fotohobby 25.11.2015 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 A wyglada sterowanie temperatura w pomieszczeniach przy tej kanalówce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.11.2015 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Skąd masz taką wycenę? Jak ja się pytałem firm to zazwyczaj koszt był 60-70zł/m2 o grubości jakieś 16-18cm. Jakby koszt był faktycznie taki jak piszesz to faktycznie byłoby to warte rozważenia bo dodatkowo to usztywnia konstrukcję. Znajoma płaciła 55zł/m2 o grubości 18cm. Tu masz jakieś pierwsze - lepsze ceny: http://www.termavit-izolacje.pl/17,cennik.html albo tu: http://purizol.pl/pdf/PURIZOL-Oferta%20cenowa%20na%20natrysk%20izolacji%20poliuretanowej%202013.pdf Wychodzi jak nic 260zł netto, czyli 280zł brutto. Jak powiesz, że masz 60-70m3 to na pewno jeszcze taniej zrobią - bez twojej robocizny, szczelnie i dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.11.2015 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Ja też jestem bardziej przekonany do niecentralnego niż centralnego. Im dom lepiej zaizolowany tym mniej opłaca się robić system centralny. Chociaż teraz jak wykorzystuję pompy ciepła kanałowe to robię system centralno/niecentralny tak bym to nazwał. W domu pasywnym pompa kanałowa jest też bezsensownym i niepotrzebnym wydatkiem. W energooszczędnym może i coś tam da ale nie będzie to źródło grzewcze bo bez kabli i tak się nie obejdzie. Kanałówką i tak nie ustawisz odpowiednich temperatur w każdym pokoju bo to jest niemożliwe a stały cieplejszy nadmuch już zapewni rekuperator więc po co kanałówka do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 25.11.2015 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 A wyglada sterowanie temperatura w pomieszczeniach przy tej kanalówce ? Można zrobić regulację na siłownikach plus termostat ale to podraża koszty instalacji. Natomiast zwykle ustawi się 21/22 i się trzyma różnice zysków/strat pomieszczeń nie są duże w dobrze wybudowanym domu. Z praktyki nie widzę sensu w regulowaniu tej temperatury dla poszczególnych pomieszczeń. Ale jak ktoś ma ochotę to można wszystko wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 25.11.2015 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 W domu pasywnym pompa kanałowa jest też bezsensownym i niepotrzebnym wydatkiem. W energooszczędnym może i coś tam da ale nie będzie to źródło grzewcze bo bez kabli i tak się nie obejdzie. Kanałówką i tak nie ustawisz odpowiednich temperatur w każdym pokoju bo to jest niemożliwe a stały cieplejszy nadmuch już zapewni rekuperator więc po co kanałówka do tego? U mnie 3,5 Kw kanałówka grzeje 100 parę m2 w domu który z definicji nie można nazwać energooszczędnym. Kabli na razie nie trzeba z resztą ja kabli nie mam bo nie wrzucę kabli na 5 cm styropianu mam grzejniki do dogrzewania w razie większych mrozów. Pisałem już o tym. Wczoraj było -7C w domu nocą utrzymywałem 21 na poddaszu i 19,5C na parterze gdzie mam największe straty i mało nawiewów z pompy. Teraz testuje inne rozwiązania i zobaczę jak wyjdzie. W dzień przy -2C mrozu poddasze miałem 23C a parter 20,5C. Teraz znów się robi mrozik większy. Pompa jak było -7C zjadała 500-550 W. Ale mój dom to nie ten ideał poniżej 20kwh/m2/rok to miejsce eksperymentów pod termomodernizacje głównie. Nowe domy również... Ale każdy ma swoje wizje i zupełnie to rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.11.2015 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Można zrobić regulację na siłownikach plus termostat ale to podraża koszty instalacji. Natomiast zwykle ustawi się 21/22 i się trzyma różnice zysków/strat pomieszczeń nie są duże w dobrze wybudowanym domu. Z praktyki nie widzę sensu w regulowaniu tej temperatury dla poszczególnych pomieszczeń. Ale jak ktoś ma ochotę to można wszystko wykonać. No to nie pisz o niecentralnym. Ordynarne, centralne-nadmuchowe. Miałem coś takiego dwadzieścia pięć lat temu w domu z lat '70. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.11.2015 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 (edytowane) Pianka z aplikacją kosztuje jakieś 300zł/m3. Potrzebujesz tego 25-30cm, to niech będzie że 30 i wyjdzie ci U=0,08. Na dom 100m2 potrzeba 30m3 na strop i tyle samo na ściany, czyli razem 60m3, czyli 18 tyś. Taki kosmos? 