kamilb1987b 26.03.2016 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Jesli ktos ma dom 140m2 i wystarczy mu 4000kWh za kwotę 1200zł rocznie na CO i CWU, to jaki jest sens szukać dalszych oszczędności? Całe 4000kWh idzie Ci tylko w taniej taryfie? Pralka też tylko w taniej chodzi? Prąd bytowy też tylko w taniej taryfie albo z limitami bo za drogo w ciągu dnia? I gdzie tu jeszcze komfort w tym wszystkim? No chyba że jest pomijalny lub się przyzwyczaiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 26.03.2016 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 A ile ty zuzywasz nydar? W tym sezonie ciepłej zimy 700PLN za drewno do CO i CWU. do końca marca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 26.03.2016 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Nie chodzi o straty, tylko o rozchodzenie się ciepła w ośrodku jednorodnym. Beton nie wie, że na jego brzegu jest izolacja. Beton wie. Ciepło rozchodzi się zawsze od w jednym kierunku . Od wyższej do niższej temp.W omawianym przypadku kierunek jest jeden .Do góry .W dół tylko mikro na uzupełnienie strat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 26.03.2016 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Nie wiem ile będzie ważyć (jakieś maks 120-150t będzie brało udział w akumulacji z której się jakoś skorzysta) ale nie o to pytałem. To co się zakumuluje to jedno, a płyta grzewcza (i jej bezwładność) to drugie. Pokonałeś mnie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.03.2016 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Nie chodzi o straty, tylko o rozchodzenie się ciepła w ośrodku jednorodnym. Beton nie wie, że na jego brzegu jest izolacja. Nie musi tego wiedzieć bo jak ciepło poczuje barierę w postaci izolacji to będzie się rozchodzić w betonie ale przy płycie 25cm czy grubszej to będzie długi proces zanim każdy cm3 betonu jakby napełni się ciepłem by móc efektywnie ogrzewać dom zwracając uwagę na to jakieś jednak te straty do gruntu będą (im więcej izolacji tym mniejsze) oraz to że ciepło idąc do góry będzie przez konwekcję ogrzewać powietrze i zarazem będzie go w płycie ubywać a jak będzie ubywać to zależy od temperatury betonu i powietrza w domu. Lepsza efektywność będzie gdy zamiast grzać grubą płytę będzie ogrzewać się cienką wylewkę jastrychową na warstwie izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.03.2016 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Pokonałeś mnie:D Do czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.03.2016 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Beton wie. Ciepło rozchodzi się zawsze od w jednym kierunku . Od wyższej do niższej temp.W omawianym przypadku kierunek jest jeden .Do góry .W dół tylko mikro na uzupełnienie strat. Wg ciebie nie ma znaczenie czy to bedzie płyta fundamentowa o grubości 15cm z rurkami na dnie czy płyta 30cm z rurkami po środku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 26.03.2016 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Całe 4000kWh idzie Ci tylko w taniej taryfie? Pralka też tylko w taniej chodzi? Prąd bytowy też tylko w taniej taryfie albo z limitami bo za drogo w ciągu dnia? I gdzie tu jeszcze komfort w tym wszystkim? No chyba że jest pomijalny lub się przyzwyczaiło. To tylko CO i CWU i nie chodziło o mnie. Ja ostatnio wpisalem w porownywarke cen energii u operatorów 2000kWh w dzien i 6000 w nocy i sredni rachunek miesięczny na 3 lata do przodu wyniósł około 270zl. Do tego 25zl woda, 28 smieci, z 15 podatek i wszystkiego jest ponizej 350zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.03.2016 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Nie musi tego wiedzieć bo jak ciepło poczuje barierę w postaci izolacji to będzie się rozchodzić w betonie ale przy płycie 25cm czy grubszej to będzie długi proces zanim każdy cm3 betonu jakby napełni się ciepłem by móc efektywnie ogrzewać dom ... nydar, ucz się od kamila. On to łapie w mig. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 26.03.2016 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 W tym sezonie ciepłej zimy 700PLN za drewno do CO i CWU. do końca marca. A ja 1020 zl za gaz (w tym gotowanie i abonament) i 3mp drewna w cenie transportu. W domu 21-25 stopni. I tylko jedno ale. Chodzi o jedno piętro w starym domu kostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 26.03.2016 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 nydar, ucz się od kamila. On to łapie w mig. No to ustal z Kamilem stanowisko. :D Wesołych Świąt. Umyjcie chłopaki jajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.03.2016 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 No to ustal z Kamilem stanowisko. :D No przecież piszę, że w tym temacie mamy zgodne. Wesołych Świąt. Wzajemnie. Umyjcie chłopaki jajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.03.2016 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Kompletnie nie kumam sensu stosowania pogrubionego fundamentu. Nic to nie daje. Żadnych korzyści, a same problemy np. ze sterowaniem i większą inwestycją na starcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.03.2016 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Kompletnie nie kumam sensu stosowania pogrubionego fundamentu. Nic to nie daje. Żadnych korzyści, a same problemy np. ze sterowaniem i większą inwestycją na starcie. Przy domach pasywnych czy blisko pasywnych to nie ma najmniejszego sensu, może przy energooszczednych, mocno akumulacyjnych zdaje taki układ egzamin, nie wiem ale skoro piszemy w tym wątku to