzasadnienia oferować inwestorowi droższe gwc ! Co do wentylacji... odzyskanie 4000kWh ( przy 130m3/h ) i komfort termiczny ( nawiew od góry) jest najlepszym rozwiązaniem . Ps. Osłona markizami itp jest bardzo droga i dość nietrwała. Problem też z estetyką. Edytowane 18 Września 2014 przez Tomasz Brzęczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.09.2014 06:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Tak i na obrazku to zaznaczylem. Wiec nie rozumiem pytania. To zaraz Pan pytanie zrozumie. Tylko jeszcze jedno: Wie Pan jakie siły powodują efekt wysadzeniowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.09.2014 06:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Trzeba rozgraniczyć i nazwać po imieniu dwie różne rzeczy - zabezpieczenie przed przegrzewaniem i chłodzenie. Nydar w ubiegłym roku miał słońce w domu i dostawał pomieszania zmysłów od gorąca chociaż GWC działało. W tym roku ma niby jakiś cień i jest już "tylko" 25stC. Miłoszenko w ubiegłym roku to samo a w tym przy klimie może zejść do 21stC. Jasiek71 robi swoim GWC przeciąg 500m3/h i więcej i ma te 23~24stC. Wnioski są w miarę jednoznaczne - cień jako zabezpieczenie przed przegrzaniem to podstawa, GWC na nienormalnych wydajnościach coś chłodzi ale tak naprawdę to chłodzenie z prawdziwego zdarzenia zapewnia klima. I nie ma co czarować, że pierdotrenda i mikra wydajność GWC i nie potrzebujemy klimy bo jak chałupa się już przegrzeje, akumulacyjna zwłaszcza, to nic poza klimą jej nie schłodzi. Po co rozgraniczać - ja piszę o SYSTEMACH USTAWIANIA KOMFORTOWEJ TEMPERATURY, a nie chłodzeniu czy grzaniu. Ustawiam i mam. Tego lata w domu 150m2 kanałówka ( ustawione 23 st.C praca non stop ) mitsubishi w najgorętszym miesiącu wyszła na 31 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 18.09.2014 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 W domu BEZ dodatkowej osłony słonecznej nie przekraczam 24stC w upały. Ot zwykły okap wynikający z projektu, nawet mniejszy niż od północy. I bez kastrowanej wentylacji i bez wpływu GWC. Dlatego do chłodzenia klima a do zabezpieczenia cień a nie żadne ściemnianie. To dwie różne rzeczy. Dlatego jasiek71 żeby się schłodzić musi wietrzyć ponad 500m3/h a nie jakieś 150. Jesli masz 24oC w upały to po co ci jeszcze klima ??? Chyba ze masz updobania amrykanskie na 18o. A jesli szukasz powiewu chlodu GWC w 100% wystarczy. Mnie szczegolnie przy WW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1964as 18.09.2014 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Wczoraj odbyła się próba,odpaliłem klime LG H09AK grzała na full przez godzinę zżarła 400W ma moc grzewczą 3,2KW czyli co Cop 8:Dpotem było chłodzenie na full przez godzinę zżarła 720W moc chłodniczą ma 2,5KW czyli Cop raczej cienko 3 i ciut, chyba że źle to licze ,a temperatura przy jednostce zewnętrznej 18 stopni C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.09.2014 07:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 No to jest generalnie bardziej komfortowe rozwiązanie ponieważ nic nas nie zaskoczy ani niczym nie trzeba się ograniczać. Z drugiej strony jednak jest droższe niż cień i trochę dyscypliny. Cień jest droższy (może Pan poda przykładowe rozwiązanie - pójdę sprawdzę dokładnie ile kosztuje i jak długo posłuży), komfort nie ten, a dyscyplina jest zupełnie niekomfortowa. Tu na niektórych sklepach zamiast klimy dawali "cień" . To bardzo nietrwałe i drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 18.09.2014 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 To zaraz Pan pytanie zrozumie. Tylko jeszcze jedno: Wie Pan jakie siły powodują efekt