Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Skąd masz taką wycenę? Jak ja się pytałem firm to zazwyczaj koszt był 60-70zł/m2 o grubości jakieś 16-18cm. Jakby koszt był faktycznie taki jak piszesz to faktycznie byłoby to warte rozważenia bo dodatkowo to usztywnia konstrukcję.

 

Znajoma płaciła 55zł/m2 o grubości 18cm.

 

Tu masz jakieś pierwsze - lepsze ceny:

 

http://www.termavit-izolacje.pl/17,cennik.html

 

albo tu:

 

http://purizol.pl/pdf/PURIZOL-Oferta%20cenowa%20na%20natrysk%20izolacji%20poliuretanowej%202013.pdf

 

Wychodzi jak nic 260zł netto, czyli 280zł brutto. Jak powiesz, że masz 60-70m3 to na pewno jeszcze taniej zrobią - bez twojej robocizny, szczelnie i dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem bardziej przekonany do niecentralnego niż centralnego. Im dom lepiej zaizolowany tym mniej opłaca się robić system centralny. Chociaż teraz jak wykorzystuję pompy ciepła kanałowe to robię system centralno/niecentralny :) tak bym to nazwał.

 

W domu pasywnym pompa kanałowa jest też bezsensownym i niepotrzebnym wydatkiem. W energooszczędnym może i coś tam da ale nie będzie to źródło grzewcze bo bez kabli i tak się nie obejdzie. Kanałówką i tak nie ustawisz odpowiednich temperatur w każdym pokoju bo to jest niemożliwe a stały cieplejszy nadmuch już zapewni rekuperator więc po co kanałówka do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyglada sterowanie temperatura w pomieszczeniach przy tej kanalówce ?

 

Można zrobić regulację na siłownikach plus termostat ale to podraża koszty instalacji. Natomiast zwykle ustawi się 21/22 i się trzyma różnice zysków/strat pomieszczeń nie są duże w dobrze wybudowanym domu. Z praktyki nie widzę sensu w regulowaniu tej temperatury dla poszczególnych pomieszczeń. Ale jak ktoś ma ochotę to można wszystko wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu pasywnym pompa kanałowa jest też bezsensownym i niepotrzebnym wydatkiem. W energooszczędnym może i coś tam da ale nie będzie to źródło grzewcze bo bez kabli i tak się nie obejdzie. Kanałówką i tak nie ustawisz odpowiednich temperatur w każdym pokoju bo to jest niemożliwe a stały cieplejszy nadmuch już zapewni rekuperator więc po co kanałówka do tego?

 

U mnie 3,5 Kw kanałówka grzeje 100 parę m2 w domu który z definicji nie można nazwać energooszczędnym. Kabli na razie nie trzeba z resztą ja kabli nie mam bo nie wrzucę kabli na 5 cm styropianu :) mam grzejniki do dogrzewania w razie większych mrozów. Pisałem już o tym. Wczoraj było -7C w domu nocą utrzymywałem 21 na poddaszu i 19,5C na parterze gdzie mam największe straty i mało nawiewów z pompy. Teraz testuje inne rozwiązania i zobaczę jak wyjdzie. W dzień przy -2C mrozu poddasze miałem 23C a parter 20,5C. Teraz znów się robi mrozik większy. Pompa jak było -7C zjadała 500-550 W. Ale mój dom to nie ten ideał poniżej 20kwh/m2/rok to miejsce eksperymentów pod termomodernizacje głównie. Nowe domy również... Ale każdy ma swoje wizje i zupełnie to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić regulację na siłownikach plus termostat ale to podraża koszty instalacji. Natomiast zwykle ustawi się 21/22 i się trzyma różnice zysków/strat pomieszczeń nie są duże w dobrze wybudowanym domu. Z praktyki nie widzę sensu w regulowaniu tej temperatury dla poszczególnych pomieszczeń. Ale jak ktoś ma ochotę to można wszystko wykonać.

 

No to nie pisz o niecentralnym.

Ordynarne, centralne-nadmuchowe.

