badzi47 18.06.2015 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Nie ma sensu dwóch , są przepustnice [ATTACH=CONFIG]321255[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]321257[/ATTACH] Ciekawe rozwiazanie z tymi przepustnicami. Czy to oznacza, ze mozna jakos tym sterowac? Czy z 1x kanalowki-jednostki wewnetrznej moze Pan rozprowadzic instalacje rurami PE 75 do kazdego pomieszczenia? parter pow. ogrzewana 90mkw i poddasze pow ogrzew. 125mkw, tak wyglada bryla budynku przekroj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.06.2015 15:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Ta kanałówka po prawej stronie jest na dom 1000m2 na ul. Chudoby na Białołęce . Nie ma więc problemów. A przepustnice... To nie wentylacja, latem są pokoje od północy na parterze, których nie trzeba chłodzić, a zimą na górze znowu, mniej trzeba grzać. Kanałówkę robimy w izolowanych rurach, ze względu na chłodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
badzi47 18.06.2015 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Tu nie chodzi o mnie a o klientów. Takie było 5 ostatnich zim. Najlepiej jak kanałówka chodzi na 20-50% - Przy małym obciążeniu silniki DC dają z kW dożo więcej niż przy maksimum ( w ON/OFF zawsze jest maksimum) . 200m2 przy nawet słabej izolacji i odzysku ciepła z wentylacji zużywa do 6000kWh . Dając kanałówkę 5 kW. Gdyby pracowała średnio na 2kW a sezon grzewczy był 160 dni. mamy 7680kWh - jak Pan widzi pokryje w 100% - czasami dogrzewanie grzejnikiem z nadmuchem w łazienkach na czas kąpieli. Czyli sezon grzewczy przyjmujac jak Pan to wyrazil 160dni razy 24 godziny = 3840godzin razy moc 2KW = 7680. Wynika z tego, ze to starczy z powodzeniem, a te dogrzewanie tylko jaknajbardziej na miejscu. Oznacza to, ze do mojej 'stodoly' starczy jednostka zew. 5KW pracujaca na minimum 2KW, bo lepsza w rezultacie wydajnosc i to przy zalozeniu, ze stodola to 30KWh/mk/rok. Brzmi super. Ale to praca non stop o mocy 2kw, oczywiscie jak Pan wspomnial mozna podkrecic i do 50% czyli 2,5KW i nie musi pracowac caly czas bo dogrzwac sie bedzie zyskami, mozna matam podczerwienia itp. Bobrze by bylo taka kanalowke, ktore pracuje do -15C. A na chlodzenie starczy ta sama moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
badzi47 18.06.2015 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Pan ma na filmiku, ze kanalowka w scianach jest montowana. Dlaczego taka sugestia? Jak to schowac jak maja byc izolowane kanaly ze wzgledu na chlodzenie? Czy mozemy nawiewy od kanalowki dac w sufitach tak, zeby nie kolidowaly z anemostatami od WM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 18.06.2015 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Kurcze,o tym i ja chciałbym pogadać.Chcę zbudować bunkier energooszczędny,nie pasywny-(wydaje się ,że na nasza rzeczywistość ,lepiej pozwolić ludkom zarobić więcej PLN ,a niżeli utopić ich w kredytach-za które sami i tak za płacą.Chyba ,że tymi ręcami budowany) Jest szansa porozmawiać ? Coś masz złe wyobrażenia o domach pasywnych. Ja taki chce zbudować bo na energooszczędny mnie nie stać. Ty jak chcesz buduj zwykły i drogi. Twój wybór. Piszesz że chcesz się czegoś dowiedzieć a po Twoich wpisach wnioskuję że szukasz kogoś kto potwierdzi Ci że dobrze robisz decydując się na dom energooszczędny a nie pasywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 18.06.2015 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Czyli sezon grzewczy przyjmujac jak Pan to wyrazil 160dni razy 24 godziny = 3840godzin razy moc 2KW = 7680. Wynika z tego, ze to starczy z powodzeniem, a te dogrzewanie tylko jaknajbardziej na miejscu. Oznacza to, ze do mojej 'stodoly' starczy jednostka zew. 5KW pracujaca na minimum 2KW, bo lepsza w rezultacie wydajnosc i to przy zalozeniu, ze stodola to 30KWh/mk/rok. Brzmi super. Ale to praca non stop o mocy 2kw, oczywiscie jak Pan wspomnial mozna podkrecic i do 50% czyli 2,5KW i nie musi pracowac caly czas bo dogrzwac sie bedzie zyskami, mozna matam podczerwienia itp. Bobrze by bylo taka kanalowke, ktore pracuje do -15C. A na chlodzenie starczy ta sama moc? No i już na razie więcej się nie dowiesz od naszego miszcza bo znów się na niego zdenerwował moderator. Takie bajki też tu opowiadał a jak przyszło co do czego to się wykręcił sianem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 18.06.2015 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Pisanie na forum to taka wymiana poglądów a interesy się powinno załatwiać osobiście, telefonicznie czy drogą mailową a nie na forum. na forum może pisać każdy i też nie wiesz kto siedzi po drugiej stronie komputera. Jestem po wymianie prywatnej korespondencji z miszczem, i jak sadzisz jak to się skończyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 18.06.2015 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Coś masz złe wyobrażenia o domach pasywnych. Ja taki chce zbudować bo na energooszczędny mnie nie stać. Ty jak chcesz buduj zwykły i drogi. Też masz dziwne pojęcie o kosztach budowy. Bryła budynku dobrze zaizolowana i zalepiona poliuretanem każda najmniejsza dziurka to jeszcze nie koszt.. Kosztem jest wykończenie i wyposażenie budynku. Zaczniesz budować to się przekonasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 18.06.2015 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Ja mysle ze ze te 5 kWh jest niemozliwe, niemozliwe w rozsądnych kosztach (jedynie dla TB to nie stanowi problemu). 