wysadzeniowy? z tego co myślę to mróz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.09.2014 10:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 z tego co myślę to mróz [Ma Pan rację. Zamarzająca woda zwiększa objętość i wypycha... Czyli może być ujemna temperatura pod domem, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.09.2014 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Bo kiedyś domy się budowało pod specyficzne warunki klimatyczne i godzono się z pewnymi niedogodnościami. Teraz chcemy mieć w każdym zakątku świata to samo i tak samo. Takie podejście wymaga klimy i nie mam nic przeciwko. Sam mam taką (z założenia do chłodzenia a nie grzania) w mieszkaniu w poniemieckiej kamienicy. Jest to na pewno wygodniejsze a jeśli kosztuje ona zaledwie ~2.000zł, może jeszcze grzać większość sezonu to nie ma co dzielić włosa na czworo. Nie dzielę włosa, nie piszę o rewitalizacji (można założyć inny wątek np. jak ze starej substancji zrobić 20kWh/m2) Piszę o instalacji w domu Ep 40kWh/2 na ogrzewanie i cwu (Pasywny wg ciepłowników ma Ep do120). Przy takiej izolacji - split na pokój to masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 18.09.2014 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 (edytowane) [Ma Pan rację. Zamarzająca woda zwiększa objętość i wypycha... Czyli może być ujemna temperatura pod domem, czy nie?Znowu Brzęczkowski odkrywa Amerykę. :D:D. Na pewno znajdzie się ktoś kto o wysadzinach nigdy nie słyszał i kogo miszczu "zainspiruje". Od wieków sadowi się domy poniżej granicy przemarzania z przyczyn oczywistych. Od dziesięcioleci wymienia się grunt pod płytą na nie podciągający wody, czyli niewysadzinowy, stosuje opaski czy też, przeczące idiotycznej tezie o "nieograniczonym odbiorniku ciepła" rozwiązania polegające na grzaniu gruntu płytą dla zapobieżenia wysadzinom. Brzęczkowski się zbudził. Teraz się dowiemy, że on w własnej osobie rozwiązał ten problem a smętny epigon (jedyny na szczęście) będzie się tu wił w zachwytach. Edytowane 18 Września 2014 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 18.09.2014 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Albo jestem głąb albo czegoś nie rozumiem. Pytania brzmiały: [ATTACH=CONFIG]280346[/ATTACH] bezpośrednio pod płytą to będzie nr1 a obok to nr 3 więc te temperatury będą takie same? licząc że grunt wymieni się na głębokość 50cm i po wykopie umieści tam czujkę i potem zasypie i zagęści to jaka tam temperatura może być, czyli w punkcie nr 2? a w punktach nr 4 temperatury będą takie same jak w nr 1? A odpowiedzi na nie to: Spotkał Pan się z określeniem "opaska przeciw wysadzeniowa"? To zaraz Pan pytanie zrozumie. Tylko jeszcze jedno: Wie Pan jakie siły powodują efekt wysadzeniowy? [Ma Pan rację. Zamarzająca woda zwiększa objętość i wypycha... Czyli może być ujemna temperatura pod domem, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.09.2014 11:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Albo jestem głąb albo czegoś nie rozumiem. Pytania brzmiały: A odpowiedzi na nie to: Gdzie Pan widzi odpowiedź na pytanie???? Jeszcze jej nie udzielałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 18.09.2014 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 I właśnie w tym problem - było pytanie a zamiast prostej odpowiedzi jest kluczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 18.09.2014 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 (edytowane) Może wystarczą, może nie. Przekonasz się. Dobrze, że chociaż planujesz wyciągać wentylatorem a nie grawitacyjnie co jest kompletnie bez sensu. Nigdy nawet nie pomyślałem, żeby nie