raczej trzeba się trzymać realiów tematu a nie fantazjować o czym innym bo idzie się pogubić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 28.03.2016 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Jestem daleki od spiskowych teorii....ale .https://www.google.pl/search?q=slab+foundation+heating+system&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwis3YaSguTLAhVFfHIKHfvIAV8QsAQIHQ&dpr=1#imgrc=w_R8ofcBz6yG-M%3AWypisz wymaluj mój patencik:D. Tyle,że mój antywirus nie pozwala otworzyć.Ciekawe:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 28.03.2016 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Jestem daleki od spiskowych teorii....ale . https://www.google.pl/search?q=slab+foundation+heating+system&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwis3YaSguTLAhVFfHIKHfvIAV8QsAQIHQ&dpr=1#imgrc=w_R8ofcBz6yG-M%3A Wypisz wymaluj mój patencik:D. Tyle,że mój antywirus nie pozwala otworzyć. Ciekawe:D Coś opisywali już w latach '80 . w Polsce byłeś the one and only Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 29.03.2016 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 A o co ? Dolicz 5cm styropianu na bokach płyty. A potrafisz policzyć ile dzięki takiemu fundamentowi zaoszczędzisz na rachunkach ? Np nasiąkliwość. Każdy producent Ci powie, że nie zaleca stosowania EPS pod płytę. Bart3z tu nie chodzi o to, że ja to wybuduję, żeby mieć niższe rachunki. To nie jest jak z dodatkowym styropianem na ścianę, inwestuję teraz a później płacę mniej. Chodzi o zakumulowanie ciepła z kominka. Gdzie je podziać? Mogę wybudować kosmicznie drogi ciepły kominek albo postawić bufor wodny albo dołożyć 5cm betonu. Twierdzę, że ostatnie będzie najlepsze/najtańsze. Wiem, najlepiej w ogóle nie budować kominka bo te tanie kWh z niego nigdy nie zwrócą ceny. Ale ja chcę go mieć. Może się okazać, że np 25cm jest już wystarczające. Chodzi o to, żeby wyznaczyć jakie to będzie minimum ale to nie jest takie proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 29.03.2016 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Np nasiąkliwość. Każdy producent Ci powie, że nie zaleca stosowania EPS pod płytę. Bart3z tu nie chodzi o to, że ja to wybuduję, żeby mieć niższe rachunki. To nie jest jak z dodatkowym styropianem na ścianę, inwestuję teraz a później płacę mniej. Chodzi o zakumulowanie ciepła z kominka. Gdzie je podziać? Mogę wybudować kosmicznie drogi ciepły kominek albo postawić bufor wodny albo dołożyć 5cm betonu. Twierdzę, że ostatnie będzie najlepsze/najtańsze. Wiem, najlepiej w ogóle nie budować kominka bo te tanie kWh z niego nigdy nie zwrócą ceny. Ale ja chcę go mieć. Może się okazać, że np 25cm jest już wystarczające. Chodzi o to, żeby wyznaczyć jakie to będzie minimum ale to nie jest takie proste. Jak dom zostanie bardzo dobrze zaizolowany to ta akumulacja może okazać się poważnym problemem. Może zacytuję wypowiedź jednego z forumowiczów: W obecnym ("starym") domu mam pexy w wylewce na 30cm styro. Bezwładność - tragedia, szczególnie teraz. W nocy ok. W dzień przy +5 i słońcu mam tropik bo wylewka ma zakumulowane ciepło. Problem w tym, że cały dom jest docieplony (styro 30 na ścianach i 50-60 wełny na stropie). Nie uwierzę, że da się "mądrze" zrobić podłogówkę zalaną w betonie ( co innego maty). Obecnie będę robił tylko na prąd. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.03.2016 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Np nasiąkliwość. Każdy producent Ci powie, że nie zaleca stosowania EPS pod płytę. Jeśli ktoś ma wysoko wody gruntowe - owszem. Bart3z tu nie chodzi o to, że ja to wybuduję, żeby mieć niższe rachunki. To nie jest jak z dodatkowym styropianem na ścianę, inwestuję teraz a później płacę mniej. Chodzi o zakumulowanie ciepła z kominka. Gdzie je podziać? Mogę wybudować kosmicznie drogi ciepły kominek albo postawić bufor wodny albo dołożyć 5cm betonu. Twierdzę, że ostatnie będzie najlepsze/najtańsze. Wiem, najlepiej w ogóle nie budować kominka bo te tanie kWh z niego nigdy nie zwrócą ceny. Ale ja chcę go mieć. Może się okazać, że np 25cm jest już wystarczające. Chodzi o to, żeby wyznaczyć jakie to będzie minimum ale to nie jest takie proste. Wszystko ok, tylko nadmiar ciepła wyprodukowanego z kominka można ładować w bufor, albo w grunt pod domem, ale nie w podłogę. Tzn. można i w podłogę, ale jako oddzielny układ. W górnej części takiego fundamentu grzewczego powinny być odrębne rurki do grzania dla zapewnienia stabilnej temperatury jako reakcja na temperatury zewnętrzne. Może to być też ogrzewanie nadmuchowe jak piasał nydar. Nigdy nie zaryzykowałbym zalaniem jedynie 100mb pex'a na dnie 30cm płyty fundamentowej i żeby to był mój jedyny system grzewczy ... A dogrzewać kominkiem wtedy kiedy potrzebuję, a nie wtedy kiedy chcę mi się nie podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.03.2016 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Jestem daleki od spiskowych teorii....ale . https://www.google.pl/search?q=slab+foundation+heating+system&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwis3YaSguTLAhVFfHIKHfvIAV8QsAQIHQ&dpr=1#imgrc=w_R8ofcBz6yG-M%3A Wypisz wymaluj mój patencik:D. Tyle,że mój antywirus nie pozwala otworzyć. Ciekawe:D Autor opisuje ten układ z 7-8 panelami solarnymi ... Poza tym to jest układ pracujący w innym klimacie (cieplejszym) niż nasz i jest alternatywą pierwotnego układu: http://www.radiantsolar.com/pdf/DOEREPORT.pdf W tym opracowaniu na rysunkach 7 i 8 widać, że rurki są też w wylewce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.