kamilb1987b 28.11.2015 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Da się. Zobacz na ten domek: http://passivhausprojekte.de/index.php?lang=en#d_2455 Osiągnęli 13W/m2. Sądzisz, że nie uda się zbić tych 3W ? Kwestia poprawienia bryły (bardziej w kwadrat) oraz doizolowanie Skoro dla tych parametrów co podali osiągnęli taki wynik to ciekawe czemu takie parametry ma dom? Myślisz że najlepszą bryłą na dom pasywny jest sześcian a nie prostopadłościan? Ja zawsze myślałem że podstawa domu ma być w kształcie prostokąta i że tak jest najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 28.11.2015 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 A mnie bardziej interesuje to że skoro dom który jest dobrze zaizolowany ma zużycie 40kWh/m2 ogrzewając kablami to z jakim cudem dom z lat 70-tych bez izolacji ma zużyć 30kWh/m2? Na tym forum i innych w głupocie TB przechodzi sam siebie i nie ma w tym umiaru. Dlatego pytam właśnie skąd teraz bierze się te 30kwh/m2/rok nawet dla gierkowskiego klocka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 28.11.2015 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) kamilu - lepszy będzie dom o podstawie kwadratu bo jest mniejsza powierzchnia ścian w stosunku do m2 podstawy niż w przypadku podstawy w prostokącie: 10x10 wysokość 3m = 120m2 ścian do 100m2 podstawy 8x12,5 wys.3 = 123m2 ścian do 100m2 podstawy 6x16,65 wys.3m = 135,9m2 do 100m2 podstawy Najlepszy byłby walec o średnicy 11,3m i wysokości 3m. Wtedy jest 106,4m2 ścian do 100m2 podstawy Edytowane 28 Listopada 2015 przez drapek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 28.11.2015 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 kamilu - lepszy będzie dom o podstawie kwadratu bo jest mniejsza powierzchnia ścian w stosunku do m2 podstawy niż w przypadku podstawy w prostokącie: 10x10 wysokość 3m = 120m2 ścian do 100m2 podstawy 8x12,5 wys.3 = 123m2 ścian do 100m2 podstawy 6x16,65 wys.3m = 135,9m2 do 100m2 podstawy Najlepszy byłby walec o średnicy 11,3m i wysokości 3m. Wtedy jest 106,4m2 ścian do 100m2 podstawy To jest właśnie stosunek A/V, który dla domu pasywnego powinien być jak najniższy. Najmniejszy jest dla kuli, trochę większy dla walca, potem sześcian itd. Z tego też powodu większy dom potrzebuje stosunkowo mniej energii na ogrzewanie (w przeliczeniu na metraż a nie w liczbach bezwzględnych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 28.11.2015 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) Ja kolejny raz nieśmiało sugeruję kulę. https://www.google.pl/search?q=dome+home&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqjZ7G0bPJAhXBmHIKHaqRCdsQ_AUIBygB&biw=1536&bih=708 Edytowane 28 Listopada 2015 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 28.11.2015 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) Ja kolejny raz nieśmiało sugeruję kulę. https://www.google.pl/search?q=dome+home&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqjZ7G0bPJAhXBmHIKHaqRCdsQ_AUIBygB&biw=1536&bih=708 można?? można !!! ...a i robota łatwiejsza bo bez poziomicy A na poważnie to te kulki jak dla mnie słabe, ale np taki walec mi się naprawdę podoba: Edytowane 28 Listopada 2015 przez drapek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 28.11.2015 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Ja kolejny raz nieśmiało sugeruję kulę. https://www.google.pl/search?q=dome+home&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqjZ7G0bPJAhXBmHIKHaqRCdsQ_AUIBygB&biw=1536&bih=708Bardzo ładne. Szczególnie te kryte papą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 28.11.2015 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Jednak patrząc wstecz to obecnie buduje się mniejsze domy. Dawniej stawiali kolosa z myślą o tym że na jednym będą mieszkać a teraz w takich domach hula wiatr, dziadkowie zostają i trzeba grzać ile wlezie. To jest racjonalne podejście. Jednak w przypadku Kamila, wydaje mi się, że buduje dom dla idei pasywności, a nie rodziny. PS. Mniejszy dom np. 100m2 ma proporcjonalnie większe straty niż dom 150m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.11.2015 