oszczednyGrześ 10.11.2015 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Ta 3 warstwowa działa jak termos (taka sama zasada), natomiast te lepsze np. 7 warstwowe działają jak super termos. Różnica z termosem jest taka, że nie ma próżni, a przestrzeń wypełniona jest albo pianką, albo bąbelkami, które utrudniają przekazywanie ciepła przez konwekcję. Tak wiem ale specjalnie robiłem porównanie stosując alufox i ekran zagrzejnikowy lepszej jakości z folią al powiem szczerze że nie widzę różnicy. Ekran zagrzejnikowy tej samej grubości. Pianka w nim może nieco inna ale niewiele się różni. To był taki eksperyment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 10.11.2015 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 (edytowane) Tak wiem ale specjalnie robiłem porównanie stosując alufox i ekran zagrzejnikowy lepszej jakości z folią al powiem szczerze że nie widzę różnicy. Ten rodzaj izolacji (refleksyjnej) w zasadzie nie powinien się stykać z przegrodą. Z obu stron musi mieć "dystans" (pustkę powietrzną) - wtedy działa prawidłowo zimą nie "wypuszcza" ciepła, a latem nie "wpuszcza" gorąca. Edytowane 10 Listopada 2015 przez sSiwy12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 10.11.2015 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Dobrze, zgodzę się napylone ale mamy tam piankę PE. Ekrany zagrzejnikowe lepszej jakości mają PE oraz folię AL i teraz pytanie jaką to różnicę robi?Żadną. Te ekrany są w miarę skuteczne przy izolacji źródła ciepła o stosunkowo wysokiej temperaturze, bo takie sporą część energii tracą przez promieniowanie. Do izolowania ścian nie nadają się z tego prostego powodu, że ściana promieniuje niezbyt mocno, ze względu na niską temperaturę. Większość ciepła jest tracona przez przewodzenie a tu taka izolacja parametry ma bardzo kiepskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 10.11.2015 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Ten rodzaj izolacji (refleksyjnej) w zasadzie nie powinien się stykać z przegrodą. Z obu stron musi mieć "dystans" (pustkę powietrzną) - wtedy działa prawidłowo zimą nie "wypuszcza" ciepła, a latem nie "wpuszcza" gorąca. No tak, na tym polega "odbijanie" promieniowania potocznie mówiąc więc dystans być musi. W zależności co ma być priorytetem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 10.11.2015 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Żadną. Te ekrany są w miarę skuteczne przy izolacji źródła ciepła o stosunkowo wysokiej temperaturze, bo takie sporą część energii tracą przez promieniowanie. Do izolowania ścian nie nadają się z tego prostego powodu, że ściana promieniuje niezbyt mocno, ze względu na niską temperaturę. Większość ciepła jest tracona przez przewodzenie a tu taka izolacja parametry ma bardzo kiepskie. Też uważam że żadną lub niewielką. Czy się nie nadają... to kwestia tego co chcemy osiągnąć. Izolowałem u siebie tym strych (pomieszczenie dla testów) i różnicę robi, latem znaczną zimą też. Ale to takie eksperymenty. Nic nie zastąpi porządnej izolacji. Jak to mówią lepszy rydz niż nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.11.2015 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Juz Ci raz pisałem, że w dwóch taryfach masz oszczędność na prądzie bytowym - szczególnie, kiedy masz cały tani weekend. A jakie masz stawki na g11, g12, g12w? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.11.2015 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 pokusiłem się o wycenę materiałów "ściany kamila" i ściany BK+styro -> obie aby miały U=0,072. BK kl 400 grubości 24 to 45,5zł 1m2 styro (200zł/m3) =72,5zł razem 118zł/m2 Przy kamila ścianie: 25xm styro = 50zł 15cm wełny = 18,5zł osb3/12mm = 12zł mfp12mm = 14zł folia = 1,5zł wełna drzewna 5cm = 14zł Drewno przyjmuję około 10zł bo nie wiem ile dokładnie m3 idzie na m2 takiej ściany razem 120zł/m2 ...te same koszta. Z mojego doświadczenia jednak szybciej postawię 1m2 ściany z BK i przykleję na niego 1m2 styro niż wykonam ścianę "kamila". Za wełnę drzewną jakieś 200zł/1m3 więc 5cm będzie 10zł kosztować