Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Misia już zupełnie pogięło. Może te upały, może procenty które w nadmiarze, jak wiadomo robią z mózgu kisiel? Coś tam w środku nie tak.

 

zgadzam się z Tobą w 100%.

panie Tomaszu nasz nieszczęsny. nich mi Pan powie po jaką cholerę dawać od gruntu 50cm ocieplenia skoro norma na dom pasywny mówi o 30cm a przy pasywnym rachunki powinno sie mieć za ogrzewanie rzędu 500-1000zł? pod płytę musi być mocne ocieplenie które wytrzyma ciężar domu, śniegu itd. a na to najbardziej nadaje się XPS bo zwykły styro jest za słaby i niech Pan zaś głupot o tym nie pisze jeżeli ma Pan taki zamiar.

jeżeli przyjmiemy powierzchnię zabudowy 10x10 to mamy 100m2 i przy 10cm ocieplenia mamy 10kubików. XPS dobrej firmy kosztuje przypuśćmy 430zł. myślę że to nie wygórowana cena. wiec warstwa 10cm na płytę będzie kosztować 10x430=4300zł na każde 10cm ocieplenia czyli przy 30cm mnożymy x3 i daje nam to 12900zł plus ocieplenie dookoła płyty. jeżeli Pan chce aby inwestor dawał 50cm to musi dopłacać do tego 8600zł aby zamiast płacić rocznie 700 płacił 650zł przy dobrych wiatrach. nie umiem robić OZC ale są od tego mądrzejsi którzy mogą powiedzieć dokładniej ile się zaoszczędzi dając tyle izolacji od gruntu. więc optymistycznie oszczędzi się na rok 50zł, za 10lat 500 a za 20 będzie to raptem 1000zł, aby zrównać się z dopłatą o te 8600 to za jakieś 170LAT wyjdzie się na zero czyli domek może na siebie zarobi o ile dalej będzie stać bo wtedy będą pewnie inne i lepsze technologie i ktoś będzie wolał zburzyć domek i od nowa zrobić tak jak teraz Ci którzy mają stare domy po dziadkach. więc do cholery jednej niech Pan wreszcie napisze gdzie ta Pańska ekonomia aby było tanio? po jaką cholerę się Pan tak uczepił tego zasranego gruntu? on ma najmniejsze udziały w stratach budynku a trzyma się Pan tego jak tonący brzytwy. na dodatek wymyśla Pan współczynniki które nawet Niemcy nie mają w swoim budownictwie a my Polacy na nich się wzorujemy.

albo jest Pan taki tępy albo ktoś Panu za to płaci aby takiego udawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są miejsca w Polsce że 20cm od gruntu wystarczy i też może być pasywny
Wolałbym, by na temat izolowania wypowiadał się ktoś kto ma pojecie. Skoro Pan uważa, ze w XXI wieku jest sens stosowania OZC i mniej ja 30 cm dopuszcza Pan jako "izolację" od gruntu, to po prostu Pan się na tym nie zna,

Nie chcę pisać jak dr Duda, bo nie uważam, że brak podstawowej wiedzy to łajdactwo, ale powinien Pan założyć wątek - drogi dom 50kWh/m2 i pisać, że izolacja nie ma sensu.

i te współczynniki które Pan podaje że przegroda będzie musiała mieć po 2020roku 0,07 jest wyssane z palca
Podałem linka - więc nie tylko ja!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma samochód palący 8L benzyny i ma duże przebiegi, to często decyduje się na założenie instalacji gazowej. Komfort wtedy mniejszy, spalanie większe, ale ekonomika jazdy zdecydowanie na tym zyskuje. Taki auto-gaz w domu to kotłownia - ma sens dla wielu osób.

 

Innym rozwiązaniem jest zmiana samochodu na używanego diesla, który choć pali mniej. Ekonomika na tym zyskuje trochę mniej, ale komfort pozostaje. Przy tym rodzą się dodatkowe problemy techniczne związane ze skomplikowanym, drogim silnikiem. Odpowiednikiem diesla w domu niech będzie pompa ciepła. Dla wielu ma sens - chcą dopłacić trochę za komfort i liczą się z możliwością zepsucia się drogiego sprzętu, ale mają komfort bezobsługowości.