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 kamilu - lepszy będzie dom o podstawie kwadratu bo jest mniejsza powierzchnia ścian w stosunku do m2 podstawy niż w przypadku podstawy w prostokącie: 10x10 wysokość 3m = 120m2 ścian do 100m2 podstawy 8x12,5 wys.3 = 123m2 ścian do 100m2 podstawy 6x16,65 wys.3m = 135,9m2 do 100m2 podstawy Najlepszy byłby walec o średnicy 11,3m i wysokości 3m. Wtedy jest 106,4m2 ścian do 100m2 podstawy Wiem że stosunek AV jest ważny ale parterówkę wrzuciłem w obliczenia i mimo tego i nawet tego że na południe nie ma za dużo okien to i tak wynik jest niski. Dlaczego tak jest? Asolt mi liczył jeden domek, piętrowy z dobrym współczynnikiem AV a mimo to wynik mnie nie zadowolił. Bo mimo spełnienia wielu różnych kryteriów najlepszych dla domu pasywnego to mimo o wiele lepszej izolacji nie udało się. Nawet zmiana typu konstrukcji nic nie pomaga. Oczywiście tu już nie zastosuję pakietów choćbym chciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 28.11.2015 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Skoro dla tych parametrów co podali osiągnęli taki wynik to ciekawe czemu takie parametry ma dom? Myślisz że najlepszą bryłą na dom pasywny jest sześcian a nie prostopadłościan? Ja zawsze myślałem że podstawa domu ma być w kształcie prostokąta i że tak jest najlepiej. Najłatwiej osiągnąć pasywność w domu w kształcie kostki (pomijam walec, bo nieustawny) z pełnym piętrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 28.11.2015 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Najłatwiej osiągnąć pasywność w domu w kształcie kostki (pomijam walec, bo nieustawny) z pełnym piętrem. Zastanawiam się,czy dążenie do pasywności ma sens skoro mamy PC z COP 4-5 i to nie on/of jak twierdzi ten Pan? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 28.11.2015 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Kolektor .Jak mnie namierzysz to doniosę do MON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 28.11.2015 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Takie pytanie do Kamila .Czy byłeś ,mieszkałeś w domu pasywnopodobnym zimą,przez kilka mroźnych dni? Zdajesz sobie sprawę,że taki dom z komfortem nie ma nic wspólnego? Z komfortem rozumianym jako chodzenie bez lub w cienkich skarpetkach po podłodze czy przesiadywanie w jednej koszulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 28.11.2015 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Zastanawiam się,czy dążenie do pasywności ma sens skoro mamy PC z COP 4-5 i to nie on/of jak twierdzi ten Pan? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ale to co przemawia za pasywnością to: - izolacja wytrzyma znacznie dłużej niż pompa ciepła - po 2020 roku dalej będziesz na topie - sprzedasz dom drożej - ewentualna awaria systemu grzewczego nie będzie tak odczuwalna, bo możesz ogrzać dom nawet suszarką do włosów - mniejsze opłaty za ogrzewanie no i jeszcze taki argument: - pompa ciepła do domu pasywnego jest tańsza niż do domu energooszczędnego. W moim przypadku doizolowanie domu ze standardu energooszczędnego do pasywnego to dołożenie 10cm styro na ściany (120m2) i sufit (150m2). 270m2 x 10cm x 160zł/kubik = 4300zł, czyli praktycznie tyle ile wynosi różnica w cenie pomp z typoszeregu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 28.11.2015 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Tyle,że dom pasywny to nie tylko dołożenie 10cm izolacji .Było by zbyt prosto . To paroizolacja ścian ,szczelność osiągana sporym kosztem ( spytaj Karolka),mostki itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 28.11.2015 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ale to co przemawia za pasywnością to: - izolacja wytrzyma znacznie dłużej niż pompa ciepła - po 2020 roku dalej będziesz na topie - sprzedasz dom drożej - ewentualna awaria systemu grzewczego nie będzie tak odczuwalna, bo możesz ogrzać dom nawet suszarką do włosów - mniejsze opłaty za ogrzewanie no i jeszcze taki argument: - pompa ciepła do domu pasywnego jest tańsza niż do domu energooszczędnego. W moim przypadku doizolowanie domu ze standardu energooszczędnego do pasywnego to dołożenie 10cm styro na ściany (120m2) i sufit (150m2). 