Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

GWC robiło się w zeszłym wieku W XXI wieku inwerter odpowiada za komfort termiczno wilgotnościowy latem. Jest tańszy i bez porównania efektywniejszy.

 

Wrócił nadworny błazen. Brakowało mi Twoich głupot przez ten weekend. Co nam jeszcze powiesz ciekawego? Może jakieś nowe teorie się urodziły w tym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ktoś już pisał o glikolowym wymienniku ciepła że w większości koszt to rury plus glikol i kopanie koparki ale jak pod płytę by się wymieniało grunt to byłoby to przy okazji. Czemu droższy reku musi być aby sobie poradził? Przecież każdy może wymienić tyle powietrza ile ma na maksa.

 

No dobrze, pytanie brzmiało "ile taki GWC bedzie kosztował i jaki da opór"

A dlaczego pytam o opór

Opor powietrza wymiennika GGWC DOLICZA SIE DO INSTALACJI , CO powoduje tańsze REKU nie będą w stanie osiągnąć 300m3/h

 

Widzę, że dość beztrosko podchodzisz do kwestii kosztów.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócił nadworny błazen. Brakowało mi Twoich głupot przez ten weekend. Co nam jeszcze powiesz ciekawego? Może jakieś nowe teorie się urodziły w tym czasie?

 

To nie błazen to genialny marketingowiec, gdyby sprzedawał czapki zimowe to by je zachwalał jako idealne czapki na lato ograniczające przegrzewanie głowy za mocnym słońcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ten jeden niewiele ale skoro nawiewasz 300m3 to i tyle wyciągasz wszystkimi wylotami.

 

Ale rozmawiamy o kuchni.

Poza tym, jeśli w domu o kubaturze 300m3 nawiewasz 300m3 powietrza na godzinę, to nie sądzisz chyba, ze oznacza to, iż po tej godzinie wymienisz w tym domu 100% powietrza ?

 

Dlatego to, o czym piszesz , że na godzinę przed imprezą obniżysz sobie za pomocą reku temperaturę o 3-4C jest niestety bzdurą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dość beztrosko podchodzisz do kwestii kosztów.

 

To się nazywa kreatywna księgowość:)

 

Nie wspominając już o tym że gdyby tak uciąć trochę tego ocieplenia, tak połowę spod płyty, ze ścian i sufitu to w kieszeni z tego tytułu zostanie na pompę ciepła z podłogówką. Zapotrzebowanie wzrośnie 2 razy gdzieś tylko, wszystko przez zyski słoneczne, co dalej będzie dobrym wynikiem, a koszty spadną bo powietrzna będzie miała COP 3. Nie mówiąc już o dużo tańszej CWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się co to oznacza.

 

Skoro zmniejsza zużycie, to znaczy, że w ciągu sezonu zużyjesz mniej energii. Skoro jednak zwiększa się przy tym moc grzewcza, to znaczy, że kiedy już grzejesz, to musisz grzać mocniej.

Musisz grzać wtedy kiedy nie świeci słońce, a skoro musisz bardziej, to znaczy że są większe straty.

Z drugiej strony kiedy słońce świeci, to do środka wpadnie więcej energii niż przez okna małe, co w ogólnym bilansie przełoży się na niższe rachunki.

 

Z tego też wynika, że przy większych oknach, masz większe ekstrema, czyli jak jest ciemno to jest bardzo zimno, a jak jest słonecznie, to jest bardzo gorąco. Sytuację komplikuje dodatkowo brak akumulacji i ostatecznie będziesz miał jak w szklarni, albo na pustyni - w nocy na minusie, a w dzień 60 stopni. Twój wybór.