10 kWh, moze tak. Tyle uzyskał obliczeniowo Barthez ale głownie dzieki nietypowym oknom. Zoboczymy co wyjdzie u Ciebie. Ale barth ma dom parterowy a ja planuję piętrowy więc przy tych samych wartościach izolacji i prostej bryle już z góry powinien być wynik lepszy. Zobaczy się jak będzie. To wszystko zależy pewnie od okien. Przy piętrowym domu straty są większe przez ściany niż dach i podłogę a w parterówce jest odwrotnie. Ale za to barierą będą okna bo nie ma takich o Uw poniżej 0,2W/m2 aby g i Lt były wysokie i żeby to majątku nie kosztowało. Ale wiem że okna będą tą zaporą na większe izolowanie przegród. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 18.06.2015 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Też masz dziwne pojęcie o kosztach budowy. Bryła budynku dobrze zaizolowana i zalepiona poliuretanem każda najmniejsza dziurka to jeszcze nie koszt.. Kosztem jest wykończenie i wyposażenie budynku. Zaczniesz budować to się przekonasz. Oczywiście że to wykończenie kosztuje najwięcej więc temu też piszę że w budowie dom pasywny nie jest droższy od energooszczędnego albo raczej w stanie deweloperskim będzie miał podobną cenę. Wykończyć można za 100tyś, 200tyś czy 500tyś. To zależy ile kto chce wydać ale to nie ma znaczenia czy to będzie dom energooszczędny czy pasywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 18.06.2015 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Jestem po wymianie prywatnej korespondencji z miszczem, i jak sadzisz jak to się skończyło? Nie wiem bo nie wiem o czym pisaliście. To już wasza sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 18.06.2015 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Nauczyl Cie nowych "kombinacji" brzydkich slow? ? Jesteś nie możliwy. Czytając Cię zawsze humor mi się poprawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 18.06.2015 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Gdzie można coś więcej poczytać o tym twoim odzysku z wody szarej? Zostawiłem sobie podejście na rekuperator szarej wody. Masz jakieś wnioski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
badzi47 18.06.2015 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Popatrzcie tutaj: http://tv.muratordom.pl/budowa-i-remont/budowa-domu/ogrzewanie-domu-pasywnego-elektryczne-podlogowe,1153/ 8-10W na metr biezacy kabla, odleglosci miedzy kablami to 15cm czyli na 1metr kwadrat mamy 7mb kabla razy 10 wat, czyli mozna przyjac, ze w pokojach i salonie moze byc 70-80W na metr kwadrat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.06.2015 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Popatrzcie tutaj: http://tv.muratordom.pl/budowa-i-remont/budowa-domu/ogrzewanie-domu-pasywnego-elektryczne-podlogowe,1153/ 8-10W na metr biezacy kabla, odleglosci miedzy kablami to 15cm czyli na 1metr kwadrat mamy 7mb kabla razy 10 wat, czyli mozna przyjac, ze w pokojach i salonie moze byc 70-80W na metr kwadrat. ja tak mam i co w tym takiego nadzwyczajnego ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.06.2015 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Dla domu z lat 50 nie wystarczy tylko wm i ogrzewanie elektryczne niecentralne aby zejsc ponizej 30 kWh/m2. Jest tylko jeden sposób aby to siągnąc w takim przypadku, a jest okresowe obnizanie temp w wybranych pomieszczeniach, z racji ze dom z lat 50 jest na ogól nieocieplony, okna marne to obnizenie temperatury łatwo jest uzyskac. a może wystarczy doprowadzić szczelność takiego budynku do poziomu "pasywnego"...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
badzi47 18.06.2015 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 ja tak mam i co w tym takiego nadzwyczajnego ...? Witaj Jak to sie sprawuje. Pan TB pisze, ze na metr kw 200W mozna tez do izolowanego. Dlatego dobrze, ze sie odezwales. Masz sterowanie w kazdym pomieszczeniu? Ile zuzywaz w okresie grzewczym KWh? Jaka masz ogolna moc na caly dom? Jesli mozna:yes: Z gory dziekuje za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.06.2015 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 chałupa wybudowana "normowo" w 2001r, 154m2 sterowniki we wszystkich pomieszczeniach, całkowita moc kabli 10,6kW...ogrzewanie działa od dziesięciu lat i zużywa średnio ok. 10tys. kWh na sezon w większości taniego prądu, w pomieszczeniach ustawione 23*/ 22*... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 18.06.2015 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 a może wystarczy doprowadzić szczelność takiego budynku do poziomu "pasywnego"...? Tak tak przeciez to takie proste i tanie, wystarczy tylko wymienic wszystkie okna na nowe, drzwi równiez (zastosować ciepły i szczelny montaz) i pouszczelniac wszytkie inne otwory. Oczywiscie to wszystko i tak nie doprowadzi do zejscia ponizej 30 kWh/m2, ale ograniczy znacznie zapotrzebowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 18.06.2015 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Gdzie można coś więcej poczytać o tym twoim odzysku z wody szarej? Zostawiłem sobie podejście na rekuperator szarej wody. Masz jakieś wnioski? Między innymi tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9237983#9237983 łącznie z dyskusją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.