 

Miałem coś takiego dwadzieścia pięć lat temu w domu z lat '70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pianka z aplikacją kosztuje jakieś 300zł/m3. Potrzebujesz tego 25-30cm, to niech będzie że 30 i wyjdzie ci U=0,08. Na dom 100m2 potrzeba 30m3 na strop i tyle samo na ściany, czyli razem 60m3, czyli 18 tyś. Taki kosmos?

 

0,08 ? dla 30 wychodzi 0,13 = 0,3/0,04 =7,5= 1/7,5 = 0,13.

Jak liczysz dla pianki w szczelnej osłonie z aluminium i gęstości 40kg/m3 to ok ..

a te zwykłe tryskane mają parametry ~0,04 W/mK .. a nie 0,025 jak by chcieli ci od pianek.

Za 300 zł za biały EPS':bash: interes jak zabłocki na mydle.

 

Za 150 zł m3 i to już natryśniętą, bo bym się mógł zastanawiać, za 300 zł niech spadają.

http://www.cennikstyropianu.pl/k,111,styropian-grafitowy.html

mam 50% więcej grafitowego w tej cenie, a gdzie jeszcze takie samo ?

Pianka kosztuje za takie samo U jak grafitowego 375 zł bo potrzeba 1,3m na takie samo U jak dla 1m3 Grafitowego. 210 zł vs 375 zł.. 3,5m izolacji z celulozy :D lub białego marketowego EPS"a ..

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pisz o niecentralnym.

Ordynarne, centralne-nadmuchowe.

 

Miałem coś takiego dwadzieścia pięć lat temu w domu z lat '70.

 

 

Doczytaj, pisałem o tym "Ja też jestem bardziej przekonany do niecentralnego niż centralnego. Im dom lepiej zaizolowany tym mniej opłaca się robić system centralny. Chociaż teraz jak wykorzystuję pompy ciepła kanałowe to robię system centralno/niecentralny tak bym to nazwał.

 

tylko 25 lat temu nie było pomp ciepła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pianka kosztuje za takie samo U jak grafitowego 375 zł bo potrzeba 1,3m na takie samo U jak dla 1m3 Grafitowego. 210 zł vs 375 zł.. 3,5m izolacji z celulozy :D lub białego marketowego EPS"a ..

Za piankę na poddasze płaciłem 70zł netto za uzgodnione minimum 28cm. Średnio jest 30cm. Niemiecka Bayer-covestro. W karcie technicznej producenta lambda 0,035. Wychodzi więc U= 0,116. W cenie 230-240zł/m3. Miałem robić poddasze styropianem, ale przeliczyłem cenę styro + piankę na uszczelnienia i wyszło niewiele taniej a bawiłbym się ze 2-3 tygodnie. A tak poddasze 97m2 zrobili w 7-8 godzin :)

Edytowane przez drapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiekszenie dokładnosci mozemy uzyskac poprzez umiejscowienie regulatora na dole grzejnika lub co jest rozwiązaniem najdokladniejszym rozdzielenie elementu regulacyjnego od wykonawczego maksymalnie daleko od siebie.

 

a czy jak zbytnio oddalisz regulator od grzejnika, nie wprowadzisz przypadkiem zbyt dużego opóźnienia i trudności z utrzymaniem zadanej temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajoma płaciła 55zł/m2 o grubości 18cm.

 

Tu masz jakieś pierwsze - lepsze ceny:

 

http://www.termavit-izolacje.pl/17,cennik.html

 

albo tu:

 

http://purizol.pl/pdf/PURIZOL-Oferta%20cenowa%20na%20natrysk%20izolacji%20poliuretanowej%202013.pdf

 

Wychodzi jak nic 260zł netto, czyli 280zł brutto. Jak powiesz, że masz 60-70m3 to na pewno jeszcze taniej zrobią - bez twojej robocizny, szczelnie i dobrze.

 

Wychodzi według tego jakieś 50zł brutto za 1m2 o grubości 15cm i 335zł za 1m3. Przy większych grubościach faktycznie jest to 280zł/m3 brutto.