 

Dla ścian o tej samej grubości pół metra to silka gr.18cm + 30cm styro i tynki da U=0,102W/m2 ale razem też z działówkami zmienia konstrukcję na ciężką i tak przy tym klaruje się zapotrzebowanie na ciepło silka+30cm styro.jpg a tak sprawa ma się przy szkielecie który ja proponuję z U-0,072W/m2 ale za to z lekką konstrukcją szkielet U=0,072.jpg. Widać jak byk że z silką też może być dom pasywny a nawet wychodzi minimalnie niższe zapotrzebowanie ale nie zmieniałem izolacji płyty bo dla cięższej konstrukcji się zmieni i nie dam już 40cm styro i 10cm betonu tylko 30cm styro i przyjemniej 20cm betonu a wtedy zapotrzebowanie się zrówna z zapotrzebowaniem szkieletu ale moc grzewcza wzrośnie dla silki więc w domu z większa akumulacją będzie trzeba więcej grzać a nie w szkielecie. A w obu i tak trzeba dużo do chłodzenia bo 70 czy 80kWh/m2 to nie duża różnica aby jednoznacznie stwierdzić że domu murowany jest lepszy od szkieletowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozmawiamy o kuchni.

Poza tym, jeśli w domu o kubaturze 300m3 nawiewasz 300m3 powietrza na godzinę, to nie sądzisz chyba, ze oznacza to, iż po tej godzinie wymienisz w tym domu 100% powietrza ?

 

Dlatego to, o czym piszesz , że na godzinę przed imprezą obniżysz sobie za pomocą reku temperaturę o 3-4C jest niestety bzdurą....

 

Bo zmiesza się z obecnym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę spać to mam 22oC, ale wyłączone ogrzewanie. Przez noc temp. spada o 1-2oC. Kolejne 1-2oC spadnie w ciągu dnia następnego (do południa), kiedy mnie nie ma w domu. Ogrzewanie włączę ok. godz. 13:00 (2 taryfa), a do tej godziny pojawią się już ewentualne zyski słoneczne. Jeśli są zyski, to ogrzewanie się nie włączy, bo temp. będzie odpowiednia. Czy to nie optymalny układ ?

 

to niemożliwe żeby tak się działo-może przy ogrzewaniu powietrzem

u mnie przy mrozie -10 po 12 godzinach temperatura nie spadnie nawet 1 stopien

fakt że mam 10 cm posadzki na wodnej podłogówce i ściany ze silki

ale z drugiej strony nie mam tak dobrze zaizolowanego domu jak wasze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ścian o tej samej grubości pół metra to silka gr.18cm + 30cm styro i tynki da U=0,102W/m2 ale razem też z działówkami zmienia konstrukcję na ciężką i tak przy tym klaruje się zapotrzebowanie na ciepło [ATTACH=CONFIG]336815[/ATTACH] a tak sprawa ma się przy szkielecie który ja proponuję z U-0,072W/m2 ale za to z lekką konstrukcją [ATTACH=CONFIG]336816[/ATTACH]. Widać jak byk że z silką też może być dom pasywny a nawet wychodzi minimalnie niższe zapotrzebowanie ale nie zmieniałem izolacji płyty bo dla cięższej konstrukcji się zmieni i nie dam już 40cm styro i 10cm betonu tylko 30cm styro i przyjemniej 20cm betonu a wtedy zapotrzebowanie się zrówna z zapotrzebowaniem szkieletu ale moc grzewcza wzrośnie dla silki więc w domu z większa akumulacją będzie trzeba więcej grzać a nie w szkielecie. A w obu i tak trzeba dużo do chłodzenia bo 70 czy 80kWh/m2 to nie duża różnica aby jednoznacznie stwierdzić że domu murowany jest lepszy od szkieletowego.

 

Płyta nie będzie tak efektywnie akumulować energii z powietrza, nie zmienisz tego. Co innego gdyby była w niej podłogówka to wtedy płyta robi za swego rodzaju bufor, ale tak to będziesz miał 20cm zimnego betonu pod stopami.