 

Jeszcze innym rozwiązaniem jest zmiana auta na nowiutkiego Priusa lub inne malutkie autko elektryczne. Trzeba umieć tym keździć stosując Eco-driving, co nie jest wcale komfortowe, a autko jest drogie w zakupie i w sumie nikt nie chce tego kupować - ludzie się boją i chyba słusznie. Odpowiednikiem takiego autka są kabelki grzewcze wraz z kanałówką i wentylacją mechaniczną. To są mało popularne rozwiązania, z których część się sprawdziła (WM), a część jeszcze nie zdążyła. Autko elektryczne musi być lekkie jak piórko, a przy tym najczęściej jest brzydkie, bo musi mieć opływowy kształt. Podobnie z domami pod takie instalacje - muszą być świetnie wykonane z bardzo dobrych materiałów, a przy tym jest sporo wymagań odnośnie kształtu, budowy, orientacji itp.

 

TB proponuje wpierdzielić silnik elektryczny do byle jakiego samochodu, bo do każdego się nada, zmienić tylko koła na rowerowe - cieniutkie, z małym oporem, a zużycie energii pokaże licznik - po co liczyć - na pewno będzie mikroskopijne. A jak nie, to znaczy, że rowerowe kółka mają zbyt duże opory i najlepiej z 2 kółek zrezygnować całkiem...

 

Tak to widzę panowie i panie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym, by na temat izolowania wypowiadał się ktoś kto ma pojecie. Skoro Pan uważa, ze w XXI wieku jest sens stosowania OZC i mniej ja 30 cm dopuszcza Pan jako "izolację" od gruntu, to po prostu Pan się na tym nie zna,

Nie chcę pisać jak dr Duda, bo nie uważam, że brak podstawowej wiedzy to łajdactwo, ale powinien Pan założyć wątek - drogi dom 50kWh/m2 i pisać, że izolacja nie ma sensu.

Podałem linka - więc nie tylko ja!

 

zadałem Panu pytanie jaki ma sens dopłacać kilka dobrych tysięcy do izolacji w gruncie na czym oszczędzi się może 50zł na rok? bo to Pan chce ludziom wcisnąć a potem opowiadać głupoty że ma być ekonomicznie.

teraz chce jeszcze poruszyć to że twierdzi Pan że kable wychodzą najtaniej a ile kosztuje zapewnienie od elektrowni przyłącza 20-30kW do domu? bo jak kable dla domu 150m2 będą mieć jakieś 17kW to reszta to WM i sprzęt w domu więc pewnie jakieś 30kW trzeba mieć, a słyszałem od kolegi elektryka że to są bardzo drogie rzeczy i lepiej zrobić tak aby było tych kW jak najmniej a Pan proponuje jak najwięcej. gdzie ta ekonomia? proszę do cholery jasnej na to odpowiedzieć a nie wykręcać kota ogonem bo nie chcę mi się tego czytać. zadaje konkretne pytanie i chcę konkretną odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z CZego lepiej zrobić sciane kolankową

z ytonga 400

czy z ceramiki zasypanej perlitem

[chodzi o termike i akustyke

 

zasada zawsze jest prosta im materiał lżejszy tym lepszy termicznie a cięższy jest lepszy akustycznie i lepiej akumulujący. przy 20 lub 30cm ocieplenia ja na Twoim miejscu o akustykę bym się nie martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ytong i na to wełna?

 

ja będę dawać BK (raczej solbet bo jest dużo tańszy) i na to 30cm styropianu ale ja nie będę miał ścianek kolankowych a po drugie dasz takie ocieplenie jakie masz przewidziane na cały dom. jak stać Cie na wełnę i znajdziesz ekipę co dobrze to zrobi to rób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę Pan przesadza, nie wybuduje Pan domu za tyle, ale już się przyzwyczaiłem, że nie bardzo pan się orientuje.

 

a ja się przyzwyczaiłem, że sztuka czytania ze zrozumieniem jest Panu całkowicie obca, nigdy jej Pan nie zgłębiał, a nawet nie liznął :)

 

To bardzo chyba niedobrze, że mamy takie złe przyzwyczajenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....o te 8600 to za jakieś 170LAT wyjdzie się na zero czyli domek może na siebie zarobi o ile dalej będzie stać bo wtedy będą pewnie inne i lepsze technologie ...

