Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jakież to będą oszczędności, jeśli dT będzie się różniłą o 3K ?

W dodatku, żeby to osiągnąć należy przestać grzać już wieczorem, obudzić się, umyć i zjeść śniadanie w temperaturze niższej, niż się spać kładło... Wszystko po to, by parę PLN oszczędzić

Paranoja.

 

Nie chodzi o to, żeby na siłę tak kombinować, dla kilku złotych oszczędności, bo to rzeczywiście byłaby paranoja. Wybudowałem dom wg pewnej koncepcji (izolowany od wewnątrz) nie dla samego faktu oszczędzania na ogrzewaniu w sposób jaki opisuję. To raczej sposób użytkowania budynku wymusza takie ogrzewanie, a mniejsza masa akumulacyjna w tym pomaga. Jeszcze raz powtórzę, że w moim domu nie potrzebuję ogrzewać w nocy, a nie w ciągu dnia, bo wszyscy pracujemy, a dzieci chodzą do szkoły.

 

U mnie grzanie załącza się o 4 rano, po to, by wstając o 5.20 (żona), czy 6.15 (ja) mieć komfort termiczny.

o 7.30 okienko na grzanie się kończy, następne jest od 14-16, tak, aby zbiegło się z powrotem z pracy, tyle, że póki co to okienko się nie aktywuje (zyski słoneczne)

 

Podobnie bedzie u mnie, że tym, że poranne ogrzewanie będzie polegało na włączeniu klimatyzatora w salonie oraz "farelki" typu nicobar firmy Atlantic w łazience. To są urządzenia które podgrzeją mi tylko powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skąd wiesz jakie przekroje i rozwiązania szczegółowe zastosować? Ściana przenosi obciążenia od dachu, nie tylko ciężar ale i parcie wiatru. Musisz mieć to uwzględnione. Sam tego nie zrobisz.

 

W szkieletach typu amerykańskim używa się belek 2na4", 2na5", na 6" itd w zależności od domu w rozstawie co 40 czy 60cm. W ciężkim szkielecie drewnianym używa się belek o przekroju 60x160mm i daje się płytę osb z zewnątrz i wewnątrz. Na dom parterowy słupki 50x150mm też wystarczą ale producenci używają jednakowych aby sobie tego nie różnicować. Łatwiej jest trzymać jeden przekrój a nie kilka. Zasada jest wtedy że słupki są co 62,5cm aby łatwo przykręcić płytę osb. Można też dać płytę fermacell a wtedy rozstaw co 60cm ale wtedy nie trzeba dawać płyty gk od środka i wtedy praktycznie robi się z tego poszycie zew i wew a w środku wełna i paroizolacja. Fajne by to było gdyby nie cena jak dla mnie zaporowa.

Ale wiem że trzeba czasem zagęścić itp i będę się tego trzymać bo to konstruktor będzie liczyć. Tylko chodzi mi o formę szkieletu. Czyli sam szkielet taki jamnik drewniany konstrukcja.5x15cm.dom.2.jpg a tam gdzie okna to trzeba dać słupki poziome i ewentualnie dołożyć słupek pionowy. Po tym zdjęciu widać etap.21.jpg że na nadprożu będzie leżeć jeden lub dwa wiązary. Na pokrycie planuję blachodachówkę. Ciężar na pewno wytrzyma a czy watr? To myślę że konstrukcja z płytą osb z zew i wew dobrze ustabilizuje konstrukcję że przy wietrze ani nie zaskrzypi. Ale tam gdzie będzie trzeba dołożyć słupek pionowy to dołożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś i doczytałeś, że mój wpis odnosił się do ścian działowych ?

Będzie większa akumulacja ?

 

Chodzi Ci o zastosowanie w ścianach zewnętrznych grubych belek tak jak w murze pruskim i że dzięki temu nie będzie potrzeba robić od razu działówek dla stabilizacji? Bo wydaje mi się to mało realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężar na pewno wytrzyma a czy watr? To myślę że konstrukcja z płytą osb z zew i wew dobrze ustabilizuje konstrukcję że przy wietrze ani nie zaskrzypi. Ale tam gdzie będzie trzeba dołożyć słupek pionowy to dołożę.

 

Przecież za konstrukcję ktoś Ci wyliczy i rozrysuje, a Tobie pozostanie za projekt zapłacić i się do niego zastosować

Kombinowanie i "myślenie" nad tym nie ma sensu.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za problem przewiązać działówki z SILKI z taką ścianą ?

 

Duży, bo niby jak? No chyba że najpierw się zrobi działówki a potem szkielet co by też nie było głupie. Można byłoby działówki zrobić poza obrys wewnętrzny domu czyli do obrysu zewnętrznego konstrukcji drewnianej działówki z silki.jpg potem zrobić konstrukcję drewnianą działówki z silki.1.jpg a na końcu ocieplić działówki z silki.2.jpg o takie coś Ci chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za młodu zbudowałem model samolotu z silnikiem spalinowym. Latał na uwięzi (nawet jakieś lokalne zawody wygrałem).

