Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Zwłaszcza, że zapraszałem wtedy tu publicznie na tym forum do zobaczenia domu Ep 40 (ogrzewanie chłodzenie i cwu) , Bo za dwa tygodnie oddawaliśmy go inwestorowi i była okazja zobaczenia . Lepiej się nie przedstawić a potem pisać, "domów nie ma". To jest "myślenie"!

I niby co? po całej tej robocie zostało malutkie mizerne zdjęcie, które Pan tu wklejasz i piszesz, ze kable zużywają 8-9 tyś kWh rocznie, gdzie sezon nawet się nie zaczął.

Po co te kłamstwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie kluczenie, a naprowadzenie pytaniami.

Powierzchnia gruntu ogrzewana jest przez promienie słoneczne. Gdy się na gruncie położy płytę styropianu to temperatura gruntu pod nią będzie niższa niż obok. Gdy na tej płycie stanie dom, jest podobnie, do czasu gdy nie włączymy ogrzewania. Po włączeniu, zaczynamy grunt grzać. Im grubsza izolacja tym mniej go grzejemy i tym jest zimniejszy. Pytania moje miały na celu obalenie teorii, że pod domem jest +8 czy jakieś inne stałe wartości. Przy dobrych izolacjach może się zdarzyć nawet ujemna temperatura, stąd opaski.

.

 

Umarłem ze smiechu.

Takiego debilizmu dawno nie slyszalem. Izolacja powoduja ujemna temperature wiec dodajemy izolacji w postaci opasek by tego uniknac.

 

Panie TB, pozar tez pan gasi benzyna? Alternatywy 2014 normalnie :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy cienkich izolacjach opaska nie była potrzebna, przy grubych jest konieczna. Dlaczego? Bo to dom grzeje grunt. Nie jest prawdą, że jest tam +8 niezależnie od izolacji.

Bardzo wielu tu piszących liczy straty do gruntu nie znając się na tym. Nie czyraki nawet jak to się robi. PN+EN 13370.

 

Może postaram się Panu wytłumaczyć gdzie robią błąd.

Pan sobie wyobrazi mur z izolowany od środka styropianem 5 cm wewnątrz +20 . Mur od strony styropianu ma +8 na zewnątrz - 5 st . Teraz dajemy od środka 20 cm styropianu. Mur w kontakcie ze styropianem ma -1 st. .

I teraz ( zakładając, że ciepło płynie prostopadle) JAK PAN LICZY STRATY? Tak jak Szanowny nydar czy inni?)

U 5cm styropianu i delta T 20 - 8st = 12 a przy 20 cm delta T = 21????

Czy dodaje Pan U muru i delta T jest 25 st???

Przenieśmy to na grunt. Grunt pod domem jest tym cieplejszy im jest mniej izolacji ( tak jak mur w ścianie. Ale np. metr niżej jest +4 czy +5...

Pan do liczenia przyjmie U styropianu +U np. 1 m mokrego piachu ( pod domem zawsze piach jest mokry) o lambdzie między 2 a 4W/m2 i delta T - podłoga od góry styropianu ma 26 przy ogrzewaniu podłogowym. .

Nie wiem czy to jasno wytłumaczyłem

 

A o opaskę pytałem, by wykazać, ze nie jest pod domem zapewnione +8.

 

Nie rozumiem po co o murze Pan dyskutuje. Co mnie interesuje temperatura miedzy murem a styro. Do dt liczy sie temperatura zewnetrzna. Zadalem Panu proste pytanie a komplikuje Pan odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. Coby jutro nudno nie było. Jak twórco rozwiązałeś połączenie ściany zewnętrznej z silki ze ścianą działową z silki.

Tu masz: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?223881-B%C4%99dzie-ma%C5%82y-ekonomiczny-i-tanio-koncepcja&p=6596350&viewfull=1#post6596350

 

Barth, czy Nydar pytal sie o polaczenie w twojej koncepcji czy o tradycyjne murowanie? Bo jesli o drugie to w czym problem Nydar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Zamieszkasz Barth to sie wypowiesz :) Narazie to ani u Kszhu, ani u Andrzeja (M.A.G.a), ani u mnie rozne wersje wentylacji wyporowej nie zdaly egzaminu.

 

Jest to wentylacja o wiele bardziej "trudna" w uzytkowaniu niz typowa mieszajaca WM.

 

Nie wiem jak probowales realizowac to u siebie, ale zwroc uwage ze kszhu robil dosyc krotkotrwaly test w czasie budowy co nie jest miarodajne. W przypadku MAG-a sytuacja jest jeszcze bardzie specyficzna, bo nie dosc ze budowa, to jeszcze ma na pietrze fix-y. Narzekal na "zaduch budowlany" wlasnie na pietrze, gdzie dodatkowo nie ma jeszcze zadnego nawiewu. A w czasie budowy, to chyba zadna wentylacja nie zastapi otwartych okien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie to nie było, całego sezonu nie trwało ale warunki były w sam raz. Dało mi to na tyle do myślenia aby jak najszybciej z tego uciekać, poczytać co piszą mądrzejsi, dlaczego normy wymagają pewnych minimalnych odległości od nawiewu do wyciągi itd.