270m2 x 10cm x 160zł/kubik = 4300zł, czyli praktycznie tyle ile wynosi różnica w cenie pomp z typoszeregu. Argument z tańszą PC do mnie nie przemawia. Ile mamy dni z -10oC czy -15oC . Nie wystarczy PC na -10 czy -5 a braki dogrzać z gniazdka? No i można kominkiem co niewątpliwie jest przyjemne jak na zewnątrz mocniej pizga. Edytowane 28 Listopada 2015 przez nydar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 28.11.2015 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Wiem że stosunek AV jest ważny ale parterówkę wrzuciłem w obliczenia i mimo tego i nawet tego że na południe nie ma za dużo okien to i tak wynik jest niski. Dlaczego tak jest? Asolt mi liczył jeden domek, piętrowy z dobrym współczynnikiem AV a mimo to wynik mnie nie zadowolił. Bo mimo spełnienia wielu różnych kryteriów najlepszych dla domu pasywnego to mimo o wiele lepszej izolacji nie udało się. Nawet zmiana typu konstrukcji nic nie pomaga. Oczywiście tu już nie zastosuję pakietów choćbym chciał. Po prostu trza liczyć .. na mój cały dom przy -30 potrzeba ~1400 wat .. Dodaj sobie piętro na wysokości 1,5m i bedziesz miał 1/.2wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.11.2015 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 To jest racjonalne podejście. Jednak w przypadku Kamila, wydaje mi się, że buduje dom dla idei pasywności, a nie rodziny. PS. Mniejszy dom np. 100m2 ma proporcjonalnie większe straty niż dom 150m2. Oczywiście że buduję z myślą o domu pasywnym a mimo to w domu o powierzchni 104m2 bez problemu się mi rodzina zmieści. Pochodzę z rodziny wielodzietnej, mam ośmioro rodzeństwa i jestem najstarszy. Kiedyś jak chodziłem do podstawówki to mieszkaliśmy w bloku w niedużym mieszkaniu które było o połowę mniejsze od tego co teraz chcę zbudować dla 4osób i będziesz mówił że ta powierzchnia jest niekomfortowa? Nigdy nie żyłem w luksusach i wiem ze da się bez problemu. Nie potrzebuję mieć pokoi po 20m2 tylko nieduże sypialnie 10-15m2. Nie wątpię że dzieci chciałyby mieć duże pokoje ale nie uważam aby to im było potrzebne. Będę miał duży salon i to mi wystarczy. Nie mam zamiaru budować dużego domu tylko po to aby był duży a będzie też znacznie droższy. PS: Nie jestem pewny czy na pewno ma większe straty. Logiczne jest że mały dom ma mniejsze straty niż duży dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 28.11.2015 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Prędki pomiar pod domem Krzysiu. Nie abym słodził. Ale to jedyny istotny wpis od nastu dni . Ciekawe ,że brak komentarzy. Podaj jeszcze ile zużyłeś energii do podgrzania w tym sezonie przy 10cm izolacji od gruntu. Ja jutro dopowiem ile zużył dom z PC i 30cm od gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.11.2015 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Po prostu trza liczyć .. na mój cały dom przy -30 potrzeba ~1400 wat .. Dodaj sobie piętro na wysokości 1,5m i bedziesz miał 1/.2wynik Ja poddaje w wątpliwość czy aby na pewno masz te parametry o których piszesz. Bryła Twojego domu raczej przypomina prostokąt niż kwadrat i to jeszcze o krótszym boku do południa bo chyba tak masz z tego co mi się przypomina. Bryła też nie jest prosta a dość skomplikowana. No chyba że liczysz to dla 15st w domu a ni 20st to wtedy może faktycznie dom sam się ogrzeje, ale nie wierzę że przy -30st wystarczy Ci tylko 1,4kW mocy grzewczej. Nawet te super pakiety o których piszesz że masz ale nikt takich nie widział i nie zobaczy nie pomogą Ci w realizacji swoich planów bo nie zrobisz przeszkleń z samych pakietów bez ramy w taki sposób jak masz na wizualizacji a rama mocno popsuje cały bilans. To już brzmi niczym jak TB że dzięki grzejnikom na działówkach zużycie spada do 30kWh/m2. No chyba że audytor OZC źle liczy zapotrzebowanie i moc grzewczą na domy pasywne i lepsze. Ale to aby wiedzieć bym musiał przeliczyć w innym programie dla porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.