dać wentylatora na wyciągu. Ale o co chodzi z pobieraniem z brudnych? Przecież z nich zawsze się wyciąga? Trzeba uważać, bo wszędzie masz wyciąg a nawiew tylko w pomieszczeniach czystych. Musisz do czystych nawiewać więcej niż wyciąga lokalna kratka. Część tego powietrza będzie przeciągana pod drzwiami do innych pomieszczeń, żeby zapewnić niby "świeże" powietrze, ale świeże to one już nie będzie. Trzeba uważać i dobrze zaprojektoać taką wentylację, żeby niedobory powietrza nawiewanego nie były pobierane z kratek wyciągowych. To bardzo łatwo spieprzyć. Dalej sądzę, że wentylacja wywiewna z centralnym (dwoma) nawiewem w korytarz lub/i na salon jest lepsza od WM. Szczególnie w lecie. Boje się jednak, że może być niewydajna dla skrajnych pomieszczeń, ale nie zaszkodzi to sprawdzić. Gdybyś to policzył to wiedziałbyś, że tej "mocy" jest koło 10kWh/dobę czyli tyle ile dostaje się mniej więcej przez max 2m2 okna na dzień. Chłodzić tym możesz sobie marzenia. A ktoś tu pisze o mataczeniu wciskając GWC zamiast.klimy... do auta sobie załóż kszhu, jeśli masz przemyślaną bryłę budynku, masz osłonięte okna to GWC ma pokryć tylko zyski bytowe. Nie potrzebna żadna klima. Wrócę jeszcze kszhu do współdzielenia jednego kanału nawiewnego dla WM i ogrzewania kanałowego. W takim układzie będzie problem nierównomiernego dogrzewania pomieszczeń. Np. masz imprezkę, kilka osób w salonie. Jest gorąco, więc wyłaczasz ogrzewanie, i podkręcasz wentylację dla świeżego powietrza. Jest komfort, ale w pomieszczeniu obok, gdzie bawi się dziecko już jest zimno, Jak to rozwiązać ? Edytowane 18 Września 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 18.09.2014 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 kszhu, jeśli masz przemyślaną bryłę budynku, masz osłonięte okna to GWC ma pokryć tylko zyski bytowe. Nie potrzebna żadna klima. Same zyski bytowe moga spowodowac, iz GWC nie pomoze i sie dom przegrzeje. A jak latem dluzej beda otwarte drzwi tarasowe? Bedziesz krzyczal na rodzine i biegal i zamykal? Dom ma byc dla nas nie my dla niego, bezprzecznie lepiej miec klime z opcja grzania niz najbardziej wydajny GWC (jesli komus budzet kaze wybierac oczywiscie). Zamieszkasz Barth to sie wypowiesz Narazie to ani u Kszhu, ani u Andrzeja (M.A.G.a), ani u mnie rozne wersje wentylacji wyporowej nie zdaly egzaminu. Jest to wentylacja o wiele bardziej "trudna" w uzytkowaniu niz typowa mieszajaca WM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.09.2014 11:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Nie kluczenie, a naprowadzenie pytaniami. Powierzchnia gruntu ogrzewana jest przez promienie słoneczne. Gdy się na gruncie położy płytę styropianu to temperatura gruntu pod nią będzie niższa niż obok. Gdy na tej płycie stanie dom, jest podobnie, do czasu gdy nie włączymy ogrzewania. Po włączeniu, zaczynamy grunt grzać. Im grubsza izolacja tym mniej go grzejemy i tym jest zimniejszy. Pytania moje miały na celu obalenie teorii, że pod domem jest +8 czy jakieś inne stałe wartości. Przy dobrych izolacjach może się zdarzyć nawet ujemna temperatura, stąd opaski. Co do obliczeń - delta T liczy się do stałej temperatury a nie tej bezpośrednio pod podłogą. A ilość gruntu do tej temperatury traktuje się jako opornik o lambdzie od 2 do 4W/m2xK. Co do pytania... temperatury w pkt 1. 3. będą zależne od izolacji. Przy teoretycznie idealnej izolacji mogą być nawet niższe od 4. W domu 120 m2 z 40 cm styropianu w podłodze i dogrzewaniu powietrza z ppc przez cały okres grzewczy, ( czyli kable pokrywały straty do gruntu ) kable zużyły 900kWh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.