 

Mnie swoim testem nie przekonales. Wybiorczym podejsciem np. do norm tez nie.

A gdyby tylko sluchac "mądrzejszych", swiat stałby w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to był test dla mnie. Mnie przekonał o wiele bardziej niż tutejsze wszystkie nie trzymające się kupy matactwa o kastrowanej wentylacji.

 

Brak mi pierwistak ekshibicjonizmu, to i Dziennika nie zakładam. Ale bede mial kastrata u siebie, oczywiscie dopasowanego do planowanego domku. Ekfekty opisze w watku nydarowym. Za rok najwczesniej zamieszkam, wiec troche trzeba bedzie poczekac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zrobisz tego na hurra (jeden nawiew i żal, że przydałyby się dwa itd.) tylko jak piszesz, będzie to jako tako dopasowane, to może nie być aż tak źle. Z drugiej strony jeśli standardowa wentylacja działa dobrze to po co wydawać więcej kasy na coś podejrzanego to nie wiem. Zwłaszcza, że wentylacja to nie jest coś nad czym trzeba się doktoryzować.

 

Ma byc dobrze, a wrecz lepiej niz przy tradycyjnej WM. Pożyjom uwidiom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobożne życzenia - ma być chyba, żeby nie wyszło. No ewent. będziesz zachwalał to co wyjdzie bo i tak nie będziesz miał z czym porównać.

Ale jak potrzebujesz aby było lepiej niż w standardowej WM to nie testuj na sobie podejrzanych rozwiązań tylko zainwestuj w normalną WW - nawiew i wywiew w każdym pomieszczeniu, do tego sterowanie podążające za ludźmi (kratki proponowane przez Barth3z'a lub skrzynki ze sterowaniem proponowane przez TB) i będziesz miał najlepszą wentylację.

 

Nawiew w każdym pomieszczeniu. Mam tych pomieszczeń- przestrzeni 7 . Powiedz jak to podzielić skoro zimą do komfortu potrzebuję 75m3/h .Komfortem jest CO2<1000ppm i +/- 40%.

Analogiczna sytuacja przy WM . Jak podzielić na sypialnie ,salon 75m3/h ,by było komfortowo ,skoro w sypialni śpię ja z nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jaśnie nie wytłumaczę. Może Pan zadzwoni .

 

niech Pan powie jaka będzie temperatura w punktach jak na rysunku przy temperaturze zewnętrznej -20st, wewnątrz domu min 20st. i dom pasywny temperatury.jpg nie interesują mnie tłumaczenia tylko konkretna odpowiedź.

bo jak na razie z Pańskich wypowiedzi można wnioskować że jak w punkcie 3 będzie -5st to pod domem będzie tyle samo ale być może Pana źle zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech Pan powie jaka będzie temperatura w punktach jak na rysunku przy temperaturze zewnętrznej -20st, wewnątrz domu min 20st. i dom pasywny [ATTACH=CONFIG]280662[/ATTACH] nie interesują mnie tłumaczenia tylko konkretna odpowiedź.

bo jak na razie z Pańskich wypowiedzi można wnioskować że jak w punkcie 3 będzie -5st to pod domem będzie tyle samo ale być może Pana źle zrozumiałem.

Przy 40 cm styropianu grzejemy grunt około 700kWh , co przy opasce (bardziej w dół) pozwoli utrzymać dodatnią temperaturę W przypadku tak sinego i długotrwałego mrozu, ze na głębokości gruntu pod domem, grunt wokół domu miałby -5, bez opaski temperatura byłaby pod domem ujemna.

Im izolacja cieńsza tym straty większe i grunt cieplejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 40 cm styropianu grzejemy grunt około 700kWh , co przy opasce (bardziej w dół) pozwoli utrzymać dodatnią temperaturę W przypadku tak sinego i długotrwałego mrozu, ze na głębokości gruntu pod domem, grunt wokół domu miałby -5, bez opaski temperatura byłaby pod domem ujemna.

Im izolacja cieńsza tym straty większe i grunt cieplejszy.

Normalnie miszcz! Aż się nie chce tych "rewelacji" komentować.

 

@ Kamil

 

Daj spokój, gadasz z nieukiem. Nic wartościowego się od niego nie dowiesz.

Tu masz przykładową płytę o U przekraczającym normatywne dla domu pasywnego. Zobacz sobie rozkład temperatur.

http://xn--pytyfundamentowe-jyc.pl/plyta-pasywna-jednorodna-plus/

Dom, ogrzewany czy nie stanowi swojego rodzaju "ochronę" przed mrozem. Nigdy (przy wersji z opaską), w naszych warunkach nie będzie pod nim temperatur ujemnych. Tak samo będzie u ciebie.

 

Problemem w domach jest, czego Brzęczkowski kompletnie nie rozumie kierunek ucieczki ciepła. Tam są pokazane strumienie ciepła. Kierunek "do gruntu" jest praktycznie znikomy. Cała ucieczka następuje przez strefy brzegowe do powietrza. Wg TB ciepło zwiewa "do gruntu", który tym samym jest wg niego lodówką nieustannie i bardzo intensywne chłodzącą podłogę. To nieuk tylko uparty bardzo. Dziwię się tylko, że komuś jeszcze chce się z nim gadać.

Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...