Ale i tak w moim szkielecie nie będzie to opłacalne bo za bardzo podniesie koszt ściany w porównaniu do ściany z BK. A ja patrzę na to aby było tanio i dobrze. Przykładowo za tą wełnę http://allegro.pl/welna-mineralna-knauf-035-50-100-150-200-15cm-i5757040516.html wychodzi 115zł/m3 brutto. Więc jak na gr.15cm piany to 3razy mniej a lepsza lambda. Wełna z lambdą podobną do lambdy piany jest jeszcze tańsza. A robocizna własna więc najwyżej potrwa to parę dni dłużej. A w swoim szkielecie jakoś ciężko widzę zastosowanie piany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jak zbytnio oddalisz regulator od grzejnika, nie wprowadzisz przypadkiem zbyt dużego opóźnienia i trudności z utrzymaniem zadanej temperatury?

 

Z termostatami przy grzejnikach u góry nie jest łatwo wycyrklować dokładną temperaturę bo są one zwykle obok grzejnika to raz, a drugie często pod oknem i tak oto mamy te 2 zmienne. Czujnik na dole jest dobrym rozwiązaniem ale jeszcze nie widziałem grzejników wodnych tak zrobionych. może ktoś jednak widział? Grzejniki altantica na których robię (elektrczne) mają czujkę na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jak zbytnio oddalisz regulator od grzejnika, nie wprowadzisz przypadkiem zbyt dużego opóźnienia i trudności z utrzymaniem zadanej temperatury?

 

Nie, sygnał z regulatora błyskawicznie uruchamia siłownik, oczywiscie ze siłownik nie zamyka/otwiera natychmiast, ale tez ne ma takiem potrzeby. Kazde pomieszczenie ma swoją pojemnosc cieplną/stała czasową. Nie trzeba sobie wyobrazac ze zamnkiecie lub otwarcie zaworu spowoduje natychmiastową zmianę temp. Tak jest tylko u Bogusława i jego hybrydowe instalacji mieszanej. Jezeli moc grzejnika jest odpowiednia przy takim układzie zawsze otrzymamy zadana regulację temperatury im lepszy regulator tym dokładniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z termostatami przy grzejnikach u góry nie jest łatwo wycyrklować dokładną temperaturę bo są one zwykle obok grzejnika to raz, a drugie często pod oknem i tak oto mamy te 2 zmienne. Czujnik na dole jest dobrym rozwiązaniem ale jeszcze nie widziałem grzejników wodnych tak zrobionych. może ktoś jednak widział? Grzejniki altantica na których robię (elektrczne) mają czujkę na dole.

 

Niektóre rozwiazania TB ma tylko w swojej głowie, rzeczywistosc jest inna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robocizna własna więc najwyżej potrwa to parę dni dłużej. A w swoim szkielecie jakoś ciężko widzę zastosowanie piany.

Zobaczysz jak szybko leci czas przy tego typu robotach. Jeszcze jak będziesz to robił dokładnie bo dla siebie to już całkiem ;) Dużo dokładnego cięcia - chyba że zamierzasz ciąć z dużymi naddatkami i upychać - ale wtedy spada izolacyjność...

Wszystko jest proste i szybkie dopóki się za to nie weźmiesz :cool:

Sprawdzone wielokrotnie na własnej skórze i w różnych "branżach" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytaj, pisałem o tym "Ja też jestem bardziej przekonany do niecentralnego niż centralnego. Im dom lepiej zaizolowany tym mniej opłaca się robić system centralny. Chociaż teraz jak wykorzystuję pompy ciepła kanałowe to robię system centralno/niecentralny tak bym to nazwał.

 

tylko 25 lat temu nie było pomp ciepła :)

 

Kanałówką robisz centralny system nadmuchowy

 

25 lat temu też były centralne systemy nadmuchowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre rozwiazania TB ma tylko w swojej głowie, rzeczywistosc jest inna

Termostat na górze może dać tylko ktoś bez szarych komórek lub ciepłownik. Ci co znają się na temacie dają czujniki pod grzejnikiem. Od razu widać, ze jak się ktoś zna to i wodnego grzejnika nie wyprodukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...