 

No co Ty? Jakie lepsze technologie? To co TB promuje to najlepsiejsza i najnowsiejsza technologia międzygalaktyczna, a dzięki temu będzie śmiało mógł pisać za 170lat, że już od 194lat takie buduje, pomimo tego że tak naprawdę to nie buduje, tylko sprzedaje do nich systemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadałem Panu pytanie jaki ma sens dopłacać kilka dobrych tysięcy do izolacji w gruncie na czym oszczędzi się może 50zł na rok? bo to Pan chce ludziom wcisnąć a potem opowiadać głupoty że ma być ekonomicznie.

teraz chce jeszcze poruszyć to że twierdzi Pan że kable wychodzą najtaniej a ile kosztuje zapewnienie od elektrowni przyłącza 20-30kW do domu? bo jak kable dla domu 150m2 będą mieć jakieś 17kW to reszta to WM i sprzęt w domu więc pewnie jakieś 30kW trzeba mieć, a słyszałem od kolegi elektryka że to są bardzo drogie rzeczy i lepiej zrobić tak aby było tych kW jak najmniej a Pan proponuje jak najwięcej. gdzie ta ekonomia? proszę do cholery jasnej na to odpowiedzieć a nie wykręcać kota ogonem bo nie chcę mi się tego czytać. zadaje konkretne pytanie i chcę konkretną odpowiedź.

 

Robi się jak zawsze w tym kraju: wpierniczasz 17kW kabli w podłogę, a w dzienniku budowy masz wpisane 1,7kW, bo między 1 a 7 mucha się zesrała i masz 1,7 kW :lol2:

 

TB te problemy nie interesują, bo on tylko sprzedaje, czasem montuje, a nie instaluje, a w dzienniku potrzeba wpisu instalatora, bo montera nikt nie uważą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. gentoox nie chce wybudowac domu za 40 tys, on wspomina tylko o koszcie Pana instalacji, czy Pan faktycznie nie rozumie słowa pisanego?

Moja instalacja nie kosztuje 40 000zł

A mogę zapytać ile wg Pana ( Pan się orientuje ) kosztuje na dom np 120m2 :

- system ustawienia komfortowej temperatury zimą i latem

-system wentylacji z odzyskiem ciepła

-system ogrzewania cwu.

1 - Pan poda kwotę tanio i przyzwoicie oraz bardzo dobrze. Da Pan radę? ( jeżeli można to na jakich urządzeniach i rurkach )

Takie rzeczy, czy coś jest tanie, najlepiej porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie Tomaszu nasz nieszczęsny. nich mi Pan powie po jaką cholerę dawać od gruntu 50cm ocieplenia skoro norma na dom pasywny mówi o 30cm a przy pasywnym rachunki powinno sie mieć za ogrzewanie rzędu 500-1000zł? pod płytę musi być mocne ocieplenie które wytrzyma ciężar domu, śniegu itd. a na to najbardziej nadaje się XPS bo zwykły styro jest za słaby i niech Pan zaś głupot o tym nie pisze jeżeli ma Pan taki zamiar.
30 cm to uzyska Pan dom najwyżej izolowany czyli 2 x gorszy od pasywnego.

Przecież nie sprzedaję styropianu, piszę o domach 0-20.

Nie czytał Pan, że w Norwegii wprowadza się 0/08 od gruntu zapowiada 0.07... podałem linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jest Pan taki tępy albo ktoś Panu za to płaci aby takiego udawać.
może Pan mi poważnie wyjaśnić: dlaczego takich kontrowersji nie budzi u nikogo 40-50cm izolacji w dachu, skoro dachem ucieka mniej ciepła niż do gruntu - co łatwo policzyć i sprawdzić? delta T zimą jest większa i grunt lepiej odbiera ciepło.

zadałem Panu pytanie jaki ma sens dopłacać kilka dobrych tysięcy do izolacji w gruncie na czym oszczędzi się może 50zł na rok?

To nie jest 50 zł ( wie Pan jak liczyć straty do gruntu ? w OZC tego nie ma) i nic nie dokładamy

Płyta 120m2 z izolacją 0/08 kosztuje 35000zł a ogrzewanie ( zależnie od mocy ) 6000-7000zł

Izolowanie nie podraża kosztów budowy, bo robi się tańsze i precyzyjniejsze ogrzewanie.

Nie sprzedaję izolacji.

Edytowane przez Tomasz Brzęczkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...