ale na drewno pójdzie więcej. Jak liczyłem to wychodziło jakieś 160zł/1m2 ale razem z płytami gk od środka i z zapasem 15zł na wkręty, gwoździe i inne pierdoły oraz z kosztami transportu materiałów bo to też się liczy. Przy ścianie z BK nie liczysz jeszcze nadproży, zabawy z wieńcem itp. Może kwotowo to trochę więcej ale czasowo to znacznie więcej. Murując to jest bardzo zależne od pogody a szkielet mogę sobie w garażu szykować lub kupie namiot ogrodowy 4x6m i w nim to składać a potem na płycie tylko poskręcać. Przygotuję szkielet, potem płytami mfp z zewnątrz się obije do 2,5m ściany, działówki zrobi i można jechać z wiązarami a potem to przykryć by nie padało. Jak dachowcy będą kryć to można śmiało robić resztę czyli najpierw z zewnatrz skończyć, wstawić okna, tzn okno. drzwi i pakiety a jak się zamknie dom to w środku robić. Wtedy to już pogoda nie będzie blokować roboty. Jednym słowem pójdzie znacznie szybciej. Raczej w dwa miechy nie skończę bo robiąc popołudniami i w weekendy tak się nie da ale w 4-6miechów myślę że się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 10.11.2015 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Też uważam że żadną lub niewielką. Czy się nie nadają... to kwestia tego co chcemy osiągnąć. Izolowałem u siebie tym strych (pomieszczenie dla testów) i różnicę robi, latem znaczną zimą też. Ale to takie eksperymenty. Nic nie zastąpi porządnej izolacji. Jak to mówią lepszy rydz niż nic.No lepszy rydz. Izolować domu jednak się tym nie da, tj jakieś efekty będą ale nie jest to cudowny środek na obniżenie wydatków na ogrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.11.2015 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 No lepszy rydz. Izolować domu jednak się tym nie da, tj jakieś efekty będą ale nie jest to cudowny środek na obniżenie wydatków na ogrzewanie. Znam taką cwaną izolację co latem chłodzi a zimą grzeje:D. No ale to tylko albo w dachy drewniane albo w szkieletory. Folia AL za przeproszeniem może... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 10.11.2015 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Za wełnę drzewną jakieś 200zł/1m3 więc 5cm będzie 10zł kosztować ale na drewno pójdzie więcej. Jak liczyłem to wychodziło jakieś 160zł/1m2 ale razem z płytami gk od środka i z zapasem 15zł na wkręty, gwoździe i inne pierdoły oraz z kosztami transportu materiałów bo to też się liczy. Przy ścianie z BK nie liczysz jeszcze nadproży, zabawy z wieńcem itp. Może kwotowo to trochę więcej ale czasowo to znacznie więcej. Murując to jest bardzo zależne od pogody a szkielet mogę sobie w garażu szykować lub kupie namiot ogrodowy 4x6m i w nim to składać a potem na płycie tylko poskręcać. Przygotuję szkielet, potem płytami mfp z zewnątrz się obije do 2,5m ściany, działówki zrobi i można jechać z wiązarami a potem to przykryć by nie padało. Jak dachowcy będą kryć to można śmiało robić resztę czyli najpierw z zewnatrz skończyć, wstawić okna, tzn okno. drzwi i pakiety a jak się zamknie dom to w środku robić. Wtedy to już pogoda nie będzie blokować roboty. Jednym słowem pójdzie znacznie szybciej. Raczej w dwa miechy nie skończę bo robiąc popołudniami i w weekendy tak się nie da ale w 4-6miechów myślę że się uda.Sorry ale to już jest kosmiczna bzdura. Nie zdajesz sobie kompletnie sprawy ile szkielet wymaga roboty. Życzę powodzenia w te weekendy. Jak to będzie wyglądało; Jeden weekend na selekcję tarcicy i zwymiarowanie. Drugi na pocięcie. Trzeci, czwarty i piąty na zbicie i postawienie wszystkich ścian zewnętrznych. Szósty na selekcję i zwymiarowanie elementów na ściany działowe. Siódmy i ósmy na zbicie i postawienie działówek. Dziewiąty i dziesiąty na obicie ścian OSB. Jedenasty na zrobienie oczepu. Dwunasty i trzynasty na pocięcie na zrobienie wiązarów. Czternasty i piętnasty na wypełnienie ścian wełną i obicie od wewnątrz OSB. Szesnasty na obicie płytami GK. Liczyć dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 10.11.2015 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Buduję dom 24kWh/m2*rok z 8cm wylewki z kablami 