Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Da się. Zobacz na ten domek:

http://passivhausprojekte.de/index.php?lang=en#d_2455

Osiągnęli 13W/m2. Sądzisz, że nie uda się zbić tych 3W ? Kwestia poprawienia bryły (bardziej w kwadrat) oraz doizolowanie

 

Skoro dla tych parametrów co podali osiągnęli taki wynik to ciekawe czemu takie parametry ma dom? Myślisz że najlepszą bryłą na dom pasywny jest sześcian a nie prostopadłościan? Ja zawsze myślałem że podstawa domu ma być w kształcie prostokąta i że tak jest najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A mnie bardziej interesuje to że skoro dom który jest dobrze zaizolowany ma zużycie 40kWh/m2 ogrzewając kablami to z jakim cudem dom z lat 70-tych bez izolacji ma zużyć 30kWh/m2? Na tym forum i innych w głupocie TB przechodzi sam siebie i nie ma w tym umiaru.

 

Dlatego pytam właśnie skąd teraz bierze się te 30kwh/m2/rok nawet dla gierkowskiego klocka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilu - lepszy będzie dom o podstawie kwadratu bo jest mniejsza powierzchnia ścian w stosunku do m2 podstawy niż w przypadku podstawy w prostokącie:

10x10 wysokość 3m = 120m2 ścian do 100m2 podstawy

8x12,5 wys.3 = 123m2 ścian do 100m2 podstawy

6x16,65 wys.3m = 135,9m2 do 100m2 podstawy

 

Najlepszy byłby walec o średnicy 11,3m i wysokości 3m. Wtedy jest 106,4m2 ścian do 100m2 podstawy :)

Edytowane przez drapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilu - lepszy będzie dom o podstawie kwadratu bo jest mniejsza powierzchnia ścian w stosunku do m2 podstawy niż w przypadku podstawy w prostokącie:

10x10 wysokość 3m = 120m2 ścian do 100m2 podstawy

8x12,5 wys.3 = 123m2 ścian do 100m2 podstawy

6x16,65 wys.3m = 135,9m2 do 100m2 podstawy

 

Najlepszy byłby walec o średnicy 11,3m i wysokości 3m. Wtedy jest 106,4m2 ścian do 100m2 podstawy :)

To jest właśnie stosunek A/V, który dla domu pasywnego powinien być jak najniższy. Najmniejszy jest dla kuli, trochę większy dla walca, potem sześcian itd. Z tego też powodu większy dom potrzebuje stosunkowo mniej energii na ogrzewanie (w przeliczeniu na metraż a nie w liczbach bezwzględnych).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

można?? można !!!

...a i robota łatwiejsza bo bez poziomicy :)

 

A na poważnie to te kulki jak dla mnie słabe, ale np taki walec mi się naprawdę podoba:

z6518525Q,Dom-pod-Pszczyna-powstaje-na-przekor-obawom-Polako.jpg

Edytowane przez drapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak patrząc wstecz to obecnie buduje się mniejsze domy. Dawniej stawiali kolosa z myślą o tym że na jednym będą mieszkać a teraz w takich domach hula wiatr, dziadkowie zostają i trzeba grzać ile wlezie.

 

To jest racjonalne podejście. Jednak w przypadku Kamila, wydaje mi się, że buduje dom dla idei pasywności, a nie rodziny.

 

PS. Mniejszy dom np. 100m2 ma proporcjonalnie większe straty niż dom 150m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilu - lepszy będzie dom o podstawie kwadratu bo jest mniejsza powierzchnia ścian w stosunku do m2 podstawy niż w przypadku podstawy w prostokącie:

10x10 wysokość 3m = 120m2 ścian do 100m2 podstawy

8x12,5 wys.3 = 123m2 ścian do 100m2 podstawy

6x16,65 wys.3m = 135,9m2 do 100m2 podstawy

 

Najlepszy byłby walec o średnicy 11,3m i wysokości 3m. Wtedy jest 106,4m2 ścian do 100m2 podstawy :)

 

Wiem że stosunek AV jest ważny ale parterówkę wrzuciłem w obliczenia i mimo tego i nawet tego że na południe nie ma za dużo okien to i tak wynik jest niski. Dlaczego tak jest? Asolt mi liczył jeden domek, piętrowy z dobrym współczynnikiem AV a mimo to wynik mnie nie zadowolił. Bo mimo spełnienia wielu różnych kryteriów najlepszych dla domu pasywnego to mimo o wiele lepszej izolacji nie udało się. Nawet zmiana typu konstrukcji nic nie pomaga. Oczywiście tu już nie zastosuję pakietów choćbym chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dla tych parametrów co podali osiągnęli taki wynik to ciekawe czemu takie parametry ma dom? Myślisz że najlepszą bryłą na dom pasywny jest sześcian a nie prostopadłościan? Ja zawsze myślałem że podstawa domu ma być w kształcie prostokąta i że tak jest najlepiej.

 

Najłatwiej osiągnąć pasywność w domu w kształcie kostki (pomijam walec, bo nieustawny) z pełnym piętrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się,czy dążenie do pasywności ma sens skoro mamy PC z COP 4-5 i to nie on/of jak twierdzi ten Pan?

