Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przecież przez to zazwyczaj 1kWh kosztuje w okolicach 1,5zł!!!

No nie wiem mam G12 od trzech lat, zużycie puki co w II taryfie mizerne w okolicach 35-40%, całkowite również bo w okolicach 1500kWh/rok a średnia za cały ten okres z wszystkimi opłatami za 1kWh 0,55zł/brutto nie przekroczyła. Przy G11 było by to na pewno ponad 0,65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde u mnie wychodzi około 0,61zł brutto z abonamentem, a mam ZWYKŁY prąd - od tego samego dostawcy od zawsze.

 

Sąsiad coś tam mówił że jeszcze są dodatkowe opłaty czy coś takiego i prąd kosztować może nawet 2zł a że ja mam krótką pamięć to nie pamiętałem jak kiedyś to sprawdzałem że prąd kosztuje jakieś 25gr a opłaty dochodzą do tego i robi mi się faktycznie 65gr za 1kWh, więc sorki za zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad coś tam mówił że jeszcze są dodatkowe opłaty czy coś takiego i prąd kosztować może nawet 2zł a że ja mam krótką pamięć to nie pamiętałem jak kiedyś to sprawdzałem że prąd kosztuje jakieś 25gr a opłaty dochodzą do tego i robi mi się faktycznie 65gr za 1kWh, więc sorki za zamieszanie.

 

Sąsiad zawodowo zajmuje sie taryfami ?, moze jest pracownikiem energetyki?, w kazdym razie 2 zł za kWh to jest najwyzsza cena o jakiej słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad coś tam mówił że jeszcze są dodatkowe opłaty czy coś takiego i prąd kosztować może nawet 2zł a że ja mam krótką pamięć to nie pamiętałem jak kiedyś to sprawdzałem że prąd kosztuje jakieś 25gr a opłaty dochodzą do tego i robi mi się faktycznie 65gr za 1kWh, więc sorki za zamieszanie.

 

Otworzyłem właśnie list od PGE. Zużycie 90 kWh, do zapłaty 202,84zł brutto, czyli wychodzi 2,25zł/kWh. Kamil, miałeś rację! Wprawdzie jest w tym 135,60 zł opłat za "prąd budowlany" ... jego mać, i za sam prąd wychodzi 0,75zł brutto w taryfie C11. W G11 byłoby poniżej 0,60zł, a w G12 średnio pewnie 0,45zł plus kilka (dosłownie) złotych abonamentu.

Ale jak kogoś stać na budowę to i taki drobiazg jak prawie 70zł abonamentu miesięcznie to pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba wszyscy wiedza na tym etapie... Wiele razy bylo to stwierdzone

:D

 

Gdyby TB nie był tak uparty i "nie zawracał kijem Wisły" to jego rady byłyby czasami pomocne.

Co chwila spotykamy się z jego "zmianami" decyzji i na "siłę" udowadnianie, że TYLKO moja racja jest dobra :-)

Innymi słowy "Moje ZAWSZE musi być na wierzchu".

 

P.S. Ja osobiście faceta lubię za upór i determinację ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Buduje dom podobnie jak Barth3z według koncepcji kszhu ,czyli z ociepleniem od środka i mam mały problem z zaprojektowaniem paraizolacji.

Chciałem całość wykonać z membrany knaufa ,ale ona jest gruba i ciężka ,dlatego mogą być problemy z jej ułożeniem szczególnie na suficie.

Myślałem nad podobnym rozwiązaniem , jak chce to zrobić Barth3z z płyt magnezowych .On chce te płyty kleić między sobą aby uzyskać szczelność.Ja jednak boje się ,że te klejone połączenia mogą z czasem popękać jak dom zacznie "pracować",a wiem co to znaczy póżniej dla izolacji .

Dzisiaj musiałem podjąć decyzje co zrobić z ociepleniem przy płycie betonowej .Na ścianach będzie oprócz 30 cm styropianu grafitowego jeszcze 7 cm wełny mineralnej a przy płycie tylko byłby sam styropian.Byłby tu mały mostek termiczny ,dlatego zamiast 10 cm styropianu dam 10 cm płytę pur.Powinno to załatwić sprawę .Oglądając płyty pur zobaczyłem, że robią je również cienkie takie, 2 cm grubości.I pomyślałem o zastosowaniu takich płyt krytych folią do

paraizolacji.Cena takiej płyty nie powala byłaby jeszcze lepsza izolacja cieplna a do tego chyba bardzo dobre zabezpieczenie przed wilgocią.Płyty na łączeniach kleić pianką i dodatkowo taśmą metalizowaną. Przymocowanie płyt pur do stropowej belki też nie będzie problemem.Na płyty będzie szła deska ,bo sufity chcę mieć drewniane w całym domu oprócz łazienek.