0,08 ? dla 30 wychodzi 0,13 = 0,3/0,04 =7,5= 1/7,5 = 0,13. Jak liczysz dla pianki w szczelnej osłonie z aluminium i gęstości 40kg/m3 to ok .. a te zwykłe tryskane mają parametry ~0,04 W/mK .. a nie 0,025 jak by chcieli ci od pianek. Za 300 zł za biały EPS' interes jak zabłocki na mydle. Za 150 zł m3 i to już natryśniętą, bo bym się mógł zastanawiać, za 300 zł niech spadają. http://www.cennikstyropianu.pl/k,111,styropian-grafitowy.html mam 50% więcej grafitowego w tej cenie, a gdzie jeszcze takie samo ? Pianka kosztuje za takie samo U jak grafitowego 375 zł bo potrzeba 1,3m na takie samo U jak dla 1m3 Grafitowego. 210 zł vs 375 zł.. 3,5m izolacji z celulozy lub białego marketowego EPS"a .. Edytowane 25 Listopada 2015 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 25.11.2015 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 No to nie pisz o niecentralnym. Ordynarne, centralne-nadmuchowe. Miałem coś takiego dwadzieścia pięć lat temu w domu z lat '70. Doczytaj, pisałem o tym "Ja też jestem bardziej przekonany do niecentralnego niż centralnego. Im dom lepiej zaizolowany tym mniej opłaca się robić system centralny. Chociaż teraz jak wykorzystuję pompy ciepła kanałowe to robię system centralno/niecentralny tak bym to nazwał. tylko 25 lat temu nie było pomp ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 25.11.2015 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 (edytowane) Pianka kosztuje za takie samo U jak grafitowego 375 zł bo potrzeba 1,3m na takie samo U jak dla 1m3 Grafitowego. 210 zł vs 375 zł.. 3,5m izolacji z celulozy lub białego marketowego EPS"a .. Za piankę na poddasze płaciłem 70zł netto za uzgodnione minimum 28cm. Średnio jest 30cm. Niemiecka Bayer-covestro. W karcie technicznej producenta lambda 0,035. Wychodzi więc U= 0,116. W cenie 230-240zł/m3. Miałem robić poddasze styropianem, ale przeliczyłem cenę styro + piankę na uszczelnienia i wyszło niewiele taniej a bawiłbym się ze 2-3 tygodnie. A tak poddasze 97m2 zrobili w 7-8 godzin Edytowane 25 Listopada 2015 przez drapek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.11.2015 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 To już prawie zjadliwa cena, lambda tu tak samo jest zależna od gęstości jak w przypadku EPS'u .. przy EPS'sie też szulą na gęstości.Cóż, dobrze że jest tak iż poniżej pewnego poziomu trudno zrobić dany produkt, najlichszy EPS będzie miał 0,045. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 25.11.2015 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Zwiekszenie dokładnosci mozemy uzyskac poprzez umiejscowienie regulatora na dole grzejnika lub co jest rozwiązaniem najdokladniejszym rozdzielenie elementu regulacyjnego od wykonawczego maksymalnie daleko od siebie. a czy jak zbytnio oddalisz regulator od grzejnika, nie wprowadzisz przypadkiem zbyt dużego opóźnienia i trudności z utrzymaniem zadanej temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.11.2015 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Znajoma płaciła 55zł/m2 o grubości 18cm. Tu masz jakieś pierwsze - lepsze ceny: http://www.termavit-izolacje.pl/17,cennik.html albo tu: http://purizol.pl/pdf/PURIZOL-Oferta%20cenowa%20na%20natrysk%20izolacji%20poliuretanowej%202013.pdf Wychodzi jak nic 260zł netto, czyli 280zł brutto. Jak powiesz, że masz 60-70m3 to na pewno jeszcze taniej zrobią - bez twojej robocizny, szczelnie i dobrze. Wychodzi według tego jakieś 50zł brutto za 1m2 o grubości 15cm i 335zł za 1m3. Przy większych grubościach faktycznie jest to 280zł/m3 brutto. Ale i tak w moim szkielecie nie będzie to opłacalne bo za bardzo podniesie koszt ściany w porównaniu do ściany z BK. A ja patrzę na to aby było tanio i dobrze. Przykładowo za tą wełnę http://allegro.pl/welna-mineralna-knauf-035-50-100-150-200-15cm-i5757040516.html wychodzi 115zł/m3 brutto. Więc jak na gr.15cm piany to 3razy mniej a lepsza lambda. Wełna z lambdą podobną do lambdy piany jest jeszcze tańsza. A robocizna własna więc najwyżej potrwa to parę dni dłużej. A w swoim szkielecie jakoś ciężko