 

Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ale to co przemawia za pasywnością to:

- izolacja wytrzyma znacznie dłużej niż pompa ciepła

- po 2020 roku dalej będziesz na topie

- sprzedasz dom drożej

- ewentualna awaria systemu grzewczego nie będzie tak odczuwalna, bo możesz ogrzać dom nawet suszarką do włosów

- mniejsze opłaty za ogrzewanie

 

no i jeszcze taki argument:

- pompa ciepła do domu pasywnego jest tańsza niż do domu energooszczędnego. W moim przypadku doizolowanie domu ze standardu energooszczędnego do pasywnego to dołożenie 10cm styro na ściany (120m2) i sufit (150m2). 270m2 x 10cm x 160zł/kubik = 4300zł, czyli praktycznie tyle ile wynosi różnica w cenie pomp z typoszeregu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ale to co przemawia za pasywnością to:

- izolacja wytrzyma znacznie dłużej niż pompa ciepła

- po 2020 roku dalej będziesz na topie

- sprzedasz dom drożej

- ewentualna awaria systemu grzewczego nie będzie tak odczuwalna, bo możesz ogrzać dom nawet suszarką do włosów

- mniejsze opłaty za ogrzewanie

 

no i jeszcze taki argument:

- pompa ciepła do domu pasywnego jest tańsza niż do domu energooszczędnego. W moim przypadku doizolowanie domu ze standardu energooszczędnego do pasywnego to dołożenie 10cm styro na ściany (120m2) i sufit (150m2). 270m2 x 10cm x 160zł/kubik = 4300zł, czyli praktycznie tyle ile wynosi różnica w cenie pomp z typoszeregu.

 

Argument z tańszą PC do mnie nie przemawia. Ile mamy dni z -10oC czy -15oC . Nie wystarczy PC na -10 czy -5 a braki dogrzać z gniazdka?

 

No i można kominkiem co niewątpliwie jest przyjemne jak na zewnątrz mocniej pizga.

Edytowane przez nydar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że stosunek AV jest ważny ale parterówkę wrzuciłem w obliczenia i mimo tego i nawet tego że na południe nie ma za dużo okien to i tak wynik jest niski. Dlaczego tak jest? Asolt mi liczył jeden domek, piętrowy z dobrym współczynnikiem AV a mimo to wynik mnie nie zadowolił. Bo mimo spełnienia wielu różnych kryteriów najlepszych dla domu pasywnego to mimo o wiele lepszej izolacji nie udało się. Nawet zmiana typu konstrukcji nic nie pomaga. Oczywiście tu już nie zastosuję pakietów choćbym chciał.

 

Po prostu trza liczyć .. na mój cały dom przy -30 potrzeba ~1400 wat .. Dodaj sobie piętro na wysokości 1,5m i bedziesz miał 1/.2wynik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest racjonalne podejście. Jednak w przypadku Kamila, wydaje mi się, że buduje dom dla idei pasywności, a nie rodziny.

 

PS. Mniejszy dom np. 100m2 ma proporcjonalnie większe straty niż dom 150m2.

 

Oczywiście że buduję z myślą o domu pasywnym a mimo to w domu o powierzchni 104m2 bez problemu się mi rodzina zmieści. Pochodzę z rodziny wielodzietnej, mam ośmioro rodzeństwa i jestem najstarszy. Kiedyś jak chodziłem do podstawówki to mieszkaliśmy w bloku w niedużym mieszkaniu które było o połowę mniejsze od tego co teraz chcę zbudować dla 4osób i będziesz mówił że ta powierzchnia jest niekomfortowa? Nigdy nie żyłem w luksusach i wiem ze da się bez problemu. Nie potrzebuję mieć pokoi po 20m2 tylko nieduże sypialnie 10-15m2. Nie wątpię że dzieci chciałyby mieć duże pokoje ale nie uważam aby to im było potrzebne. Będę miał duży salon i to mi wystarczy. Nie mam zamiaru budować dużego domu tylko po to aby był duży a będzie też znacznie droższy.

 

PS: Nie jestem pewny czy na pewno ma większe straty. Logiczne jest że mały dom ma mniejsze straty niż duży dom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu trza liczyć .. na mój cały dom przy -30 potrzeba ~1400 wat .. Dodaj sobie piętro na wysokości 1,5m i bedziesz miał 1/.2wynik :D

 

Ja poddaje w wątpliwość czy aby na pewno masz te parametry o których piszesz. Bryła Twojego domu raczej przypomina prostokąt niż kwadrat i to jeszcze o krótszym boku do południa bo chyba tak masz z tego co mi się przypomina. Bryła też nie jest prosta a dość skomplikowana. No chyba że liczysz to dla 15st w domu a ni 20st to wtedy może faktycznie dom sam się ogrzeje, ale nie wierzę że przy -30st wystarczy Ci tylko 1,4kW mocy grzewczej. Nawet te super pakiety o których piszesz że masz ale nikt takich nie widział i nie zobaczy nie pomogą Ci w realizacji swoich planów bo nie zrobisz przeszkleń z samych pakietów bez ramy w taki sposób jak masz na wizualizacji a rama mocno popsuje cały bilans. To już brzmi niczym jak TB że dzięki grzejnikom na działówkach zużycie spada do 30kWh/m2. No chyba że audytor OZC źle liczy zapotrzebowanie i moc grzewczą na domy pasywne i lepsze. Ale to aby wiedzieć bym musiał przeliczyć w innym programie dla porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...