 

Chyba zacznę budowę niedużego samolotu dla 6 osób.

W internecie se poczytam i dam radę bo doświadczenie z materiałem też mam.:D

 

Wróć - za ginekologię się wezmę (większe doświadczenie) :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży, bo niby jak? No chyba że najpierw się zrobi działówki a potem szkielet co by też nie było głupie. Można byłoby działówki zrobić poza obrys wewnętrzny domu czyli do obrysu zewnętrznego konstrukcji drewnianej [ATTACH=CONFIG]337211[/ATTACH] potem zrobić konstrukcję drewnianą [ATTACH=CONFIG]337213[/ATTACH] a na końcu ocieplić [ATTACH=CONFIG]337214[/ATTACH] o takie coś Ci chodziło?

 

Jezu jakie Ty masz ciężkie myślenie. Robisz normalnie działówki jak się robi w szkielecie drewnianym, no może z małymi zmianami a do środka zamiast wełny drzewnej tudzież mineralnej murujesz silkę. Później całość obijasz/obklejasz płytą KG i masz prawie że mur pruski. Szkielet i akumulacja w jednym.

 

Zastanawiałeś się może ile weźmie konstruktor i architekt za projekt indywidualny takiego domu w szkielecie drewnianym? Sądzę że nie będzie to mała kwota. Za różnicę do projektu typowego masz paręnaście metrów bieżących muru ciężkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu jakie Ty masz ciężkie myślenie. Robisz normalnie działówki jak się robi w szkielecie drewnianym, no może z małymi zmianami a do środka zamiast wełny drzewnej tudzież mineralnej murujesz silkę. Później całość obijasz/obklejasz płytą KG i masz prawie że mur pruski. Szkielet i akumulacja w jednym.

 

Zastanawiałeś się może ile weźmie konstruktor i architekt za projekt indywidualny takiego domu w szkielecie drewnianym? Sądzę że nie będzie to mała kwota. Za różnicę do projektu typowego masz paręnaście metrów bieżących muru ciężkiego.

 

Ten schemat pokazałem na łączenie zwykłych działówek z szkieletem. Mur pruski mnie nie interesuje.

Ogólnie za projekt indywidualny jakieś 5-6k z pozwoleniem na budowę niezależnie czy murowany, czy szkielet, czy tradycyjny fund czy płyta. Wiem bo pytałem i miałby kto mi to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za młodu zbudowałem model samolotu z silnikiem spalinowym. Latał na uwięzi (nawet jakieś lokalne zawody wygrałem).

 

Chyba zacznę budowę niedużego samolotu dla 6 osób.

W internecie se poczytam i dam radę bo doświadczenie z materiałem też mam.:D

 

Wróć - za ginekologię się wezmę (większe doświadczenie) :yes:

 

Tak samo można się śmiać z samorobów którzy pierwszy raz w życiu kielnię trzymali w ręku a jakoś nikt się nie śmieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież za konstrukcję ktoś Ci wyliczy i rozrysuje, a Tobie pozostanie za projekt zapłacić i się do niego zastosować

Kombinowanie i "myślenie" nad tym nie ma sensu.

 

Ma taki sens bo będę chciał aby najpierw sprawdził czy konstrukcja według mojego pomysłu ma sens czy nie a jak ma to taką będę chciał mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyglądam się z zaciekawieniem z boku i powiem szczerze ze podziwiam Cie Kamil jak łatwo mówisz o kosztach oraz jak planujesz zamknąć budowe za "250-300k"

 

Bo nieduży domek, ok.100m2. Kiedyś chciałem za te pieniądze zrobić piętrowy 150m2 ale zdałem sobie sprawę że faktycznie może być ciężko a w parterowym też będę miał to co chcę a będzie mniejszy wiec z automatu tańszy. Skoro firmy potrafią brać po 3k za stan pod klucz gdzie zazwyczaj jest w domu CO i kominy z kominkiem to nie robiąc tego kasę przeznaczę na lepszą izolację i WM z reku, oraz dam pakiety szybowe zamiast tradycyjnych okien i zbuduję metodą gospodarczą to się zmieszczę w tej kwocie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil1987b - liczyłeś U dla ściany wyposażonej w drewno?bo mi wychodzi że nie, więc coś czuję że jej U z drewnem będzie w granicach U=0,09 albo nawet i gorzej. Przy takiej izolacji jak planujesz drewno robi się przewodnikiem ciepła...

 

Ja nie chcę domu z pełnego drewna jak bala tylko szkielet drewniany i U wychodzi 0,072W/m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - rozumiem, ale weź pod uwagę że 1m2 Twojej ściany to nie jest 1m2 przegrody o U=0,072 -> tyle wychodzi w miejscu gdzie masz samą izolacje.

Na belce będziesz miał U=0,096 a jej udział w m2 ściany to 10%. Dodatkowo na belkach masz łaty więc tam masz U na poziomie 0,108 (fakt że jest to bardzo mały procent ściany). W konsekwencji U średnie dla 1m2 ściany wyjdzie koło 0,09 albo będzie jeszcze bliższe U=0,1.

rozumiesz już o co mi chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...