Co myślicie o takim rozwiązaniu ,może już to było gdzieś omawiane ,ale ja niestety nie mam już tyle czasu na śledzenie wszystkich postów co kiedyś.

Miłego wieczoru J.KoronaPUR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Buduje dom podobnie jak Barth3z według koncepcji kszhu ,czyli z ociepleniem od środka i mam mały problem z zaprojektowaniem paraizolacji.

Chciałem całość wykonać z membrany knaufa ,ale ona jest gruba i ciężka ,dlatego mogą być problemy z jej ułożeniem szczególnie na suficie.

Myślałem nad podobnym rozwiązaniem , jak chce to zrobić Barth3z z płyt magnezowych .On chce te płyty kleić między sobą aby uzyskać szczelność.Ja jednak boje się ,że te klejone połączenia mogą z czasem popękać jak dom zacznie "pracować",a wiem co to znaczy póżniej dla izolacji .

Dzisiaj musiałem podjąć decyzje co zrobić z ociepleniem przy płycie betonowej .Na ścianach będzie oprócz 30 cm styropianu grafitowego jeszcze 7 cm wełny mineralnej a przy płycie tylko byłby sam styropian.Byłby tu mały mostek termiczny ,dlatego zamiast 10 cm styropianu dam 10 cm płytę pur.Powinno to załatwić sprawę .Oglądając płyty pur zobaczyłem, że robią je również cienkie takie, 2 cm grubości.I pomyślałem o zastosowaniu takich płyt krytych folią do

paraizolacji.Cena takiej płyty nie powala byłaby jeszcze lepsza izolacja cieplna a do tego chyba bardzo dobre zabezpieczenie przed wilgocią.Płyty na łączeniach kleić pianką i dodatkowo taśmą metalizowaną. Przymocowanie płyt pur do stropowej belki też nie będzie problemem.Na płyty będzie szła deska ,bo sufity chcę mieć drewniane w całym domu oprócz łazienek.

Co myślicie o takim rozwiązaniu ,może już to było gdzieś omawiane ,ale ja niestety nie mam już tyle czasu na śledzenie wszystkich postów co kiedyś.

Miłego wieczoru J.Korona[ATTACH=CONFIG]326924[/ATTACH]

Płyty PIR/PUR mogą nie zachowywać wymiarów. Raportował ktoś tu na forum, że mu się po pewnym czasie pokurczyły. Jeżeli mają być paroizolacją to niedopuszczalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem jesteś dowodem ,że TB łże. By nie obrażając ,,jak pies". Pytanie? W jakim celu? Po kiego? Skąd pomysł,że pod domem jest 0oC? No chyba,że ktoś sobie zrobi kuku w postaci GWC.

 

Minął upalny tydzień. Przy 39 oC na zewnątrz z GWC miałem 13,5 oC. :)

Praktycznie nie ma znaczenia jaka jest temperatura na zewnątrz, bo zawsze uzyskuję temperaturę gruntu jaki mam pod domem.

 

Witam

Buduje dom podobnie jak Barth3z według koncepcji kszhu ,czyli z ociepleniem od środka i mam mały problem z zaprojektowaniem paraizolacji.

Chciałem całość wykonać z membrany knaufa ,ale ona jest gruba i ciężka ,dlatego mogą być problemy z jej ułożeniem szczególnie na suficie.

Myślałem nad podobnym rozwiązaniem , jak chce to zrobić Barth3z z płyt magnezowych .On chce te płyty kleić między sobą aby uzyskać szczelność.Ja jednak boje się ,że te klejone połączenia mogą z czasem popękać jak dom zacznie "pracować",a wiem co to znaczy póżniej dla izolacji .

Dzisiaj musiałem podjąć decyzje co zrobić z ociepleniem przy płycie betonowej .Na ścianach będzie oprócz 30 cm styropianu grafitowego jeszcze 7 cm wełny mineralnej a przy płycie tylko byłby sam styropian.Byłby tu mały mostek termiczny ,dlatego zamiast 10 cm styropianu dam 10 cm płytę pur.Powinno to załatwić sprawę .Oglądając płyty pur zobaczyłem, że robią je również cienkie takie, 2 cm grubości.I pomyślałem o zastosowaniu takich płyt krytych folią do

paraizolacji.Cena takiej płyty nie powala byłaby jeszcze lepsza izolacja cieplna a do tego chyba bardzo dobre zabezpieczenie przed wilgocią.Płyty na łączeniach kleić pianką i dodatkowo taśmą metalizowaną. Przymocowanie płyt pur do stropowej belki też nie będzie problemem.Na płyty będzie szła deska ,bo sufity chcę mieć drewniane w całym domu oprócz łazienek.