10W co 15cm. Wychodzi 0,18 kWh/m2 dziennie, co oznacza niecałe 3 godziny pracy kabli, a w siarczyste mrozy okres ten będzie 2x dłuższy i wyniesie 6-7 godzin, natomiast potrzeba będzie 0,4kWh/m2. Moja wylewka ma pojemność cieplną 0,03kWh/m2*K, co oznacza, że jeśli chcę wpakować w nią jednorazowo 0,4kWh/m2, to muszę podgrzać ją o 13stC. Kable jednak potrzebują na to aż 7-miu godzin, więc oprócz popołudniowego dwugodzinnego okresu taniego prądu, będę musiał je włączyć również w nocy - w zależności od temperatury za oknem od godziny, do 5-ciu. Za 5 godzin temperatura podłogi wzrośnie niby o 9st, ale część już wypromieniuje, więc rano nie powinna być cieplejsza niż 25-26 stC. Trochę dużo, ale takich mrozów dużo nie będzie, a najwyżej przeniosę część na droższy prąd w godzinach 18-20. Jeszcze jak dojdzie kominek w te mrozy, to już całkiem nie ma się o co martwić. I będzie tanio bez metra izolacji. A co z klimatyzatorem ? Gdzie znalazłeś tezę, ze tylko 10cm ściany bierze udział w akumulacji ? Rozumiem, że Malbork jest tak samo akumulacujny, jak mój dom, bo tu i tu udział w akumulacji bierze tylko 10cm ściany ? Tu akurat ma rację. Czytałem kiedyś opracowanie jakiegoś "dr", który oszacował grubość masy akumulacyjnej jaki bierze udział w stabilizacji. Wyszło bodajże 8cm. Sorry ale to już jest kosmiczna bzdura. Nie zdajesz sobie kompletnie sprawy ile szkielet wymaga roboty. Życzę powodzenia w te weekendy. Jak to będzie wyglądało; Jeden weekend na selekcję tarcicy i zwymiarowanie. Drugi na pocięcie. Trzeci, czwarty i piąty na zbicie i postawienie wszystkich ścian zewnętrznych. Szósty na selekcję i zwymiarowanie elementów na ściany działowe. Siódmy i ósmy na zbicie i postawienie działówek. Dziewiąty i dziesiąty na obicie ścian OSB. Jedenasty na zrobienie oczepu. Dwunasty i trzynasty na pocięcie na zrobienie wiązarów. Czternasty i piętnasty na wypełnienie ścian wełną i obicie od wewnątrz OSB. Szesnasty na obicie płytami GK. Liczyć dalej? A gdzie weekendy imprezowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 10.11.2015 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Sorry ale to już jest kosmiczna bzdura. Nie zdajesz sobie kompletnie sprawy ile szkielet wymaga roboty. Życzę powodzenia w te weekendy. Jak to będzie wyglądało; Jeden weekend na selekcję tarcicy i zwymiarowanie. Drugi na pocięcie. Trzeci, czwarty i piąty na zbicie i postawienie wszystkich ścian zewnętrznych. Szósty na selekcję i zwymiarowanie elementów na ściany działowe. Siódmy i ósmy na zbicie i postawienie działówek. Dziewiąty i dziesiąty na obicie ścian OSB. Jedenasty na zrobienie oczepu. Dwunasty i trzynasty na pocięcie na zrobienie wiązarów. Czternasty i piętnasty na wypełnienie ścian wełną i obicie od wewnątrz OSB. Szesnasty na obicie płytami GK. Liczyć dalej? robiłem u siebie elewację drewnianą weekendami (soboty) w 2-3 osoby. zajęło całe lato, nie licząc wcześniejszej konserwacji drewna i izolacji cieplnej ściany. ale musiałem ciąć deski. wkrętarka wyzionęła ducha. piła właściwie też. przy upałach człowiek nieprzyzwyczajony do takich warunków wysiada po kilku godzinach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 10.11.2015 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 A gdzie weekendy imprezowe ? No nie. Wszystkie te weekendy muszą być imprezowe, bo inaczej robota się przedłuży dwukrotnie. Na cyku centymetr robi się elastyczny, co bardzo ułatwia robotę. Szczególnie takim jak Kamil, którzy nigdy tego nie spróbowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 10.11.2015 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 robiłem u siebie elewację drewnianą weekendami (soboty) w 2-3 osoby. zajęło całe lato, nie licząc wcześniejszej konserwacji drewna i izolacji cieplnej ściany. ale musiałem ciąć deski. wkrętarka wyzionęła ducha. piła właściwie też. przy upałach człowiek nieprzyzwyczajony do takich warunków wysiada po kilku godzinach. Jakoś tak, to co miało być szybko robi się nieznośnie długie, tylko dlatego, że robiąc cokolwiek z drewna nie da się pewnych, pracochłonnych etapów pominąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.11.2015 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Tu akurat ma rację. Czytałem kiedyś opracowanie jakiegoś "dr", który oszacował grubość masy akumulacyjnej jaki bierze udział w stabilizacji. Wyszło bodajże 8cm. A weź obejrzyj rozkład temp. w litym murze z np. izolacją np. 30cm .Spadek w ścianie niewielki .Zaczyna się dopiero w izolacji . No i napisał coś jakiś dr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.11.2015 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 W parę dni to się przygotuje wszystkie słupki na wymiar. To zrobię z pomocą jednej osoby. Potem przez weekend i następnych kolejnych paru dni przygotuje ściany a w następny weekend wszystko się poskręca. Do szykowania ścian kolejne dwie osoby dobiorę. W maks 2tyg cała konstrukcja ścian będzie stała gotowa do wiązarów. Co ty chcesz robić kilka tygodni perm to nie wiem. Ja tam optymistycznie patrzę że w tydzień się wyrobi ale lepiej założyć te 2tyg na ewentualne poślizgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 10.11.2015 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 W parę dni to się przygotuje wszystkie słupki na wymiar. To zrobię z pomocą jednej osoby. Potem przez weekend i następnych kolejnych paru dni przygotuje ściany a w następny weekend wszystko się poskręca. Do szykowania ścian kolejne dwie osoby dobiorę. W maks 2tyg cała konstrukcja ścian będzie stała gotowa do wiązarów. Co ty chcesz robić kilka tygodni perm to nie wiem. Ja tam optymistycznie patrzę że w tydzień się wyrobi ale lepiej założyć te 2tyg na ewentualne poślizgi.:D:D Taaa. Życzę powodzenia. Bez sensu rozmowa. Rób co chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.11.2015 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 A weź obejrzyj rozkład temp. w litym murze z np. izolacją np. 30cm .Spadek w ścianie niewielki .Zaczyna się dopiero w izolacji . No i napisał coś jakiś dr. Też czytałem o tym co pisał barth, ale nie pamiętam gdzie a nie chce mi się szukać. Wystarczy mi z tego ze zapamiętałem że nie cały gruby mur bierze udział w stabilizacji temperatury przez akumulację tylko kilka centymetrów. Wydawało mi się że to było do 10cm ale wielkiej różnicy to nie zrobi. Temu pisałem że przy grubym murze są wieczne straty. jakby dało radę zrobić ściany zewnętrzne z silki o gr.10-12cm i na to by się dało 35cm styro to da to lepszy efekt niż z silki o gr.24cm z 35cm styro. Ale że ściany konstrukcyjne zaczyna się od 15cm żelbetu lub 18cm silki to już się nic nie poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.11.2015 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 (edytowane) :D:D Taaa. Życzę powodzenia. Bez sensu rozmowa. Rób co chcesz. Mam taki kawałek ściany według Ciebie jak długo potrwa jej pozbijanie mając przygotowane belki? Bo według mnie może godzinka gwoździarką. Nie mam zdjęcia samego kawałka ściany. A przymocowanie jej do podwaliny też długo nie zajmie. Co jest w tym tak trudnego że nie dam rady tego zrobić? Albo co spowoduje że będę to długo robić? Edytowane 10 Listopada 2015 przez kamilb1987b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 10.11.2015 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Mam taki kawałek ściany [ATTACH=CONFIG]337121[/ATTACH] według Ciebie jak długo potrwa jej pozbijanie mając przygotowane belki? Bo według mnie może godzinka gwoździarką. Nie mam zdjęcia samego kawałka ściany. A przymocowanie jej do podwaliny też długo nie zajmie. Co jest w tym tak trudnego że nie dam rady tego zrobić? Albo co spowoduje że będę to długo robić?Pozbijanie to tylko cześć tego co musisz zrobić. Najpierw trzeba wyselekcjonować i zwymiarować tarcicę. Potem ja pociąć. Kolejnym krokiem jest ułożenie elementów, wg tego jak mają być zbite. Ułożenie dokładnie wg planu. Potem dopiero pozbijanie. To ostatni etap. Wcześniejsze też zajmują sporo czasu. Zmontowanie z pocięciem, od zera takiego panelu jak na zdjęciu, dla kogoś kto nie ma o tym pojęcia jak ty to dwa dni robocze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.