widzę zastosowanie piany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 25.11.2015 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 a czy jak zbytnio oddalisz regulator od grzejnika, nie wprowadzisz przypadkiem zbyt dużego opóźnienia i trudności z utrzymaniem zadanej temperatury? Z termostatami przy grzejnikach u góry nie jest łatwo wycyrklować dokładną temperaturę bo są one zwykle obok grzejnika to raz, a drugie często pod oknem i tak oto mamy te 2 zmienne. Czujnik na dole jest dobrym rozwiązaniem ale jeszcze nie widziałem grzejników wodnych tak zrobionych. może ktoś jednak widział? Grzejniki altantica na których robię (elektrczne) mają czujkę na dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2015 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 a czy jak zbytnio oddalisz regulator od grzejnika, nie wprowadzisz przypadkiem zbyt dużego opóźnienia i trudności z utrzymaniem zadanej temperatury? Nie, sygnał z regulatora błyskawicznie uruchamia siłownik, oczywiscie ze siłownik nie zamyka/otwiera natychmiast, ale tez ne ma takiem potrzeby. Kazde pomieszczenie ma swoją pojemnosc cieplną/stała czasową. Nie trzeba sobie wyobrazac ze zamnkiecie lub otwarcie zaworu spowoduje natychmiastową zmianę temp. Tak jest tylko u Bogusława i jego hybrydowe instalacji mieszanej. Jezeli moc grzejnika jest odpowiednia przy takim układzie zawsze otrzymamy zadana regulację temperatury im lepszy regulator tym dokładniejszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2015 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Z termostatami przy grzejnikach u góry nie jest łatwo wycyrklować dokładną temperaturę bo są one zwykle obok grzejnika to raz, a drugie często pod oknem i tak oto mamy te 2 zmienne. Czujnik na dole jest dobrym rozwiązaniem ale jeszcze nie widziałem grzejników wodnych tak zrobionych. może ktoś jednak widział? Grzejniki altantica na których robię (elektrczne) mają czujkę na dole. Niektóre rozwiazania TB ma tylko w swojej głowie, rzeczywistosc jest inna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 25.11.2015 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 A robocizna własna więc najwyżej potrwa to parę dni dłużej. A w swoim szkielecie jakoś ciężko widzę zastosowanie piany. Zobaczysz jak szybko leci czas przy tego typu robotach. Jeszcze jak będziesz to robił dokładnie bo dla siebie to już całkiem Dużo dokładnego cięcia - chyba że zamierzasz ciąć z dużymi naddatkami i upychać - ale wtedy spada izolacyjność... Wszystko jest proste i szybkie dopóki się za to nie weźmiesz Sprawdzone wielokrotnie na własnej skórze i w różnych "branżach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.11.2015 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Doczytaj, pisałem o tym "Ja też jestem bardziej przekonany do niecentralnego niż centralnego. Im dom lepiej zaizolowany tym mniej opłaca się robić system centralny. Chociaż teraz jak wykorzystuję pompy ciepła kanałowe to robię system centralno/niecentralny tak bym to nazwał. tylko 25 lat temu nie było pomp ciepła Kanałówką robisz centralny system nadmuchowy 25 lat temu też były centralne systemy nadmuchowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 25.11.2015 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Kanałówką robisz centralny system nadmuchowy 25 lat temu też były centralne systemy nadmuchowe. tak. racja i nie mowie ze nie tyle ze to idzie w parze z grzejnikami niecentralnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.11.2015 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Dla mnie to bez sensu rozwiązanie.Ogrzewanie nadmuchowe, (to już chyba nawet promienniki są lepsze) plus elektryczne grzejniki z COP1, będące średnią ozdobą pomieszczeń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.11.2015 18:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Niektóre rozwiazania TB ma tylko w swojej głowie, rzeczywistosc jest inna Termostat na górze może dać tylko ktoś bez szarych komórek lub ciepłownik. Ci co znają się na temacie dają czujniki pod grzejnikiem. Od razu widać, ze jak się ktoś zna to i wodnego grzejnika nie wyprodukuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.