Co myślicie o takim rozwiązaniu ,może już to było gdzieś omawiane ,ale ja niestety nie mam już tyle czasu na śledzenie wszystkich postów co kiedyś.

Miłego wieczoru J.Korona[ATTACH=CONFIG]326924[/ATTACH]

 

Tutaj masz opis montażu płyt: http://www.dlh.pl/oferta/megapan/montaz Płyty PIR nie są tanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minął upalny tydzień. Przy 39 oC na zewnątrz z GWC miałem 13,5 oC. :)

Praktycznie nie ma znaczenia jaka jest temperatura na zewnątrz, bo zawsze uzyskuję temperaturę gruntu jaki mam pod domem.

 

 

 

Tutaj masz opis montażu płyt: http://www.dlh.pl/oferta/megapan/montaz Płyty PIR nie są tanie...

 

No. Temp. pod domem .A ma być pod koniec września znacznie wyższa niż 13oC.Ale podawaj co będzie dalej.Taka przestroga dla tych co wierzą w równowartość piwa:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. Temp. pod domem .A ma być pod koniec września znacznie wyższa niż 13oC.Ale podawaj co będzie dalej.Taka przestroga dla tych co wierzą w równowartość piwa:D

 

Nie mam wpływu na tą temperaturę. Taką zastałem i z niej korzystam. Zobaczymy we wrześniu do jakich temperatur uda się dobić, i później jaką temperaturę będę potrafił utrzymać przez zimę. Póki co widać, że powietrzem nie jestem zbytnio w stanie naładować GWC pod domem.

Rozumiem, że tobie chodzi bardziej o to, aby w lecie, przy mniejszej izolacji podłogi naładować grunt do wyższych temperatur i w zimie poprzez ogrzewanie podłogowe tą temperaturę utrzymywać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. Temp. pod domem

Skoro znów temp. pod domem to:

Na forum budowlanym zadałem takie o to pytanie.

W te ostatnie dni słoneczne grunt pod domem udało mi się rozgrzać do temp. 35 stopni. Mam 10 cm styropianu w podłodze A więc jaka jest temp. posadzki w domu?

W myśl zasady "Jeżeli chodzi o przewodzenie, to ciepło w ciele stałym dąży do wyrównania temperatur, a wyrównanie temperatury gruntu z domem jest dość drogie."(cyt. Brzęczkowski)

 

Oczywiście największe mądrale jak i ten pierwszy z tego forum nie wiedzą, może wy?

Edytowane przez kolektor1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro znów temp. pod domem to:

Na forum budowlanym zadałem takie o to pytanie.

W te ostatnie dni słoneczne grunt pod domem udało mi się rozgrzać do temp. 35 stopni. Mam 10 cm styropianu w podłodze A więc jaka jest temp. posadzki w domu?

W myśl zasady "Jeżeli chodzi o przewodzenie, to ciepło w ciele stałym dąży do wyrównania temperatur, a wyrównanie temperatury gruntu z domem jest dość drogie."(cyt. Brzęczkowski)

 

Oczywiście największe mądrale jak i ten pierwszy z tego forum nie wiedzą, może wy?

 

23-24oC.

Tylko bez mądrali proszę.:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bez sensu by było chyba.

 

Tu masz taką symulację:

temp_pod_hala.jpg

 

To jest hala, ale zależności można przenieść na dom. Im dom bardziej rozłożysty, tym bardziej wyniki będą zbieżne z powyższym wykresem. I jak widać, w pierwszym roku grzejesz grunt pod domem stratami z tego domu. W kolejnych latach różnica w stratach pomiędzy izolacją 5cm a 20cm nie jest adekwatna do kasy jaką trzeba wydać. I zgodzę się z tobą, że inwestycja w 30cm izolacji pod podłogą jest nieekonomiczna.

 

Nie mniej jednak chcę obalić lub potwierdzić fakt ładowania GWC powietrzem. Jaki będzie bilans roczny temperatury pod domem, jeśli w ciągu lata ładuję tam wyższą temperaturę strumieniem ok. 300m3/h a w zimie ciągnę przez niego strumień 120m3/h w stosunku do domu, który takiego GWC nie posiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...