 

Spójrz pod zapotrzebowaniem na ciepło na Twoich screenach jest druga tabelka z zapotrzebowaniem na chłodzenie, silka 7400kWh/sezon a szkielet 8400kWh/sezon. Skąd to weźmiesz? Zrobiłeś owszem dom pasywny, ale suma energii potrzebnej na chłodzenie i ogrzewanie jest DUŻO większa niż u każdego z tutaj się wypowiadających. Część z tego uda zatrzymać Ci się markizami czy czym tam planujesz w lecie, ale w wiosna, jesień będzie za ciepło. Dojdzie do tego że w zimie jak słoneczko przygrzeje to trzeba będzie chłodzić. A śmiem wątpić czy w letnie poranki i wieczory słońce nie będzie Ci zaglądać w okna.

Edytowane przez schizo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz Ci Kamil powtarzam, że będziesz miał ogromny problem z przegrzewaniem. Twój dom będzie działał jak kolektor słoneczny, który również ma malutką pojemność cieplną. Taki kolektor szybko się nagrzewa, ale równie szybko stygnie.

 

Jasnym jest, że im więcej kolektorów, tym szybciej nagrzejesz wodę w bojlerze, a im więcej okien, tym niższe roczne zapotrzebowanie NA GRZANIE, bo dom po prostu będzie przegrzany. Przy dużym przewymiarowaniu kolektorów jest w lecie problem z nadmiarem ciepła i to samo będzie w Twoim domu przy nadmiarze okien.

 

Serio ludzie budują domy od dosyć dawna i nikomu nie udało się zbudować komfortowej do zamieszkania szklarni, nawet w naszym, chłodnym klimacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz Ci Kamil powtarzam, że będziesz miał ogromny problem z przegrzewaniem. Twój dom będzie działał jak kolektor słoneczny, który również ma malutką pojemność cieplną. Taki kolektor szybko się nagrzewa, ale równie szybko stygnie.

 

Jasnym jest, że im więcej kolektorów, tym szybciej nagrzejesz wodę w bojlerze, a im więcej okien, tym niższe roczne zapotrzebowanie NA GRZANIE, bo dom po prostu będzie przegrzany. Przy dużym przewymiarowaniu kolektorów jest w lecie problem z nadmiarem ciepła i to samo będzie w Twoim domu przy nadmiarze okien.

 

Serio ludzie budują domy od dosyć dawna i nikomu nie udało się zbudować komfortowej do zamieszkania szklarni, nawet w naszym, chłodnym klimacie.

 

Ale ja nie będę budować szklarni 6, 180cm.jpg tylko dam trochę więcej pakietów niż planowałem. Strona najbardziej słoneczna czyli południowa będzie po prawej stronie. Jak na taką ilość ścian zewnętrznych to okien będzie stosunkowo mało bo jakieś 40% ścian lub nawet mniej więc nie ma co przesadzać. Ilość będzie odpowiednia. Tak jak pisałem wcześniej, jeżeli zacienienie i reku z gwc nie dadzą rady to tak jak w każdym domu będzie można założyć w salonie jakąś niedrogą klimę aby się wspomóc ale niezależnie od konstrukcji to każdy dom będzie miał podobny problem i murowany też. Więc skoro i tak murowany nie pomoże na przegrzanie się to czemu niby ma być lepszy od szkieletowego? W najgorszym wypadku można dać remis bo ogólnie zapotrzebowanie na ciepło będą mieć podobne ale murowany będzie trzeba bardziej grzać.

Pod względem akumulacji mój szkielet ustąpi najwyżej silce ale będzie lepszy od BK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kłamstwo, pisze o 3000kWh na zużycie pompą ciepła więc raczej 1800zł a gdyby nie pompa to jeszcze więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000x0,30zł=900zł (CO+CWU)

 

TB też uważa ze kłamiemy :)

 

Nie Szanowny Panie. Napisałem tylko, że do pompy ciepła w wersji hydraulicznej, rurki umieszcza się w suficie. Taniej wtedy wyjdzie ogrzewanie i mamy chłodzenie.

W podłodze można ( nie trzeba) umieścić kable nie rurki!!! Bo kable nie schłodzą !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...